Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

4WD Suomi-sarja Espanja

Jooh, EK1 vuorelta alas ja 22s sakkoa... Siinä menikin mielenkiinto tästä kisasta. Tokalla mutka pitkäksi ja pakilla takaisin tielle, ja uudemman kerran vielä leveäksi... Ei ole ihan putkeen menneet nämä sprinttikisat.
 
SLR Rally Champ Australia

Eipä olisi pitänyt tätä peliä avata tänään ollenkaan. Peli yrittikin sitä kovasti kertoa. EK1 meni hyvin siihen asti, kun äänet hävisivät pelistä parin splitin jälkeen. Kuurona sitten sompailin melkein maaliin asti, mutta sitten lipsahti portin pieleen, rengas ja syyläri rikki, ja vauhtia joutui hakemaan ojan pohjalta. EK2 alussa vähän väärä linja ja penkkakosketuksesta taas rengas rikki. Sitten vain köröttelin pätkän maaliin. Onneksi oli kaksi vararengasta tällä kertaa mukana... Kolmonen vain pintakaasulla moottoria säästellen läpi. Tässä kohtaa olisi pitänyt tajuta jo lopettaa, kun pelikin kaatui. No peli takaisin päälle ja huollossa quick fixillä auto kasaan, toinen vararengas kontista pois. Nelosella sitten lähti urasta hallinnasta ja keula edellä puuhun, molemmat eturenkaat rikki. Keskeytyksen paikka.
 
Tuli semmonen tässä mieleen että olisi mukavaa ajaa myös tiimipisteistä tulevalla kaudella. Vois olla vaikka 3 kuskin tiimit. En tiedä sitten miten tommonen käytännössä toimisi.

"Tehdasteamit" esim 3 kuskia/automerkki ja kiinteä automerkki.

Kuulostaa oikeen mielenkiintoiselta.

Teamit ja autot arpomalla.



EDIT: 2H USA/ Peugeot 208

Hiljaista oli reitillä, liekkö kaikki hinkuttamassa Espanjassa :rolleyes:

EK:t 1 ja 2 meni totutellessa R5:n käsittämättömiin pitoihin eli turhan pumppailemalla.

3 ja 4:lla kun rupesi etsimään rajoja niin sitten lipsahtelikin siihen malliin että ei hyvä, spinnejä molemmilla pätkillä nopeissa paikoissa eli aikaa paloi törkeesti.
EK4:n töksyssä kotain hajosi auton oikeassa etukulmassa ja auto ei kääntynut oikeisiin mutkiin kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFin 2H Usa Peugeot

Ek:t 1-2 omiin ranteisiin nähden ihan ok suoritukset.
Ek:t 3-5 pyörittiin kun puolukka p.....ssa, katonkautta, vaakatasossa ja pituus akselin kautta. :)
Tuli reuhattua ihan liikaa noilla pätkillä!

Edit. 4WD Suomi-Sarja/ Espanja

Molemmat pätkät varmaa suorittamista ilman ongelmia.
 
Konsolifin 2H Usa

Ek1 lopussa spinnaus. Ek2 käytiin metsässä ja pyyhkimässä kartturin persaukset. Siis persauksia ei pesty siellä metsässä. Ek3 ajoin jokeen. Ek4 90 mutkassa lähdin väärään suuntaan. Ek5 oli ainut pätkä missä ei ollut ongelmia. :)
 
Tuli semmonen tässä mieleen että olisi mukavaa ajaa myös tiimipisteistä tulevalla kaudella. Vois olla vaikka 3 kuskin tiimit. En tiedä sitten miten tommonen käytännössä toimisi.
Muuten kiva, mutta meikäläinen sais melko nopeasti kengän kuvan perseelle, kun sen verran tehokkaasti olen ajanut autoja lunastukseen. :cool: Mutta joo ajatuksena kyllä hauska. Pitäis varmaan olla suljettu clubi sitten, ettei sinne tuu jotain Espanjan ihmeitä rallattelemaan.
 
Tuli semmonen tässä mieleen että olisi mukavaa ajaa myös tiimipisteistä tulevalla kaudella. Vois olla vaikka 3 kuskin tiimit. En tiedä sitten miten tommonen käytännössä toimisi.

Ei hullumpi ajatus!

Onkohan muuten tuohon Club-systeemiin tulossa vielä sellaista mahdollisuutta, että saisi tehtyä sarjan jossa saa määriteltyä kaikkien rallien alkamisajankohdan itse? Nyt jos teet sarjan, niin seuraava lähtee heti perään käyntiin. Ei muutoin, mutta esimerkiksi 4WD Suomi-Sarja on oikein hyvä tuolla kahden päivän asetuksella, mutta olisi mukavaa jos aina rallin jälkeen olisi päivä tai pari väliä. Nyt se tahti on aika tiivis ja hengästyttävä sellaiselle ihmiselle, jolla tahtoo olla muutakin elämää välillä turhankin paljon :)
Eli tekee tiukkaa välillä löytää se rako suoritukselle. Eilenkin tuli venytettyä nukkumaanmenoa jotta ehdin ajamaan Espanjan, sillä tänään ei ole mitään mahkuja.
Sen verran mukavaa sekuntitaistelua tuntuu olevan, ettei niistä malttaisi millään olla poiskaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei hullumpi ajatus!

Onkohan muuten tuohon Club-systeemiin tulossa vielä sellaista mahdollisuutta, että saisi tehtyä sarjan jossa saa määriteltyä kaikkien rallien alkamisajankohdan itse? Nyt jos teet sarjan, niin seuraava lähtee heti perään käyntiin. Ei muutoin, mutta esimerkiksi 4WD Suomi-Sarja on oikein hyvä tuolla kahden päivän asetuksella, mutta olisi mukavaa jos aina rallin jälkeen olisi päivä tai pari väliä. Nyt se tahti on aika tiivis ja hengästyttävä sellaiselle ihmiselle, jolla tahtoo olla muutakin elämää välillä turhankin paljon :)
Eli tekee tiukkaa välillä löytää se rako suoritukselle. Eilenkin tuli venytettyä nukkumaanmenoa jotta ehdin ajamaan Espanjan, sillä tänään ei ole mitään mahkuja.
Sen verran mukavaa sekuntitaistelua tuntuu olevan, ettei niistä malttaisi millään olla poiskaan :D

Olis hyvä, mutta en usko, että on tulossa. Sais olla muutenkin enemmän kustomointia noiden kisojen asetuksissa. Tiimipisteet hyvä idea, mutta tällä hetkellä ei rahkeet riitä niiden ylläpitoon. Harkitaan niitä, tuolle pääkaudelle.

Kunhan Suomen ralli ilmestyy, niin ajattelin tehdä pääkauden, 8EK:ta kunnon rallia, ehkä kaikki maat ja ajoaika viikko, tai 3,5pvä/ralli.

Kummalle porukka lämpenee enemmän?

1. Yksi kisa viikossa
2. Kaksi kisaa viikossa
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja/Espanja

Espanjaa on tullut ajettua todella vähän, kuten myös seuraavana vuorossa olevaa Saksaa.
Siihen nähden meni yllättävänkin hyvin.
Sijoitus tällä hetkellä toinen runsaat 4sek kärkeä perässä. Olettaisin sieltä ainakin muutaman tulevan vielä ohi.
VPG_Screw on kyllä painanut erityisesti toisen pätkän melkoista haipakkaa!
Espanja tuli ajettua todella myöhään illalla muiden askareiden johdosta ja kun kaiken lisäksi perjantaina ei ole mahdollisuutta ajella enää, niin olihan se rykäistävä alta pois.

 
Olis hyvä, mutta en usko, että on tulossa. Sais ollamuutenkin enemmän kustomointia noiden kisojen asetuksissa. Tiimipisteet hyvä idea, mutta tällä hetkellä ei rahkeet riitä niiden ylläpitoon. Harkitaan niitä, tuolle pääkaudelle.

Kunhan Suomen ralli ilmestyy, niin ajattelin tehdä pääkauden, 8EK:ta kunnon rallia, ehkä kaikki maat ja ajoaika viikko, tai 3,5pvä/ralli.

Kummalle porukka lämpenee enemmän?

1. Yksi kisa viikossa
2. Kaksi kisaa viikossa
Mun mielestä vois olla 12 ek:ta per kisa. Yksi kisa viikossa riittää.
 
Olis hyvä, mutta en usko, että on tulossa. Sais ollamuutenkin enemmän kustomointia noiden kisojen asetuksissa. Tiimipisteet hyvä idea, mutta tällä hetkellä ei rahkeet riitä niiden ylläpitoon. Harkitaan niitä, tuolle pääkaudelle.

Kunhan Suomen ralli ilmestyy, niin ajattelin tehdä pääkauden, 8EK:ta kunnon rallia, ehkä kaikki maat ja ajoaika viikko, tai 3,5pvä/ralli.

Kummalle porukka lämpenee enemmän?

1. Yksi kisa viikossa
2. Kaksi kisaa viikossa

Yksi kisa viikossa riittää ainakin minulle, niin jää aikaa muillekin asioille ja clubeille :)
Ek-määrillä ei niin suurta merkitystä, mutta melkeinpä vähintään se 7-8 olisi hyvä olla.
 
Nonni hyvä, ittellekkin käy paremmin viikko/kisa :) EK määrää voi sitten vaihdella 8-12, kisapaikkaan sopivaksi. Omaa Espanjan kisarapsaa en viitti edes laittaa, meni niin pöpelikköön ajo, kuten muutamassa muussakin viimeaikaisessa rallissa.

Tässä vielä sarjatilanne kahden ajetun kisan jälkeen:
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-sarja, Espanja ja Focus

Parit reeniajut alle ja eikun menoks. Eka pätkä tuli yllättävän hyvin. Tästä innostuneena hivautin het kakkospätkän alkuun Fordini kallioon, rengasrikko eikä vararengasta kontissa niin siinäpä sitä sitten oltiin. Ens kerralla paremmin.. toivottavasti.
 
Expert Dirt Kreikka

Tiedättekö sen tunteen, kun joutuu kesken pätkän pistämään pelin pauselle ja tekemään jotain muuta hetken, ja kun jatkaa, niin kaikki menee nappiin? En minäkään.

EK1-3 perushyvää ajoa, nelosella alkoi renkaat loppumaan ja tuli pyörähdys. Vitosella samoin pyörähdys. Kutosella karik_fin_134 kävi jotain, kun putosi reilusti yli minuutin, itsellä meni ihan ok. EK7 pyörähdys ja pakittelu. EK8, 9 ilman ongelmia, mutta EK10 tapahtuikin tuo alussa mainittu. Pätkä meni ihan hyvin, ja sitten jouduin hetkeksi keskeyttämään ajon ja jatkettuani hetken päästä, menikin rytmi aivan sekaisin. Yksi mutka vähän leveäksi ja sitten kolahti keula kiveen sillä seurauksella että lisävalot putosivat metsään ja syyläri meni rikki. Varoin huudattamasta autoa loppupätkän. Samoin EK11 tulin pintakaasulla, kunnes moottorin merkkivalo syttyi, jolloin hölläsin vähän vielä lisää. EK12 pätkivällä koneella pintakaasulla, kunnes loppupäässä ajoin niin lujaa kuin moottorivikainen vehje vain kulkee maaliin. No karik pysyi takana, mutta kyllä joku varmasti tulee ohi.
 
Ylös Bottom