Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Ei ainakaan oma versioni PS5:llä ole ollut kovin pelattava kokemus. Voin vain kuvitella millaista räpellys on PS4:llä. Selvästi myös eri ihmisillä on täysin erilaiset kokemukset osunu kohdalle ja luonnollisesti osaa bugit häiritsevät toisia enemmän. Itselleni se, että peliä joutuu välillä käynnistämään useasti uudelleen tunnin pelisession aikana on jo liikaa.

Sitten vaihtelee kokemus pelikerroista toiseenkin, esim eilen pelasin tunnin ajan ja en kokenut mitään bugia koko session aikana. En kuitenkaan lähde refundia tässä kohti hakemaan, sillä peli kaikesta huolimatta kiinnostaa edelleen.

Itsellä oli kyllä uskomattomia ongelmia tuon PS version kanssa PS5 pelattuna, joka kerta kun sen käynnisti ja teki hetken jotain niin joku isompi bugi tuli vastaan mitä en PCllä nähnyt 15h aikana.
 
Tuskinpa CDPR voi sitä vain omin päinsä poistaa sieltä. Olivat Twitterissä ainakin julkaisseet tänään, että neuvottelujen seurauksena Sonyn kanssa päättivät vetää pelin pois Storesta.



En tätä tarkoittanutkaan, vaan sitä että CDProjekt olisi voinut ilmoittaa itse tuosta poistamisesta. Eli että ovat pyytäneet Sonya poistamaan pelin kaupasta oman mokan seurauksena. Nyt vaikutti ainakin alkuun siltä, että Sony teki päätöksen poistamisesta.
 
Hieno veto Sonylta, pyysin heti plese versiosta rahat takaisin. On tuo PC versio vielä mitä testailla kun päivityksiä tulee onko tapahtunut muutoksia.

Aikamoisen sopan se CDPR tästä sai kyhättyä.
Ei tähän poisvetämiseen vaikuta pelin taso, vaan se että Sony haluaa pitää törkeän heikon ”palautusoikeuden” edelleen muissa peleissä. Näinpä he voivat nyt hyvittää rahat kun peli on vallan poistettu ”pelikelvottomana” storesta.

Hieno veto Sonylta olisi sen sijaan sanoa että ”ok, we realize based on recent events that our return policy is non-existing and from now on you can get refunds in a similar way like in Steam”.
 
Ei tähän poisvetämiseen vaikuta pelin taso, vaan se että Sony haluaa pitää törkeän heikon ”palautusoikeuden” edelleen muissa peleissä. Näinpä he voivat nyt hyvittää rahat kun peli on vallan poistettu ”pelikelvottomana” storesta.

Hieno veto Sonylta olisi sen sijaan sanoa että ”ok, we realize based on recent events that our return policy is non-existing and from now on you can get refunds in a similar way like in Steam”.
Xbox on samantyylinen systeemi steam kanssa. Pitää kahden viikon sisällä pyytää hyvitystä ja peli aika rajoitettu kahteen tuntiin niin on varmasti ehtinyt testaamaan.

 
Ei tähän poisvetämiseen vaikuta pelin taso, vaan se että Sony haluaa pitää törkeän heikon ”palautusoikeuden” edelleen muissa peleissä. Näinpä he voivat nyt hyvittää rahat kun peli on vallan poistettu ”pelikelvottomana” storesta.

Hieno veto Sonylta olisi sen sijaan sanoa että ”ok, we realize based on recent events that our return policy is non-existing and from now on you can get refunds in a similar way like in Steam”.
Eiköhän ole parempi, että keskittyvät nyt yhden asian korjaamiseen kerrallaan eivätkä yritä yhdessä yössä uudistaa kauppansa sääntöjä.

Pääasia tällä hetkellä, että ihmiset saavat yhdestä rikkinäisimmistä peleistä tässä genissä rahansa takaisin vaivatta. Omituista, että tätä yritetään kääntää jotenkin huonoksi asiaksi.
 
Eiköhän ole parempi, että keskittyvät nyt yhden asian korjaamiseen kerrallaan eivätkä yritä yhdessä yössä uudistaa kauppansa sääntöjä.

Pääasia tällä hetkellä, että ihmiset saavat yhdestä rikkinäisimmistä peleistä tässä genissä rahansa takaisin vaivatta. Omituista, että tätä yritetään kääntää jotenkin huonoksi asiaksi.
Varsinaisesti se ei ole huono asia, että ihmiset saavat rahansa takaisin. Mutta tämä case taas alleviivasi Sonyn heikohkoja refund käytäntöjä.

Hyvä vaan että se nousee tässä samalla esille. Korjataan rikkinäinen peli, mutta samalla voisi myös korjata pelin palautukseen liittyviä käytäntöjä ihan yleisellä tasolla PS Storessa.
 
Varsinaisesti se ei ole huono asia, että ihmiset saavat rahansa takaisin. Mutta tämä case taas alleviivasi Sonyn heikohkoja refund käytäntöjä.

Hyvä vaan että se nousee tässä samalla esille. Korjataan rikkinäinen peli, mutta samalla voisi myös korjata pelin palautukseen liittyviä käytäntöjä ihan yleisellä tasolla PS Storessa.
Mut mä en nää miks digitaalisessa tuotteissa Sonyn pitäis ottaa riskiä siitä että joku on tehnyt ”huonon” pelin
 
Minä tahansa muuna vuonna kuin 2020 olisin aivan äimistynyt tästä, millaisia käänteitä vuoden hypetetyin pelijulkaisu voikaan tarjota pelin ulkopuolella. Tänä vuonna tuntuu, että tämä jotenkin kuuluu asiaan. Tietenkin asiat menee päin p*rseitä tavoilla joita et saattanut kuvitellakaan o_O

Toivottavasti peliä vuosikaudet odottaneet saavat joskus tekeleen, joka vastaa edes jossain määrin odotuksia (monethan toki pelaavat peliä tyytyväisenä tälläkin hetkellä, hyvä niin). Ja toivottavasti peliteollisuus ottaa jotain opikseen tästä. En pidätä hengitystäni kummankaan osalta.
 
Mut mä en nää miks digitaalisessa tuotteissa Sonyn pitäis ottaa riskiä siitä että joku on tehnyt ”huonon” pelin
Siksi koska kilpailevatkin kauppapaikat tarjoavat palautusoikeutta? Tai vaikka siksi että se on hyvää asiakaspalvelua? Se voi ehkä vaikuttaa riskiltä aluksi, kun palautusoikeutta ei käytännössä ole aikaisemmin ollut, mutta kun sen käytännön kerran ottaa käyttöön, niin riski kyllä hälvenee. Ihmiset ostavat jatkossakin pelejä ja suurimman osan niistä haluavat myös pitää. Vai meinaatko, että Steam tai Microsoft ottaa isoja riskejä siksi, että heillä on palautuskäytäntö olemassa?
 
Ihmeellisesti ketjun aihe siirtyi Sonyn surkean kauppapolitiikan mollaamiseen. Eikö olisi parempi keskittyä siihen, että tällä hetkellä julkaisijoista ainoastaan Sony tarjoaa rahat takaisin asiakkailleen tästä rikkinäisestä pelistä? Varmastihan täällä ihmiset toivovat samankaltaista refund-mahdollisuutta myös Xboxille niillekin joilla on tuo yli 2h pelissä takana ja täten ovat menettäneet mahdollisuuden refundiinsa?
 
Siksi koska kilpailevatkin kauppapaikat tarjoavat palautusoikeutta? Tai vaikka siksi että se on hyvää asiakaspalvelua? Se voi ehkä vaikuttaa riskiltä aluksi, kun palautusoikeutta ei käytännössä ole aikaisemmin ollut, mutta kun sen käytännön kerran ottaa käyttöön, niin riski kyllä hälvenee. Ihmiset ostavat jatkossakin pelejä ja suurimman osan niistä haluavat myös pitää. Vai meinaatko, että Steam tai Microsoft ottaa isoja riskejä siksi, että heillä on palautuskäytäntö olemassa?
Siis peli ei ole Sonyn tekemä he vain tarjoavat alustan. Turha itkeä jostain parista kympistä. Ihmiset ostavat pelejä ilman palautusoikeuttakin.
 
Olihan tästä jotain hyötyä CDPR:lle myös, maine meni mutta saivatpahan rahat takaisin millä mällätä peli kuntoon. Ei ole taskut tyhjät pelin kulujen jälkeen. :D
 
Siis peli ei ole Sonyn tekemä he vain tarjoavat alustan. Turha itkeä jostain parista kympistä. Ihmiset ostavat pelejä ilman palautusoikeuttakin.
Kyllä, alustan, jossa peleillä ei ole palautusoikeutta.

Jollekin pari kymppiä on isompi raha kuin toiselle. Siitä on aika hankala väitellä. Pointti kuitenkin pysyy: Cyberpunk vedettiin pois PS Storesta. Näin saadaan kaikille palautukset. Vieläpä ilman että koko storea koskeviin palautuskäytäntöihin tarvitsee kajota.

Mitä tulee itse peliin, niin edelleen kaiken sen rikkinäisyyden alla on aika loistava RPG. Peli myös tuntuu olevan selvästi enemmän rikki toisilla alustoilla kuin toisilla. Ehkä pelaajan tekemiset myös rikkovat peliä enemmän ja vähemmän. Erikoinen tapaus joka tapauksessa. Kun täällä lukee kommentteja ja peilaa omaan pelikokemukseen, niin tuntuu että kaupassa on myyty eri peliä samoilla kuorilla. Niin erilainen oma kokemus on verrattuna osaan ketjuun kirjoittajista.
 
Kovasti on harkinnassa pelin palautus, kun bugien, teknisten ongelmien ja kaatuluiden lisäksi itse rpg-ominaisuudet olivat itselle vielä isompi pettymys.

Toisaalta tekniset ongelmat kuntoon alkuvuodesta CDPR toimesta niin saisi varmaan kuitenkin kokea hyvän tarinan arcaderäiskinnän lisäksi. Ja mikäli vielä vähän unelmoi niin kenties pelin rpg-ominaisuudet myös paranevat tai tulevat tarpeelliseksi peliä pelatessa. Nythän suurin osa pelin ominaisuuksista on turhia.

Niin moni tykkää pelistä, että haluaisin antaa sille vielä sauman itsekin. Laajat länsimaiset rpg:t on kuitenkin lähellä omaa sydäntä.

Ostaako peli myöhemmin uudestaan vai omistaako alkupettymys ja luottaa, että CDPR tarjoaa hyvän next-gen kokemuksen ensi vuoden puolella? Hankala sanoa, ehkä on parempi vain jättää palautus käyttämättä ja odottaa rauhassa.
 
Ostaako peli myöhemmin uudestaan vai omistaako alkupettymys ja luottaa, että CDPR tarjoaa hyvän next-gen kokemuksen ensi vuoden puolella? Hankala sanoa, ehkä on parempi vain jättää palautus käyttämättä ja odottaa rauhassa.
Anthem-näkökulmasta katsottuna ei kannata jäädä odottelemaan, jos peli ei nykymuodossa miellytä.
 
Mites No Man's Sky -näkökulmasta?
No senkin on saanut hankittua alesta halvalla sen jälkeen, kun sisältö on parantunut. Sehän on myös Game passissa tällä hetkellä. Ei ole oikein mitään hyötyä siitä, että jää uskollisesti odottamaan, kun kaikki eivät lunasta odotuksia. Todennäköisyys siis on pienempi kuin 100% siihen, että rahojen roikottaminen kannattaa.
 
No, peli ilmeisesti on nykyään hyvä, mutta en silti koskaan jaksanu palata sen pariin. Alkuperäinen NMS oli sekin mielestäni ihan ok ja viihdytti n. 40tuntia.

Kyllä ne tuon pelin korjaa, miettikää nyt oikeasti jtn Skyrimiä vertailukohtana.
Tammikuussa jatkuu, nyt voi joulun pelailla vaikka Switchiä
Varmaankin korjataan. Enemmänkin kyse on siitä että noin laajan ja yksityiskohtaisen pelin peluu voi olla muutenkin mielekkäämpää PC:llä tai aikanaan next-gen konsoleilla.

Tosin pelasin Skyriminkin PS3:lla ja nykyään ihmettelen miten kestin ne lataustauot.
 
Ylös Bottom