Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - Auroan haaksirikkoutuneet

Eilen neljä tuntia kerkisin betaa pelaamaan ja huomasin, että välillä ei pystynyt asetta vaihtamaan ja sitten lopussa ei enää pystynyt sen pikavalikon kautta vaihtaan kranaattia lääkintäpakkaukseen vaikka kuinka rämpytti. Aseen vaihto onnistui lopulta, kun meni snaipperin vaihtaan toiseen ja takaisin. Kenellekään muulla samaa ongelmaa? Vai onko ohjaimessa vikaa. Normi pleikka nelosella mennään.

Noin muuten tykkään pelistä itseasiassa erittäin paljon vaikkakin edellä mainittujen lisäksi valikot on nätisti sanottuna sekavat.
 
Kaverin kanssa pelailtiin tätä eilettäin useampi tunti ja muuten oli ihan hauskaa menoa mutta ajoneuvojen ajettavuus oli kyllä aivan umpi surkeaa. En muista vuosikymmeneen pelanneeni mitään open world peliä missä olisi ollut noin hirveät ajofysiikat ja malli. Miten ihmeessä ne on Ubilla onnistunut ryssimään tuon, kun Wildlandsissäkin tuo ajaminen oli ihan hyvin toteutettu. Söi kyllä kaiken kiinnostuksen peliä kohtaan pelkästään tuo asia, kun tietää, että pelissä kumminkin on iso kartta ja liikutaan pitkiä matkoja. Helikopteri oli ainut kulkupeli, jolla oli ihan mukava lennellä.
 
Kaverin kanssa pelailtiin tätä eilettäin useampi tunti ja muuten oli ihan hauskaa menoa mutta ajoneuvojen ajettavuus oli kyllä aivan umpi surkeaa. En muista vuosikymmeneen pelanneeni mitään open world peliä missä olisi ollut noin hirveät ajofysiikat ja malli. Miten ihmeessä ne on Ubilla onnistunut ryssimään tuon, kun Wildlandsissäkin tuo ajaminen oli ihan hyvin toteutettu. Söi kyllä kaiken kiinnostuksen peliä kohtaan pelkästään tuo asia, kun tietää, että pelissä kumminkin on iso kartta ja liikutaan pitkiä matkoja. Helikopteri oli ainut kulkupeli, jolla oli ihan mukava lennellä.
Muistan vielä, kun ylpeänä kehuivat ottaneensa Driver pelisarjaa kehittäneen studion auttamaan Watch Dogs 2:sen ajoneuvojen kanssa, mutta ihan paskaa se ajettavuus on silti siinäkin :D

Eivät vain tunnu saavan sitä ajettavuutta kohdalleen ikinä.
 
Tota..pääseekö joku ghost waria pelaan?? Itelle heittää infinity-0000D blaa blaa..5 kertaa yrittäny ja yhellä kerralla löysi pelaajia..3min odottelun jälkeen lähin meneen kun mitään ei tapahtunu!! Valikoissa liikkuminen heleveeetin hidasta, keep up the good work ubi:rolleyes:
 
Kyllä on tuskaa tää pvp! Nää uudet liikeanimaatiot ja kamera-angle pilaa pvp:n! Tulin rappuja alas ads:llä(tiesin et vihu tulee) ja yhtäkkiä kamera kuvas seinää,en nähnyt koko vihua ja kuolo tuli..! Jos pääsen peliin niin hyvä,matsi ohi odottelen lobbyssä uutta peliä:game session no longer available..alkuvalikkoon ja valikko rumba uudelleen toivoen et pääsee peliin,voi elämän kevät!! Miksei voinut pitää wildlandsin pvp:tä pienin twiikkauksin, no ei kun pitää lisätä kaikkee paskaa mikä pilaa peli ilon! Onneks on olutta!!:) (ps4pro btw..)
 
Muistan vielä, kun ylpeänä kehuivat ottaneensa Driver pelisarjaa kehittäneen studion auttamaan Watch Dogs 2:sen ajoneuvojen kanssa, mutta ihan paskaa se ajettavuus on silti siinäkin :D

Eivät vain tunnu saavan sitä ajettavuutta kohdalleen ikinä.

Niin ja tässä se on saatu jollain ilveellä vielä paskemmaksi. Watch Dogs 2:kin ajomalli oli loistava tähän verrattuna. :D
 
Ghost Waria testattu parinkymmenen erän verran ja päällimmäisenä jäi mieleen karttasuunnittelu, joka oli pieni pettymys. Kaipa näihin ajan kanssa tottuu ja alkaa löytämään hyviäkin puolia, mutta nyt jätti hieman kylmäksi. Hahmojen levelöinti on muutettu expan sijaan haasteisiin, joita voivat olla esim. kaksi sniputappoa ja kaverin parantaminen lääkelaukulla. Lääkintämiehellä DMR on aivan järkyttävän paska snaipperi ja sillä kahden tapon saaminen on jo toisella levelillä erittäin haastavaa.

Dronet, syringet, adrenaliiniruiskut ja muut lisähärpäkkeet kerätään taistelukentältä, joten drone-scouttaamisen rooli on vähentynyt huomattavasti. Tiimikaverin elvyttävä drone on turkasen hidas ja osaava tiimi ampuu sen kyllä helposti alas. Oman hahmon ohjaaminen on törkeän kankeaa ja menee usein aivan älyttömäksi sähläämiseksi. Osa toiminnoista tapahtuu aivan liian suurella viiveellä.

Nämä bugit tulivat vastaan illan aikana:

- joidenkin puomien/esteiden läpi pystyy juoksemaan
- peli jäi jumittamaan PvP-otteluhakuikkunaan
- lisävarusteen valitseminen ei onnistu (toimi taas pelin uudelleenkäynnistyksen myötä)
- peli kaatui kerran kesken PvP-matsin
- jokin näppäinyhdistelmä sai aikaan toisen toiminnon kuin oli tarkoitus
- PvE:ssä kopterin kuski levitoi ilmassa noin kymmenen metriä ohjaamon ulkopuolella kopterin edessä
- joukkuetoveri näytti juoksevan ilmassa ja kerran talon alakerrassa liikkunut kaveri teleporttasi ruudussa talon yläkertaan
- vastustajat näyttävät spectator-modessa katsovan esimerkiksi suoraan eteenpäin, mutta ase sojottaa 90 astetta vasempaan

PvE:ssä saa aseita auki kokemuspisteiden karttuessa. PvE-puolella kerättyjä aseita voi käyttää myös PvP:ssä. Betassa pelaajien kokoontumispaikasta voi ostaa pyssyjä, jokaisella on 32 tuhannen rahapotti valmiina. Hieman toivoisin, että Wildlandsin PvP-karttoja lisättäisiin mukaan, mutta tuskinpa sellaista tapahtuu. Huomenna lisää. Tiedoksi kaikille, että PvP-moodissa oleva rajattomien käyttökertojen ensiapulaukku parantaa vain yhden neljänneksen, mikäli olet aivan haudan partaalla. Täyteen parantavia tarvikkeita on mukana rajallinen määrä.

Edit. Ja eihän tällainen vanha pieru enää osu näin pienessä temmossa, kun oma ukkeli toimii kuin hidastetussa filmissä. Jännä sinänsä, miten Codissa tilanne on täysin päinvastainen. Aseiden teho vaikuttaisi olevan todella surkea, sillä pääsin yhdessä kohtaa aivan vastustajan kylkeen ja tämä putosi vasta noin puolen lippaallisen jälkeen. Käytössä oli G36C, jonka pitäisi olla statsien perusteella varsin hyvää luokkaa. vai söikö äänenvaimennin kaikki tehot? Naurettavaa spongeilua.
 
Viimeksi muokattu:
Ghost Waria testattu parinkymmenen erän verran ja päällimmäisenä jäi mieleen karttasuunnittelu, joka oli pieni pettymys.

Jep, sama paitsi että ei pieni pettymys vaan erittäin suuri. Wildladsin hienot ja tunnelmalliset kartat Ghost Warissa nimittäin ainakin henk. koht. oli yksi syy miksi se maistui niin hyvin. Nämä kartat on luonteeltaan nyt aivan erilaisia ja pieniä. Ainakaan customissa ei saanut luotua yöaikaan peliä? Eikö sitä mahdollisuutta enää ole. Yömapit varsinkin oli tunnelmallisia ja pelityylii muuttui kun ei nähnyt niin hyvin.

Aika paljon on vikaa ja luodit viuhui läpi metrin leveestä kivestäkin jota hieman ihmettelin. Valikot aivan helvettiä, lisäksi en tiedä onko vika minussa vai pelissä mutta tuo "selostaja" on aika ärsyttävän kuulonen. :p Kyllä se taitaa olla nyt sillä tavalla että tämä on liian rikki jotta kannattaisi hypätä tässä ja nyt moninpelin kelkkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pari iltaa tuli ghost waria pelattua ja samat fiilikset. Hieman pettymys oli verrattuna edelliseen. Ja suurin ongelma on nuo mapit. Aivan liian avonaisia. Ero on kuin yöllä ja päivällä wildlandsin loistaviin mappeihin. Ja missä miinat? Toivottavasti aukeaa jostain tai tulee uusille hahmoille sitten.
Noh, aika näyttää onko tuosta mihinkään tai mihin se muokkaantuu tuosta. Ja kyllähän tuo ihan hauskaa omalla porukalla on varsinkin kun pääsi hieman sisään tuohon mutta ei vaan tälläisenään ole lähelläkään edellistä klassikkoa
 
Tuli nyt kuitenkin kokeiltua vielä vaikka vannoin ettei koskaan. Tällä kertaa peli sentäs toimii, mutta se on todella buginen ja stutteroi ihan samalla tavalla kun wildlandikin, tämä moottori on vaan todella heikko.

mutta teknisistä ongelmista huolimatta peli vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta kuin wildlands ja kun sille antaa aikaa bugien korjaukseen ja hinta tippuu alle 20€ niin tiedä vaikka ostaisin.
 
Tämäkin vielä, ei voi olla totta :D Aivan jäätävä fail tästä tulee, sääli. Odotukset oli Wildlandsin pohjilta melkoisen korkealla, mutta jotenkin tuntuu koko ajan enemmän siltä, että budjetti edellä on menty tosi rankasti ja kenties osaavampaa sakkia on poistunut tiimistä toisiin projekteihin...
 
Mulla oli jo keväästä asti peli tilattuna. Alphan jälkeen tilaus pysyi, mutta ekan betan jälkeen peruin. Toista betaa jaksoin enää alle 2h ja viimeisintä en ollenkaan. Alkoi tökkimään niin monta asiaa.
Mutta nyt kävi tuuri ja kun kokoan uutta pc:tä ja venailen näyttistä saapuvaksi, niin nyt olikin tullut kamppis et näyttiksen kylkeen saa tän pelin. Joten koska ilmaiseksi saa, niin tokihan tätä täytyy lähteä sit koittamaan sittenkin.
 
Eilisen illan tahkosin peliä, osan ajasta yksin, osan co-oppina. Sellaiset ristiriitaiset fiilikset jäi, vaikka kyllä tämä ihan hyvääkin mäiskettä vaikuttaisi olevan.

Kyllä, paitaa ja pöksyä löytyy ostettavaksi todella paljon. Löytyy myös ihan sellaistakin minkä voi pelissä itse ansaita ja sitten ostaa, mutta valtaosa on eurojen takana. Näkyi myös osio "pelin nopeuttamiseksi" kaupassa, mutta en vielä tutkinut sen tarkemmin mitä siellä oli. Varmaan jotain exp-boostereita.

Valikot on turhan kankeat ja vaikeat. On tehty hienon näköinen alusta, joka on välillä todella sekava. Varsinkin kykypuu ja tehtävälistat on turhankin kryptisiä omaan makuun. Joskus simppelimpi ois valtimpi jne. Peli itsessään pyöri ihan okei. Kontrollit ja hahmon liikkuminen tuntui ehkä hitusen paremmalta mitä betassa, mutta ei nyt mitään täysin sulavaa riemuvoittoa sekään tuntunut olevan. Ympäristö näyttää hyvältä, vaikkakin jotain varjostusjuttuja ihmettelin ja hahmojen suun liikkeet ja kasvot oli aika jäätävää häröä välillä.

Itse tulitaistelu oli mielekästä. Vihut pääasiassa käyttäytyivät fiksusti. Ja kun tästä nyt loottishootteria ollaan selvästi tekemässä, niin loottia kyllä putoaa tasaiseen. Gear score jäi vielä kysymysmerkiksi, sillä en huomannut juuri eroa loottien välillä, muuta kuin että parempi tavara antoi ylimääräisiä bonuksia esimerkiksi latauksiin ym kykyihin. Co-op pelitti ihan hyvin. Hubina toimiva tukikohta oli täynnä väkeä, ja oman poppoon pystyi kutsumaan leirinuotiolle fiilistelemään. Tehtävää tehdessämme huomasimme ongelmia, sillä kun kaksi muuta katsoi välivideon loppuun asti, minä skippasin sen ja jouduin yksin taistelemaan tulevaa väijytystä vastaan siinä missä tiimikaverit seisoa tapittivat paikoillaan ja vihut ei heistä välittäny.

Tänään jatketaan sitten. Ja perjantainahan striimaillaan ainakin 3 hengen co-oppia KonsoliFINin kanavilla tästä pelistä.
 
Millä lailla fail? Mikromaksujen takia vai? Melkein kaikkihan noita kalsaripaketteja myy, toiset enemmän ja toiset vähemmän, eihän siinä ole mitään uutta.

Jos olisi kyse vain kosmeettisista ostoksista, olisi minullekin homma ihan sama, mutta tuosta YongYean videostakin näkee selvästi, ettei kyse ole vain "kalsaripaketeista". Siellä myydään isolla rahalla hahmon kehitykseen skill pointseja, aseita ja niiden lisävarusteita.
 
Jos olisi kyse vain kosmeettisista ostoksista, olisi minullekin homma ihan sama, mutta tuosta YongYean videostakin näkee selvästi, ettei kyse ole vain "kalsaripaketeista". Siellä myydään isolla rahalla hahmon kehitykseen skill pointseja, aseita ja niiden lisävarusteita.
En videota katsonut mutta olettaisin että skill pointsit aukeaa myös pelaamalla, joten mitä väliä jos joku avaa ne (isolla) rahalla jos siltä tuntuu.
 
En videota katsonut mutta olettaisin että skill pointsit aukeaa myös pelaamalla, joten mitä väliä jos joku avaa ne (isolla) rahalla jos siltä tuntuu.

Sitä väliä, että kuvailemasi pelimekaniikka on suoraan free-to-play -pelien ansaintalogiikkaa, mutta täysihintaisessa pelissä.

Lisäksi ostettavat kykypistepaketit viittaavat siihen, että paksuimmalla lompakolla varustetut pelaajat saavat selkeän etulyöntiaseman muita vastaan. Tietenkin jos noita pisteitä voi käyttää vain yksinpelissä, ne voi lukea heikommalla itsekurilla varustettujen ihmisten röyhkeäksi rahastukseksi.
 
Sitä väliä, että kuvailemasi pelimekaniikka on suoraan free-to-play -pelien ansaintalogiikkaa, mutta täysihintaisessa pelissä.

Lisäksi ostettavat kykypistepaketit viittaavat siihen, että paksuimmalla lompakolla varustetut pelaajat saavat selkeän etulyöntiaseman muita vastaan. Tietenkin jos noita pisteitä voi käyttää vain yksinpelissä, ne voi lukea heikommalla itsekurilla varustettujen ihmisten röyhkeäksi rahastukseksi.


Samat aseet ja skillit on myös MP, joten näistä on suora hyöty myös sinne puolelle.
 
Ylös Bottom