Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend Of Zelda: Link’s Awakening Remaster

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 16872

Guest
The legend of Zelda: Link,s Awakenig -pelistä on tulossa remake/remasteri Nintendo Switch -konsolille.

Julkaisu: 2019.

Traileri: Traileri.

Muuta: Näyttää kivalta muovailuvahalta tuo uusi ulkoasu.

1769
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
D8zKxOhUIAE8aUN.jpg

This limited edition of The Legend of #Zelda: Link's Awakening will be available on 20/09, and includes a Game Boy-themed SteelBook®!
NoE Twitter
 
Ikävän Nintendomainen hinta tuolla erikoisversiolla. Sonyn vastaavia metallikotelo+artbook-comboja saa suunnilleen 70 euroon, niin eiköhän joku vanhan pelin remasterin spessuversio kustanna vähintään 20 euroa enemmän.

Ajattelin tuota harkita mutta jää kyllä noilla hinnoilla ostamatta.
 
Ikävän Nintendomainen hinta tuolla erikoisversiolla.

Puhutko nyt Cdonin hinnasta? (140 euroa). Cdon laittaa välillä hirveällä kiireellä erikoisversion ennakkotilattavaksi kovalla hintalapulla. Verkkiksessä tuo näyttäisi olevan 90 euroa.
 
Uutena minipelinä tässä remasterissa on tuo: "rakenna oma luolasto valmiista palikoista" ja niiden suorittamisesta Dampe antaa palkinnon.
 
Pirun hyvältä tuntu, kun semmosen tunteroisen ehdin pelailla! Näyttää ja kuulostaa upealta ja kontrollit oli todella hiotun oloiset. :)
 
Kyllähän tämä näyttää ja kuulostaa aivan mahtavalta.
Ainut miinus noista ajoittaisista ruudunpäivityksen nytkähdyksistä tietyillä alueilla.

Mukava paluu tämä silti on mystiselle Koholintin saarelle vuosien jälkeen.
 
KonsoliFINin arvion pitäisi tulla kotvan päästä linjoille, mutta sen voin jo nyt todeta, että en kyllä kohdannut noita framedroppeja kuin kertaalleen. Tai jos kohtasin, en niitä tajunnut noteerata ollenkaan. Peli kuitenkin lopputeksteihin asti pelattu. Ehkä olen vain puusilmä, mutta mitään pelaamiseen vaikuttavaa hässäkkää ei tullut vastaan.
 
Kaksi ensimmäistä luolastoa ja yksi itse rakennettu vedetty nyt läpi. Peliä pelattu varmaan joku 4 tuntia.

Hyppäsin pelin pariin täysin ummikkona. En ole koskaan GameBoyn versiota pelannut, enkä juuri tämän remaken kehitystä seurannut, joten tiesin pelistä hyvin vähän sen ensimmäistä kertaa käynnistäessäni.

Silmille iskee värikäs ja sympaattinen joskin vähän rosoinen ulkoasu. Ämyreistä kuuluu perinteisiä lurituksia. Vaikka alkuperäistä peliä en ole pelannut, kaikki tuntuu kotoisalta - Nintendomaiselta. Staattinen isometrinen kuvakulma ja tarkasti yhdestä tai useammasta neliöstä koostuvat rakennukset, puut ja muut pelimaailman osaset kielivät alkuperäisen version rajoituksista. Remake on kuitenkin saanut päällensä nätin värikkään ulkokuoren. Tarkasti rajattuja neliömuotoja on piilotettu näppärästi pyöreiden kulmien taakse. Vaikka grafiikan värikkyys ilahduttaa, niin Switchin tehot eivät ihan riitä täysin tarkkaan resoluutioon. 65 tuumaisesta telkkarista pelatessa reunojen rosoisuus on selvästi nähtävissä, kannettavassa muodossa onneksi vähän vähemmän.

Pelattavuus ja kontrollit toimivat mallikkaasti. Link ohjautuu sinne minne pelaaja käskee. Kilven ja miekan yhdistelmä taistelussa on myös kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvin toteutettu. Uusi vihollistyyppejäkin on tullut vastaan kiitettävästi. Kaksi ensimmäistä luolastoa tarjosivat pientä aivopähkinää ja tiukkoja tilanteita vihollispomojen kanssa. Hyvää meininkiä.

Ensimmäisten tuntien perusteella The Legend Of Zelda: Link’s Awakening remake on varsin hyvin toteutettu seikkailupeli, jonka alkuperäiset rajoitteet näkyvät, mutta eivät missään nimessä tee pelistä huonoa. Alkuperäinen peli on ilmeisesti ollut kaikinpuolin hyvä tekele, joten sen pohjalta on hyvä rakentaa remake. Tästä on hyvä jatkaa seikkailua. Uskoisin, että fiilikset pysyvät positiivisen puolella loppuun asti.
 
Tuli viikon vaihteessa läpäistyä ja ihan ok fiilis tuli pelistä. Edelleen tuntuu siltä, että Catfich maw ja Face shrine ovat pelissä väärinpäin. Lopputaistelussa tuli vaikeuksia, koska
Nigtimaren Canon muodossa en keksinyt heti sitä, että pitää käyttää pegasus hyökkäystä että siihen voi edes osua ja tuo Agahnim muoto, joka taikoo myös niitä sinisiä palloja ja jotka hajoavat ilman ennakkovaroitusta.
. Siinäpä se peli oli omalta osalta: Loppuja sydämmenpaloja en rupea etsimään ja keräämään.
 
Täällä on nyt edetty viimeisen luolaston alkuun asti. Tai siis ainakin oletan, että tämä on viimeinen luolasto. :)

Olen tykännyt todella paljon. Edelleen, 65 tuumainen ruutu on tälle pelille vähän liian iso, kun resoluutio ei meinaa riittää tarkkaan kuvaan, mutta toisaalta tämä onkin ainoa huolenaihe. Itse pelaaminen on rautaa. Vastaan on tullut ilahduttavan paljon erilaisia vihollisia ja pomovastuksia. Myös pulmat ja uudet esineet/kyvyt ovat tuoneet hymynkaretta suun pieliin. Täytyy tulla vielä antamaan lopulliset kommentit kun peli on kokonaan läpi, mutta nytkin on helppo sanoa, että tämä on yksi vuoden yllättäjistä ja hauskimmista pelikokemuksista.
 
Kyllähän tämä näyttää ja kuulostaa aivan mahtavalta.
Ainut miinus noista ajoittaisista ruudunpäivityksen nytkähdyksistä tietyillä alueilla.

Mukava paluu tämä silti on mystiselle Koholintin saarelle vuosien jälkeen.

Oli tämä hyvä peli. Tuli kerättyä kaikki Seashellit ja Piece of heartit.
Ainoastaan viimeinen kokonainen puuttuu,
pitäisi jaksaa tehdä vielä loppuun nuo Dampen dungeonmakerit josta sen sai.

Mielellään sitä silti ottaisi ihan uuden 2D Zeldan kun tämäkin meni läpi kevyesti muistin varassa. Peli ei toki muutenkaan mikään kovin haastava ole.
Jossain vaiheessa täytyy vielä varmaan tuo pelata tuolla Hard modella.

Vahva suositus silti.
 
Hyvä, että nostitte ketjun! Nyt pienoisen tauon jälkeen voisi palata saarelle etsimään loput sydämenpalaset ja muut keräiltävät. Hieno peli.
 
Ylös Bottom