Mielestäni on aina ollut hauska, että usean silmissä "erilainen" ja "erituntuinen" mekaniikka tarkoittaa käytännössä "huonoa" mekaniikkaa. Ääriesimerkki tästä CoD ja sen miljoonat kloonit. Etenkin nelosen tulemisen jälkeen meni vuosia ja vuosia, ettei voinut edes harkita julkaisevansa erilaiselta tuntuvaa räiskintää, koska kaikki sanoivat, että ei ole suinkaan kyse erilaisesta mekaniikasta, vaan automaattisesti huonommasta, jos pelin ampuminen ei tunnu täysin samalta kuin CoDeissa.
Muistan itsekin sortuneeni tähän Dead Space vs Resident Evil 5 vertauksessa. Olin pelannut Dead Spacea ja sitten testasin RE5 demoa. RE5 demo tuntui suorastaan oksettavan vanhanaikaiselta ja huonolta, kun ei voinut liikkua ja ampua, Dead Space oli muka kertaheitolla tuhonnut RE:n. Tuomitsin pelin ihan pystyyn. Myöhemmin tajusin virheeni. RE5 on erinomainen etenkin coopissa ja sen räiskintä oli ihan yhtä tyydyttävää kuin DS:n, ellei jopa tyydyttävämpää. Peli on suunniteltu eri tavalla sen omien mekaniikoiden mukaisesti.
Muistan itsekin sortuneeni tähän Dead Space vs Resident Evil 5 vertauksessa. Olin pelannut Dead Spacea ja sitten testasin RE5 demoa. RE5 demo tuntui suorastaan oksettavan vanhanaikaiselta ja huonolta, kun ei voinut liikkua ja ampua, Dead Space oli muka kertaheitolla tuhonnut RE:n. Tuomitsin pelin ihan pystyyn. Myöhemmin tajusin virheeni. RE5 on erinomainen etenkin coopissa ja sen räiskintä oli ihan yhtä tyydyttävää kuin DS:n, ellei jopa tyydyttävämpää. Peli on suunniteltu eri tavalla sen omien mekaniikoiden mukaisesti.