Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

World War Z

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
184218-world-war-z-banner-1920x600_0.jpg


Julkaisupäivä: 16.04.2019
Alustat: PS4, Xbox One ja PC
Kehittäjä: Saber Interactive
Julkaisija: Focus Home Interactive
Virallinen sivu: https://wwzgame.com/en/

World War Z on sykkeen nostattava, jopa 4 pelaajaa tukeva 3. persoonan räiskintäpeli, jossa on satojen zombien parveja. Paramount Picturesin elokuvaan perustuvan pelin painopiste on vauhdikkaassa ammuskelussa ja jännittävissä tarinoissa, jotka vievät eri puolille maailmaa.

Taistele satoja zombeja vastaan – Swarm Engine™ renderöi zombieparvet upeissa tulitaisteluissa saumattomasti. Edistyksellinen verenvuodatusjärjestelmä tarjoaa karmivan tyydyttävää toimintaa.

Co-op-tarinakampanjat – selviydy ympäri maailmaa ja kuuntele muiden ryhmien selviytymistarinoita.

Taistele muita pelaajia vastaan selviytyäksesi – useita kiivaita pelaaja vs pelaaja vs zombie -tiloja, jotka täydentävät co-op-kampanjoita.

Kasva voimakkaammaksi – avaa asepäivityksiä ja tason 6 hahmoluokkia tarttuaksesi entistä suurempiin haasteisiin.



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nättiä settiä, tulee mieleen 3:n persoonan L4D. Ois hyvä jos ois vielä samaan tyyliin pvp ku l4d et vois olla myös ihmispelaaja zombina hunttaamas muita.
 
Itselleni tämä on vuoden odotetuimpia pelejä Days Gonen ohella. Vain tekninen toteutus on mietityttänyt aikaisemmin, nyt uskon sen olevan huippuluokkaa. Tätä on kovasti verrattu etenkin Youtuben puolella Left 4 Dead -peleihin – niistä en ole pelannut kuin ensimmäistä joskus kauan sitten. Tuolloin L4D ei oikein uponnut, kun ryhmässä oli mukana veteraaneja, jotka olivat paukuttaneet pelin loppuun kymmenet kerrat. Lähinnä roikuin mukana, kuuntelin ohjeita ja ammuin kaikkea, mikä liikkuu. Sen yhden läpipeluukerran jälkeen en ole pelisarjaan kajonnut.

Asiassa on hyväkin puolensa, kun en ole näivettänyt aivojani L4D:n parissa PC:n puolella, joten tekele tulee tuntumaan uudenraikkaalta. Make93:lta mainio ehdotus, tuo olisi kiinnostava lisä.
 
Tämän pelin ja Days gonen välillä on nyt isosti mietintämyssy päässä. Toinen on ostettava. Luultavasti teen oikean ratkaisun ja hommaan molemmat :D Arvosteluja odotellessa.
 
Tämän pelin ja Days gonen välillä on nyt isosti mietintämyssy päässä. Toinen on ostettava. Luultavasti teen oikean ratkaisun ja hommaan molemmat :D Arvosteluja odotellessa.
No tää on moninpeli ja days gone yksinpeli. Ite kyl hankin molemmat ehdottomasti, toisaalta days gone saa vähä odottaa ku nyt pelailin pääasiassa vaa online pelejä. :) Hintaki on oikea, 39,95 storessa.
 
Ensimmäinen kenttä pelattu läpi. Listaan muutamia juttuja, jotka jäivät päällimmäisenä mieleen reilun puolen tunnin pelaamisen jälkeen ja joitakin peliin liittyviä asioita.

  • Tätä pelataan aina neljän ryhmänä, josta tietokone ohjaa niitä hahmoja, jotka eivät ole ihmispelaajien hallinnassa
  • Tietokonepelaajat ovat hiukan liiankin "konemaisia" ja reagoivat vihollisiin todella nopeasti
  • Tiimikaverit on ohjelmoitu niin, että ne auttavat hyvin ihmispelaajaa esimerkiksi kimppuun hyökkäävän "Creeperin" käydessä päälle, mutta siinä tulee aina hieman vahinkoa
  • Omien tuli on aina päällä, vaikeustaso määrittelee vahingon määrän jos ampuu omia
  • Vaikeustasoja on viisi erilaista
  • Pelattavia alueita on neljä, joista kolmessa ensimmäisessä on kolme osaa ja neljännessä kaksi
  • Erilaisia aseita on 27 kpl
  • Mukana voi kuljettaa yhtä pääasetta, yhtä sivuasetta ja yhtä raskasta asetta
  • Pelihahmolle voi määrittää varusteisiin vaikuttavan luokan, joita on kaikkiaan kuusi
  • Left 4 Dead -pelejä pelanneelle tämä on todella tutun oloinen
  • Ei tämä ainakaan alkuun ollut niin järisyttävä kokemus kuin odotin, koska hurja toiminta ei korvaa tunnelmaa
  • Aseita ja ammuksia jaetaan helpommalla tasolla lähes sylikaupalla, joten liipasinsormi ei pääse jäähtymään
  • Ns. Swarm-taistelut ovat tyylikkäitä, kun yhtä positiota suojellaan tiiminä ja erilaisten varusteiden avulla
  • Autoaimille on kolme vaihtoehtoa – pois päältä, oletus ja voimakas
  • Hahmot kommunikoivat varsin paljon, mutta niillä on kovin köyhä sanavarasto
  • Melee-iskuilla voi huoletta kyntää, koska se ei osu omiin

Täytyypä pelata lisää, tämä oli vasta todella pieni pintaraapaisu.
 
Itsekin tämän ostin hetken mielijohteesta. Streamissa näytti kyllä hyvältä, mutta katellaan illemmalla onko tämä nyt sitten kova.
 
Nyt serverit alhaalla ku ei pääse online ja kokeilin aikasemmin normi pvp joka toimi ihan hyvin, mutta sitten story pvp niin koko peli kaatu pleikkarilla, muilla samaa?
 
Joo ei toimi ainakaan pleikka puolella. Sen mitä toimiessa kerkesi kokeilla niin oli kyllä erittäin hauskaa kavereiden kanssa. Bottien kanssa ei niinkään.
 
Julkaisupäivän kiroja. Pari kertaa peli kaatui, kun koetin käynnistää sitä. Kolmannella kerralla meni servereihin yhdistämiseen asti, ei yhteyttä. Tuskin maltan odottaa, että tätä pääsee pelaamaan tiimillä torstaina. Oli sen verran kankeaa bottien kanssa. Arvostelua luvassa parin viikon sisällä, kunhan tätä on saanut pelattua tarpeeksi.
 
Juu todella harmittavaa, että serverit olivat alhaalla koko eilisen illan. Kyseessä kuitenkin nettipeli ja nyt ei päässytkään nauttimaan siitä. Pelasin offlinella Nykin ekan kentän kalkkiviivoille, kunnes kaatui koko peli. Patchia odotettava, kunnes tämä on pelikelpoinen.
 
Porukalla tänään ensimmäistä kertaa. Jos ei ole täyttä ryhmää, niin neljäs pelaaja on tietokoneen botti ihmispelaajan saapumiseen asti. Botti jatkaa luokkansa aloitusaseilla ja jäljelle jääneellä energialla jos ihmispelaaja lähtee pois.

Todella typerää, että ei voi pelata botin kanssa pysyvästi, sillä ikinä ei tiedä millaisen pelaajan saa partyynsa. Toki ihmispelaaja on aina parempi kuin botti, sillä AI ei käytä heavy-aseita tai paranna itse itseään, mutta toisaalta botilla on loputtomat kudit. Botti on hyvä auttamaan jos ihmispelaaja jää lurkerin tai bullin ahdistamaksi ja se osaa nostaa knokissa olevan pelaajan.

Hyvin usein joku liittyy peliin mukaan ja kokemukset ovat olleet hyvinkin vaihtelevia. Listaanpa muutamia. Tiimiin on saatu

  • Rynnijä, joka kulkee aina porukan edellä ja yrittää ramboilla tiensä yksin zombimassojen läpi
  • Loottaaja, joka kuorii kerman päältä ja vie parhaat aseet, lääkelaukut ja varustepaketit
  • Tiimipelaaja, joka liikkuu porukan mukana ja auttaa muita joukkueena
  • Isolevelinen hätähousu, joka jää usein lurkkerin tai bullin pihteihin kiinni ja sitten saa aina juosta pelastamaan
Kerran porukkaan sattui jopa yksi rettelöitsijä, joka rupesi ampumaan omia. Ryhmänjohtaja pystyy aloittamaan äänestyksen ryhmän jäsenen poispotkimiseksi, mutta jostain syystä muut eivät voineet antaa ääntä sen vahvistamiseksi, joten ammuttiin kolmen porukalla kyseinen urvelo hengiltä. Annettiin kuitenkin toinen mahdollisuus, sillä hengiltä ammuttu ei kuole koskaan kokonaan, vaan herää uudestaan henkiin minuutin kuluttua. Sitten osasi käyttäytyä lopun aikaa kunnolla.

Ryhmächatista huolimatta muutaman kaverin höpinät kuuluivat korviimme, mutta he eivät luonnollisesti kuulleet meitä. Se ärsytti hieman.

Juoksemisessa on muuten selkeä bugi - jos sen asetus on "toggle", niin oma hahmo ei läheskään aina lähde kipittämään munaravia eteenpäin. Asetuksen ollessa "hold" se toimii joka kerta. Tuon saisivat kyllä korjata.

Easylla on menty ja ensimmäinen "tarinakierros" on kahta tehtävää vaille valmis. Mukavasti ollut haastetta jo tällä tasolla. Hahmon perkkien kasvaessa ja aseita avattaessa meno on helpottunut. Uusintakierrosta sitten astetta vaikeammalla.
 
Porukalla tänään ensimmäistä kertaa. Jos ei ole täyttä ryhmää, niin neljäs pelaaja on tietokoneen botti ihmispelaajan saapumiseen asti. Botti jatkaa luokkansa aloitusaseilla ja jäljelle jääneellä energialla jos ihmispelaaja lähtee pois.

Todella typerää, että ei voi pelata botin kanssa pysyvästi, sillä ikinä ei tiedä millaisen pelaajan saa partyynsa.

Hetkinen...eikö tuossa voi vaan omalla porukalla mennä (esim. 1..3 omaa + botit)???
Täyttääkö loput paikat väkisin random tyypeillä??
 
Hetkinen...eikö tuossa voi vaan omalla porukalla mennä (esim. 1..3 omaa + botit)???
Täyttääkö loput paikat väkisin random tyypeillä??

Näin harmi kyllä on. Offlinessa ei voi pelata, koska silloin ei voi muodostaa omaa partya 2-4 pelaajan kesken. Jos ei ole täyttä ryhmää, niin peli hakee automaattisesti korvaavaa/korvaavia pelaajia. Botti on kehissä niin kauan kunnes joku/jotkut tulevat sinne.

Soolona voi pelata offlinessa, silloin seurana on aina kolme bottia.

Edit. tavallisesti saatiin random-pelaaja mukaan aika pian mapin alkamisen jälkeen, joskus siinä meni useampi minuutti.
 
Harmi homma, jos ei talletuksen puute tehtävällä riittäny niin tuo kyllä ratkaisi tilanteen hyllyyn jäämiselle :(
 
Tässä ei ilmeisesti saa weapon xp:t noille aloitus aseille? Ihmettelin vaan ku rundin lopussa näyttää 0xp ansaittu...
 
Tässä ei ilmeisesti saa weapon xp:t noille aloitus aseille? Ihmettelin vaan ku rundin lopussa näyttää 0xp ansaittu...

Tämä menee arvauspohjalta, mutta ehkä olet jo kerryttänyt ne tappiin asti?

Tarina tahkottu easylla läpi ja normaali tuntui liian helpolta, joten uusintakierros hardilla. Se on tuntunut sopivalta 18-20 -tasojen ukoille, riittävästi haastetta. Aseiden sijaan olen kehittänyt hahmostani perkkien avulla hyvän melee-taistelijan, mutta sekään ei mahda mitään Bullille ja Lurkerille. Monta kertaa tullut tilanne, jossa ne pe*keleet nappaavat yksin jääneen taistelijan hoteisiinsa ja sitten kuolema korjaa takuuvarmasti. Yltiöpäinen juokseminen kostautuu lähes aina Lurkerin yllätyksen myötä.

Yksi ikävä bugi tuli myös vastaan: ryhmämme random-pelaaja rynni edeltä ja kaikki muut kaatuivat. Vetäytyminen oli siinä tilanteessa järkevä, sillä jos pelaajaa ei nosteta ylös "knokkauksen" jälkeen, niin minuutin kuluttua voi syntyä uudestaan, viikatemiehen korjattua satonsa. Random-pelaajamme kuitenkin eteni seuraavaan turvahuoneeseen ja veti vivusta, jolloin ovi sulkeutui. Muut syntyivät uudestaan, mutta ovea ei saanut enää auki sisä- tai ulkopuolelta. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha, että saatiin edes expat ja rahat talteen.
 
Mulla on tos yhes pyssys taso 3 ja xp 391/550 ja rundin lopussa ei kerryttä expaa vaan näyttää et 0xp saatu ja niille aseille tulee xp jotka löydän maasta. Kenties bugi?
 
Mulla on tos yhes pyssys taso 3 ja xp 391/550 ja rundin lopussa ei kerryttä expaa vaan näyttää et 0xp saatu ja niille aseille tulee xp jotka löydän maasta. Kenties bugi?

Luin yhdeltä keskustelufoorumilta seuraavan tekstin:

"Happened to me too. If you start your game with the default version of the gun you will gain XP regardless of which you switch to. However if you switch to the gold (lobo) version and quit the game and start it up again with the gold already being equipped then it will be bugged and no XP can be earned regardless of switching different versions of the gun."

To fix it
"You will have to go back to the default and equip it then quit the game and start it up and it will work again."

Suomennos: "Tämä tapahtui myös minulle (kyse siis aseiden expa-bugista). Jos aloitat pelaamisen oletusaseella (default), saat expaa riippumatta siitä mihin aseeseen vaihdat. Mutta jos vaihdat gold- eli lobo-versioon ja suljet WWZ-pelin gold-version ollessa käytössä, niin bugi "aktivoituu" ja expaa ei kerry aseen vaihdosta huolimatta."

Näin korjaat sen:
"Vaihda default-ase takaisin käyttöön, sulje WWZ ja käynnistä uudestaan, jolloin bugi on poissa".

Alla oli vielä vastaus, että tuo auttoi ongelmaan.

Itse veikkaan, että tuo default-aseeseen vaihtaminen on se ratkaisu ongelmaan, vaikka sinulla ei olisikaan lobo-versiota.
 
Ylös Bottom