Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Mitäs hittoa tämä nyt on? Luulin, että tämä ominaisuus oli jo varmistettu myös PS5:lle. Eli siis nyt kun julkaisussa ei voi asentaa lisätilaa, eikä näköjään voi tallentaa PS5 pelejä säilöön ulkoiselle USB levylle, niin se on sitten se noin 660gigaa uuden sukupolven peleille ja that's it. Siinä saa poistella ja latailla enemmän ja vähemmän, jos yhtään useampaa peliä haluaa pelailla.
 
En nyt vetäisi vanhojen pelien latausajoista johtopäätöksiä kun eipä niitä sen kummemmin ole optimoitu. Se mikä kiinnostaa niin uudet pelit ja ainakin uuden Spidermanin osalta näyttää todella hyvältä.
 
Mitäs hittoa tämä nyt on? Luulin, että tämä ominaisuus oli jo varmistettu myös PS5:lle. Eli siis nyt kun julkaisussa ei voi asentaa lisätilaa, eikä näköjään voi tallentaa PS5 pelejä säilöön ulkoiselle USB levylle, niin se on sitten se noin 660gigaa uuden sukupolven peleille ja that's it. Siinä saa poistella ja latailla enemmän ja vähemmän, jos yhtään useampaa peliä haluaa pelailla.


Toivottavasti tämä korjataan nopsaa päivityksellä niiku toisessa ketjussa oltiin jo povailtu.
 
Jo siinä vaiheessa kun konsolien ensiesittelyjen yhteydessä viitsittiin 8K edes mainita, oli reaktioni jostain naamapalmun ja merimiesnaurun väliltä. Vielä huvittavammaksi homma on muuttunut PS5:n ja Xbox Series X:n arvostelujen paljastettua, ettei 8K-ulostulo toimi vielä kummallakaan laitteella.

Digital Foundryn PS5-arvostelusta:

This is more of an academic point, but the PS5's packaging also moots 8K display functionality. This is somewhat frivolous and borderline pointless in the here and now, but I tried to get it working on a gigantic LG 75NANO99 native 8K screen, and found that despite flagging 8K compatibility on the box, PS5 tops out at 4K resolution.

Ja saman tahon XSX-arvostelusta:

The only HDMI 2.1 feature that didn't work in my tests? That'll be 8K display output, which I tested on a 75-inch LG NANO99. I'm told it is coming in future, and Moon Studios has already announced a 6K-rendered version of Ori and the Will of the Wisps (and an 8K mode as an option would be wonderful - if only for future-proofing).

Softa tulee kehittymään aikaa myöten, mutta toistaiseksi 8K jää vain logoksi PS5:n pahviseen pakettiin.
 
Uskon ettei MS tällälään kertaa puhu pitkään myynti luvuista...
Miksi pitäisikään tarkkoja myyntilukuja tuoda ilmi? Ei varmaankaan tavallisen kuluttajan puonsilmää kutita sen enempää onko Xboxia myyty nyt 5 vai 10 miljoonaa kappaletta vähemmän.
Ajattelin pelata koko assassin's creed sarjan läpi uudella konsolilla, jos Valhalla saa kipinän syttymään uudestaan.
Täällä taas lähtee ensin GOW -sarja alusta loppuun ja sen jälkeen Halot. Välissä toki änäriä ja Forza päristelyä. Näillä luulis pärjäävän aika pitkälle, mitä vuorotyöltä nyt kerkeää pelailemaan.

Uutuuksista Falconeer tuntuu olevan mielenkiintoisin tällä hetkellä.
 
Digital Foundryn arvostelussa mainittiin PS5 cold boot alle 14 sek ja rest modesta puolet siitä eli varmaan sitten 7 sek. Jos se pitää paikkaansa niin aika jännä ero tuohon Tom Warrenin videoon.

Jokatapauksessa Xboxin resume on ainakin häikäisevän nopea.
Taisi olla Warren vetänyt jollakin eco-modella tuon testin josta johtuu kaverin niin iso ero muihin konsoleihin joilla sama mitattu.

Eiköhän Digital Foundryn antamat numerot ole paljon lähempänä totuutta.
 
Tässä tämä Gamespotin vertailu näistä latausnopeuksista PS 5 vs Series X. Niin ja Destinyssä on molemmille ainakin videon mukaan nexgen patch asennettu. Tuohon nopeuteen vaikuttaa muutkin asiat kuin SSD:n raaka nopeus, muut hardware/softa ratkaisut esim. käyttikselläkin on oma osansa siinä.


Sorry, tuon saman Gamespot videon on jo Severi ehtinyt tänne laittaa. No, en huomannut. Laitetaan toinen, tämänkin on tietysti joku ehtinyt...

 
Viimeksi muokattu:
Tässä tämä Gamespotin vertailu näistä latausnopeuksista PS 5 vs Series X. Niin ja Destinyssä on molemmille ainakin videon mukaan nexgen patch asennettu. Tuohon nopeuteen vaikuttaa muutkin asiat kuin SSD:n raaka nopeus, muut hardware/softa ratkaisut esim. käyttikselläkin on oma osansa siinä.


Sorry, tuon saman Gamespot videon on jo Severi ehtinyt tänne laittaa. No, en huomannut. Laitetaan toinen, tämänkin on tietysti joku ehtinyt...


Mielenkiintoista nähdä alkaako pleikan SSD-nopeudet kääntymään enemmän eduksi siinä kohtaa, kun pelejä aletaan suunnittelemaan nämä SSD:t ja nykyteknologia mielessä.

Niin tai näin, nopeasti latautuvat pelit kummallakin konsolilla melkein pelissä kuin pelissä, hyvä hyvä. :)

PS. Onko muuten kukaan kuullut mitenkä Dying Light pyörii nyt uusilla konsoleilla, kun siinäkin on käsittääkseni unlocked framerate?
 
Mielenkiintoista nähdä alkaako pleikan SSD-nopeudet kääntymään enemmän eduksi siinä kohtaa, kun pelejä aletaan suunnittelemaan nämä SSD:t ja nykyteknologia mielessä.

Niin tai näin, nopeasti latautuvat pelit kummallakin konsolilla melkein pelissä kuin pelissä, hyvä hyvä. :)

PS. Onko muuten kukaan kuullut mitenkä Dying Light pyörii nyt uusilla konsoleilla, kun siinäkin on käsittääkseni unlocked framerate?
Eiköhän tuo ala näkymään uuden sukupolven peleissä. Musta on käsittämätöntä että näistä vertailuista tehdään johtopäätöksiä, samaan aikaan kuin spiderman ja demons souls lataavat 1-2 sekunnissa uuden alueen, ratchetistä puhumattakaan. Jos näistä vertailuista oikeasti joku ottaa kopin niin veikkaan että iso herätys on edessä. Konsoleiden ero näissä vertailuissa on ollut parhaimmillaan vissiin 20sec puolin ja toisin pelistä riippuen. Kertoo vissii jotain...
 
En katsonut ihan koko jaksoa, mutta eikö niissä peleissä missä Xboxilla heitteli FPS, ole myöskin Xboxilla korkeampi resoluutio? Esim. Hitmanissa.
Tottahan tuo, että resoluutio on astetta korkeampi Xboxilla, mutta asiasta sen enempää tietämättä ihmettelen miten esimerkiksi Sekiron tapauksessa Sony pääsee 1800p checkerboard renderingillä tasaiseen 60fps kun taas Series X:llä käydään natiivilla 1800p resolla jopa 50 FPS paikkeilla aloitusmestassa. Voiko tuo vaikuttaa niin paljon, että edes Series X:n tehoetu ei riitä tuota korjaamaan tasaiseksi 60FPS?

Tälläiseen törmäsin. Ehkäpä pelkkä resoluutio ei selitä tätä tasaisempaa FPS BC-peleissä PS5:llä?

I also believe it has to do with Sony's approach to BC as they are doing it through silicon and not emulation. It gives them more native performance from CPU/GPU (hence 60fps lock). Likely they are virtualizing a 7200rpm HDD though hence not-so-special load-times, in order to hit 99% BC.
 
Niistä nopeus vertailuista. Niinkuin aikaisemmin totesin, pitäisi herätyskellojen soida jos spidermanissa siirtyminen sisältä ulos on lähes saumatonta mutta vanhan sukupolven pelissä meneekin 15sec. Mystic selittää asiaa: "Remember, these are PS4 titles that are not patched for PS5 native compatibility. We are not seeing that super fast ssd" Kohta 13:35
 
Jep. Täydellinen esimerkki klikkihuorauksesta. Saadakseen mainostuloja kaikki sivustot tietenkin julkaisevat tällaisia todella typeriä vertausvideoita ulos ja kansaan se uppoaa.

Jos niissä todellisissa uuden sukupolven peleissä boksi tulee viemään pleikkaria, niin sitten on Markilla kusi sukassa!
 
Jep. Täydellinen esimerkki klikkihuorauksesta. Saadakseen mainostuloja kaikki sivustot tietenkin julkaisevat tällaisia todella typeriä vertausvideoita ulos ja kansaan se uppoaa.

Jos niissä todellisissa uuden sukupolven peleissä boksi tulee viemään pleikkaria, niin sitten on Markilla kusi sukassa!

Imo hyviä vertailuja nämäkin on. Kyllä noitakin on mielenkiintoista katsoa. Ja ihan samalla tavalla myös boksilla puhutaan vielä bc peleistä. Ehkäpä Valhallassa nähdään jo parempaa vertailua näiden välillä.
 
Digital Foundryn Johnin kommentti latausnopeuksien vertailuihin. Kaikkea voidaan toki mitata, mutta tässä tapauksessa se tosipaikka tulee uuden sukupolven peleillä vastaan.

 
Imo hyviä vertailuja nämäkin on. Kyllä noitakin on mielenkiintoista katsoa. Ja ihan samalla tavalla myös boksilla puhutaan vielä bc peleistä. Ehkäpä Valhallassa nähdään jo parempaa vertailua näiden välillä.
Ovat sinänsä. Suurin osa on kuitenkin tehty siinä mielessä, että saadaan aikaiseksi vastakkain asettelua ja klikkejä mainitsematta selkeästi, mitä Linneman esimerkiksi totesi.
 
Jep. Täydellinen esimerkki klikkihuorauksesta. Saadakseen mainostuloja kaikki sivustot tietenkin julkaisevat tällaisia todella typeriä vertausvideoita ulos ja kansaan se uppoaa.

Jos niissä todellisissa uuden sukupolven peleissä boksi tulee viemään pleikkaria, niin sitten on Markilla kusi sukassa!
Eikö tämä vaan kerro siitä, että myös taaksepäin yhteensopivuus kiinnostaa? Kyllä näilläkin vertailuilla on paikkansa ihan niinkuin uusillakin peleillä.

Uuden sukupolven peleissä ihmettelen jos vertailu menee jotenkin muuten kuin näin:
Latausajat: PS5
Kaikki muu: joko tasan tai paremmin Series X:llä.

Sitten vielä kun kuultiin että Assassin's Creed Valhalla lataa Xboxilla 5 sekunnissa, niin vaikka PS5 olisi tuplasti nopeampi, niin ero olisi hurjat 2,5 sekuntia.
 
Ylös Bottom