Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Testasin Dino Frontierin demoa ja sehän vaikutti mukavalta. Samalla kuitenkin tuli huomattua myös, että monenlainen strategiapeli ja myös tornipuolustus-pelit olisivat todella sopivia VR:ään.
 
Testasin Dino Frontierin demoa ja sehän vaikutti mukavalta. Samalla kuitenkin tuli huomattua myös, että monenlainen strategiapeli ja myös tornipuolustus-pelit olisivat todella sopivia VR:ään.

Sellaisia olisi parikin, League of war ja Castlestorm. Onkos näitä kukaan testannut?
 
Suositteleeko kumpaakin ihan ostettavaksi?
League of War vaatii paljon enemmän reagointia juuri oikealla hetkellä. CastleStormissa pärjää ihan vaan kokeilemalla.

Toinen iso ero on se että vain League of War tukee Moveja. CastleStormia pelataan Dualshokilla. Käytännössä oikealla tatilla tähdätään nappuloilla valitaan mitä ammutaan ja R2 ampuu. League of War toimii niillä Move ohjainten liipasimilla.

Valitset esim Helikopterin ja tulee ruudulle tulee tietty alue jossa voi päästää irti.



Aika kattava video League of Warista.

Ja tässä joku pelaa ilmeisesti kännissä CastleStormia. :D


Kumpaa noista nyt haluaakaan pelata.
 
Tuo League of War näyttää aika pienen mittakaavan peliltä, itselle tuli mieleen ihan sellainen kunnon massiivinen kartta Dino Frontieria pelatessa. Dualshock taas ei mielestäni ole oikea ratkaisu, vaan nimeomaan molempiin käsiin omat movet.
 
Tuo League of War näyttää aika pienen mittakaavan peliltä, itselle tuli mieleen ihan sellainen kunnon massiivinen kartta Dino Frontieria pelatessa. Dualshock taas ei mielestäni ole oikea ratkaisu, vaan nimeomaan molempiin käsiin omat movet.
Siinä League of Warissa on muistaakseni 8 eri "hahmoa" ja kaikilla on oma kamppanjanssa.
Miina on siinä että niitä kampanjoita avataan pelaamalla niitä. Eli se seuraava hahmo pitää ensin voittaa jossain kamppanjassa että sillä voi oman kampanjan aloittaa.
 
Suositteleeko kumpaakin ihan ostettavaksi?

Mä ostin CastleStormin joskus isolla alennuksella, maksoi muistaakseni vitosen tjsp. Tuollaiseen hintaan nyt ainakin on hyvä ostos, jos tuon genren pelit kiinnostavat. Olin tykännyt siitä jo Vitalla (jolle se oli ollut PS Plus-pelinä). Toimi oikein hyvin PSVR:llä.

"Pelasin" sen Mind Labyrinthin plattariksi eilen. Sitä en voi suositella edes alehintaan. Paitsi jos äärimmäisen helpot trophyt kiinnostavat, olisinkohan n. puolitoista tuntia kun tuon Platinumin saamiseen kului.
 
Tuosta Mind Labyrith-platinumista vielä. Oli lajissaan ensimmäinen, jonka kuvauksessakin on virhe: sitä ei saa keräämällä kaikkia Opportunityjä, vaan kaikki muut trophyt. Aika karua.

Niin, ja olin mä tunnistavinani soundtrackin yhdessä kappaleessa sen verran edistynyttä sävellystyötä ja soinnutusta että se lienee ollut Morricone. Noin muuten äänimaailma oli sellaista mitä voisi kuvitella kuulevansa jostain Spotifyn Spa Relaxation-tyyppisestä soittolistasta.
 
Angry Birds VR: Isle Of Pigs tykiteltiin muksujen kanssa läpi. 52 kenttää meni vähän turhankin nopeasti*, ja vaikeustasoa ei ollut juuri nimeksikään (ellei lähde kolmea tähteä metsästämään joka kentästä). 4-vuotias poitsu onnistui itsenäisesti läpäisemään jopa viimeisen maailman loppupomotasonkin. Mutta erittäin hauskaa oli ja hyvin oli tuotu tuttu konsepti VR-ympäristöön. Plussaa myös varsin pirteästä ulkoasusta, vaikka itse tapahtumapaikat ovatkin erittäin staattisia.

Jos tähän joskus DLC:nä lisää kenttiä tuovat, täytyy varmastikin ostaa. Tällaisenaan sisältöä oli harmillisen vähän varsinkin hintaansa nähden.

* Väitän, että pelaamiseen tarvittavien Move-kapuloiden lataamiseen meni pidempään kuin itse linturitsailuun. 8)
 
Yksi VR:n killeripelejä on epäilemättä upea Beat Saber. Täytti juuri 1. vuoden ja on jo muodostanut tiiviin kansainvälisen pelaajayhteisön tämän äärelle.

Toimii erinomaisesti myös PSVR:llä ja sen Move-patukoilla.

 
Iski MOSSIA pelatessa aika paha black out :D tässähän pystyi ohjaimella kontrolloimaan vihollisia niin miten ne sai ampumaan haluttuun paikkaan?
 
Jos jotakuta kiinnostaa VR-tennis, Dream Match Tennis VR on aika lyömättömässä tarjouksessa juuri nyt, 4,95 €.


Itse päätin tuolla hinnalla ostaa ihan ”sokkona” (en ollut kuullut tai lukenut pelistä mitään tätä ennen), ja alkuhankaluuksien jälkeen sieltä paljastui varsin hauska tennispeli. Tämähän tukee myös navi-ohjainta ”syöttökätenä” ja liikkumiseen, mutta ihan kelvollisesti tuo onnistuu dualshock+Move yhdistelmällä myös. Toki syöttäminen on oikeamman tuntuista navin kanssa varmasti ja muutenkin näppärämpi yhdellä kädellä kuin DS. Ilmeisesti on jotenkin mahdollista pelata myös pelkällä yhdellä Movella silloin kun liikkuminen on automaatilla.

Kamera oli itselläni ehkä osoitettuna hieman liian ylös, enkä jaksanut sitä alkaa säätää. Peli tämän takia varoitteli vähän väliä että ohjaimet näköpiirin ulkopuolella, mutta se ei haitannut pelaamista ja komennot meni silti vaivatta perille. Aluksi lyönnit lähtee ihan mihin sattuu, mutta aika nopeasti hommasta saa kiinni. Easy-tasolla alkoi jo hetken harjoittelun jälkeen saamaan ylivoimaisiakin voittoja koneesta, mutta en ehtinyt vielä normal-vaikeustasoa koittaa. Myöskään manuaalista liikkumista en uskaltanut vielä yrittää, voisin kuvitella että vaikeustaso nousee siinäkin ihan eri asteelle.

Kyllä tuolla hinnalla tätä voi ehdottomasti suositella testaamaan. Pallofysiikat ja itse pelaaminen on tosi hyvin tehty, mutta pelimuodot, stadionit jne. on aika suppeita. Ja moninpeliähän tässä ei valitettavasti ole.
 
Jees eilen lävähti MOSS läpi. Hieno seikkailu vaikka onkin joidenkin mukaan lähinnä lasten peli. :)

Pelin loppu oli tarinansa puolesta sen tyyppinen että jatkoa olisi tulossa.
 
Ylös Bottom