Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työsimulaattorit (Car Mechanic Simulator, House Flipper jne.)

Ainakin PC versiossa saa CPU/GPU lämpöjä ja tehon kulutusta monitoroitua, kun avaa System Info ohjelman taustalle ja laittaa 3Dmarkin tulille, sillä voisi alkaa haarukoimaan ongelmaa.
 
Ainakin PC versiossa saa CPU/GPU lämpöjä ja tehon kulutusta monitoroitua, kun avaa System Info ohjelman taustalle ja laittaa 3Dmarkin tulille, sillä voisi alkaa haarukoimaan ongelmaa.
Tuo kyllä mulla on, mutta 3D Mark menee koko ruudulle, miten saan infon näkymään samaan aikaan ruudulle?
 
Tuskin puuttuu, en ole vain älynnyt pitää samaan aikaan päällä edes tuon full screenin vuoksi.
 
Näkyy tuossa kuvaruudun päällä, mutta puuttuuko tuo konsoliversiosta?
Kiitos tästä neuvosta, en olisi tätä itse tajunnut.
Mulla oli AMD prossu ylimääräisenä ja tuntuu käyvän paljon kuumempana, kuin intelit. Huitelee siellä 70 asteessa tasaisesti, mutta se ei sitä konetta kaada. Ensin oli myös GPU siellä 70:ssä, eikä sekään konetta kaatanut, mutta järjestelin koppaa uusiksi ja sain sen tippumaan 55 asteeseen.

Mutta koneen kaataa watit. Mulla oli 550w virtalähde ja paukkui yli. Ostin 600w virtalähteen ja sama ongelma. Tuo 600W on kuitenkin isoin mitä voin ostaa, joten miten tuo kuuluisi ratkaista? Asiakkaat haluaa jo ihan naurettavan tehokkaita koneita, mutta virta ei riitä. Onko tuohon aukeamassa tehokkaampia virtalähteitä?
 
Hienoa että sait vian selvitetyä. Toinen vaihtoehto testata olisi OCCT ohjelma, laittaa Test Typen "Infiniteen" ja antaa ohjelman olla niin kauan päällä, että lämmöt ja watit ei enää nouse.
Isompia virtalähteitä avautuu jossain vaiheessa lisää, en muista enää millä levelillä.
Laitetaan nyt tehonkulutus asioita spoilereihin, jos joku haluaa itse miettiä:
Alikellottamalla voi koettaa pudottaa tehonkulutusta hieman pienemmäksi, ei kuitenkaan satojan watteja.
Näytönohjain vaikuttaa enemmän, prossu ei kovin paljon. Näyttis vaatii GPU tuner ohjelman ja prossua saa yli/ali kellotettua biosista, jos koneessa oleva emo ja prosessori sitä tukee.
 
Tuokin softa mulla jo on. Vähän ihmetyttää vain se, että kaksi näyttistä vie tehoa niin paljon, ettei virta riitä ja silti 8 levelillä asiakkaat sellaisia pyytää.
oon nyt vain pistäny eteenpäin kaatuilevana ja ottanu yhden tähden arviot.
 
Varmaan pelinkehittäjä halunnut tuoda vaikeutta peliin, muutenhan tuo olisi vaan osien läiskimistä koppaan ja koneita maailmalle viiden tähden arvioilla.
Kaikkia töitä ei välttämättä edes kannata ottaa vastaan, haarukoi vähän ennakkoon saako homman toteutettua osien ja budjetin osalta.
 
Hienoa että sait vian selvitetyä. Toinen vaihtoehto testata olisi OCCT ohjelma, laittaa Test Typen "Infiniteen" ja antaa ohjelman olla niin kauan päällä, että lämmöt ja watit ei enää nouse.
Isompia virtalähteitä avautuu jossain vaiheessa lisää, en muista enää millä levelillä.
Laitetaan nyt tehonkulutus asioita spoilereihin, jos joku haluaa itse miettiä:
Alikellottamalla voi koettaa pudottaa tehonkulutusta hieman pienemmäksi, ei kuitenkaan satojan watteja.
Näytönohjain vaikuttaa enemmän, prossu ei kovin paljon. Näyttis vaatii GPU tuner ohjelman ja prossua saa yli/ali kellotettua biosista, jos koneessa oleva emo ja prosessori sitä tukee.
Mitä tämä koko termi "kellotus" oikein käytännössä tarkoittaa?

Hieno peli se tähän asti on ollut vaikka nousin vasta tasolle 6 :D

Alkoi myös kiinnostamaan tuo oman keskusyksikön sisältö ihan eri tavalla.
 
Mitä tämä koko termi "kellotus" oikein käytännössä tarkoittaa?

Hieno peli se tähän asti on ollut vaikka nousin vasta tasolle 6 :D

Alkoi myös kiinnostamaan tuo oman keskusyksikön sisältö ihan eri tavalla.
Käytännössä prosessorin tai muistin tehoja nostetaan. Se tuottaa enemmän lämpöä ja taas kaatuu herkemmin. Toisaalta voit pienentää tehoja parantamaan tilannetta.

Edit: hassua miten ite oon 15v sitten puuhaillut koneiden kanssa viimeksi ja loppupeleissä mikään ei ole muuttunut. Kaikki on suoraan ihan tuttua puuhaa. Joskin samalla muistan miksi pelaan konsolilla, enkä jaksa rakennella pc:tä oikeassa elämässä. :D
 
Taas uutta peliä tulossa konsoleille.
Tiedän, että tämä on Farming peli ja foorumilla on Farming peleille oma ketju.

Mutta tämän pelin mekaniikat ja idea liippaa paljon enemmän näkyä simuja missä tehdään eri ammattien töitä (gold Rush, house flipper jne), nyt vain sattuu olemaan maatila kyseessä. Jotenki siksi laitan tämän tänne. Ei ole siis pätkääkään mikään kilpailija esim Farming Simulatorille ja vastaaville.

Marraskuun 7 päivä, ps4, Switch ja Xbox One;


Edit: ja PC:lähän tämä jo on, joten gameplay videota youtube täynnä.

Edit: täällä useampia videoita:
 
Car Mechanic Simulator sai uuden päivityksen, joka toi DLC tuen. Samalla kaikki DLC:t tuli myyntiin.
Yksi paketti sisältää 2 auto, poislukien pari joissa oli 3-4 autoa.
Hinnat 4-6e per dlc.

Kaikki yhteensä oli 45e, joten minä odotan suosiolla alennuksia ja pidän pelin tauolla siihen asti. Tuo on liian raju hinta noin vähästä määrästä autoja ja toisaalta ei tuota ole järkeä ostaa kuin kerralla kaikki.
 
Tuli hankittua tuo PC Building Simulator PS4:lle ja on kyllä pirun koukuttava peli. Ei meinaa millään lopettaa. Tässä pelissä taitaa riittää viihdettä pidemmäksikin aikaa. :D
 
Taas uutta peliä tulossa konsoleille.
Tiedän, että tämä on Farming peli ja foorumilla on Farming peleille oma ketju.

Mutta tämän pelin mekaniikat ja idea liippaa paljon enemmän näkyä simuja missä tehdään eri ammattien töitä (gold Rush, house flipper jne), nyt vain sattuu olemaan maatila kyseessä. Jotenki siksi laitan tämän tänne. Ei ole siis pätkääkään mikään kilpailija esim Farming Simulatorille ja vastaaville.

Marraskuun 7 päivä, ps4, Switch ja Xbox One;


Edit: ja PC:lähän tämä jo on, joten gameplay videota youtube täynnä.

Edit: täällä useampia videoita:

Parin viikon päästä tämä ilmestyy myös konsoleille, ennakkona ostettavissa noin 45e hintaan.
Koska on pelkkä yksinpeli ja hintaa oli 15e, niin ostin PC:lle ja pääsen itse vasta huomenna tutustumaan. Mutta poika sitä tuolla pelailee aivan hurmiossa ja vierestä tovin seurasin. Tämä on todella kova tuotos ja jos teknisesti toimii konsoleilla niin suosittelen lämpimästi.

Tämä on jotain sellaista mitä toivoisin FS pelisarjan olevan, joskaan ei tule koskaan tapahtumaan. Mutta tässäkin käsittääkseni oikeita koneita on, joten toivottavasti niitä saataisiin paljon lisää, tai modeja tms. Mielettömän hyvältä peliltä vaikuttaa jo sivusta seuraten.
 
On kyllä sen verran ruma peli että jää kokeilematta, ei oikeen saa mitään immersiota kun peli näyttää siltä kuin se olisi tehty 10 vuotta sitten.
 
On kyllä sen verran ruma peli että jää kokeilematta, ei oikeen saa mitään immersiota kun peli näyttää siltä kuin se olisi tehty 10 vuotta sitten.
Sen mitä tuossa vieressä katselin, niin eipä mulla ollu grafiikasta mitään ihmeellistä sanottavaa. Ihan hyvältä näytti kaikinpuolin verrattuna muihin saman tyyppisiin peleihin (House flipper, gold Rush, Car Mechanic Simulator jne..)
Pelihän on Pc:llä edelleen Early accesissa ja nuo videot mitkä tässä on linkattuna on todella vanhoja. Nykyisin on ihan ääninäyttelyt jne. kunnossa, eikä graffatkaan samat ole.
Voisin myös kuvitella, että konsolijulkaisussa tulee myös pc:lle vielä isohko pätsi ja poistuis Early accesista.
 
Car Mechanic Simulatorin tekijöiltä uusi peli, Tank Mechanic Simulator. Lukemani mukaan parannetuilla ominaisuuksilla varustettu versio mutta tankeilla. Mutta ilmeisesti hivenen buginen.



Tuli nyt hommatua kun ei se hinnalla ole pilattu. Lähes muut simut on tullu skipattua toistaiseksi mutta tankit on sen verran mielenkiintoisia että katsotaan minkälainen peli kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin PS4 tuon House Flipperin mutta se näköjään pelikelvoton! Kun pitäs aloittaa new game niin mitään ei tapahdu kun painaa x. Oon kokeillut toisella ohjaimella, käynnistää pelin uudelleen, sammuttaa konsolin. Ei auta mikään. Voi vittu.
 
Ostin PS4 tuon House Flipperin mutta se näköjään pelikelvoton! Kun pitäs aloittaa new game niin mitään ei tapahdu kun painaa x. Oon kokeillut toisella ohjaimella, käynnistää pelin uudelleen, sammuttaa konsolin. Ei auta mikään. Voi vittu.
Kannattaa varmaan katsoa löytyykö pleikalla siihen tallennus vaikka et olekaan saanu aloitettua. Poista se, jos ei auta ni poista peli ja asenna uusiksi.

Nopeasti YouTubea katselemalla näyttäis muilla toimivan:
 
Poistin tallennuksen, ei auta mitään. Tulee error ce-33108-5. Peli on aivan käyttökelvoton, ainostaan new game valikossa toimii nuolinäppäin ylös ja alas.
 
Ylös Bottom