Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Mitä tuota hahmonmuokkausta on trailereissa näytetty, niin minusta se ei näytä ainakaan paljon alan standardia kummemmalta. Lähinnä se genitaalien muokkaus taitaa olla se asia, joka ylipäätään kiinnitti suuren yleisön huomion tähän kustomisaatioon.

Toki tätä asiaa saa ihmetellä. Minusta syy tälle ristiriidalle on kuitenkin aika selvä: Suunnitelmat muuttui kesken kehitystaipaleen. Minun ymmärtääkseni pelissä oli alunperin tarkoitus olla paljon enemmän kolmannen persoonan kohtauksia, mutta loppujen lopuksi CDPR katsoi immersion kannalta paremmaksi siirtyä suurimmaksi osaksi ensimmäisen persoonan kuvakulmaan. Hahmokustomointi kuitenkin jäi sellaiseksi kuin se oli, koska vielä turhempaa olisi ollut lähteä leikkaamaan jo pitkälle vietyä työtä pois pelistä.

Se tärkeämpi pointti tuossa koemmentissani oli kuitenkin se, että emme vielä tiedä missä määrin hahmoaan pääsee pelissä ihastelemaan, joten dramaattiset ulostulot menee minusta turhaan asioiden edelle. CDPR:n taholta on jo vahvistettu hahmon näkyvyys esim. valikoissa, joissain tarkoin valituissa välianimaatioissa ja näköjään peilitkin on vahvistettu osaksi peliä. Lisäksi on kiusoiteltu mahdollisella photomodella, joka tekisi hahmon kustomoinnista jo enemmän kuin wörthiä, kun luomuksensa pääsee sitten jakamaan halutessaan kaikelle kansalle (tai omaksi ilokseen). Witcher 3:kin hoiti homman hienosti Nvidia Anselin kautta

Pointti on siis se, että CDPR:llä tiedetään itsekin, että hahmonluonti on nyt jäänyt vähän turhakkeeksi ja heillä on ollut runsaasti aikaa tehdä siitä palkitsevampaa niin, että muokkaukseen käytetylle ajalleen saa pelissä vastinetta. Ei kannata tuomita etukäteen.
Jo vuosia sitten olen lukenut kommenttejasi ja kehityt edelleen paremmaksi. Loistavaa arviointia jälleen sinulta. Minulla ei ole mitään lisättävää. Totean vain vain edelleen, että en aio hankkia kyseistä peliä edellä mainituista syistä.
 
Jo vuosia sitten olen lukenut kommenttejasi ja kehityt edelleen paremmaksi. Loistavaa arviointia jälleen sinulta. Minulla ei ole mitään lisättävää. Totean vain vain edelleen, että en aio hankkia kyseistä peliä edellä mainituista syistä.
Vuosia? New Member... Onko bannia tullut vanhalle accolle jossain kohtaa?
 
Onkos CDPR muuten ilmotellu että saadaanko lisää pelivideota ennen julkkaria?

Alkaa pikku hiljaa tuntumaan että tätä keskustelua on nähty muissakin ketjuissa. "En osta peliä X,koska siinä on juttu Y ja en tykkää siitä"
Se on ihan ok kirjottaa pari kertaa että miksi näin,mutta sitten kun menee useemman viestin jankkaamiseksi,niin alkaa kuulostaa rikkinäiseltä levysoittimelta..
 
Onkos CDPR muuten ilmotellu että saadaanko lisää pelivideota ennen julkkaria?

Tekijöiden oma Night City Wire - videosarja on saanut nyt yhden jakson, lisää pitäisi olla luvassa vielä tässä kuussa. Siinä saattaisi mahdollisesti olla taas uutta pelikuvaa messissä.
 
Se on sinun mielipiteesi. Ehkä sinulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia. Tarkoitan nimenomaan tätä puolustelua sen suhteen, ettei näe omaa vaivalla kustomoitua hahmoaan. Siinä se fanipoikuus ilmenee, kun hyväksytään kritiikittömästi omituinen ratkaisu!

Ja minäkö olen omaa pelaajauraani "jokaisessa viestissä kailottanut"? Ja Cyperpunk 2077 ei todellakaan ole minulle suunnattu, siinä olet oikeassa. Odotan peliä, jossa hahmon kehittäminen ja niin pois päin on mahdollista. Mielestäni ei ole mitään sen tyhmempää kuin tarjota pelaajalle mahdollisuus luoda monipuolisesti hahmo, mutta sitten et saa nähdä sitä pelatessasi. Sitä minä en ymmärrä. Silti te fanipojat hurraatte, koska nyt vaan olette niitä niitä fanipoikia, joiden takia pelit ovat edelleen keskinkertaisia suurimmaksi osaksi, lukuunottamatta joitakin huipputeoksia, kuten The Last of Us.

Itse taas tykkään enemmän silmistä kuvatuista peleistä, jos saa valita ja toteutettu hyvin. Tulee välittömänpi tunne, on Itse se peli hahmo, eikä ohjata jotain konetta. Kolmannenkin persoonan pelit menee, mutta niissäkin mielummin artistien tarkkaan luoma hahmo, kuin joku oma luomus. Yleensä noi itse luodut hahmot on aina välipätkissä kämäisempiä animoinniltaan yms, kuin vartavasten peliintehdyt, joten en näe hahmon tekemistä mitenkään kokemusta nostavaksi seikaksi. Kolmanneksi, silmistä kuvattuna jää mielikuvitukselle varaa, voi kuvitella oman hahmon millaiseksi vain.
 
Puolensa ja puolensa, mutta kyllä tämä on First Personina toimii varmasti paremmin. Vähän kahden vaiheilla vain että ostanko konsolille vai PC:lle..
 
Minulla on SecretLabin pelituoli, mutta kun näin tämän uutukaisen niin tekisi mieli vaihtaa hyvä parempaan...



Futuristisia viboja...

 
Itse taas tykkään enemmän silmistä kuvatuista peleistä, jos saa valita ja toteutettu hyvin. Tulee välittömänpi tunne, on Itse se peli hahmo, eikä ohjata jotain konetta. Kolmannenkin persoonan pelit menee, mutta niissäkin mielummin artistien tarkkaan luoma hahmo, kuin joku oma luomus. Yleensä noi itse luodut hahmot on aina välipätkissä kämäisempiä animoinniltaan yms, kuin vartavasten peliintehdyt, joten en näe hahmon tekemistä mitenkään kokemusta nostavaksi seikaksi. Kolmanneksi, silmistä kuvattuna jää mielikuvitukselle varaa, voi kuvitella oman hahmon millaiseksi vain.
Jaa. Noh, minulla on Red Dead Onlinessa itse luotu hahmo ja voi että se näyttää hyvältä (Kuvassa). Mahtavinta on, että jos kyllästyn sen ulkonäköön, eli hiuksiin, tai vaatetukseen, niin voin vaihtaa niitä koska vain. Toki arvostan Sinun näkemystäsi, jokaiselle jotain ja niin pois päin. Hyvä että olet saanut rahallesi vastinetta niin kuin olet halunnut.
 
Yleensä noi itse luodut hahmot on aina välipätkissä kämäisempiä animoinniltaan yms

Hah, minulle on käynyt niin monta kertaa just näin! Valitsen yleensä näihin roolipelimäisiin seikkailuihin naishahmon ja hahmonluonnissa tulee vietettyä usein pitkäkin tovi viilaten lyylistä mahdollisimman tyylikästä. Mutta auta armias kun päästään ensimmäiseen välivideoon ja huomaat, että pelimoottorilla hahmolla onkin kurpitsapää, roikkuvat luomet ja nenä kuin kesän ensimmäinen uusi peruna.

Kolmannessa persoonassa kuitenkin tuijotellaan pääasiassa hahmon takaraivoa ja selkää. Hahmon kasvot tulevat esiin yleensä juurikin noissa välinäytöksissä, joten en sitten tiedä onko tällä katselukulmalla niin valtavaa merkitystä Cyberpunkissakaan.
 
Hah, minulle on käynyt niin monta kertaa just näin! Valitsen yleensä näihin roolipelimäisiin seikkailuihin naishahmon ja hahmonluonnissa tulee vietettyä usein pitkäkin tovi viilaten lyylistä mahdollisimman tyylikästä. Mutta auta armias kun päästään ensimmäiseen välivideoon ja huomaat, että pelimoottorilla hahmolla onkin kurpitsapää, roikkuvat luomet ja nenä kuin kesän ensimmäinen uusi peruna.

Kolmannessa persoonassa kuitenkin tuijotellaan pääasiassa hahmon takaraivoa ja selkää. Hahmon kasvot tulevat esiin yleensä juurikin noissa välinäytöksissä, joten en sitten tiedä onko tällä katselukulmalla niin valtavaa merkitystä Cyberpunkissakaan.
Noh, olen hieman eri mieltä, mutta toki se riippuu pelistä. Red Dead Onlinessa saat katsella omaa hahmoasi mistä vaan näkövinkkelistä. Ja sitten tehtävissä tietenkin katsot sitä takaapäin, mutta se onkin sitten ihan normaalia, koska olet tekemässä tehtävää. Siltikin jopa tehtävissä voit tarkastella hahmoasi miten vain, mutta se ei ole järkevää, koska tehtävä on suoritettava. Palauttaisin mieliin Mass Effectin, jossa ei ollut mitään pakotettuja välianimaatioita, vaan "reaaliaikaista" toimintaa. Sellaista olisin kaivannut myös Cyberpunkiin, mutta jota ei saatu. Siksi en osta tuota peliä. Odotan että, ja se tulee vielä, tulee se kolmannen persoonan lähestymistapa, koska ei ole mitään järkeä antaa ensin pelaajalle mahdollisuus monipuoliseen hahmonkehitykseen ja sitten RIISTÄÄ se tältä luomalla ensimmäisen persoonan kuvakulma PAKOLLISEKSI!
 
Joo. Totuudenpuhujista ei todellakaan näillä foorumeilla tykätä, koska raha määrää täälläkin. En yhtään ihmettele, jos taas tulee bannia.

Sinun on pakko olla trolli. Aivan pakko. Tai sitten on jäänyt lääkkeet nauttimatta.

Ensinnäkin, me tiedämme jo, uskomme, et osta peliä koska et näe tekemääsi hahmoa, huom. NAIShahmoa. Sen olet tehnyt jo hyvin selväksi, voit jo hiljentyä fetissistäsi.

Toiseksi, pelissä on peilejä joista voit tiirailla hahmoasi mielin määrin ja tehdä, noh, mitä nyt teetkään niitä katsellessasi. Ei oikeasti kiinnosta.

Joten, jätä nyt tämä helvetin trollaus ja jatka eteenpäin.
 
Tässä on nyt kuvaa 3person ja 1person pelistä. Jokainen näkee että tunnelma on aivan erilainen. Elikkä se että kyperpunkki valitsi 1personin 3personin sijaan, liittyi käsittääkseni tunnelmaan. Koet Night Cityn ikään kuin siten että itse olisit siellä. Jotain myös tähän pöytäroolipelin tunnelmaan liittyen...

 
Tässä on nyt kuvaa 3person ja 1person pelistä. Jokainen näkee että tunnelma on aivan erilainen. Elikkä se että kyperpunkki valitsi 1personin 3personin sijaan, liittyi käsittääkseni tunnelmaan. Koet Night Cityn ikään kuin siten että itse olisit siellä. Jotain myös tähän pöytäroolipelin tunnelmaan liittyen...


Sori nyt vaan mutta Digital Foundryn tekninen testi Jedi Fallen Orderista ei ole sitten millään tapaa ensimmäisen ja kolmannen persoonan kuvakulmien vertailuvideo.

Lisäksi vertailu pitää tehdä saman pelin sisällä, jos oikeasti haluaa vertailla tunnelmaa. Tunnelmat ja pelin tyylit kuitenkin vaihtelevat aika rajustikin pelistä toiseen. Tämä kuvakulman vaihto ei valitettavasti kovin monessa pelissä onnistu. Ehkäpä jotain Skyrimiä tai Fallouttia voi käydä näpyttelemässä molemmissa kuvakulmissa.
 
Pointti oli se että kun katsot hetken videota, noin 30 sekuntia, 3person ... sitten kuvakulma vaihtuu 1person ... tunnelma on aivan erilainen. Fallen Order on hieno juurikin tuo sankari ja hänen droidinsa selässä. Tällaista ei kyperpunkki tarjoa, mutta koko keskustelu on siinä mielessä harmillinen että kehittäjät tekivät tämän 1person ratkaisun aikoja päiviä sitten.

Pelissä tulen ohjaamaan autoja / prätkiä 3person kuvakulmassa ja siitä siirrytään "luontevasti" sitten siihen 1person kuvakulmaan. Ehkä tällä ratkaisulla tehdään myös pesäeroa GTA, Watch Dog ja vastaaviin avoimen maailman peleihin. Ehkäpä myös Vihtori sarjaan. Voi olla että tämä kuvakulma asia tulee vielä nousemaan suureenkin rooliin.

Moni toivoin kyperpunkkia 3person kokemuksena. Toisaalta Half-Life, Deus Ex ja vastaaviin tottuneet ovat kuin kotonaan. Olisiko kyperpunk parempi peli 3person kuvakulmassa? Mielestäni hyvin vaikea sanoa...
 
Ainiin... unohdin... tarkoitus oli HYPEttää kyperpunkkia. Yksikin kriittinen sana peliä kohtaan... ilmeisesti ei ole reilua puhua 3personista kun peli on 1personia ... kyllä kyllä.



Immersion = syventyminen
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom