Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Noin 30% tarinaa pelattuani pelaaminen loppui kuin seinään. Ei vaan jaksanut. Nyt iski kimmoke uudelleen ja peliä on tahkottu semmoiset 57% obaut ja maistuu paremmalta kuin missään vaiheessa ja nyt tulee kyllä pelattua tarina läpi.

Isoin kirjoilunaihe löytyy pelin tallennus systeemistä. Se on aivan annelista. Ja miksikö? Koska jos kerran pelissä on "vapaatallennus" niin jos haluan lopettaa pelin kohtaan x joka on vaikka heti välitallennuspisteen jälkeen niin miksi!? Oi miksi seuraavalla kerralla kun jatkan pelaamista niin peli on jättänyt täysin huomioimatta tämän välitallennuskohdan ja joudun aloittamaan koko tehtävän alusta. Lisäksi aloituskohta on aivan väärässä kohtaa missä lopetin pelin. Miksi näin? Aivan kakkaa! Minä jolla peliaika on varsin rajallista kärsin kovasti tämmöisistä kiusantekosista. Muuten kyllä mainio peli :D
 
Eilen viimein pelailin läpi viimeisen varsinaisen kappaleen ja lopussa tuli kyllä vahvasti "Koska tää oikein loppuu" -fiilis. Tehtävää toisensa perään, vaikka maalin näki olevan koko ajan niin lähellä.
 
Digital Foundryn testit uudesta patchista. HDR on nyt loistava ja myös ambient occlusion on paranneltu, hyvä myöskin että pitivät tuon uuden HDR moden tollaisena realistisen näköisenä, nuo SDR karkki värit on aivan kamalat. Nyt vaan odotellaan josko E3 saatais PC versio.

 
Nyt kun onlineen tuli se defence moodi niin ajattelin viimeinkin testata sitä. Ennen tuota päätin kuitenkin yksinpelin puolella totutella ohjaukseen sillä onhan tästä ollut melkein 6kk tauko.
Tuli myös ostettua se strategia opas siltä varalta jos vaikka innostuisi keräämään kaikki collectiblet ja onhan tuo kirja aika hemmetin hyvä.
Toki moni ajattelee nykyään, että mitä järkeä tuollaista on hankkia kun netistä löytää kaikki kartat ja muut, mutta kyllä itse mieluummin pidän kirjaa vierellä saatikka olen jatkuvasti googlettamassa jotain.

Tuossa kirjassa on kyllä erittäin hyvä kartta. Koko pelin maailma on jaettu ruutuihin ja yhdellä sivulla on aina yksi ruutu ja siihen on merkattu kaikki sen alueen dinosauruksen luut, dreamcatcherit, erikoisemmat kukat jne ja koska kuva on koko sivun kokoinen niin siitä näkee tarkalleen missä kaikki on.
Tuon ansiosta on tullut nähtyä myös uusia kiinnostavia paikkoja. Itsellä kun lopahti kiinnostus tutkimiseen, koska esim eri taloista varmaan 90% on sellaisia joihin ei pääse edes sisälle joten lopulta en enää mennyt tsekkaamaan niitä vaikka kartalta näkikin, että jossain keskellä ei mitään on joku rakennus.

Eilen tuli n.9 tuntia pelattua ja melkein koko aika oli vaan eri tavaroiden keräämistä ja kiinnostavien paikkojen tsekkaamsita ja olen vasta n.30% mennyt läpi tuosta kartasta.
 
Mistä tuon strategia oppaan hankit? Rupesi itseäkin kiinnostamaan jos sen hankkisi, mutta näytti olevan ainakin parista suosimastani kauppapaikasta loppuunmyyty.
 
Eihän siinä sitten mennytkään kuin yli 40 tuntia kun keräsin collectiblet, tsekkasin muut kiinnostavat kohteet ja tein myös ne metsästys ja exotic questit niille kahdelle hahmolle.
Tuota ennen yksinpelin parissa oli mennyt jo 53 tuntia silloin 6kk sitten.
En kyllä usko, että kukaan tuota kaikkea tekee ilman, että käyttää jotain opasta apunaan sillä peli ei esim. tarjoa mitään infoa siitä missä vaikka joku tietty eläin on. Nytkin kun mulla oli opas josta nuo paikat näki niin silti saattoi mennä likemmäs 30 minuuttia, että se haluttu lintu päätti näyttäytyä.

Samoin iso osa kerättävästä kamasta on ihan oikeasti keskellä ei mitään ilman pienintäkään vinkkiä siitä, että missä suunnassa saattaisi ehkä jotain olla.
 
Omppu, olen siis pelannut 6 chapter ja kaksi epilogia.
Lopputeksteissä meni varmaan joku 30min ja kun ne loppu, niin peli vielä jatkuu kahdella chapterilla? [/ SPOILER]
 
Kyllä se loppuu epilogien jälkeen. Sen jälkeen voi vielä pelata vapaasti jos niin haluaa ja tehdä missattuja juttuja.
Toki pelissä on joitakin asioita jotka voi missata kokonaan jos niitä ei tarinan aikana tee, mutta suurinosa on tehtävissä vielä tuossa vaiheessa.
 
Eilen illalla aloitin storyn uudestaan. Tällä kertaa vedän storyn läpi ihan täys k*rpänä, armoa ei anneta :) Story innostaa kyllä paljon enemmän kuin että tekis 100% kaikesta. Oli muuten jotenkin helpompi hypätä storyn mukaan kun pelannut kertaalleen läpi. Pystyy keskittymään paljon paremmin itse tarinaan kun napit hallussa ja henkilöt tuttuja. Ainakin alussa oli niin paljon uusia hahmoja että meni pelkästään siihen hetki että sisäisti kuka kukakin on.
 
Ylös Bottom