Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Pelaaminen on kiva harrastus mutta jotkut ottavat sen vähän turhan tosissaan ja kun asiat eivät mene kuten he haluavat niin näyttävät sitten parhaat puolensa... Spoilereiden alla on niin kutsutun ihmisjätteen ajatuksia.

u6frebf9yp851.jpg
Onhan tuo todellakin täyttä idiotismia. Mutta sitä on ylipäätään koko Twitter suureksi osaksi. Todellinen ajatusten kaatopaikka tai WC-pönttö. Ihan kumpi vaan nimitys kertoo Twitteristä olennaisen. Kaiken maailman urpot ympäri maailmaa oksentavat ja öyhöttävät verbaalista kaaosta maailmaan siellä. Kuvottaa koko Twitter, joten siksi en sitä juuri lainkaan käytä.

Sinänsä en näe mitään lisäarvoa sillä, että julkaiset tuollaista täällä, ellei sitten tarkoituksenasi ole saada pelistä asiallisesti pitämättömiäkin salakavalasti leimattua tuollaisen äärikäyttäytymisen kautta. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
 
Onhan tuo todellakin täyttä idiotismia. Mutta sitä on ylipäätään koko Twitter suureksi osaksi. Todellinen ajatusten kaatopaikka tai WC-pönttö. Ihan kumpi vaan nimitys kertoo Twitteristä olennaisen. Kaiken maailman urpot ympäri maailmaa oksentavat ja öyhöttävät verbaalista kaaosta maailmaan siellä. Kuvottaa koko Twitter, joten siksi en sitä juuri lainkaan käytä.

Sinänsä en näe mitään lisäarvoa sillä, että julkaiset tuollaista täällä, ellei sitten tarkoituksenasi ole saada pelistä asiallisesti pitämättömiäkin salakavalasti leimattua tuollaisen äärikäyttäytymisen kautta. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.

Eipä tuo mitään haittaa, että jakaa. Keskusteluahan täällä on tarkoitus käydä pelistä ja asioista peliin liittyen.
 
Itse aiheeseen mennäkseni, nyt kun olen pelannut tätä peliä jo jonkin verran, niin se on saanut minut muuttamaan käsitystäni vallitsevassa tilanteessa, jossa meillä on ollut COVID-19- tauti ja on edelleen latenttina. Ennen vastustin jyrkästi pelielokuvia, mutta tällaisella elokuvalla olisi suuri sosiaalinen tilaus, jossa tietenkin COVID-19-sairastuneet olisivatkin raivohulluja. Sanokaas mielipiteenne, jos herätin Teidän mielikuvituksenne. Pankaa nyt ainakin Renny Harlin asialle, tai joku muu hyvä elokuvaohjaaja!
 
Eipä tuo mitään haittaa, että jakaa. Keskusteluahan täällä on tarkoitus käydä pelistä ja asioista peliin liittyen.
Kyllä. Vaikka hyvin harvalla se pelin haukkuminen menee noin pitkälle mitä yläpuolella nähdään, kuvastaa se silti surullisesti kuinka ennennäkemättömän vihan peli on saanut ympärilleen. Ja valitettavasti nämä äänekkäimmät kritisoijat ovat niitä jotka peliä eivät ole edes pelanneet, eivät pleikkaria omista tai muuten vaan koko franchise ei enää kiinnosta jolloin on helppo heittää bensaa liekkeihin.

Kyllä tässä koko jupakassa pelin ympärillä on paljastanut kuinka turhanpäiväisiä ihmiset osaavat halutessaan olla sen sijaan, että jatkaisivat vain eteenpäin elämässään eivätkä kuukausitolkulla toistelisi samoja haukkumasanoja pelistä joka ei heitä edes kiinnosta.
 
Kyllä on muuten tuo tallennus systeemi todella tyhmä siinä vaiheessa kun olet tarinan päässyt läpi ja keräilet chaptereittain. Kun olet kerännyt puuttuvat jutut yhdestä osiosta ja palaat päävalikkoon niin peli muistaa vaan sen hetkisen tallennuksen ja etenemisen. Eli kun haluat siirtyä seuraavaan paikkaan keräilemään niin sun täytyy ladata ensin uudestaan se tallennus missä olet pidemmällä että pääset siihen seuraavaan osioon. Aivan järjetöntä. Joutuu poikkoilemaan tallennuksien välillä jatkuvasti että saa kaikki kerättyä tai sitten pitää käytännössä peli pelata uudestaan.
 
Pelaaminen on kiva harrastus mutta jotkut ottavat sen vähän turhan tosissaan ja kun asiat eivät mene kuten he haluavat niin näyttävät sitten parhaat puolensa... Spoilereiden alla on niin kutsutun ihmisjätteen ajatuksia.

u6frebf9yp851.jpg

No nämä ovat jo näitä mielenvikaisia joilla lääkitys pahasti pielessä ja perheessä ongelmia, (ei siinä että nauraisin tai vähättelisin mielenterveysongelmia) Mutta jos noin vihaiseksi saa kannattais jo hakea ammattiapua ja ehkä vaihtaa se videopelaaminen joogaan.
 
Itse aiheeseen mennäkseni, nyt kun olen pelannut tätä peliä jo jonkin verran, niin se on saanut minut muuttamaan käsitystäni vallitsevassa tilanteessa, jossa meillä on ollut COVID-19- tauti ja on edelleen latenttina. Ennen vastustin jyrkästi pelielokuvia, mutta tällaisella elokuvalla olisi suuri sosiaalinen tilaus, jossa tietenkin COVID-19-sairastuneet olisivatkin raivohulluja. Sanokaas mielipiteenne, jos herätin Teidän mielikuvituksenne. Pankaa nyt ainakin Renny Harlin asialle, tai joku muu hyvä elokuvaohjaaja!
28 päivää myöhemmin, menee aika läheltä aihetta, vaikka ei olekkaan Covid-19 taudinaiheuttajana ;)

Ja, ettei mene ihan offtopicin puolelle, niin on muuten perkuleen hyvin jemmattu tässä osa noista kerättävistä jutuista, kun välillä olen mennyt ohi vaikka kuinka hyvin tutkii paikkoja. Pakko hyödyntää nettiä välillä noiden takia.
Kyllä on muuten tuo tallennus systeemi todella tyhmä siinä vaiheessa kun olet tarinan päässyt läpi ja keräilet chaptereittain. Kun olet kerännyt puuttuvat jutut yhdestä osiosta ja palaat päävalikkoon niin peli muistaa vaan sen hetkisen tallennuksen ja etenemisen. Eli kun haluat siirtyä seuraavaan paikkaan keräilemään niin sun täytyy ladata ensin uudestaan se tallennus missä olet pidemmällä että pääset siihen seuraavaan osioon. Aivan järjetöntä. Joutuu poikkoilemaan tallennuksien välillä jatkuvasti että saa kaikki kerättyä tai sitten pitää käytännössä peli pelata uudestaan.
Itse tein tuon takia, niin että menin lopusta alkuunpäin ja sitten, kun halusin aloittaa ng+, niin latasin tuon "completed saven"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
30 tuntia meni. En pitänyt. Puistattava väkivalta ei vaan enään nappaa.Ensimmainen peli nostatti pari kertaa kulmakarvoja tämän suhteen, mutta kokonaisuus oli silti erinomainen. Nyt vaan meni omalta osin kuppi nurin. Graafisesti todella näyttävä mutta liian pitkä. Jäin myös kaipaamaan hiukan vaihtelevampia maisemia. Toki viimeinen luku korjasi synkkyyttä.

Mielenkiintoista oli huomata kuinka omat tuntemukset Ellietä kohtaan muuttuivat pelin aikana. Sen tiedän varmasti että en halua tavata Ellietä kolmatta kertaa. Abbysta pidin. Lev oli myös mainio hahmo.
 
tämä menee nyt jo erittäin tyhmäksi en tykää tuolaisista ihmisista jotka uhkaa toisia vaikka ei oo tehnyt mitään väärin
The Last of Us: Part II -ääninäyttelijä sai tappouhkauksia
 
tämä menee nyt jo erittäin tyhmäksi en tykää tuolaisista ihmisista jotka uhkaa toisia vaikka ei oo tehnyt mitään väärin
The Last of Us: Part II -ääninäyttelijä sai tappouhkauksia
Tuosta oli jo juttua edellisellä sivulla ;)
 
No nämä ovat jo näitä mielenvikaisia joilla lääkitys pahasti pielessä ja perheessä ongelmia, (ei siinä että nauraisin tai vähättelisin mielenterveysongelmia) Mutta jos noin vihaiseksi saa kannattais jo hakea ammattiapua ja ehkä vaihtaa se videopelaaminen joogaan.

Oikeasti mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa ongelmaksi tulee se että ne ei halua apua(tai siis ottaa sitä vastaan, mitkä ns. normisti ajatteleva tuntisi hänelle apua olevan, he kokevat sen todella usein enempi uhkaksi heille itselleen.. siis jos oikeasti alkaa jo kunnolla päässä asiat viiraamaan. Harvemmin ne itse alkavat apua hakemaan (on toki niitäkin), kun "noitakin" on niin monen sorttista ja tasoista sekä erilaista mielenterveydelllistä jutskaa että mahdoton niitä lokeroida mitenkään tuosta vain samaan läjään.
 
Lueskelin juuri läpi näitä kommentteja ja pisti silmään yksi asia.En tiedä onko tää mikään spoileri mutta laitan sen varmuuden vuoksi piiloon:

Monet ovat ihmetelleet Abbyn lihaksia.Liian lihaksikas naiseksi.Mä olen ymmärtänyt että Abby ei ole itse asiassa nainen sen enempää kuin mieskään.
Eikös hän ole tällainen noh,en tiedä oikeita termejä mutta kuitenkin nainen jolla on syntymästään erittäin paljon mies hormoneja tai jotain sinne päin.
Abbyllahan oli todella riski vartalo jo siinä lapsuuden takaumassa.Ja hänellähän on todellakin erittäin miehekäs vartalo eikä esim. sellainen niin kuin naispuolisilla kehonrakentajilla.
 
Lueskelin juuri läpi näitä kommentteja ja pisti silmään yksi asia.En tiedä onko tää mikään spoileri mutta laitan sen varmuuden vuoksi piiloon:

Monet ovat ihmetelleet Abbyn lihaksia.Liian lihaksikas naiseksi.Mä olen ymmärtänyt että Abby ei ole itse asiassa nainen sen enempää kuin mieskään.
Eikös hän ole tällainen noh,en tiedä oikeita termejä mutta kuitenkin nainen jolla on syntymästään erittäin paljon mies hormoneja tai jotain sinne päin.
Abbyllahan oli todella riski vartalo jo siinä lapsuuden takaumassa.Ja hänellähän on todellakin erittäin miehekäs vartalo eikä esim. sellainen niin kuin naispuolisilla kehonrakentajilla.
Tuota en tiedä kuinka nuori ja kokematon olet, mutta minä viiskytviisvuotiaana olen tavannut elämässäni kaikenmoisia naisia, niin atleettisia kuin hentorakenteisia. Ihmisgeenit tuottavat niitä koko ajan.
 
Lueskelin juuri läpi näitä kommentteja ja pisti silmään yksi asia.En tiedä onko tää mikään spoileri mutta laitan sen varmuuden vuoksi piiloon:

Monet ovat ihmetelleet Abbyn lihaksia.Liian lihaksikas naiseksi.Mä olen ymmärtänyt että Abby ei ole itse asiassa nainen sen enempää kuin mieskään.
Eikös hän ole tällainen noh,en tiedä oikeita termejä mutta kuitenkin nainen jolla on syntymästään erittäin paljon mies hormoneja tai jotain sinne päin.
Abbyllahan oli todella riski vartalo jo siinä lapsuuden takaumassa.Ja hänellähän on todellakin erittäin miehekäs vartalo eikä esim. sellainen niin kuin naispuolisilla kehonrakentajilla.
Kyllähän tuossa pelissä vihjattiin ihan normaalista heteronaisesta jota kehonrakennus tuntui vain kiinnostavan. Tukikohdan fasiliteetit kuntosalin muodossa ja lihapitoisine ruokineen mahdollistivat pääsyn tuohon kuntoon.

The-Last-Of-Us-Part-2-Abby-Voice-Actor-Body-Double-Face-Model.jpg


Pitkään moni uskoi Abbyn olevan transu kun se näin leakeissa kerrottiin, mutta tämänhän jo Druckmann mainitsi olleen ihan hölynpölyä muiden väärien leakien ohella.
 
NO JUST NIIN! Metacriticin arvioanalyysiin ei todellakaan kannata luottaa, koska siellä juuri ovat ne pälliäiset, jotka eivät ole edes pelanneet peliä ja silti suu käy. Kyseessä kuitenkin on peli, joka sai minutkin 20 vuotta videopelejä pelanneen 55-vuotiaan hardcorepelaajan uusiutumaan ja tykkäämään tämän lajityypin peleistä. The Last of Us Part 2 on huippupeli! Kun vertaan sitä 20 vuoden kokemuksella muihin peleihin, niin ero on PÄIVÄNSELVÄ!
 
Tuota en tiedä kuinka nuori ja kokematon olet, mutta minä viiskytviisvuotiaana olen tavannut elämässäni kaikenmoisia naisia, niin atleettisia kuin hentorakenteisia. Ihmisgeenit tuottavat niitä koko ajan.
Olen saman ikäinen kuin sinä :) Mulla on lievä neurologinen vamma jonka takia mun teksti saattaa välillä olla vähän sekavaa ja naiivia.Ei siis ole ensimmäinen kerta kun mua luullaan forumeilla nuoreksi :)
Ja kyllä,mäkin olen jo ehtinyt tavata jonkin verran naisia.Niin lihaksikkaita kuin vähemmän lihaksikkaita.Trans-naisista mulla ei kyllä ole kokemusta enkä tunne edes yhtään sellaista.Mutta mä oletin että Abby on tallainen.
Voihan se kyllä olla kehonrakentaja nainenkin mutta sen on pitänyt aloittaa homma jo lapsena.
Tai sitten se voi olla tavallinen nainen jolla on muuten vaan miehekkäät lihakset mutta mä en usko että videopelissä tehtäisiin näin radikaalia ratkaisua jos sillä ei olisi tarkoitusta.

Ja sitten siinä oli vielä se rakastelukohtaus jossa vilahti Abbyn nänni.Säkin varmasti huomaat eron miehen ja naisen nännillä :)

Noh,ei tämä ole mulle mitenkään tärkeä asia.Pidin kuitenkin Abbysta.
By the way,sulla oli tuolla aiemmin aika hyvää pohdintaa pelistä.Aika samat mietteet jäi itsellekin.
Niin siis joo,unohtakaa edellinen.Sekoilin nyt näitten viestien kanssa ja latoin kaksi viestiä samaan viestiin tai jotain sinne päin.
Kyllähän tuossa pelissä vihjattiin ihan normaalista heteronaisesta jota kehonrakennus tuntui vain kiinnostavan. Tukikohdan fasiliteetit kuntosalin muodossa ja lihapitoisine ruokineen mahdollistivat pääsyn tuohon kuntoon.

The-Last-Of-Us-Part-2-Abby-Voice-Actor-Body-Double-Face-Model.jpg


Pitkään moni uskoi Abbyn olevan transu kun se näin leakeissa kerrottiin, mutta tämänhän jo Druckmann mainitsi olleen ihan hölynpölyä muiden väärien leakien ohella.
Niin siis kiitos tästä selvennyksestä.Olin siis näköjään väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Se mistä minä pidän tässä pelissä on sen aikuismainen ote. Kirosanoja ei ole leikattu pois ja ne on suomennettu yhtä hyvin. En tarkoita maalata tätä mitenkään, mutta kun se tehdään tyylillä, kuten tässä pelissä, niin se tuo siihen maukkaan vivahteen.
 
Se mistä minä pidän tässä pelissä on sen aikuismainen ote. Kirosanoja ei ole leikattu pois ja ne on suomennettu yhtä hyvin. En tarkoita maalata tätä mitenkään, mutta kun se tehdään tyylillä, kuten tässä pelissä, niin se tuo siihen maukkaan vivahteen.
Itsellä taas särähtää korvaan se jatkuva fu*kin hokeminen. Se kyllä särähtää kaikkialla muuallakin.

Ja mitä tulee lihaksikkaisiin naisiin, voin vuosia kickboxingia ja balettia treenanneena sanoa, että kyllä meitä naisihmisiä on monenlaisia. Hyvinkin hentorakenteisen oloinen nainen voi kerätä melko reilusti lihasmassaa ihan perus kehonpainotreenillä ilman mitään hormoni-imbalansseja tai -lisiä. Musta tämä koko keskustelu hahmon ruumiinrakenteen ympärillä on ollut ihan hassu.
 
En ymmärrä, miten kiroilu tai sen sensuroimattomuus liittyy aikuismaiseen otteeseen.
Toisekseen, miksi tappaminen tässä on raaistettu entisestään.
Ja kolmanneksi, miten joku voi nuo kaksi edellistä huomioiden pitää tätä mestariteoksena saatika taiteena. Pah!
 
Eipä tässä pelissä mielestäni kiroiltu sen enempää kuin muussakaan K18-videopelissä. Ellie kiroilee joo aika paljon, mutta sivuhahmot eivät niinkään. Taisi tämä puhe lähteä siitä kuinka kirosanat suomennetaan hyvin, ei siitä että kiroilu videopelissä on jotenkin coolia. Kyllä itseäkin ärsyttäisi jos fuckit kääntyisi himskatiksi.

Mitä tulee pelin raakuudesta aiheutuneeseen kohuun, niin eihän tämä nyt graafisesti sen rajumpi ollut kuin uudet Resident Evilit, God of Warit tai vaikkapa vanhakunnon Manhunt. Ja varmasti muitakin esimerkkejä löytyy. Ykkönenkin oli paikoitellen helvetin raaka vaikka se ei välttämättä niin PS3 grafiikoiden läpi ihmisiä puistattanutkaan.

Ehkä ihmisiä enemmänkin haittasi tässä se, että grafiikat olivat paikoitellen niin realistiset, että alkoi jo oikeasti tuntumaan pahalta viiltää viholliselta henkitorvi esiin vaikka pelaaja on saman toteuttanut satoja kertoja aikaisemminkin muissa peleissä. Näissä peleissä grafiikat olivat tosin heti muistuttamassa pelaajaa siitä kuinka kyseessä on vain videopeli. Kaatuiko ND nyt siis liian hyviin grafiikkoihin vai olisiko pitänyt vähentää väkivaltaa?

Monen vuosikymmenen koiranomistaja-taustalla täytyy sanoa, että alkuun tuntui todella pahalta päästää eläin päiviltään kun siihen oli lisätty se eläimen viimeinen ulvahdus, mutta siihenkin lopulta osasi tottua kun ymmärsi, että jos peli hakee mahdollisimman realistista kuvaa maailmasta, käytetään silloin koiria häikäilettömästi hyödyksi eivätkä nämä koirat koulutettuina mitään kilttejä sylihauvoja olleet. Onneksi tässä ne koirien omistajat tuntuivat selvästi välittävän koiristaan aina kun nämä henkensä menettivät eivätkä täten tuntuneet miltään sotilaalliselta kertakäyttökamalta.
 
Ylös Bottom