Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 20 - Ultimate Team (Kaupankäynti oikealla rahalla kielletty)

Sellainen kutina, että usean vuoden pähkäilyn sijaan EA kuristetaan lakimies-armeijoineen nopealla aikataululla. :cool:

Sitten kun homma on taputeltu, niin isomuna-Boris voisi mennä EA:n päämajan aulaan heiluttamaan sikari suussa virveliä.
 
Viimeksi muokattu:
Sellainen kutina, että usean vuoden pähkäilyn sijaan EA kuristetaan lakimies-armeijoineen nopealla aikataululla. :cool:

Sitten kun homma on taputeltu, niin isomuna-Boris voisi mennä EA:n päämajan aulaan heiluttamaan sikari suussa virveliä.
On kyllä hauska nähdä mitä tulee tapahtumaan. Itse en halua kieltää mikromaksuja kokonaan, mutta tämä sairas lasten ja nuorten rahankäyttö on saatava kuriin. 18+ ikärajaksi ja selvät rajat myös rahapeliongelmaisien suhteen, niin olen erittäin tyytyväinen.

Toki sitten myös taustalla on se itselleni, että mä haluaisin ihan oikeasti pelata hyvää kokonaisvaltaista jalkapallopeliä tämän jokavuotisen copypasten sijasta.
 
On kyllä hauska nähdä mitä tulee tapahtumaan. Itse en halua kieltää mikromaksuja kokonaan, mutta tämä sairas lasten ja nuorten rahankäyttö on saatava kuriin. 18+ ikärajaksi ja selvät rajat myös rahapeliongelmaisien suhteen, niin olen erittäin tyytyväinen.

Toki sitten myös taustalla on se itselleni, että mä haluaisin ihan oikeasti pelata hyvää kokonaisvaltaista jalkapallopeliä tämän jokavuotisen copypasten sijasta.
18+ tuskin riittää siihen, että EA panostaisi pelin kehittämiseen. FUT-tulot olisi tuonkin jälkeen jotain ihan naurettavaa. Rajoja on myös todella vaikea asettaa. Joko niitä pakkoja voi ostaa tai ei voi. Njoo, ihan niin paljoa ei löydy empatiaa rahapeliriippuvaisia muksuja kohtaan(ei fyysinen sairaus/riippuvuus, vaan silkkaa tyhmyyttä), etteikö ykkösprioriteetti olisi se laadukas ja nautinnollinen pelikokemus. Pelistä kuitenkin kyse. Mutta hienoa jos sekin ongelma saataisiin korjattua samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti EA:n pakkasysteemit todettaisiin mahdollisimman laajasti uhkapeliksi, joka pakottaisi EA:n rajoittamaan systeemiä ja panostamaan muihinkin asioihin. EA on kuitenkin rohmunnut suuren osan lisensseistä eri urheilulajeja koskeviin peleihin, joten todellakin sopisi toivoa, että pelien itsensä laatu alkaisi kehittyä, eikä aina vaan pyörittäisi ultimate teamin ympärillä.
 
Njoo, ihan niin paljoa ei löydy empatiaa rahapeliriippuvaisia muksuja kohtaan(ei fyysinen sairaus/riippuvuus, vaan silkkaa tyhmyyttä), etteikö ykkösprioriteetti olisi se laadukas ja nautinnollinen pelikokemus.
Täh? Ihan tosissasi sanot ettei ole sama asia fyysisen riippuvuuden/sairauden kanssa? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Monessa tapauksessa henkinen riippuvuus on pahempi mitä fyysinen. Koska tuossa tuhotaan äkkiä oma + oman perheen elämä. Lapsien kutsuminen tyhmäksi on myös hölmöä. Nuoret ja etenkin lapset eivät todellaan osaa vielä ajatella mitä se voi aiheuttaa, kun lyö perheelle jotkut 3k luottokorttilaskut yhdelle kuukaudelle. Se on pääosin vain ja ainoastaan henkisen iän kypsymättömyyden tulosta.
 
Täh? Ihan tosissasi sanot ettei ole sama asia fyysisen riippuvuuden/sairauden kanssa? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Monessa tapauksessa henkinen riippuvuus on pahempi mitä fyysinen. Koska tuossa tuhotaan äkkiä oma + oman perheen elämä. Lapsien kutsuminen tyhmäksi on myös hölmöä. Nuoret ja etenkin lapset eivät todellaan osaa vielä ajatella mitä se voi aiheuttaa, kun lyö perheelle jotkut 3k luottokorttilaskut yhdelle kuukaudelle. Se on pääosin vain ja ainoastaan henkisen iän kypsymättömyyden tulosta.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Lapset ei sitä isin visaa edes pääse vinguttamaan ja nuoret tietävät tasan tarkkaan mitä ovat tekemässä.

Ei. Peliriippuvuudella ei ole tuon taivaallista tekemistä fyysisen riippuvuuden/sairauden kanssa. Itsekin nuorempana hakkasin turhan paljon kaupan pelikoneita, kunnes havahduin siihen että "tämähän on muuten ihan stanan tyhmää touhua".
 
Ei. Peliriippuvuudella ei ole tuon taivaallista tekemistä fyysisen riippuvuuden/sairauden kanssa. Itsekin nuorempana hakkasin turhan paljon kaupan pelikoneita, kunnes havahduin siihen että "tämähän on muuten ihan stanan tyhmää touhua".
Käyppäs kertomassa tuo jollekin alan asiantuntijalle/ammattiauttajalle tai vaikka eräälle tapaukselle, joka veti itselleen 50k euron pelivelat. Eikä tämä ole todellakaan mikään yksittäinen tapaus tai edes yksittäinen ennätyssumma rahamäärissä. Niin havahduin itsekin, mutta se ettei näe omaa napaansa edemmäs, ei tarkoita sitä etteikö henkinen riippuvuus/sairaus olisi todella paha asia.

Ja esim itse nuorena en kyllä todellakaan tiennyt mitä olin tekemässä, kun esim latailin modeemiyhteydellä NHL-pelin demon ja tuli kiva puhelinlasku tai kun soittelin sen aikaisiin puhelinpelipalveluihin, jossa ohjattiin puhelimen välityksellä sitä pelihahmoa. Typeryyttä tottakai on mukana, mutta kyllä tuo oli lähes täysin henkisen nuoren tietämättömyyttä/loogisen ajattelukyvyn kehittymisen puutetta. Ihan kaikki ei ole mitään lapsineroja vielä edes teini-iässä. Ja se että sanoo ettei lapset pääse sitä isin korttia vinguttamaan, saa kyllä meikäläisen epäilemään ettei sinulla ole lapsia/kokemusta niistä. Lapset ovat yllättävän kekseliäitä, kun jotain todella mielenkiintoista ja hauskaa puuhaa löytyy, jota voi helpottaa oikealla rahalla. Se on sitten eri juttu, jos vanhemmat usein päästävät lapsen käyttämään luottokorttia/paypalia. Siinä saa syyttää vain ja ainoastaan vanhempia.
 
Käyppäs kertomassa tuo jollekin alan asiantuntijalle/ammattiauttajalle tai vaikka eräälle tapaukselle, joka veti itselleen 50k euron pelivelat. Eikä tämä ole todellakaan mikään yksittäinen tapaus tai edes yksittäinen ennätyssumma rahamäärissä. Niin havahduin itsekin, mutta se ettei näe omaa napaansa edemmäs, ei tarkoita sitä etteikö henkinen riippuvuus/sairaus olisi todella paha asia.
Onhan noita tapauksia lööpeissä jatkuvasti. Eläkkeet hakataan suoraan pelikoneisiin jne. Vieläpä täysin tietoisesti ja raittiina. Koska jokin päässä sanoo, että "pakko pelata koska tämä on jännää, voihan yhden vuokran jättää välistä" ? Ei vaan löydy sitten vähääkään empatiaa noin käsittämättömälle toiminnalle.

Ja esim itse nuorena en kyllä todellakaan tiennyt mitä olin tekemässä, kun esim latailin modeemiyhteydellä NHL-pelin demon ja tuli kiva puhelinlasku tai kun soittelin sen aikaisiin puhelinpelipalveluihin, jossa ohjattiin puhelimen välityksellä sitä pelihahmoa. Typeryyttä tottakai on mukana, mutta kyllä tuo oli lähes täysin henkisen nuoren tietämättömyyttä/loogisen ajattelukyvyn kehittymisen puutetta. Ihan kaikki ei ole mitään lapsineroja vielä edes teini-iässä. Ja se että sanoo ettei lapset pääse sitä isin korttia vinguttamaan, saa kyllä meikäläisen epäilemään ettei sinulla ole lapsia/kokemusta niistä. Lapset ovat yllättävän kekseliäitä, kun jotain todella mielenkiintoista ja hauskaa puuhaa löytyy, jota voi helpottaa oikealla rahalla. Se on sitten eri juttu, jos vanhemmat usein päästävät lapsen käyttämään luottokorttia/paypalia. Siinä saa syyttää vain ja ainoastaan vanhempia.
Hyvin tyypillistä nuoruuden toikkarointia sinulta. Ei kuitenkaan verrattavissa suoraan maksukortin käyttämiseen. Sitä ei voi tehdä vahingossa. Kun otetaan isin luottokortti ja käytetään sitä esim pelin mikromaksuihin, tiedetään että isin tililtä katoaa rahaa. Osataan käyttää korttia verkossa, mikä tarkoittaa että osataan laskea 1+1, mikä tarkoittaa että tiedetään myös paljonko isin tililtä tulee katoamaan rahaa. Ja tosiaan, mikäli lapselle annetaan mahdollisuus käyttää sitä kekseliäisyyttään luottokortin kanssa, niin silloin voi vanhempi katsoa hetken aikaa peiliin.
 
Onhan noita tapauksia lööpeissä jatkuvasti. Eläkkeet hakataan suoraan pelikoneisiin jne. Vieläpä täysin tietoisesti ja raittiina. Koska jokin päässä sanoo, että "pakko pelata koska tämä on jännää, voihan yhden vuokran jättää välistä" ? Ei vaan löydy sitten vähääkään empatiaa noin käsittämättömälle toiminnalle.

Hyvin tyypillistä nuoruuden toikkarointia sinulta. Ei kuitenkaan verrattavissa suoraan maksukortin käyttämiseen. Sitä ei voi tehdä vahingossa. Kun otetaan isin luottokortti ja käytetään sitä esim pelin mikromaksuihin, tiedetään että isin tililtä katoaa rahaa. Osataan käyttää korttia verkossa, mikä tarkoittaa että osataan laskea 1+1, mikä tarkoittaa että tiedetään myös paljonko isin tililtä tulee katoamaan rahaa. Ja tosiaan, mikäli lapselle annetaan mahdollisuus käyttää sitä kekseliäisyyttään luottokortin kanssa, niin silloin voi vanhempi katsoa hetken aikaa peiliin.
Kyllä peliriippuvuus on sairaus siinä missä alkoholismikin. Se ettet sinä sitä ymmärrä ei muuta asiaa. Fut saattaa kyllä kuolla mikäli nuo rajoitukset menee läpi, mikä olisi ikävää koska nykyisellään futissa voi kasata melkoisen tiimin käyttämättä peliin jeniäkään.
 
Sanattomaksi vetää, mutta ehkä tätä ei kannata enää jatkaa, kun tiedä trollaako jannu vai ei ja palataan ketjun aiheeseen:

EA vetää vissiin loputkin rahat ihmisiltä uusilla SBC:illä. Tulossa on jotain tälläistä:
 
Viimeksi muokattu:
Pakoista puheen ollen, olen tehnyt noita 82-88 pakkoja ylijäämäpelaajista muutaman kymmenen ja sieltähän nousee ihan ok kamaa. Varsinkin aamuisin käytännössä kaikki nostot ovat olleet lähempänä tuota 88 rankingia. Muutenkin itselle sattunut murto-osa noita 82. Keskiarvonosto lienee jossain 84 paikkeilla, mikä kelpaa mainiosti. Varsinkin, kun +82 hinnat ovat olleet pilvissä, saa kivasti realisoitua duplikaatit.

Peliriippuvuudesta sen verran, että itse olen jäänyt pahasti tähän peliin koukkuun. Siis ajankäytöllisesti, rahaa en edelleenkään ole käyttänyt senttiäkään. Kun alat tekemään noita objectivesiä, muutama tunti menee kevyesti. Sen päälle WL niin vapaa-aika on tuhottu kätevästi ;)
 
Sanattomaksi vetää, mutta ehkä tätä ei kannata enää jatkaa, kun tiedä trollaako jannu vai ei ja palataan ketjun aiheeseen:
Silloin vetää usein sanattomaksi kun argumentit loppuvat kesken. Mutta ainahan voi vetää trolli-kortin hihasta. Löydän empatiani siinä kohtaa kun voidaan tieteellisesti todistaa, että mikä muu neurologinen häiriö kuin typeryys saa ihmiset heittämään rahansa tietoisesti roskalaatikkoon. Peliriippuvuudelle on tosiaan jossain muualla omat jutustelunsa. Pysytään me täällä pelaamisessa.





Kohdasta 12:50 alkaen saatte ihastella jotain aika shokeeraavaa. Näyttää juuri siltä miltä peli on tuntunut julkaisusta lähtien. Uskomatonta. Suorastaan oksettavaa.

giphy.gif
 
Viimeksi muokattu:
@Salme Joo tai sitten en vaan jaksa väitellä enää kun ei asia mene läpi ja ihmettelin olenko nyt vaan rölläyksen kohteena. Ja lisäksi kuten sanoit, asia kuuluu muuhun ketjuun tarkempaan analysointiin, koska ei todellakaan koske vain jotain EA Sportsin yhtä pelimuotoa.

Esim WHO on julkistanut peliriippuvuuden virallisesti sairaukseksi 2019, tosin tämä olisi saanut tapahtua jo aiemmin. Lisää asioista voit katsoa googlettamalla tai vaikkapa katsomalla pari asiaan hyvin perehtyvää dokkaria. Jos et vieläkään tuon jälkeen usko, niin en itse asialle enempää voi.
 
Ihmiset nyt on taipuvaisia olemaan vaikka mistä riippuvaisia... Mikä futissa häiritsee on se että joka ikinen asia on tehty voittojen maksimoimiseksi. Pakat on täysin peukaloituja ja algoritmit jakelee niitä siten kuten on parasta. Häiritsevin asia on kuitenki itse peli ja siihen vuosi vuodelta enemmän tuleva skripti. Pelin pitää sopia jokaiselle ja kaikkien on joskus voitettava jotta kiinostus pysyy jollain asteella. Itse uskon että peli tule brittien päätöksen jälkeen muuttumaan season passi muodoksi ja jotta porukka ostaa kiltisti joka kuukausi uuden passin niin ai avustusta tullaan nostamaan entisestään. Minulle tämä on viimeinen fifa pitkälle tulevaisuuteen.
 
Esim WHO on julkistanut peliriippuvuuden virallisesti sairaukseksi 2019, tosin tämä olisi saanut tapahtua jo aiemmin. Lisää asioista voit katsoa googlettamalla tai vaikkapa katsomalla pari asiaan hyvin perehtyvää dokkaria. Jos et vieläkään tuon jälkeen usko, niin en itse asialle enempää voi.
Edelleen mitään tieteellistä pohjaa ei ole millään taholla olemassa. Se että WHO olettamisen ja surullisten tapausten pohjalta virallistaa jotain tuollaista ei tee siitä virallista.
 
Kävipäs melkoinen tuuri, kun vetelin "sen viimeisen joukkueen" kasaan. Tein Ousmane Dembelen valmiiksi ja revin pakat auki. Valkoinen sade, Saksa, CM ja icon logo. Prime Moments Icon Matthäus ja tuon myötä olen nyt pakannut jokaisen mahdollisen erikoiskortin mitä FUT:ssa voi saada, kun lasketaan 18 ja 19 mukaan ja EI lasketa tietyn kortin pakkoja. Melkoinen tuuri. Tein myös yhden icon pakan ja tuolta Prime Moments Kaka, joka on vielä kalliimpi mitä Mätähousu.
 
Kävipäs melkoinen tuuri, kun vetelin "sen viimeisen joukkueen" kasaan. Tein Ousmane Dembelen valmiiksi ja revin pakat auki. Valkoinen sade, Saksa, CM ja icon logo. Prime Moments Icon Matthäus ja tuon myötä olen nyt pakannut jokaisen mahdollisen erikoiskortin mitä FUT:ssa voi saada, kun lasketaan 18 ja 19 mukaan ja EI lasketa tietyn kortin pakkoja. Melkoinen tuuri. Tein myös yhden icon pakan ja tuolta Prime Moments Kaka, joka on vielä kalliimpi mitä Mätähousu.

Onnittelut nostoista! :) Nyt sitten vaan Der Panzer, eli Matthäus, kentälle testiin ja laitat arvostelua, millainen on! PESsin puolella box to box-roolissa ainakin aivan jäätävä keskikentän keskustan kaveri. Hyvä puolustussuuntaan ja todella tehokas hyökkäyksessä.
 
Ylös Bottom