Mitä tuota hahmonmuokkausta on trailereissa näytetty, niin minusta se ei näytä ainakaan paljon alan standardia kummemmalta. Lähinnä se genitaalien muokkaus taitaa olla se asia, joka ylipäätään kiinnitti suuren yleisön huomion tähän kustomisaatioon.
Toki tätä asiaa saa ihmetellä. Minusta syy tälle ristiriidalle on kuitenkin aika selvä: Suunnitelmat muuttui kesken kehitystaipaleen. Minun ymmärtääkseni pelissä oli alunperin tarkoitus olla paljon enemmän kolmannen persoonan kohtauksia, mutta loppujen lopuksi CDPR katsoi immersion kannalta paremmaksi siirtyä suurimmaksi osaksi ensimmäisen persoonan kuvakulmaan. Hahmokustomointi kuitenkin jäi sellaiseksi kuin se oli, koska vielä turhempaa olisi ollut lähteä leikkaamaan jo pitkälle vietyä työtä pois pelistä.
Se tärkeämpi pointti tuossa koemmentissani oli kuitenkin se, että emme vielä tiedä missä määrin hahmoaan pääsee pelissä ihastelemaan, joten dramaattiset ulostulot menee minusta turhaan asioiden edelle. CDPR:n taholta on jo vahvistettu hahmon näkyvyys esim. valikoissa, joissain tarkoin valituissa välianimaatioissa ja näköjään peilitkin on vahvistettu osaksi peliä. Lisäksi on kiusoiteltu mahdollisella photomodella, joka tekisi hahmon kustomoinnista jo enemmän kuin wörthiä, kun luomuksensa pääsee sitten jakamaan halutessaan kaikelle kansalle (tai omaksi ilokseen). Witcher 3:kin hoiti homman hienosti Nvidia Anselin kautta
Pointti on siis se, että CDPR:llä tiedetään itsekin, että hahmonluonti on nyt jäänyt vähän turhakkeeksi ja heillä on ollut runsaasti aikaa tehdä siitä palkitsevampaa niin, että muokkaukseen käytetylle ajalleen saa pelissä vastinetta. Ei kannata tuomita etukäteen.