Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Kun pelin käynnistää, niin heti tuossa "paina mitä tahansa näppäintä" kohdassa on ihan järkyttävä "film grain" päällä ja sama intro videossa. Onko tämä korjattavissa jostain, kun en itse löydä mitään asetusta? Kamalaa katseltavaa.

En ole näköjään yksin tämän kanssa, kuuluu näemmä peliin. Hyi helvetti.
 
Viimeksi muokattu:
Film grainia ei saa pois päältä ja se häiritsee itseäkin, peli on aika suttuisen näköinen sen takia mutta toisaalta ymmärrän kehittäjien ”filmimäisen” lookin.

Nyt on 3h takana ja peli on ollut tähän mennessä todella huikea, pistän kuitenkin ajatuksia spoilereiden taakse koska näitä juttuja ei halua lukea jos niitä ei ole itse kokenut.

Joelin kuolema oli julmaa katseltavaa mutta itse ainakin olin lähinnä hämmentynyt koska muistin sen trailerin missä Ellie avaa sen oven ja Joel näyttäisi olevan sen takana, leikattu näyttämään vaan siltä ? Olen myös huomannut kohtia jotka trailereissä oli ja Ellie oli niissä yksin mutta nyt pelissä Dinan kanssa, onko trailerit olleet vaan huijausta jotta ihmiset saavat väärän käsityksen ? En viitsi katsoa niitä uudestaan ettei huomaa jotain mitä ei ehkä haluas vaan mennään sen pohjalta mitä niistä muistaa, mutta tarina on kyllä huikean mielenkiintoinen.

Pieni tauko ja sit lisää, oi tätä tahtoo lisää ja paljon.
 
Metacritin numerot tällä hetkellä ei ole mitenkään kaunista katseltavaa. Mutta kaipa tuo tuosta vielä muuttuu.
Tästä kyllä varoitin, että tulee suututtamaan tarinallaan todella monia. En silti itsekään odottanut tuollaista paskamyrskyä, kuin nyt jo on Metacriticissä. Jos ei pelkää pieniä spoilereita, niin kannattaa lukea tarkemmin niitä käyttäjien kommentteja eikä vain tuijottaa arvosanaa. Siellä ovat homopariskunnatkin nousseet barrikadeille siitä miten Naughty Dog onnistui pilaamaan ykkösosan hienot asetelmat ja tarinan totaalisesti.
 
Kun pelin käynnistää, niin heti tuossa "paina mitä tahansa näppäintä" kohdassa on ihan järkyttävä "film grain" päällä ja sama intro videossa. Onko tämä korjattavissa jostain, kun en itse löydä mitään asetusta? Kamalaa katseltavaa.

En ole näköjään yksin tämän kanssa, kuuluu näemmä peliin. Hyi helvetti.

Hyvän näköinen peli, mutta kauheeta film grainia. Tehoste, josta en ole oikein ikinä välittänyt. Eikä ilmeisesti saa mistään asetuksista pois. Toivottavasti tämmöinen vaihtoehto saataisiin tulevaisuudessa päivityksen muodossa.

Noin muuten peli on maistunut. Parisen tuntia takana, ja nyt vasta juoni tuntuu lähtevän kunnolla käyntiin. Siinä missä kaverit jo mökeilläänsä korkkailevat ensimmäisiä oluitaan ja lämmittävät saunojaan, menee meikäläisen juhannus kotona tämän pelin kanssa, eikä harmita yhtään. :D
 
Kaikki vaan laittamaan supportiin viestiä tuosta film grainista, niin ehkä lisäävät mahdollisuuden ottaa sen pois.

 
Parisen tuntia takana, ja nyt vasta juoni tuntuu lähtevän kunnolla käyntiin. Siinä missä kaverit jo mökeilläänsä korkkailevat ensimmäisiä oluitaan ja lämmittävät saunojaan, menee meikäläisen juhannus kotona tämän pelin kanssa, eikä harmita yhtään. :D

Jeps, tuossa pelin alussa olevat "lumet, sää, maisemat" hitusen eroaa siitä mitä täällä livenä tällä hetkellä ikkunasta näkee maisemia. Todellisuuspakoa(ko) kerrakseen :D
 
3h takana, tosi hyvältä maistunut. Tuli sopiva kohta niin malttoi lopettaa että pääsee juhanuksen viettoonkin joskus. Itse en huomannut edes tätä film grain efektiä :oops: Omaan silmään näyttänyt oikein hyvälle. Varmaan sitten huomaisi jos voisi vertailla että ottaa päältä / pois. Muuten asetukset tuntuivat varsin kattavilta. Esimerkiks FOVia ja kameran korkeutta sai säädettyä. FPS harmittavasti siinä 30 hujakoilla, ja ilman motion blurria tuntui kuva repivän liikaa. Olisin mieluusti nähnyt tässäkin sen option että saa valita paremman graafisen annin ja korkeamman fps:n väliltä. Mutta tällä mennään ja huomenna on hyvä jatkaa tästä!
 
Viimeksi muokattu:
Odotukset pelin suhteen olivat todella korkealla, ensimmäisten ~3 tunnilla perusteella ne tulevat täyttymään. Tätä haluaisi vain jatkaa ja jatkaa, mielettömän hyvä aloitus ja vasta nyt peli ja tarina tuntuvat pääsevän oikein kunnolla alkuun.
 
Väli videoita näyttää olevan reilusti 11h
 

Liitetiedostot

  • 20200619_130855.jpg
    20200619_130855.jpg
    235,1 KB · Lukukerrat: 14
Itse mistä olen tässä noin alkuunsa "tykännyt" tai pikemminkin olen oikeasti todella vaikuttunut niin oikeastaan ensimmäistä kertaa ikinä missään videopelissä, niin tappaminen tuntuu sillain vastenmieliseltä ja todella rankalta ja brutaalilta teolta tässä… tuntuu melkeinpä jo ”luissa ja ytimissä” sellainen inha tunne, vaikka tappais tässä vaan tuollaisen ihme ”zombien”. Se on jo aika paljon meikäläisen papruissa. Oikeastaan poikkeuksetta kaikissa tähän astisissa tuollaista vastaavaa tunnetta ei ole meikälle tullut, enempikin aiemmin aina ollut sellasta hupiviihdettä tai so what meininkiä, tässä se ei tunnu yhtän huvilta ja viihteeltä.
 
Kyllä on Naughty Dog tehnyt sellaisia taikatemppuja että ei voi käsittää miten tää peli pyörii nykyisellä sukupolvella. Tuo yksityiskohtien määrä jo itsessään on päätä huimaavaa
 
Todellakin. Tää on aivan uskomattoman kaunis. Lisäksi peli pyörii hyvin. Oli pakko hakee peli jo tänään, kun Oulun Pelimies oli auki muutaman tunnin aamusta. Sitten striimiä päälle ja autenttiset ensitunnelmat suoraan videolle!

 
Menkääpä photo modeen ja ottaakaa se grain effecti pois päältä niin näette miten paljon paremmalta peli näyttää ilman sitä...

7h on nyt peliä takana ja alun mahtavuuden jälkeen on taso vähän laskenut. Juoni on edelleen pitänyt otteessaan mutta se on toi gameplay puoli jossa peli kompuroi välillä. Oikeastaan ongelma tulee siinä kun pelin alueet on niin isoja ja monimutkaisia, oikean reitin löytäminen on välillä todella hankalaa ja sitten se menee rähinäks ja pumpum.

Kyllä tässä silti on paljon enemmän positiivista kuin negatiivista mutta jos ei homma loppua kohden parane roimasti ei tämä mikään 10/10 peli ole.
 
Mites noi kerättävät esineet, niin kuuluuko siinä joku äänimerkki, kun on semmoisen lähellä? Ekassa Last of Usissa ärsytti etsiä noita, kun oli piilotettu ihan liian hyvin.

Uncharted: Lost Legacyssä oli muistaakseni joku äänimerkki, kun oli kerättäviä esineitä lähellä ja toi oli hyvä systeemi omasta mielestä.
 
Menkääpä photo modeen ja ottaakaa se grain effecti pois päältä niin näette miten paljon paremmalta peli näyttää ilman sitä...

7h on nyt peliä takana ja alun mahtavuuden jälkeen on taso vähän laskenut. Juoni on edelleen pitänyt otteessaan mutta se on toi gameplay puoli jossa peli kompuroi välillä. Oikeastaan ongelma tulee siinä kun pelin alueet on niin isoja ja monimutkaisia, oikean reitin löytäminen on välillä todella hankalaa ja sitten se menee rähinäks ja pumpum.

Kyllä tässä silti on paljon enemmän positiivista kuin negatiivista mutta jos ei homma loppua kohden parane roimasti ei tämä mikään 10/10 peli ole.
On kyllä aivan uskomatonta, ettei tuota film grain -efetktiä saa pois päältä. Ymmärrän, että se voi olla valittavissa niin halutessaan, mutta AINA pitää olla asetus, jolla sen saa pois. Sama kuin esim. chromatic aberration -efektin kanssa. Saan pelin vasta ensi viikolla, mutta tuo rakeisuus kyllä vaivaa, sillä se on aina ensimmäinen asia, jonka kytken päältä uutta peliä aloittaessa (jos se siis löytyy). Omaan silmääni täysin turhanpäiväinen, kuvanlaatua heikentävä tehoste.
 
3 tuntia takana ja:

Joel sai mitä ansaitsi ja mitä tilasi sillä ykkösen lopun pelleilyllään. Tää oli täysin odotettavissa, vaikka ennen pelaamista pohdinkin onko vain tuo turhake Dina jonka ne tappaa myöhemmin pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom