Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Yksi trophy on pelastaa 10 pulassa olevaa. Olen pelannut melkein koko tarinan läpi ja törmännyt vain kahteen. Onko ne ?-merkillä merkattuja vai miten niitä löytäisi?
No nyt on ollut huonoa tuuria, tai sitten olet ajellut epähuomiossa ohi. Yleensä noi tapahtumat ovat teiden varsilla, eli ihan helposti niihin pitäisi törmätä. Ja juu, kysymysmerkkien perään vaan :)
 
Mopoilta alas puron yli, aitaa pitkin oikealle ja sieltä löytyi puska johon piiloon. Sieltä heittelin houkutusansaa ja molotovia/räjähteitä vuoronperään.
Loput laumasta taisi mennä sitten pakoon juosten(mopoille päin) ja räiskien.
Noin se muistaakseni meni mulla.
 
Mopoilta alas puron yli, aitaa pitkin oikealle ja sieltä löytyi puska johon piiloon. Sieltä heittelin houkutusansaa ja molotovia/räjähteitä vuoronperään.
Loput laumasta taisi mennä sitten pakoon juosten(mopoille päin) ja räiskien.
Noin se muistaakseni meni mulla.

Kiitos vinkistä. Pitkän tuskailun jälkeen sain läpi
 
Trophyista pari kysymystä: mistä tehtävistä saa varsijouseen erilaisia nuolia? Montako päivitystä nitroon pitää saada jotta voi driftata sen viisi sekunttia ja miten päivitykset tulee (mulla on kaksi pykälää nitrossa). Mitkä ovat keräilyesineitä? Näkyvätkö kivikasat jotenkin kartalla? Mitä pitää tehdä world end-trophyyn?
 
Tuli ebayn kautta ostettua tämä kun sai pari kymppiä halvemmalla. On ollu kyllä aivan loistava peli. Tarina vie mennessään ja sitä ahmii aina vaan seuraavaa tehtävää. Ja sitä tehtävää on paljon. Siis todella paljon. Tämä on todella pitkä peli, tehtäviä löytyy satoja ja kymmeniä tunteja tekemistä. Itse pelaan alkuperäisellä PS4 konsolilla ja moottoripyörällä ajaessa ruudunpäivitys kyykkää ja pahasti. Hirveää diaesitystä ajaessa. Tekeeköhän Prolla samaa?

Yksi pelin ärsyttävimmistä asioista on ollu eläimet, joihin kuolee samantien. Yhden ison lauman tuhoaminen kun oli tehtävänä niin en ymmärrä miten sen voi käytännössä tehdä. Onneksi pelistä löytyy toiminto, että jos mokaa tehtävän muutaman kerran niin voi skipata sen.

Juurikaan muita ongelmia en ole kohdannut. Itselle tämä on top 10 kaikkien aikojen parhaimmat pelit -listalla kyllä. Antaisin kokonaisarvosanaksi 9/10. Toivottavasti tälle tulisi jatkoa joskus.
 
Huomenna tulee 1.06 päivitys ja Death Stranding aiheista kamaa moottoripyörään.

 
Tuli ostettua tämän Collectors edition, kun huutonetistä vastaan tuli 90e uusi ja avaamaton.. Kolahti peli niin kovaa, että tuo oli saatava ja hinta oli mitä sopivin.. Harvoin tulee näitä collectors paketteja ostettua, tässä sukupolvessa jopa 3kpl(tämä, Uncharted 4 ja Horizon zero dawn).. Kolme Sonyn yksinoikeutta, jotka kolahtivat kunnolla..
 
Tuli ostettua tämän Collectors edition, kun huutonetistä vastaan tuli 90e uusi ja avaamaton.. Kolahti peli niin kovaa, että tuo oli saatava ja hinta oli mitä sopivin.. Harvoin tulee näitä collectors paketteja ostettua, tässä sukupolvessa jopa 3kpl(tämä, Uncharted 4 ja Horizon zero dawn).. Kolme Sonyn yksinoikeutta, jotka kolahtivat kunnolla..
Ainoa peli josta olen itse näitä Collectors versioita ostanut oli vuoden 2018 GoW :D

Missäs jamassa tämä Days Gone on nykyisin? Tämä on niitä yksinoikeuksia jotka on vielä kokematta/pelaamatta.
 
Ainoa peli josta olen itse näitä Collectors versioita ostanut oli vuoden 2018 GoW :D

Missäs jamassa tämä Days Gone on nykyisin? Tämä on niitä yksinoikeuksia jotka on vielä kokematta/pelaamatta.
Nykytilannetta en tiedä, kun tuli heti julkaisussa pelattua läpi..=) Suosittelen kyllä pelaamaan, jos Sonyn tarinalliset toimintaseikkailut on maistuneet..
 
Viimeksi muokattu:
Days Gone on voittanut vuoden PlayStation-pelin palkinnon Kultainen Joystickin. Toinen joikkari tuli parhaasta tarinankerronnasta.



 
Viimeksi muokattu:
Mites on Barcalle Days Gone maistunut?
Jos tämä on mulle niin hyvin tuo maistuu. :D

Zombiet on edelleen v*ttumaisia tässäkin pelissä ikinä en oo missää niistä tykänny. Rauta Miken leirin kanssa on touhuttu aika kauan jo.

Olen juuri päässyt siihen kohtaan tarinaa jossa Happo menettää toisen kätensä ÄLKÄÄ vahingossakaan kertoko miten tarina jatkuu.

On myös aika kummallinen ongelma mihin joku muukin on varmaan törmännyt.

Aina välillä kun suorittaa tehtävän niin tulee että on avannut tämmöisen ja tällaisen maalipinnan omaan pyöräänsä.

Mistähän nuo kyseiset maalipinnat löytää/otetaan käyttöön? Vai pitääkö päästä pelissä eteenpäin pisteeseen X?

Tulee sitten kun peli on läpäisty pidempää tekstiä. :)
 
Jos tämä on mulle niin hyvin tuo maistuu. :D

Zombiet on edelleen v*ttumaisia tässäkin pelissä ikinä en oo missää niistä tykänny. Rauta Miken leirin kanssa on touhuttu aika kauan jo.

Olen juuri päässyt siihen kohtaan tarinaa jossa Happo menettää toisen kätensä ÄLKÄÄ vahingossakaan kertoko miten tarina jatkuu.

On myös aika kummallinen ongelma mihin joku muukin on varmaan törmännyt.

Aina välillä kun suorittaa tehtävän niin tulee että on avannut tämmöisen ja tällaisen maalipinnan omaan pyöräänsä.

Mistähän nuo kyseiset maalipinnat löytää/otetaan käyttöön? Vai pitääkö päästä pelissä eteenpäin pisteeseen X?

Tulee sitten kun peli on läpäisty pidempää tekstiä. :)
Joissakin leireissä on mekaanikko jonka luona voi muokata prätkää.
 
Aloitin noin viikko sitten pelaamaan tätä, kun sain RE2:n läpi. Nyt takana muutama tunti ja nipputehtäviä. Hyvin uppoo meikäläiselle, vaikka alussa ohjaus tuntui paikoitellen kankealle, nyt tottunut siihen ja taistelu on erittäin hauskaa.

Tässä on toimivan tuntuinen avoin maailma, hyvä että kartta ja tehtävät avautuu pikkuhiljaa. Toisaalta uhkaava maailma ei edes suuremmin houkuta tutkimaan sitä heti kokonaan, vaan menee mielellään tarinan tahtiin ja käy matkalla tekemässä kartalle ilmestyviä sivutehtäviä. Onneksi tarina antaa kerrankin pelaajan touhuilla juttuja omaan tahtiin, eikä tunnu tyhmälle jättää sitä odottamaan, sivutehtävien lomassa.

Pariin hordeen olen jo törmännyt, mutta en ole niitä lanannut, vähän kävin prätkällä kiusaamassa, katsomassa niiden liikkumista ja pommilla testasin räjäyttää tukun, ennen vetäytymistä. Noiden kanssa tulee varmasti vielä kuumottavia paikkoja.

Nyt alkaa sujumaan, myös resurssien keruu ja pyörän tankkaus, tehtävien teon ohessa, eikä tarvitse lähteä erikseen koluamaan merkityksettömiä paikkoja, tai pysähdellä jokaisen talon/auton kohdalla.

Päätin opetella käyttämään jalkajousta ja pienellä taitopisteiden panostuksella siitä on saanut ihan hyvän stealt-aseen, rynkyn, pistoolin ja sirkkelinteräkepin kaveriksi. Kaiken lisäksi prätkällä on hauska ajaa, joten pelatessa ollaan todella hyvissä Daryl-fiiliksissä.

Näin pelin alkupuolella tuntuu ainakin loistavalle pelille, avoin maailma on riittävän toimiva/uskottavaja/vaihteleva ja sen pienet viat pystyy sulattamaan. Lataustaukoja saisi olla vähemmän.

Peli ei ole onneksi vielä bugittanut kummemmin, tekstuurit latautuu joskus hitaasti ja kerran prätkällä ajaessa kuva jäätyi 5-10s sekunniksi, mutta lähti sitten pyörimään normaalisti. Pelaan Proolla, HD-tilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa niin pitäisi tätäkin pelata, tuli jouluna hommattua ja tutoriaalin jälkeen jäi homma kesken. Kyllähän tuollaiset kirjoitukset taas nostaa niitä omia fiiliksiä.

Sinäänsä pitäisi itselle toimia, kun keskinkertaisia Mad Maxia ja State of Decayta oli ihan kiva pelata, prätkät kiinnosti Sons Of Anarchyssa ja alun perusteella grafiikka sekä ääninäyttely oli loistavaa. Eikä myöskään odotukset ole kovin korkealla Days Gonen osalta.
 
Itselläkin tämän pelin korkkaaminen on venynyt jo turhankin kauas. Isoimmat bugit on varmasti jo korjattu jne. Eiköhän olisi jo aika!
 
Itselläkin tämän pelin korkkaaminen on venynyt jo turhankin kauas. Isoimmat bugit on varmasti jo korjattu jne. Eiköhän olisi jo aika!

Tänään tajusin ekan bugin, ammuin kaksi peuraa ja toisen elukan ruho katosi, kun zombi hyökkäsi kimppuun toista ruhoa nylkiessä. Kaadettu elukka näkyi kuitenkin kartalla. Noita ruumiiden katoamisia on tainut tulla pari aiemminkin, mutta ei onneksi ole iso juttu.

Hoitelin, myös ekan horden, kun hyödyin siitä mukavasti. Parin yrityksen jälkeen meinasin luovuttaa sen suhteen, mutta sitten keksin siihen paikkaan toimivan taktiikan ja iso lauma hoitui yllättävän vaivattomasti.

Rockstar voisi ottaa tästä oppia omiin open world tekeleisiin, pelillisesti DG on paljon edellä niitä. Viholliset on vaihtelevia ja niillä on kelvollinen tekoäly avoimeen peliin, pikatallennus ja loistava vihollistutka, joka ei silti näytä vihun tarkkaa sijaintia. GTA V ja RDR2 loistaa monella muulla osa-alueella, mutta pelillisesti tämä vaikuttaa paremmalta, imo.

1-2h pätkissä tämä tuntuu maistuvan itselleni parhaiten.
 
Viimeksi muokattu:
Laitanpa lisää ajatuksia pelistä, kun on tullut lisää kokemusta, tehtävät tapahtuvat nyt pääasiassa kolmannella alueella. Onhan tämä hiomaton, paljon kauneusvirheitä, pienempiä bugeja ja epätasaista toteutusta. Toisaalta tämän pelaaminen maistuu edelleen todella hyvin, pohjimmiltaan toimiva, avoin, toiminta seikkailu, Zombie-maailmassa.

Esim. 1. Pääasiassa vihollisten tekoäly on looginen/reilu ja tehtävät voi hoitaa haluamallaan tyylillä. Vaivihkaa väijyen, aseet laulaen tai kekseliäästi. Kuitenkin joissain tilanteissa AI ei toimi reilusti ja on mentävä, kuten peli haluaa. Perus ihmis-vihollisille on tehty myös ihan toimiva tekoäly, mutta se on säädetty todella helpolksi (ainakin normaalilla vaikeustasolla), lähes mykkiä, likinäköisiä ja puolikuuroja. Tajusin niiden esim löytävän ruumiit, mutta siitä seuraa vain parin sekunnin valppaustila.

Peli on parhaimmillaan, kun putsaa paikkoja, uudella tuntemattomalla alueella. Siellä on vielä paljon vihuja ja yllätyksiä, jolloin joutuu hieman varomaan ja suunnittelemaan menemistään. Toivottavasti tämä jaksaa pitää otteessaan loppuun asti.
 
Huutaako muillakin PS4 (Pro) kun tätä peliä pelaa? Erityisesti valikoiden aikana nousevat tuulettimen kierroslukemat atmosfäärisiin lukemiin. Syö pikkasen peli-iloa kun pelin omia ääniä ei meinaa sen huminan takaa kuulla.
 
Ylös Bottom