Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Tapparan voiton kunniaksi Flying Finn pikakisa 21-22.30 H3 RWD :cool:

Ja rapsaa perään.

Tuli ihan OK, lieneekö muut jo nukkumassa kun ei muita reitillä :rolleyes:
Osasyy ja todennäköisin voi tietysti pikainen inspiraatio kisan järjestämiseen;)
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn Espanja

Vilkaisin foorumia ja tänne oli tällainen ilmestynyt, ajoaikaa 15min oli silloin jäljellä. No ihan kylmiltään vain bemmillä liikkeelle. Testipätkällä lipsahti keula edellä kallioon ja terminal damage... No ei mitään huolto sai quick fixillä parsittua auton kasaan ja sitten baanalle. Rauhallisesti ilman isoja tilanteita läpi. EK3 vähän roikkui perä nurmikolla...

Olisi itseltäkin jäänyt ajamatta, jos en olisi sattunut vilkaisemaan. Ja tuo 1,5h on aika tiukka aika keretä mukaan, kun tuota muutakin elämää sattuu olemaan...
 
Ja tuo 1,5h on aika tiukka aika keretä mukaan, kun tuota muutakin elämää sattuu olemaan...

Se on ihan tervettä etä janttereilla on esim pe iltana parempaa tekemistä:p

Me (tai minä) jo hieman vanhempi setä ei enää joka perjantai koe tarvetta esim korkin aukaisuun/ tai muuhun aktiviteettiin joten joskus vou hieman vaikka omaksi huvikseen rallatella Dirttiä.
Ajelee kuka kerkiää. Kyseessä ei ole mikään PRO-sarja:rolleyes:
 
4WD Suomi-sarja, Saksa ja Focus

Saksan rallipätkät on kyllä jo vanhastaan suht hyvin muistissa, mutta löysinpä piru silti ekan pätkän lopusta ihan uuden liikennemerkin johon täräyttää. Ihan älytön moka.. spinnaus ja rengaskin mäni, mutta oli onneks vaan pari mutkaa maaliin. Huolto sai auton kuntoon ja paluumatka tuli ihan omaa maksimivauhtia. Ei tällä ajulla mahdeta kovin korkealla olla lopputuloksissa, mutta meni sentäs paremmin kuin edellinen ralli :)
 
4WD Suomi-Sarja Saksa ja Citroen

lämmittelyksi Time Trial veto Argentiina: Valle de los puentes(day,dry) ek, aika 5:37.718 (36.sija, nopein aika siellä 5:14.990)
ja sitten eventissa joku 5 shakedownia alle jotta tottuu asfalttiin

Molemmat ek:t puhtaasti läpi, ekalla varoin vähän enemmän, ilman vaihtorengasta tietenkin kun sen vaikutus voi olla vähintään n.1s tällä ek:lla.

Tässä toisen ek:n ajoa (huono valaistus ja kamera logitech c922 palaa puhki mutta näkee siitä jotain)
Videon tiedoista löytyy setup jota käytin


ja jos jotain kiinnostaa tai ei osaa säätää autoja niin täältä ehkä löytää säätöapuja
 
Viimeksi muokattu:
Täytyypä ruveta jättämään vararenkaat pois :)
Itellä ei oo varaa jättää mitään varaosia pois. Sais itse asiassa olla kokonaan toinen auto huollossa odottelemassa, sen verran surkeaa ollu omat ajelut. :rolleyes:

Jotain B-ryhmä -kisaa ajelin Argentiinassa ja meni ekat 6 pätkää muutamaa pientä spinnausta lukuunottamatta omaan tasoon nähden hyvin ilman, että autossa oli oikeastaan mitään rikki. Jouduin pitämään tässä kohtaa tauon ja seuraavat 6 olikin taas enemmän omaa ajoa, auto tuhannen paskaksi parin pätkän aikana ja motivaatio 0 jatkaa loppuun.

CRAP -clubissa sitten tuli kiva bugi(?) vastaan, kun toisen pätkään toisiksi viimeisessä kurvissa rengasrikko ja ajattelin ajaa maaliin, että selviän ilman +1 min rangaistusta ja korjaillaan sitten pätkän välillä. Vaan rengas ei korjautunut, mutta ei tullut enää edes vaihtoehtoa korjata rengasta. 13 kilometriä en jaksanut linkuttaa Puolassa kolmella gummilla.
 
Itellä ei oo varaa jättää mitään varaosia pois. Sais itse asiassa olla kokonaan toinen auto huollossa odottelemassa, sen verran surkeaa ollu omat ajelut. :rolleyes:

Jotain B-ryhmä -kisaa ajelin Argentiinassa ja meni ekat 6 pätkää muutamaa pientä spinnausta lukuunottamatta omaan tasoon nähden hyvin ilman, että autossa oli oikeastaan mitään rikki. Jouduin pitämään tässä kohtaa tauon ja seuraavat 6 olikin taas enemmän omaa ajoa, auto tuhannen paskaksi parin pätkän aikana ja motivaatio 0 jatkaa loppuun.

CRAP -clubissa sitten tuli kiva bugi(?) vastaan, kun toisen pätkään toisiksi viimeisessä kurvissa rengasrikko ja ajattelin ajaa maaliin, että selviän ilman +1 min rangaistusta ja korjaillaan sitten pätkän välillä. Vaan rengas ei korjautunut, mutta ei tullut enää edes vaihtoehtoa korjata rengasta. 13 kilometriä en jaksanut linkuttaa Puolassa kolmella gummilla.

Ootko varma, että vararengas oli mukana? Huomannut, ettei oo aina oletuksena B-ryhmäläisissä.

Samaa tautia täälläkin aina välillä, kisaan lähtiessä ”varmaa ajoo vaan” sitten tuleekin painettua helposti 110% ja sehän tietää romutusta :D
 
Viimeksi muokattu:
Kokeileppa nostaa pleikkari pystyasentoon käynnistyksen ajaksi, sit voi palauttaa normiasentoon ku lähtee vaan rullaamaan käyntiin. Itsellä lähtee levypelit ainoastaan tällä tyylillä enää käyntiin. Ostan tosin kaiken melkein diginä nykyään niin ei tarvii vatkata tuon kanssa

Kiitos tästä vinkistä! Pleikan nostaminen pystyyn auttoi tässä ja en lähettänytkään tuota vielä huoltoon.
Aiemmin auttoi napautus koneen päälle, mutta ei tuntunut enää auttavan. Nyt on joka kerta lähtenyt levy pyörimään normaalisti, kun tuon nostaa pystyyn.
 
Ootko varma, että vararengas oli mukana? Huomannut, ettei oo aina oletuksena B-ryhmäläisissä.

Samaa tautia täälläkin aina välillä, kisaan lähtiessä ”varmaa ajoo vaan” sitten tuleekin painettua helposti 110% ja sehän tietää romutusta :D

Mulle on joskus käynyt tuo sama bugi kuin juzatukselle, vararengas 100% varmasti mukana, ja pätkällä olisi pystynyt vaihtamaan, mutta siirtymällä sitten ei vaihdettu ja seuraavalla pätkällä sitä ei pysty laittamaan alle.
 
4wd Suomi-Sarja / Saksa / Focus 2007
Kerran harjotteluna molemmat, jonka jälkeen molemmat pätkät tutliin perusvarmaa suorittamista,
Tässä videota kakkoselta.

SLR Rally Champ / Uusi-Seelanti / Lancia Delta Integrale
Omasta mielestä tuli ihan ok kyytiä, tosin vauhtia vaikea arvioida kun vasta Aarne ajanut koko rallin. Voitettiin Aarnea tasaisesti 1-2 sekuntia per sektori. Kahen ekan kisan tapaan ykkösellä rengasrikko ja parikymmentä sekuntia takkiin, muuten ei suurempia ongelmia. Viimenen pitkä pätkä tuli erityisen hyvin. Liukasta oli sateisilla pätkillä mutta niistäkin selvittiin.
 
4WD Suomi-sarja Saksa

Tuttuja teitä DR1:stä, kävin ajamassa läpi ennen kisaa time trialissa. Itse kisassa ei mitään ihmeellistä, vähän väärä ajolinja joissain mutkissa. Pätkien välin huollossa ei tarvinnut autoa korjata yhtään, kun mitään korjattavaa ei ollut.
 
Pete94 ja Solenius, jos teillä videota Suomi-Sarjan Saksan kisasta, niin huikatkaa. Laitan mielelläni jakoon top-3 ajot, tuonne sarjan facebook-sivulle.

4WD Suomi-Sarja/Saksa

Löytyi ihan hyvät säädöt Citikkaan, Saksassa, mutta sössin kisan sitten tokassa shikaanissa. Onni onnettomuudessa ettei käynyt pahemmin ja sain muutaman mutkan jälkeen taas ajosta kiinni. Huollossa kerkesin quick fixata pahimmat vauriot ja loppu kulki ihan ok, kolmosena maalissa. Katotaan mihin riittää, ainakin Pete ja Solenius jäi edelle. Tuossa vielä koko ajo videona, varsinainen kisa alkaa 3:18 kohdalta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom