Kaksi ensimmäistä luolastoa ja yksi itse rakennettu vedetty nyt läpi. Peliä pelattu varmaan joku 4 tuntia.
Hyppäsin pelin pariin täysin ummikkona. En ole koskaan GameBoyn versiota pelannut, enkä juuri tämän remaken kehitystä seurannut, joten tiesin pelistä hyvin vähän sen ensimmäistä kertaa käynnistäessäni.
Silmille iskee värikäs ja sympaattinen joskin vähän rosoinen ulkoasu. Ämyreistä kuuluu perinteisiä lurituksia. Vaikka alkuperäistä peliä en ole pelannut, kaikki tuntuu kotoisalta - Nintendomaiselta. Staattinen isometrinen kuvakulma ja tarkasti yhdestä tai useammasta neliöstä koostuvat rakennukset, puut ja muut pelimaailman osaset kielivät alkuperäisen version rajoituksista. Remake on kuitenkin saanut päällensä nätin värikkään ulkokuoren. Tarkasti rajattuja neliömuotoja on piilotettu näppärästi pyöreiden kulmien taakse. Vaikka grafiikan värikkyys ilahduttaa, niin Switchin tehot eivät ihan riitä täysin tarkkaan resoluutioon. 65 tuumaisesta telkkarista pelatessa reunojen rosoisuus on selvästi nähtävissä, kannettavassa muodossa onneksi vähän vähemmän.
Pelattavuus ja kontrollit toimivat mallikkaasti. Link ohjautuu sinne minne pelaaja käskee. Kilven ja miekan yhdistelmä taistelussa on myös kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvin toteutettu. Uusi vihollistyyppejäkin on tullut vastaan kiitettävästi. Kaksi ensimmäistä luolastoa tarjosivat pientä aivopähkinää ja tiukkoja tilanteita vihollispomojen kanssa. Hyvää meininkiä.
Ensimmäisten tuntien perusteella The Legend Of Zelda: Link’s Awakening remake on varsin hyvin toteutettu seikkailupeli, jonka alkuperäiset rajoitteet näkyvät, mutta eivät missään nimessä tee pelistä huonoa. Alkuperäinen peli on ilmeisesti ollut kaikinpuolin hyvä tekele, joten sen pohjalta on hyvä rakentaa remake. Tästä on hyvä jatkaa seikkailua. Uskoisin, että fiilikset pysyvät positiivisen puolella loppuun asti.