Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Ei antanukkaan noutaa, älkää menkö siis poweriin...
Tätähän me vähän uumoiltiin etukäteen, että liikkeeseen varaus on aina 'huonoin' vaihtoehto, jos haaveilee saavansa pelin etukäteen. :confused:

Juuri päivittyi että tilaus lajiteltu Helsinki. Eli eiköhän se huomena tule :)
Sitä pettymyksen määrää jos mun postiluukussa ei huomenna kolahda ja toisilla kolisee ;):D


Mites Uuden-Seelannin matkaoppaat, joko tämä paljon kohuttu day one patch tuli konsoleille vai julkaistaanko se vasta huomenna?
 
Tätähän me vähän uumoiltiin etukäteen, että liikkeeseen varaus on aina 'huonoin' vaihtoehto, jos haaveilee saavansa pelin etukäteen. :confused:


Sitä pettymyksen määrää jos mun postiluukussa ei huomenna kolahda ja toisilla kolisee ;):D


Mites Uuden-Seelannin matkaoppaat, joko tämä paljon kohuttu day one patch tuli konsoleille vai julkaistaanko se vasta huomenna?
Itselläni käynnistyi ainakin XSX:llä ilman minkään patchin lataamisia, joten oletan, että tuo patchi tulee sitten vasta huomenna ladattavaksi? Suhteellisen mukavasti on silti pyörinyt toistaiseksi, enkä varsinaisiin bugeihin ole vielä törmännyt. Tosin FPS:n kyykkäyksiä on paikoin näkynyt (varsinkin autoillessa), vaikkakin noin yleisesti FPS on ollut varsin smoothia. Performance-moodissa olen toki pelannut, joten syytäkin olla suhteellisen hyvällä tasolla FPS:n.
 
Nyt kun yllättäen sairauslomalle tuli jatkoa, oli aikaa korkata hypepelien hypepeli Uudesta-Seelannista käsin. Muutamia huomioita Xbone X:llä pelaamisesta:

+ peli näyttää ihan hyvältä ja pyörii kohtalaisen hyvin. Muutamia hetkellisiä täyspysähdyksiä ja frameraten laskua. Jonkin verran voi säätää graafisia asetuksia, joista ainakin itse otin motion blurin heti pois. Peli pyörii laitteellani ulkoiselta ssd-levyltä.
+ juoni ja maailma vaikuttaa melko mielenkiintoiselta heti alusta

- aivan käsittämättömän huonoa materiaalia ääniraidalla. Jou jou pitsääs tsikaakoo! Edes valinnalla "Disable copyrighted music" ei saanut moista mölysaastetta vaikenemaan. Pitäisi varmaan olla vaihtoehtona "Disable disabled copyrighted "music"" Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi vaimentaa ääniraita kokonaan ja laittaa tilalle Spotifysta synthwave-soittolista?

Kaikkiaan ensivaikutelman perusteella arvioisin, että kyllä tämä peli kelpaa tätä vuosia odottaneille ja cyberpunk-maailmaan ihastuneille.
 
Ostettu ja asennettu PS4-versio suoraan PS5:n kautta, jolla peliä myös tarkoitus pelata. Saa nähdä sitten kuinka toimii "taaksepäin yhteensopivana".
 
- aivan käsittämättömän huonoa materiaalia ääniraidalla. Jou jou pitsääs tsikaakoo! Edes valinnalla "Disable copyrighted music" ei saanut moista mölysaastetta vaikenemaan. Pitäisi varmaan olla vaihtoehtona "Disable disabled copyrighted "music"" Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi vaimentaa ääniraita kokonaan ja laittaa tilalle Spotifysta synthwave-soittolista?
Omasta mielestäni tämä peli loistaa soundtrackillaan. On laidasta laitaan genrejä ja vieläpä panostettu niin, että esittäjät ovat itse laitettu mukaan peliin, kuten vaikkapa Run The Jewels, Grimes tai Nina Kraviz.
 
Reilu tunti vielä ja alkaa Cyberpunkin vääntö. Odotukset eivät ole laskeneet ja yhtä aikaista traileria lukuun ottamatta en tiedä pelistä ennakkoon juuri mitään. Toki PS5-versio olisi hienompi sitten tulevaisuudessa, mutta enää ei malta odottaa. Ainahan sitä voi ottaa re-runin next-gen-version saavuttua. Oletan, että pelin pystyy pelaamaan useilla eri tavoilla läpi.
 
Nyt kun yllättäen sairauslomalle tuli jatkoa, oli aikaa korkata hypepelien hypepeli Uudesta-Seelannista käsin. Muutamia huomioita Xbone X:llä pelaamisesta:
Sairastumisilla ei toki saisi vitsailla, mutta huomioiden pelin järjetön hype ja sitten viesti, jossa lukee "yllättäen sairauslomalle tuli jatkoa" juuri samana päivänä kun peliä pääsee etkoilemaan niin aiheutti kyllä melkoisen naurunpyrähdyksen sillä seurauksella, että kahvit tuli tuulenhalkojan kautta ulos. :D
 
Mulla on ainakin jotenkin vaikeeta palata peliin sen jälkeen kun se on pelattu läpi (olkoot vaan miljoona eri loppua) joten odotan suosiolla niitä bugien pätsejä ja sitä kunnon PS5 päivitystä, ps5 osto mene mulla kuitenkin reilusti sinne ensivuoden puolelle. Kun muuten pelaa pelin puhki saattaa sitä ehkä käydä kurkkaa että miltä se peli nyt tuntuu PS5.lla mutta ei se enää ole sama asia.
 
Ei se noin mennyt ainakaan oman XSX:n kanssa. Näytti ensin siltä, etten saa sitä edes julkkaria seuraavana päivänä, kun mitään ei näkynyt Suomen postin seurannalla. Sitten vaan yhtäkkiä lävähti kyseisenä päivänä tekstari puhelimeen, että lähetys noudettavissa postista.

Gigantista tilattu, 2.12.2020 järjestelmään kirjaantunut peli saapui Helsinkiin tänään. Ei päässyt tämäkään salaa perille asti.
 

Liitetiedostot

  • 1607526117057.png
    1607526117057.png
    88 KB · Lukukerrat: 23
Mulla on ainakin jotenkin vaikeeta palata peliin sen jälkeen kun se on pelattu läpi (olkoot vaan miljoona eri loppua) joten odotan suosiolla niitä bugien pätsejä ja sitä kunnon PS5 päivitystä, ps5 osto mene mulla kuitenkin reilusti sinne ensivuoden puolelle. Kun muuten pelaa pelin puhki saattaa sitä ehkä käydä kurkkaa että miltä se peli nyt tuntuu PS5.lla mutta ei se enää ole sama asia.
Peli on kyllä niin hyvän näköinen ja pyörinyt tosi hyvin ainakin toistaiseksi XSX:llä, että en ainakaan itse malttaisi mitenkään odotella lähes vuotta, että tätä peliä pääsee pelaamaan uuden konsolisukupolven versioilla.

Näin hyvän näköistä avoimen maailman peliä en ole vielä konsoleilla nähnyt, enkä kyllä suoraan sanoen edes kaipaa tämän parempia grafiikoita peleissä jatkossa. Karmeaa olisi kyllä jäädä tätä vielä kuukausikaupalla odottelemaan.
Gigantista tilattu, 2.12.2020 järjestelmään kirjaantunut peli saapui Helsinkiin tänään. Ei päässyt tämäkään salaa perille asti.
Varmaan pääpiirteissään noin meneekin, mutta toin vain esiin aiemmin, että toisinkin voi silti käydä, kuten minulla kävi XSX:n kanssa.
 
Peli on kyllä niin hyvän näköinen ja pyörinyt tosi hyvin ainakin toistaiseksi XSX:llä, että en ainakaan itse malttaisi mitenkään odotella lähes vuotta, että tätä peliä pääsee pelaamaan uuden konsolisukupolven versioilla.

Näin hyvän näköistä avoimen maailman peliä en ole vielä konsoleilla nähnyt, enkä kyllä suoraan sanoen edes kaipaa tämän parempia grafiikoita peleissä jatkossa. Karmeaa olisi kyllä jäädä tätä vielä kuukausikaupalla odottelemaan.

Varmaan pääpiirteissään noin meneekin, mutta toin vain esiin aiemmin, että toisinkin voi silti käydä, kuten minulla kävi XSX:n kanssa.
Itekki käytin tuota uusi seelanti konstia ja tässä nyt pari tuntia pelaillut ja pakko olla hiukan eri mieltä tuosta graafiikasta. Onhan tuo XSX:lla ainaki aika suttuinen vielä tällä hetkellä ja bugejakin on tullut tämän pienen hetken aikana jo melkoinen läjä vastaan. Aika valtavan kaukana ollaan minun mielestä kauneimmasta open world pelistä konsoleilla. Ei olla imo lähelläkään vaikka RDR2:sta tai edes GTAV:sta. Saati sitten Horizonia, Spider-mania tai Days Gonea. Toki ihan erilaisista peleistä kyse mutta open world peleistä kun kerran puhutaan niin...
 
Aika valtavan kaukana ollaan minun mielestä kauneimmasta open world pelistä konsoleilla. Ei olla imo lähelläkään vaikka RDR2:sta tai edes GTAV:sta. Saati sitten Horizonia, Spider-mania tai Days Gonea.
Tämä ei kuullosta ollenkaan hyvältä. Toki grafiikka ei ole lähellekään kaikki kaikessa, mutta jos megahypetetty Cyberpunk ei jouluna 2020 pääse samaan, mihin remasteroitu Spiderman pääsee, tai mihin RDR 2 pääsi vuonna 2018, niin ei vaikuta kovin hyvältä.

Peli kiinnostaa, mutta silti on tosi ikävää lukea täältä, ettei se vieläkään tunnu olevan "valmis", vaikka lykätty on moneen eri kertaan ja tulee ulos huomenna. Pistää oikeasti miettimään, että haluaako tuosta maksaa ja lähteä "beta-testaajaksi".
 
Oma gigantin tilaus vieläkän herjaa postin sivulla: Lähetys ei ole vielä saapunut postille. Toivottavasti toi seuranta sivu on vain rikki ja peli tosta huolimatta kerkeää vielä tän viikon aikana tulla.
 
Ylös Bottom