Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Kai ymmärrät että asian voi kääntää myös toisinpäin?

No siellä on ilmeisesti jälleen yksi joka asiasta nipottava tyyppi, jolla mikään ei toimi. Jumalauta että käykin joillakin paska pulla.

Koitappa nyt vihdoinkin uskoa että tämä ei ole jokaisella samanlaista tuskaa kuin sinulla.
Bugeja ei pääse millään pelin versiolla karkuun, se on jo todistettu. Siksi onkin perin omituista kuulla puheita kuinka peli toimii upeasti eikä mitään valitettavaa ole tähän mennessä ilmaantunut pelistä tietyillä käyttäjillä. Ja jostain syystä ne ihmiset jolla vähiten on pelistä valitettavaa, ovat näitä jotka pelistä ovat eniten olleet täällä jo hypettämässä peliä jo ennen sen julkaisu. Voisiko olla, että siellä ollaan helpommin ummistamassa silmiä kun joku bugi ilmaantuu ruudulle kuin niillä jotka pystyvät suhtautumaan peliin hieman maltillisemmin?
 
Bugeja ei pääse millään pelin versiolla karkuun, se on jo todistettu. Siksi onkin perin omituista kuulla puheita kuinka peli toimii upeasti eikä mitään valitettavaa ole tähän mennessä ilmaantunut pelistä tietyillä käyttäjillä. Ja jostain syystä ne ihmiset jolla vähiten on pelistä valitettavaa, ovat näitä jotka pelistä ovat eniten olleet täällä jo hypettämässä peliä jo ennen sen julkaisu. Voisiko olla, että siellä ollaan helpommin ummistamassa silmiä kun joku bugi ilmaantuu ruudulle kuin niillä jotka pystyvät suhtautumaan peliin hieman maltillisemmin?
Enemmän tuntuu siltä että olet tainnut ummistaa silmät kaikkien muiden pelien bugeilta jos tässä kokemus kaatuu leijuvaan tölkkiin :D
 
Twitter, se maailman suuri totuuden torvi... :D
Kerro toki mitä vikaa on tässä kohtaa ottaa ihmisiä esimerkiksi jotka Twitterissä ovat laittaneet ihan screenshottia myöten todistetta siitä, että heiltä on rahanpalautukset evätty Microsoftin storessa? Näitä kun on vielä useampiakin eri tapauksia ja kaikki nämä ovat menneet niin kuin Microsoftin kaupan säännöt mahdollistavat niiden menevän. Eli jos yli 2h pelissä takana, ei palautusta. Jos alle 2h pelissä takana, pelaaja saa rahansa.

Varmaan nyt selkeni? :)
 
Tämä keskusteluluuppi siitä, kellä on bugeja ja kellä ei, ei tunnu kovin kiinnostavalta. Tuskin mitään yksimielisyyttä tulee löytymään ja on ihan turhaa arvailla, miksi toisen pelissä on tai ei ole bugeja tai miksi niitä ei havaitse tai havaitsee. Aika monta kertaa tämä arvausleikki on jo vedetty läpi.
 
Enemmän tuntuu siltä että olet tainnut ummistaa silmät kaikkien muiden pelien bugeilta jos tässä kokemus kaatuu leijuvaan tölkkiin :D
Voi kunpa olisi jäänytkin leijuvaan tölkkiin. Leijuva tölkki olisi nyt vain naurattanut, mutta valitettavasti Cyberpunk on itselleni selkeästi bugisin peli mitä olen elämäni aikana pelannut.
 
Bugeja ei pääse millään pelin versiolla karkuun, se on jo todistettu. Siksi onkin perin omituista kuulla puheita kuinka peli toimii upeasti eikä mitään valitettavaa ole tähän mennessä ilmaantunut pelistä tietyillä käyttäjillä. Ja jostain syystä ne ihmiset jolla vähiten on pelistä valitettavaa, ovat näitä jotka pelistä ovat eniten olleet täällä jo hypettämässä peliä jo ennen sen julkaisu. Voisiko olla, että siellä ollaan helpommin ummistamassa silmiä kun joku bugi ilmaantuu ruudulle kuin niillä jotka pystyvät suhtautumaan peliin hieman maltillisemmin?
Bugeja ei pääse missään AAA-pelissä pakoon, se on jo todistettu iät ja ajat. Tämän pelin ongelma on oikeasti se valtava hype mikä sen ympärille tuli. Saman kokevat kaikki pelit, joissa hype menee tuolle tasolle, ja niissä kuitenkin bugeja väistämättä on.

Mutta usko nyt hyvä mies, että ne todella isot ongelmat ovat nimenomaan noilla vanhan sukupolven peruskonsoleilla. Ja sen lisäksi PS5:llä vaikuttaa olevan aika pahoja ongelmia taaksepäin yhteensopivuudessa, ainakin joissakin peleissä, ja siitä ilmeisesti johtuvat silläkin ilmenneet kaatumisongelmat Cyberpunkissa.

Digital Foundryn arvioiden mukaan XSX:llä pelattuna Cyberpunk ei jää paljoakaan PC-versiolle, muuta kuin toki grafiikan tarkkuudessa. Se jos joku XSX:llä Cyberpunkia pelatessaan valittaa kovasti bugeista, niin sanon suoraan, että silloin on kyllä kyseessä todellinen bugiherkkis, tai sitten käynyt aivan armottoman paska tuuri todellakin. Epäilen itse tuota ensimmäistä ensisijaisesti.

Täälläkin suurin osa peliä XSX:llä pelanneista kehuu minun tavoin pelin toimivan varsin hyvin ja myös näyttävän todella hyvältä. Harmi toki, että kaikilla alustoilla ei noin hyvin toimi, ja siitä toki sapiskat CDPR:lle ansaitusti.
 
No mutta onhan samat vaikutukset olleet muillakin pelintekijöillä ja saaneet pelinsä ulos niin ettei ole tarvinut vetää PSN:stä pois sentään.
Se että Koronan takia peli on tuossa kunnossa voi pitää paikkansa mutta se olisi vaatinut vain kylmästi sen ratkaisun että jätetään dollarit ottamatta joulu sesongilta ja julkaistaan peli kun se on pelattavassa kunnossa kaikilla.


Mä lisään tähän komboon että pelasin Skyrmiä modattuna jokusen kymmenen tuntia ennen Cyberin julkaisua ja se ei kaatunut kertakaan tuona aikana ja nytten cyberi on pysynyt pystyssä sen 50h ajan(Bugeja kyllä ilmenyt)

Pelaajien jumalat olleet minulle _todella_ suotuisia viimeisen kuukauden aikana ja enkä valita :D
Skyrim on ollut ulkona 10v olisi aika saakelin ahdistavaa jos vieläkään ei olisi korjattu
 
Itselläni noita vihollisen tekoäly ongelmiakaan ei ole ollut kun pelaan peliä vaikeimalla Very Hard tasolla. jolla se AI toimii, muista tasoista en tiedä enkä osaa ottaa niihin enempää kantaa. Mutta sen tiedän että CDPR tietää että about jokainen variety streamer joka pelaa peliä, pelaavat sen vaikeimalla tasolla. Joten Uskon että tuo very hard vaikeustaso on se kaikkein hiotuin, Joten sanon niille joille se Vihollisen AI tekoäly on ongelma niin kokeilkaa peliä vaikeimmalla tasolla.
 
Kunhan tämän viikon päivitys pamahtaa linjoille, niin aloitan koko pelin alusta, kun ei ole vielä montaa tuntia pystynyt pelaamaan ja toivottavasti noi uutta aluetta ladatessa tapahtuvat jumiutumiset ja kaatumiset on jotenkin edes saatu korjailtua.

Mitäs kykyjä kannattaisi, sitten kehittää jos haluaa saada kunnon pistoolisankarin tehtyä? Onko jotakin vinkkejä tuohon?

Edelleen peli kyllä vaikuttaa kiinnostavalta ja haluan tuon tarinan kyllä kokea, kunhan saavat näitä teknisiä ongelmia korjailtua. Hotfix 1.04 auttoi hieman, niin toivotaan, että uusi auttaa lisää.
 
Harmi toki, että kaikilla alustoilla ei noin hyvin toimi, ja siitä toki sapiskat CDPR:lle ansaitusti.
Onhan siellä monta alustaa ollut pojilla tulessa(eri konsoliversiot(6) PC ja Stadia)
Siellä olisi vain pitänyt joku projektipäällikkö mennä yläkertaa sanomaan "ei vi*tu tästä tule mitään, meidän on pakko siirtää peliä kevääseen ettei paska lennä tuulettimeen"

Mitäs kykyjä kannattaisi, sitten kehittää jos haluaa saada kunnon pistoolisankarin tehtyä? Onko jotakin vinkkejä tuohon?

"Reflex on nopeutta, tarkkuutta ja taktikointia. Sen alataidot ovat Pistols, Submachineguns ja Blades (puukot ja katanat). Reflex antaa eniten räiskimisestä pitäville, mutta se on myös ominaisuuksista yksipuolisin ja sopii yksinomaan tappamiseen."

Suosittelen muutenkin katsomaan tuon oppaan jos aloitat alusta.
 
Bugeja ei pääse missään AAA-pelissä pakoon, se on jo todistettu iät ja ajat. Tämän pelin ongelma on oikeasti se valtava hype mikä sen ympärille tuli. Saman kokevat kaikki pelit, joissa hype menee tuolle tasolle, ja niissä kuitenkin bugeja väistämättä on.

Mutta usko nyt hyvä mies, että ne todella isot ongelmat ovat nimenomaan noilla vanhan sukupolven peruskonsoleilla. Ja sen lisäksi PS5:llä vaikuttaa olevan aika pahoja ongelmia taaksepäin yhteensopivuudessa, ainakin joissakin peleissä, ja siitä ilmeisesti johtuvat silläkin ilmenneet kaatumisongelmat Cyberpunkissa.

Digital Foundryn arvioiden mukaan XSX:llä pelattuna Cyberpunk ei jää paljoakaan PC-versiolle, muuta kuin toki grafiikan tarkkuudessa. Se jos joku XSX:llä Cyberpunkia pelatessaan valittaa kovasti bugeista, niin sanon suoraan, että silloin on kyllä kyseessä todellinen bugiherkkis, tai sitten käynyt aivan armottoman paska tuuri todellakin. Epäilen itse tuota ensimmäistä ensisijaisesti.

Täälläkin suurin osa peliä XSX:llä pelanneista kehuu minun tavoin pelin toimivan varsin hyvin ja myös näyttävän todella hyvältä. Harmi toki, että kaikilla alustoilla ei noin hyvin toimi, ja siitä toki sapiskat CDPR:lle ansaitusti.
On se vaikea hyväksyä, että omassa vuoden suosikkipelissä on normaalia enemmän bugeja. Se, että et niitä itse huomaa tai niitä ei juuri sinun tavallasi pelata sinulle tule vastaan, ei poista sitä tosiasiaa, että niitä on joka alustalla. Sen verran laajasti noista on raportoitu jokaisella alustalla. Peli on tasan sama sinulla, kuin minullakin ja jos niitä minulla on niin niin niitä on myös sinulla, osui niitä kohdalle tai ei. Aivan naurettavaa puolustella tätä sanomalla, että joka pelissä on bugeja. Varmasti on mutta ei todellakaan tässä mittakaavassa. Ja alustana täälläkin XSX. Ja jos et minua usko niin katso ne lukuisat julkaisussa tulleet PC-arviot. Mitä siellä valitellaan? Bugeja. Bugeja. Ja bugeja. Ja PC-versiota pidetään yleisesti parhaana versiona tästä pelistä tällä hetkellä.
 
On se vaikea hyväksyä, että omassa vuoden suosikkipelissä on normaalia enemmän bugeja. Se, että et niitä itse huomaa tai niitä ei juuri sinun tavallasi pelata sinulle tule vastaan, ei poista sitä tosiasiaa, että niitä on joka alustalla. Sen verran laajasti noista on raportoitu jokaisella alustalla. Peli on tasan sama sinulla, kuin minullakin ja jos niitä minulla on niin niin niitä on myös sinulla, osui niitä kohdalle tai ei. Aivan naurettavaa puolustella tätä sanomalla, että joka pelissä on bugeja. Varmasti on mutta ei todellakaan tässä mittakaavassa.
No luepas useimpien muiden XSX:llä pelanneiden kommentit. Taidat itse olla mennyt hype-ansaan oikein rymisten ja kun ei sieltä mitään ihan Jeesus-peliä (sellaista ei olekaan, eikä koskaan tulekaan - anteeksi spoileri) sitten tullut, niin puretaan sitä harmia ja pettymystä sitten siihen, kun on aivan kauheeaaaasti bugeja!

Usko nyt sinäkin hyvä mies, että meitä XSX:llä peliä pelanneita riittää, joilla on hyvät kokemukset pelistä kaikin puolin. Ja jos et meitä usko, niin otahan yhteyttä Digital Foundryyn...
 
Bugeja ei pääse missään AAA-pelissä pakoon, se on jo todistettu iät ja ajat. Tämän pelin ongelma on oikeasti se valtava hype mikä sen ympärille tuli. Saman kokevat kaikki pelit, joissa hype menee tuolle tasolle, ja niissä kuitenkin bugeja väistämättä on.

Mutta usko nyt hyvä mies, että ne todella isot ongelmat ovat nimenomaan noilla vanhan sukupolven peruskonsoleilla. Ja sen lisäksi PS5:llä vaikuttaa olevan aika pahoja ongelmia taaksepäin yhteensopivuudessa, ainakin joissakin peleissä, ja siitä ilmeisesti johtuvat silläkin ilmenneet kaatumisongelmat Cyberpunkissa.

Digital Foundryn arvioiden mukaan XSX:llä pelattuna Cyberpunk ei jää paljoakaan PC-versiolle, muuta kuin toki grafiikan tarkkuudessa. Se jos joku XSX:llä Cyberpunkia pelatessaan valittaa kovasti bugeista, niin sanon suoraan, että silloin on kyllä kyseessä todellinen bugiherkkis, tai sitten käynyt aivan armottoman paska tuuri todellakin. Epäilen itse tuota ensimmäistä ensisijaisesti.

Täälläkin suurin osa peliä XSX:llä pelanneista kehuu minun tavoin pelin toimivan varsin hyvin ja myös näyttävän todella hyvältä. Harmi toki, että kaikilla alustoilla ei noin hyvin toimi, ja siitä toki sapiskat CDPR:lle ansaitusti.
Korjataan ensimmäistä lausettasi siinä määrin, että hyvin, hyvin harvassa pelissä niitä bugeja on yhtä paljoa kuin Cyberpunkissa.

Yksi tai edes viisi bugia ei peliä kaada, mutta sitten kun niitä alkaa olla niin monta, että ei riitä edes varpaat ja sormet laskemaan niitä, niin siinä kohtaa kannattaa mielestäni pysähtyä miettimään voiko peliä enää puolustella tältä osin.

Ja tuo, että ongelmia olisi lähinnä vanhan genin konsolilla on ihan höpöhöpöä. Katso vaikka SkillUpin arvostelu jossa hänkin puhuu siitä kuinka yli puolet hänen nauhottamistaan klipeistä arvostelua tehtäessä oli klippejä itse bugeista pelissä, niin paljon niitä hänelle tuli. Ja hän pelasi PC:llä parhaimmalla mahdollisella setupilla.

Hänkin lopulta kaikista ongelmistaan huolimatta totesi tykänneensä pelistä tosi paljon aina silloin kuin se toimi, mutta ei yhtään yrittänytkään puolustella pelin keskeneräisyyttä, jopa silloin kuin puhui vain PC-versiosta eikä tämä koko konsolijupaska ollut vielä kenenkään tiedossa kun koodeja konsoleille ei oltu jaettu.

Tuo on itsekin helppo allekirjoittaa, että silloin kun peli toimi, sen maailma ja hahmot tarinoineen vaikuttivat erinomaisilta, mutta tällä erää se nyt jäi käsken. Ostan pelin mieluusti uusiksi PS5:lle, kun se toimii niin kuin pitääkin ja next gen-patch on saatu ajettua sisään.
 
No luepas useimpien muiden XSX:llä pelanneiden kommentit. Taidat itse olla mennyt hype-ansaan oikein rymisten ja kun ei sieltä mitään ihan Jeesus-peliä (sellaista ei olekaan, eikä koskaan tulekaan - anteeksi spoileri) sitten tullut, niin puretaan sitä harmia ja pettymystä sitten siihen, kun on aivan kauheeaaaasti bugeja!

Usko nyt sinäkin hyvä mies, että meitä XSX:llä peliä pelanneita riittää, joilla on hyvät kokemukset pelistä kaikin puolin. Ja jos et meitä usko, niin otahan yhteyttä Digital Foundryyn...
Digital foundry ei isommin ota kantaa bugeihin vaan fps:n ja kuvanlaatuun. Ja en todellakaan odottanut jeesus-peliä. Ei kuulunut minun odotetuimpien pelien listalle edes mutta toki toivoin valmista peliä ja hyvää peliä. Jälkimmäistä tämä ehkä joskus myös on mutta ei vielä, ei edes XSX:llä. Ja mihin luulet, että ne bugit mystisesti katoaa sinun versiostasi jos niitä minulla ja muilla on. Niinpä, ei yhtään mihinkään.
 
Platina on ainakin omalta kohdaltani mahdoton saavuttaa tällä hetkellä PS4 Proolla. Olen kaiken tehnyt kartalta, paitsi pari autoa uupuu ostaa. Watsonin ja Santo Domingon pokaalit ei avaudu. Heywoodin pokaali taas tuli vaikka silloin oli vielä kaksi gigiä tekemättä. Yhteen cyberpsycho sightingiin en pääse koska parkkihallin ovi ei avaudu, pokaalin sain jo kymmenen suoritetun jälkeen. Träkkäys systeemi aivan rikki. Rahtusen korpee tämä asia vaikka tietoinen riski oli lähteäkkin kaikkea vääntämään.
 
Oma syyni jättää peli kesken ei liittynyt sen bugisuuteen, harvoin niihin PCllä törmäsi, enkä kertaakaan mihinkään isoon bugiin. Miksi jätin pelin kesken oli sen muuten niin keskeneräinen fiilis, surkea tekoöly jota on liian helppo manipuloida tai kiertää (puhumattakaan poliiseista). Open world tuntuu vain kulissilta tarinan ympärillä ja siellä ei oikeasti voi tehdä mitään, myöskään NPC hahmot ei luo illuusiota toimivasta älykkäästä maailmasta. Roolipeli elementit pelissä on todella köykäset ja varsinkin tarinan valinnat on äärimmäisen heikkoja ja eivät vaikuta sen etenemiseen mitenkään. Sekä joitain muita pienempiä juttuja, en halua pilata peliä että pelaisin sen läpi ja välillä fiilis on ihan taivaassa j välillä ottaa päähän kaikki asiat kun ongelmia alkaa kasaantua.

Pelissä on todella paljon hyvää, mutta esim, RDR 2 loi sellaiset standardit NPC hahmojen käyttäytymiselle että sitä odottaisi muiltakin ison luokan peliltä elävää maailmaa missä hahmot ei seiso kokoajan samassa kohtaa ja hoe samaa asiaa sen 50h.
Niin en tiedä olisiko Cyberpunk sitten niinkään hyvä peli jos siinä olisi rdr 2 kaltainen maailma jossa pystyt vaikka kalastamaan ja metsästämään ja kaikki muu olisi sitten täysin raiteilla menevää yksinpeli kokemusta. Tässähän on paljon sivutehtäviä joilla en tarkoita niitä perus "hae joku juttu" ja myös asioita joiden vaikutus tulee myöhemmin esille. Myös siihen voi vaikuttaa mitä hahmojen kanssa saa aikaseksi ihan omilla keskustelu valinnoilla.
 
Ylös Bottom