Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tosin uskoisin, että kaikki ne pelaajat, jotka todella välittävät ruudunpäivityksestä hommaavat paremman version heti alkuun tai viimeistään päivityksen yhteydessä.

Kaksi mallia. Halpisversio 1080p/60 fps ja kalliimpi 4K:lle. Siitä saa valita kummalla lähtee aluksi liikenteeseen.
 
Minulle riittää OIKEIN HYVIN 1080P/60FPS!. :) On, hyvä, että,!. JOS SAATAISIIN MARKKINOILLE KAKSI VARIAATIOTA, kuten:! FULLHD-konsoli ja 4K-konsoli!. Saa NÄHDÄ JATKAAKO Playstation Dominointia myös seuraavassa sukupolvessa?. Saa NÄHDÄ muuttuuko PELIPAIKAT kun saadaan EHKÄ MYÖS UUSIA XBOX ECXLUSIVEJA?. Halppismalli VOISI MAKSAA 399€ ja PRENIUM-konsoli 699€. Mitä MIELTÄ OLETTE? FULLHOODEENA mennään ALUSSA sitten KUN ON PÄIVITETTY 4K-telkkariin SAATTAA PREMIUN-KONSOLI MATKATA OSTOSKORIINI!. Se on tärkeää,! että FYYSINEN LEVYPAIKKA PYSYY ENNALLAAN!. Digitalisuutta en SUVAITSE!. SAA NÄHDÄ alanko SUOSIMAAN Digitaalisuutta kun 5G matkaa KOTIOVELLENI!.
 
Hyvin sopisi tuo kahden malli. Toisaalta, Sony myy myös televisioita joten eiköhän se 4K siellä ole mainospuheissa usein esillä.

Tehot voidaan valjastaa monipuolisempaan pelimaailmaan. Parempaan tekoälyyn, enemmän hahmoja, enemmän partikkelia ruutua täyttämään, pidempi piirtoetäisyys, nopeampi ruudunpäivitys jne. Nämä kaikki syövät tehoja ja jos natiivi 4K/60 fps on se johon halutaan hirttäytyä, tarkoittaa se aina näistä edellä mainituista tinkimistä.

Tehoja tarvitaan VR-laseille. Tekijä, joka nousee täällä tärkeämmäksi kuin 4K.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen Nisun kanssa samoilla linjoilla. Hyvä tilaisuus kokeilla tässä nykyisen sukupolven lopussa, että miten markkinat reagoivat digikonsoliin. Siitä sitten oppia että millaisella laitteella/laitteilla lähdetään liikkeelle uuden konsolin ollessa ajankohtainen.
 
Itse taas olen Nisun kanssa samaa mieltä. Uskon, että jo nyt monet hankkivat suurimman osan peleistään digitaalisina, joten tällä on hyvä kuulostella tuulia.

Itsekin olen Nisun kanssa samoilla linjoilla. Hyvä tilaisuus kokeilla tässä nykyisen sukupolven lopussa, että miten markkinat reagoivat digikonsoliin. Siitä sitten oppia että millaisella laitteella/laitteilla lähdetään liikkeelle uuden konsolin ollessa ajankohtainen.

Jep, kuulostellaan asiakkaiden reaktioita ja valmistellaan mielipideilmastoa.

Ei tule niin yllätyksenä, jos seuraavassa polvessa vähintäänkin toinen malleista tulisi ilman levyasemaa. Mielenkiintoiseksi tämän tekee nyt hintapolitiikka. Kuinka matalalle siinä voidaan mennä, kun lasketaan asiakkuuden olevan sidottu sähköiseen markkinapaikkaan? Antaa osviittaa myös siitä mihin voimme kenties valmistautua ensi vuonna.
 
Ei tule niin yllätyksenä, jos seuraavassa polvessa vähintäänkin toinen malleista tulisi ilman levyasemaa. Mielenkiintoiseksi tämän tekee nyt hintapolitiikka. Kuinka matalalle siinä voidaan mennä, kun lasketaan asiakkuuden olevan sidottu sähköiseen markkinapaikkaan? Antaa osviittaa myös siitä mihin voimme kenties valmistautua ensi vuonna.

Digipelien kalleus on sitä luokkaa että konsoli pitäisi saada ilmaiseksi tai jopa että valmistaja maksaisi että sellaisen ottaa.
 
Digipelien kalleus on sitä luokkaa että konsoli pitäisi saada ilmaiseksi tai jopa että valmistaja maksaisi että sellaisen ottaa.
Digipelit maksavat nyt paljon, koska hinnat eivät oikein voi kilpailla fyysisten tuotteiden kanssa. Tässä ammuttaisi niin pelitalojen, kuin pelikauppojen nilkoille.

Jos pelit myytäisiin esim. latauskoodeina, olisi alhaiset hinnat paljon todennäköisempiä, kun erillisiä lisenssimaksuja median valmistuksista ei olisi mukana.
 
Digipelien kalleus on sitä luokkaa että konsoli pitäisi saada ilmaiseksi tai jopa että valmistaja maksaisi että sellaisen ottaa.

Fyysisiä ostamalla ja myymällä/vaihtamalla eteenpäin noin joka neljäs-viides peli on "ilmainen" verratuna digitaaliseen. Ajatusmallina siis, että vanhasta pelistä saa sen 20 € kappaleelta. Todellisuudessa joistain peleistä saa enemmänkin, joistain vähän vähemmän, mutta noin keskiarvona. Tuon rahan takia kannattaa jo ostaa fyysinen kauppareissulla ja nostaa takapuoli sohvalta peliä vaihtaessaan.
 
Fyysisiä ostamalla ja myymällä/vaihtamalla eteenpäin noin joka neljäs-viides peli on "ilmainen" verratuna digitaaliseen. Ajatusmallina siis, että vanhasta pelistä saa sen 20 € kappaleelta. Todellisuudessa joistain peleistä saa enemmänkin, joistain vähän vähemmän, mutta noin keskiarvona. Tuon rahan takia kannattaa jo ostaa fyysinen kauppareissulla ja nostaa takapuoli sohvalta peliä vaihtaessaan.
Digipelien jälleenmyynnistä puhuttiin jo ennen tätä sukupolvea. Ehkä aika alkaisi olla tälle jo valmis.
 
Digipelit maksavat nyt paljon, koska hinnat eivät oikein voi kilpailla fyysisten tuotteiden kanssa. Tässä ammuttaisi niin pelitalojen, kuin pelikauppojen nilkoille.

Jos pelit myytäisiin esim. latauskoodeina, olisi alhaiset hinnat paljon todennäköisempiä, kun erillisiä lisenssimaksuja median valmistuksista ei olisi mukana.

Digipelit maksavat paljon, koska myyjälle enemmän rahaa on kivempi kuin vähemmän rahaa. Tietty olisi hienoa olla todistamassa sitä hetkeä, kun kilpailun väheneminen laskee hintoja, mutta markkinatalous ei toimi niin.

Onneksi täältä olemme saaneet lukea, että seuraavan sukupolven levyasemattomat konsolit saa puoli-ilmaiseksi, ja digi vs. fyysiset -ketjusta että kunhan levyistä päästään, niin digikaupan hinnoittelussa alkaa tapahtua. Vähän aikaa kun tämä ruletti pyörii, niin Sony ja Microsoft alkavat maksaa meille pelaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittaa kyllä lukea tätä ihmisten uskoa hinnanlaskuun. Oikeasti mitä tulee tapahtumaan että ne vain tulevat nousemaan. Eikä se johdu siitä että pelien tekeminen maksaa enemmän vaan siitä että osakkeen omistajat haluavat enemmän rahaa koska sitä ei ikinä ole kunnon kapitalistilla tarpeeksi. Ja jos joku vielä tulee puolustelemaan kustannusten kasvulla pelien tekemisessä niin mitä sitten. Niin on pelaajiakin enemmän kuin oli ennen.
 
Ette ota huomioon mahdollisten uusien yrittäjien konsepteja. Kuluttajalla voi tottumukset kääntyä nopeasti, kun hinta ja asiakaskokemus kohtaavat toisensa.

Siihen haasteeseen on hyvä valmistautua myös näiden perinteisten merkkien.
 
Viimeksi muokattu:
Ette ota huomioon mahdollisten uusien yrittäjien konsepteja. Kuluttajalla voi tottumukset kääntyä nopeasti, kun hinta ja asiakaskokemus kohtaavat toisensa.

Siihen haasteeseen on hyvä valmistautua myös näiden perinteisten merkkien.


Kaikkihan on mahdollista. Joku kaunis päivä voi ovikello soida ja kukas se siellä? Itse Japanin keisari, joka on eläkepäivillään päättänyt paukaista kylään! En tiedä keisarin lempiruokia, mutta onko sellaista ihmistä syntynytkään, jolle ei pappilan hätävara kelpaisi?

Voi myös olla, että joku mielikuvitusfirma tekee mielikuvituskonsolin joka uusilla, ennennäkemättömillä palveluillaan pistää koko pelimarkkinat mullin mallin, vaikka mitään edellämainituista ei ole edes olemassa. En vain pidä sitä kovin todennäköisenä.
 
Tuossa on muutama riittävät resurssit omaava potentiaalinen haastaja, Amazon ja Google. Sieltä suunnalta voi vielä kajahtaa pilvipelaamisen merkeissä.
 
Ylös Bottom