Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Walking Dead: Saints & Sinners PSVR

veltsu73

Active Member
Nimi: The Walking Dead: Saints & Sinners
Lajityyppi: Ensimmäisen persoonan räiskintä
Alustat: PlayStation 4, Oculus Rift, Steam, Oculus Quest
Kehittäjä: Skydance Interactive
Julkaisija: Skydance Interactive
Käytettävät peliohjaimet: Move-kapulat
Pelaajamäärä: Yksinpeli
Julkaistu: 23.1.2020 (Steam, Oculus), 5.5.2020 (PlayStation VR)



Laitetaanpa peli omaan osioon. Tulee varmaan juttua riittämään! Alkuraapaisut otin, ja alku tuntuu mielenkiintoiselta. Keräilin tavaraa reppuun. joka nyt on aika pieni. Tiedä sitten saako siitä "rinkan" rakennettua, kuolo kun korjasi. Reppu piti etsiä uudelleen, sen sijainti näkyy punaisena silhuettina.
Koukuttava peli ainakin näin alkutuntumalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miten hyvin toimii kontrollit psvr versiossa? Kiinnostelis itseäkin hommata tämä. :)
 
Hyvin toimii..verrattavissa skyrimiin..kapulaa kallistelemalla voi juostessa ohjailla ukkoa.
sorkkaraudalla kahdella kädellä hutkitaan.kirvestä ei vielä mulla ole.(on kahden käden sekin)..ja päähän lyöty esine..puukko/ meisseli.
Ei tosiaan irtoa ku kunnon nykäsyllä.
Kyllä siellä aika nesteessä on alussa. Ku ei aseita ole, ku pulloja jossain.ja lusikoita,jotka ei kestä ku pari iskua.
Zombeilla aika hyvä hajuaisti, ku ei oikein hiipimällä taho pysyä piilossa.(no onha ne tv-sarjassakin aika hyvä vainuisia)
Onha tämä sarjakuvamainen peli, tavallaan ku muutkin sarjan pelit.
Onpa nuo tullu pelattua.
Taskulamppu on aika himmeä, mut istuu rosoiseen tunnelmaan, ja olkoon.
Eihä tämä kaikille kelpaa ja jurnutusta tulee kuulumaan.
Peli on tehty mielestäni niinku kuuluu. Eli ei sinne reppuun oikeastikkaan paljoa mahdu!
Eikä ole yli-inhimillisiä voimia pelaajalla.(toivottavasti ei löydy hormooni purkkeja!)
Vr säädöistä löytyy sumennukset ja käännöt ,joko asteittain jne =perus säätö jutut.
Vasen kätisyyden voi valita myös.
Että ei ku kaupoille vaan..parasta vr pelaamista.
 
Ensi puraisua ottamassa, hyvältä vaikuttaa. Graaffinen ilme sopii hyvin, sarjakuva tyyli antaa anteeksi kohtuu paljon Pleikkari VR:n matalaa resoluutiota ja näyttää kokonaiseksi psvr-peliksi hyvältä. Ohjaus toimii kapuloilla ja irtotavaran ja hahmojen fysiikka tuo kivasti immersiota. Hyppy-nappia vähän kaipaisin, onneksi kiipeily onnistuu paikoiteillen. Edit löytyihän ne sivuaskeleet. Ekaa kunnon tehtävää olin tekemässä, alun tutoriaalin ja alueelle tulemisen jälkeen, mutta toisesta movesta loppu akku. Ihmettelin kun pelihahmo ei suostunut päästämään irti rännistä, kesken kiipeilyn :D kohta takasi pelin pariin.

Edit. Sain pari tehtävää tehtyä lisää ja peli tuntuu vain paranevan. Yksittäinen zombi ei ole paha, hoituu kuin sarjassa konsanaan, toisella kädellä vaikka stoppaa ja toisella tuikkaa veitsen ohimosta läpi. Hauskana juttuna perus zombin tapon voi tehdä omalla tyylillään. Useamman kanssa pimeässä, ollaan varmaan äkkiä pulassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia kerkesin itsekin nyt testailemaan ja onhan tämä juuri niin huikea kuin odotinkin. Täyttä laatua joka osa-alueella. Aika pimeä on paikoin, kannattaa ottaa välillä toiseen käteen tuo taskulamppu saa paremmin valaistua alueita kuin mitä se tuossa rinnassa näyttää.
”Skyrim” ohjaushan tässä on, defaulttina oleva head movement kannattaa vaihtaa controller vaihtoehdoksi. Sillä suunta mihin liikutaan tapahtuu vasemmalla movella eli esim sivuttain liikkuminen onnistuu sillä. Head movementilla joudut katsomaan siihen suuntaan mihin menet. Makuasioita tietysti mutta itse pidän tuosta kapula ohjauksesta koska pystyt liikkumaan joka suuntaan samalla kun katsot aivan muualle.
Tuota reppuakin pystyy sitten upgrademaan isommaksi, eihän tuohon mahdu mitään tälläiselle loottaajalle
 
Pari tuntia kerkesin itsekin nyt testailemaan ja onhan tämä juuri niin huikea kuin odotinkin. Täyttä laatua joka osa-alueella. Aika pimeä on paikoin, kannattaa ottaa välillä toiseen käteen tuo taskulamppu saa paremmin valaistua alueita kuin mitä se tuossa rinnassa näyttää.
”Skyrim” ohjaushan tässä on, defaulttina oleva head movement kannattaa vaihtaa controller vaihtoehdoksi. Sillä suunta mihin liikutaan tapahtuu vasemmalla movella eli esim sivuttain liikkuminen onnistuu sillä. Head movementilla joudut katsomaan siihen suuntaan mihin menet. Makuasioita tietysti mutta itse pidän tuosta kapula ohjauksesta koska pystyt liikkumaan joka suuntaan samalla kun katsot aivan muualle.
Tuota reppuakin pystyy sitten upgrademaan isommaksi, eihän tuohon mahdu mitään tälläiselle loottaajalle

Juu, huomasin saman ohjauksesta. Oletuksena oli hyprid, joka tavara kädessä muuttui katsellaa ohjaavaksi, toi pelkkä kapulalla kävelyn suuntaaminen on paljon parempi. Skyrimin move-ohjaus on paras mitä voi ajatella ilman tatteja, joten hyvä ettei ole väkisin yritetty keksiä pyörää uudestaan. Pyssyn koteloon laittaminen vaatii alussa vähän totuttelua, tulee helposti painettua väärää nappia.
 
Joo itsellä kans vähän sekoilua välillä noitten puukkojen ja aseiden kanssa. Muuten liikkumisen kanssa ei mitään ongelmia, skyrim ohjaus tulee takaraivosta. Tuo lähiaseella iskeminen on kyllä ihan parasta mitä missään pelissä. Todellakin tuntuu ne iskut ja voiman tunne. Ei sitä turhaan ole kehuttu. Toivoisi jo standardiksi vr peleihin jatkossa.
Otin tuon stamina ja health mittarin optionseista pois. Oli jotenkin ärsyttävästi siinä ruudulla naaman edessä koko ajan. Ja nuohan näkee kellosta kuitenkin.
 
Nyt kun siitä on joillain kokemuksia niin kandeeko ostaa tää peli? :D

Onko muita kauhupelin elementtejä kuin ne yön zombiet?
 
Nyt kun siitä on joillain kokemuksia niin kandeeko ostaa tää peli? :D

Onko muita kauhupelin elementtejä kuin ne yön zombiet?

Muutaman tunnin pelailun perusteella, kannattaa hommata. Lyhyesti kuvailtuna peli on toiminta-jännitys-seikkailu, survival-mekaniikalla ja roolipelimäisillä kehittämis elementeillä höystettynä. Pelihahmosta voi varmaan lopulta kehittää kaiken osaavan tappokoneen, mutta ainakin alussa joutuu miettimään mihin kerätyt resurssit tuhlaa, kyky-ketjujen välillä.

Varsinaista kauhua en ole vielä nähnyt, mutta jännitystä on piisannut ihan hyvin. Välillä käveliät pääsee yllättämään, vaikka perus kohtaamisissa ovatkin helppoja hoidella. Zombien lisäksi, vastusta antaa vaikeammat ihmis-vihut ja päivässä ei ole loputtomiin aikaa tutkia paikkoja. Illalla, kellojen soidessa kannattaa tosiaan ottaa alueelta hatkat ja palata takaisin leirille, ettei ylivoimainen käveliälauma pääse nirhaamaan pelaajaa. Ihmis-vihujen tekoäly ei ole parasta A-ryhmää, mutta ajaa muutaman kohtaamisen perusteella asiansa ja kerran tapettu ihminen voi muuttua hetken päästä zombiksi, ellei sen aivot ole menneet muussiksi.

Pelaajaa ei taluteta kädestä pitäen, vaan asioita joutuu keksimään itsekkin. Esim. äsken kävin tutkimassa yhtä aluetta turhaan, koska en vihjeen perusteella osannut tehdä oikeaa juttua, pakko oli jäädä miettimään hetkeksi, mitä tekee. Alueilla voi tutkia ja kulkea vapaasti, vaihtoehtoisia reittejä riitää, vaikka alueet eivät ole kovin laajoja. Löytyy paljon sivu-kujia ja pariin isoon taloon pääsee yleensä sisälle tutkimaan, lootattavaa riittää.

Päätarinan lisäksi vastaan tulee sivutehtäviä, joissa saa ainakin päättää auttaako, vai toimiiko itsekkäästi. PSVR-peliksi kelpo tekele.
 
Viimeksi muokattu:
Jaha..eli siellä löytyy alussa mainitsemani " hormooni"/ (kyky ja taito viidakko )jolla tulee yli- inhimillinen pelaaja..
No niimpä se tahtoo näissä peleissä mennä.
Ja ei se estä minua jatkamasta peliä, jahka ens viikolla pääsee paneutumaan paremmin teokseen..nii ja tuohon repun pieneyteen. Tarviis varmaan kottikärryt olla mukana, ni sais roudattua tavaraa kunnolla.. he he..
 
Nyt on viimeyönä ensipuraisu otettu ja oli yllätys kuinka mukavalta se tuntuukaan kun survoo ruuvimeisselin jonkun kalloon kiinni Pari nipotuksen aihetta löytyy kuitenkin.
Jos en vain osaa niin pyydän korjatkaa.

Kartta. Löytyykö pelistä semmoinen? Tai kompassi jonka avulla osaa suunnistaa kohteisiin? Tai sitten mulla on vaan kaikki kytkettynä pois Pikatallennus. Missä??
Tämä olisi ehdottoman tärkeä olla tämmöiselle perheelliselle pikapelaajalle jonka sessio saattaa päättyä sekunnissa kuin seinään. Toivottavasti tulee joskus. Aseet hajoavat ehkä hieman turhan nopeasti. Tai yleensäkin hajoavat. Tämä ehkä tuo sitä survival meininkiä mutta kyllä minä pärjäisin oikein hyvin ilman kyseistä ominaisuutta. Ja sitten se pahin. Ehkä mun pitää vähän säätää kameran paikkaa tai jotain mutta melkoista käsien vistpausta peli on. Siis virtuaalikäsien. Meinaa tulla aika runsaasti ohivetoja joka asiassa. Onko tämä yleinen ongelma vai pelkkää setupin hienosäädön tarvetta? Muuten kyllä voi pojat mikä peli! P.S Co-op olisi kyllä kiva..
 
Nyt on viimeyönä ensipuraisu otettu ja oli yllätys kuinka mukavalta se tuntuukaan kun survoo ruuvimeisselin jonkun kalloon kiinni Pari nipotuksen aihetta löytyy kuitenkin.
Jos en vain osaa niin pyydän korjatkaa.

Kartta. Löytyykö pelistä semmoinen? Tai kompassi jonka avulla osaa suunnistaa kohteisiin? Tai sitten mulla on vaan kaikki kytkettynä pois Pikatallennus. Missä??
Tämä olisi ehdottoman tärkeä olla tämmöiselle perheelliselle pikapelaajalle jonka sessio saattaa päättyä sekunnissa kuin seinään. Toivottavasti tulee joskus. Aseet hajoavat ehkä hieman turhan nopeasti. Tai yleensäkin hajoavat. Tämä ehkä tuo sitä survival meininkiä mutta kyllä minä pärjäisin oikein hyvin ilman kyseistä ominaisuutta. Ja sitten se pahin. Ehkä mun pitää vähän säätää kameran paikkaa tai jotain mutta melkoista käsien vistpausta peli on. Siis virtuaalikäsien. Meinaa tulla aika runsaasti ohivetoja joka asiassa. Onko tämä yleinen ongelma vai pelkkää setupin hienosäädön tarvetta? Muuten kyllä voi pojat mikä peli! P.S Co-op olisi kyllä kiva..
Kartta on vihkossa .ja vihko oikeassa rinta taskussa
 
Nyt on viimeyönä ensipuraisu otettu ja oli yllätys kuinka mukavalta se tuntuukaan kun survoo ruuvimeisselin jonkun kalloon kiinni Pari nipotuksen aihetta löytyy kuitenkin.
Jos en vain osaa niin pyydän korjatkaa.

Kartta. Löytyykö pelistä semmoinen? Tai kompassi jonka avulla osaa suunnistaa kohteisiin? Tai sitten mulla on vaan kaikki kytkettynä pois Pikatallennus. Missä??
Tämä olisi ehdottoman tärkeä olla tämmöiselle perheelliselle pikapelaajalle jonka sessio saattaa päättyä sekunnissa kuin seinään. Toivottavasti tulee joskus. Aseet hajoavat ehkä hieman turhan nopeasti. Tai yleensäkin hajoavat. Tämä ehkä tuo sitä survival meininkiä mutta kyllä minä pärjäisin oikein hyvin ilman kyseistä ominaisuutta. Ja sitten se pahin. Ehkä mun pitää vähän säätää kameran paikkaa tai jotain mutta melkoista käsien vistpausta peli on. Siis virtuaalikäsien. Meinaa tulla aika runsaasti ohivetoja joka asiassa. Onko tämä yleinen ongelma vai pelkkää setupin hienosäädön tarvetta? Muuten kyllä voi pojat mikä peli! P.S Co-op olisi kyllä kiva..

-Kartta löytyy siitä vasemassa rintataskussa olevasta opuksesta. Siitä löytyy myös kaikki tehtävät ja kuvat.
-Mulla ei ole ollut tässä mitään ongelmia movejen seurannan kanssa. Tarkasti toiminut, pystyy jopa kumartelemaan alalaatikoille ja kurkottelemaan ylös kiipeillessä.
-Pikatallennusta ei taida olla, mutta peli tallentaa ainakin aina aluetta vaihtaessa ja tietysti nukkuessa.
-Löydetyt tavarat hajoaa muuten nopeammin, kuin itse tehdyt.
 
-Kartta löytyy siitä vasemassa rintataskussa olevasta opuksesta. Siitä löytyy myös kaikki tehtävät ja kuvat.
-Mulla ei ole ollut tässä mitään ongelmia movejen seurannan kanssa. Tarkasti toiminut, pystyy jopa kumartelemaan alalaatikoille ja kurkottelemaan ylös kiipeillessä.
-Pikatallennusta ei taida olla, mutta peli tallentaa ainakin aina aluetta vaihtaessa ja tietysti nukkuessa.
-Löydetyt tavarat hajoaa muuten nopeammin, kuin itse tehdyt.
Minulla kartta löytyy edelleen oikealta..ja lamppu vasemmalla..
Voi olla " kätsisyyden" valinnasta kiinni.
No, ketutti ku sain ekan piikkinuijan tehtyä, ja tuli mentyä sohimaan pistoolin kanssa.
Onko nyt " ihmis vihu" leiriin .talolle.
No reppuhan sinne jäi. Nuija ja pistooli myös..
Onpahan meininki. Tarviis aseistautua paremmin, ennenku alkaa sohimaan liian urheasti!
 
Miten tässä toimii vasenkätisten asetukset, redditistä luin että liikkuminen tapahtuisi edelleen vasemmalla movella, tosin kuin vaikka Skyrimissä missä se vaihtuu oikealle movelle. Se ei toimi hyvin että vasemalla movella pitää liikkua ja taistella samaan aikaan.

Perjantaina ajattelin tämän hommata jos tuo vasenkätisten tuki on toteutettu hyvin.
 
Miten tässä toimii vasenkätisten asetukset, redditistä luin että liikkuminen tapahtuisi edelleen vasemmalla movella, tosin kuin vaikka Skyrimissä missä se vaihtuu oikealle movelle. Se ei toimi hyvin että vasemalla movella pitää liikkua ja taistella samaan aikaan.

Perjantaina ajattelin tämän hommata jos tuo vasenkätisten tuki on toteutettu hyvin.

Vasemmalla kädellä kävellään, oikeassa kääntö. Taistella voi kummalla kädellä haluaa, myös kahden käden aseita voi pitää eri otteilla. Mulla yleensä revolveri vasemmalla ja puukko oikealla. Pesäpallomailan nappaan vasemman olan takaa ja jouskarin repusta. Pienet aseet kulkee, siis kätevästi lonkalla ja yksi isompi olan takana ja toinen isompi repun sivulla. Omasta mielestäni ohjaus ja taistelu toimii hyvin vasen-kätisenä.

Minulla kartta löytyy edelleen oikealta..ja lamppu vasemmalla..

Totta, mulla vasen-kätisenä noi toisinpäin.
Mites reppu, onko ison aseen sivutasku oikealla, niinkuin mulla, vai toisinpäin?
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaa täytyy pelissä kyllä toimia, Zompeilla tarkka kuulo, monesti olen paljastunut örkeille kun olen ollut matalana esim auton takana ja epähuomiossa puukolla sohaissut autoa liikuessani niin metallin kirskunta paljastaa pelaajan, sama jos kirveen kanssa kökkii matalana niin kirves kolahtelee asfaltiin. Yllätävän kaukaa ja helposti siis pelurin zombit löytää. Ei paljoa tarvitse näyttytyä kun on örkit perässä.
Pelaan oikeakätisenä, puukko on minulla lanteilla oikealla puolen, mutta revolveriä en ole saanut vasemalla lonkalla pysymään, voiko edes pitää ??
 
Vasemmalla kädellä kävellään, oikeassa kääntö. Taistella voi kummalla kädellä haluaa, myös kahden käden aseita voi pitää eri otteilla. Mulla yleensä revolveri vasemmalla ja puukko oikealla. Pesäpallomailan nappaan vasemman olan takaa ja jouskarin repusta. Pienet aseet kulkee, siis kätevästi lonkalla ja yksi isompi olan takana ja toinen isompi repun sivulla. Omasta mielestäni ohjaus ja taistelu toimii hyvin vasen-kätisenä.



Totta, mulla vasen-kätisenä noi toisinpäin.
Mites reppu, onko ison aseen sivutasku oikealla, niinkuin mulla, vai toisinpäin?
Oikealla puolella on
Hiljaa täytyy pelissä kyllä toimia, Zompeilla kuulo, monesti olen paljastunut örkeille kun olen ollut matalana esim auton takana ja epähuomiossa puukolla sohaissut autoa liikuessani niin metallin kirskunta paljastaa pelaajan, sama jos kirveen kanssa kökkii matalana niin kirves kolahtelee asfaltiin. Yllätävän kaukaa ja helposti siis pelurin zombit löytää. Ei paljoa tarvitse näyttytyä kun on örkit perässä.
Pelaan oikeakätisenä, puukko on minulla lanteilla oikealla puolen, mutta revolveriä en ole saanut vasemalla lonkalla pysymään, voiko edes pitää ??
Kyllä pitäs pysyä pyssyn kummallakin lanteella
 
Ylös Bottom