Porukalla tänään ensimmäistä kertaa. Jos ei ole täyttä ryhmää, niin neljäs pelaaja on tietokoneen botti ihmispelaajan saapumiseen asti. Botti jatkaa luokkansa aloitusaseilla ja jäljelle jääneellä energialla jos ihmispelaaja lähtee pois.
Todella typerää, että ei voi pelata botin kanssa pysyvästi, sillä ikinä ei tiedä millaisen pelaajan saa partyynsa. Toki ihmispelaaja on aina parempi kuin botti, sillä AI ei käytä heavy-aseita tai paranna itse itseään, mutta toisaalta botilla on loputtomat kudit. Botti on hyvä auttamaan jos ihmispelaaja jää lurkerin tai bullin ahdistamaksi ja se osaa nostaa knokissa olevan pelaajan.
Hyvin usein joku liittyy peliin mukaan ja kokemukset ovat olleet hyvinkin vaihtelevia. Listaanpa muutamia. Tiimiin on saatu
- Rynnijä, joka kulkee aina porukan edellä ja yrittää ramboilla tiensä yksin zombimassojen läpi
- Loottaaja, joka kuorii kerman päältä ja vie parhaat aseet, lääkelaukut ja varustepaketit
- Tiimipelaaja, joka liikkuu porukan mukana ja auttaa muita joukkueena
- Isolevelinen hätähousu, joka jää usein lurkkerin tai bullin pihteihin kiinni ja sitten saa aina juosta pelastamaan
Kerran porukkaan sattui jopa yksi rettelöitsijä, joka rupesi ampumaan omia. Ryhmänjohtaja pystyy aloittamaan äänestyksen ryhmän jäsenen poispotkimiseksi, mutta jostain syystä muut eivät voineet antaa ääntä sen vahvistamiseksi, joten ammuttiin kolmen porukalla kyseinen urvelo hengiltä. Annettiin kuitenkin toinen mahdollisuus, sillä hengiltä ammuttu ei kuole koskaan kokonaan, vaan herää uudestaan henkiin minuutin kuluttua. Sitten osasi käyttäytyä lopun aikaa kunnolla.
Ryhmächatista huolimatta muutaman kaverin höpinät kuuluivat korviimme, mutta he eivät luonnollisesti kuulleet meitä. Se ärsytti hieman.
Juoksemisessa on muuten selkeä bugi - jos sen asetus on "toggle", niin oma hahmo ei läheskään aina lähde kipittämään munaravia eteenpäin. Asetuksen ollessa "hold" se toimii joka kerta. Tuon saisivat kyllä korjata.
Easylla on menty ja ensimmäinen "tarinakierros" on kahta tehtävää vaille valmis. Mukavasti ollut haastetta jo tällä tasolla. Hahmon perkkien kasvaessa ja aseita avattaessa meno on helpottunut. Uusintakierrosta sitten astetta vaikeammalla.