Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman

Vastaus: Hitman

No on ne melko isoja, lähes openworld tapaisia ja sen jälkeen kun on siinä tunnin tai pari suunitellut ja häröillyt ja tehnyt ison homman, ainakin mua ottais päähän aloittaa täysin alusta. Tietenkin voi aloittaa ihan alusta kun tietää jatkossa mitä varoa, mutta kun vartijoiden ja kohteiden reitit nyt aina välillä muuttuu riippuu mitä tekee, kyllä se peli melko usein automaattisesti myös savettaa.
Kun kentät on tuttuja ja noudattaa tiettyjä reittejä silloin tuntuu ne kentät melko pieniltä, mutta aluksi kun haluu tutkia ja haahuilla on sielä miljoonaa ovea ja miljoona taloa ja miljoona huonetta ja miljoonaa mahdollisuutta.

@senaattori en ole ihan varma mitä reittejä ne kohteen noudattaa, ei ne mun mielestä mitään eri reittejä noudata ellet sä niitä jotenkin pakota siihen, joten jos ottaa aikasemman saven pitäs homman olla kunnossa. Toi pariisin jälkeinen tehtävä ja möllöttävä nainen kuulostaa kyllä mun korvaan bugilta jos noin kauan on möllötellyt paikallaan, mulla se ainakin käveli sitä sen tiettyä reittiä koko ajan kun ensimmäinen kohde oli murhattu.
 
Vastaus: Hitman

Noudattaako kohteet ja muut hahmot samaa reittiä kuin aiemmin, jos menee hieman taaksepäin load toiminnolla? Ja onko normaalia, että Pariisin jälkeisessä tehtävässä se naiskohde seisoskelee kahden vartijan kanssa rappusissa ainakin vartin verran tekemättä mitään? Kauempaa en jaksanut odottaa.

Jotkut kohteet muuttavat toimintaansa vasta kun joku tietty triggeri täyttyy. Tässä tehtävässä tosin ei muistaakseni ollut sellaista.

Oletko aiheuttanut tehtävässä hälytyksen? Hälytys voi nimittäin aiheuttaa sen, että kohteet eivät jatka perusrutiinejaan, vaan pysyvät jatkuvasti varppeillaan.
 
Vastaus: Hitman

Jotkut kohteet muuttavat toimintaansa vasta kun joku tietty triggeri täyttyy. Tässä tehtävässä tosin ei muistaakseni ollut sellaista.

Oletko aiheuttanut tehtävässä hälytyksen? Hälytys voi nimittäin aiheuttaa sen, että kohteet eivät jatka perusrutiinejaan, vaan pysyvät jatkuvasti varppeillaan.

Laitetaan nyt spoilerivaroituksen taakse, jos joku ei halua tietoja tehtävästä.

Tuhosin sen viruksen ennen kuin tapoin sen naisen. Nainen tuli ensimmäisellä kerralla sinne labraan parin vartijan kanssa tarkistamaan tilannetta ja seurasin miten vartijat käyttäytyvät sillä aikaa jotta saisin sen naisen hengiltä seuraavalla kerralla. Menin tallennuksessa taaksepäin ja nainen jumittaa niiden vartijoiden kanssa portaissa. Tallennus on heti sen viruksen tuhoamisen jälkeen, mutta ei tule ei eikä liiku mihinkään muuallekaan. Sillä kysyinkin onko nämä liikkeet ihan randomia vai pitäisikö sen todellakin käydä se katsomassa, mutta peli vain bugittaa.
 
Vastaus: Hitman

Laitetaan nyt spoilerivaroituksen taakse, jos joku ei halua tietoja tehtävästä.

Mielestäni kaikkien tappokohteiden toiminta on skriptattua eli he eivät käppäile randomina. Joidenkin kohteiden rutiinireitti on luonnollisesti huomattavasti pidempi ja monimutkaisempi kuin toisten. Haiskahtaa siis bugilta tuo sinun tapauksesi.
 
Vastaus: Hitman

Mielestäni kaikkien tappokohteiden toiminta on skriptattua eli he eivät käppäile randomina. Joidenkin kohteiden rutiinireitti on luonnollisesti huomattavasti pidempi ja monimutkaisempi kuin toisten. Haiskahtaa siis bugilta tuo sinun tapauksesi.

Bugi oli kyseessä. Löysin saven ennen viruksen tuhoamista ja kun kävin sen tekemässä niin kohde saapui paikalle kuten pitikin ja homma hoitui.
 
Vastaus: Hitman

Pakko hehkuttaa edelleen. Miten ihmeessä tämä olikin mennyt näin pahasti tutkasta ohi. Toki tiesin mitä Hitman-pelit ovat edellisten osien perusteella, mutta jotenkin olin kuvitellut ettei ole minun genreä. Nyt peli on vienyt täysin mennessään eikä trial+error haittaa yhtään.

Miten pelaatte peliä? Pelaatteko story-modea vai locationeita? Tässä juuri pähkäilen, että kannataako pelata ensin story läpi ja sitten palata hieromaan parempia suorituksia ja challengeja aikaisempiin tehtäviin.
 
Vastaus: Hitman

Itse pelasin ensin ihan vaan storyn läpi että kentät on tullut jotenkin tutuiksi, yrittämällä mahdollisimman puhdasta suoritusta. Sen jälkeen sitten olen yrittänyt erilaisia kikkoja ja murhatapoja/challengeja. Pariisin level kannattaa vetää oliko se nyt level 7, silloin saa snipun auki ja sen jälkeen voi alkaa suorittaa snipumurhatehtäviä jotka ovat mun mielestä parhaita. Snipusalkku olis jees mutta ymmärrän miksi sitä ei ole, se on ollut loppujen lopuks melko turha koska ei silläkää ennen ole päässyt ihan joka paikkaan ja sit se salkku siinä mukana eikä tiie mitä sil tekis.

Nyt sä voit sen salakuljettaa eri paikkoihin ja pitää miettiä miten saat sen snipun sinne paikkaan mistä voit kohteen ampua, enemmän challengeja tekemällä saa enemmän salakuljetus paikkoja auki jolloin se jonkin verran helpottaa. Ohan tässä kyllä niin perkeleesti näitä challengeja, yritin yks päivä pariisin silent assassin haastetta että pitää suorittaa tehtävä vain puku päällä, murhata kohteet huomaamatta, jäämättä kiinni kameralle jos jää niin pyyhkiä todisteet, noh eihän se onnistunut, puku homma kyllä onnistui mutta siinä saa olla melkoinen ninja ettei kukaa huomaa.

Trial and error ei minuakaa tässä pelissä haittaa, sitä se on ollut mulle jokaisessa hitmannissa aikasemmin.

Pitää vielä kehua pelin ulkoasua, törkeen kauniin näköiset maisemat ja pyörii sulavasti. Itse hitman on tietenkin seipään niellyt mutta se on aina ollut tämmönen möreääninen vakava suora palikka joka vaa murhaa.
 
Vastaus: Hitman

Et selkeästi ollut lukenut meidän loistavasti nimettyä arvostelua. ;) Eli tätä: Murha hiekkalaatikolla

Kyseessä on kyllä omasta mielestä parasta Hitmonnia, mitä sarjassa on nähty. Kyllä on kehunsa ansainnut.

No nyt luin. Hyvä arvostelu joka kiteyttää sen olennaisen: vaikka kyseessä onkin niinkin raadollinen teema kuin salamurhaus, niin tätä on hauska pelata :)
 
Vastaus: Hitman

En pidä yhtään siitä että pelaamalla aukaistaan aseita ja härveleitä, menee ihan turhaksi grindaamiseksi.
 
Vastaus: Hitman

Piti saada kesäksi jotain pelattavaa, niin tuli tämä nyt ostettua, kun oli tarjouksessa. 20 euroa jäi GameStopissa maksamaan, kun vei välistä lähes vuoden vanhan urheilupelin, joten kyllä se vaan kannattaa ostella fyysisenä ;) Sain myös vielä steelbook-editionin, jossa oli mukana joku bonus-dlc-tehtävä myös. Ihan kohtuu iso etu varmaan, kun oli kuitenkin 8 gigan lataus.

Olen vasta palautellut pelisarjan mekaniikoita mieleen siellä ensimmäisessä ICA-päämajan lokaatiossa ja vielä on täysin näkemättä ne paaaaljon isommat kokonaisuudet. Ihan mukavaa on ollut tähänkin asti teilailla eri kohteita ihan eri mekaniikoilla. Tulee kyllä iloisesti mieleen pelisarjan kolmannet ja neljännet osat, eli Contracts ja Blood Money, kun tätä pelailee! Ei se edellinen Absolutionkaan huono ollut, mutta kyllähän tämä on paluu juurille ihan selkeästi.

Kannatti odottaa ja ostaa, vaikka pitkään menikin! Toivottavasti peli menestyy riittävän hyvin ja saadaan "Season Two" myös jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Hitman

On ne bonustehtävät myös tässä "normi" digitaalisessa versiossa. Ne on lähes yhtä hyviä kun nämä storytehtävät, ehkä hieman lyhyempiä mutta yhtälailla niihin saa sitä aikaa kulutettua. Kyllä ite olen enemmän fyysisten pelien perään, mutta storea käytän silloin kun on just joku supertarjous sekä kyllä se laiskuus myös välillä iskee, on se vaan niin helppoa.
 
Vastaus: Hitman

Tänään tuli uusi päivitys. Professional vaikeusaste aukeaa nyt level 5, pääsepähän tuotakin testaamaan ilman grindausta.
 
Hitman tuli ladattua PS4:lle joskus aikaisemmin. Nyt peli tuli ladattua uudelleen ja Pariisia ei saa enää mistään. Alkuvalikossa vaan punaisena Get Access, ja kauppapaikkalinkeistä aukeaa vain ilmoitus, että tuote on poistettu kaupasta. Ei auta lisenssien uusimiset, ei pelin poisto ja uudelleenlataus, ei mikään.

Mites tuon Pariisin saisi? Se taitaa olla nykyään ilmaisena, mutta tehtäviin en pääse millään. Sapienzan sain ladattua, ja se näkyy erillisenä pakettina pelin alla (sekä pleikan alkuvalikossa pelin alla, että pelin sisäisessä Add-ons listassa), mutta tämänkin tehtävät ovat myös punaisena ja heittävät ilmoitusta, ettei tuotetta ole kaupassa.

Peli kiinnostaisi juuri sen verran, mutten haluisi ostaa GOTY-versiota, ennen kuin tiedän että peli varmasti toimii. Foorumiviestien perusteella samoja ongelmia myös GOTY-versioissa, koska pelin Episodi DLC:t on vedetty kaupasta.

Dear Eki, what to do?
 
Hitman tuli ladattua PS4:lle joskus aikaisemmin. Nyt peli tuli ladattua uudelleen ja Pariisia ei saa enää mistään. Alkuvalikossa vaan punaisena Get Access, ja kauppapaikkalinkeistä aukeaa vain ilmoitus, että tuote on poistettu kaupasta. Ei auta lisenssien uusimiset, ei pelin poisto ja uudelleenlataus, ei mikään.

Mitä kautta yrität ladata lisäosat? En löydä niitä Storesta, en selaimella enkä konsolilla, mutta Libraryn kautta onnistui ladata. Olin siis joskus ladannut Hitmanin. Paris ja Sapienza lisätty kirjastoon / aloitettu lataus. En muista, olenko ladannut niitä aiemmin kokonaan. Tilanpuutteen vuoksi poistin pelin ilman että olin ehtinyt käynnistää sitä kertaakaan.

Nyt latasin pelin kokeeksi. Polku oli (konsolin päävalikosta, ei Storen kautta: Library > Purchased > Hitman (jossa näkyy +2) > avautuvasta valikosta Download. Siinä ilmeisesti siirrytään Storen puolelle ja lisäosien kohdalla voi laittaa rastin ruutuun. Jos tuosta aiemmasta valikosta ottaa Downloadin sijaan alimman kohdan, Playstation Store ja sieltä Your Add-Ons, Paris ja Sapienza ovat myös sitä kautta ladattavissa.

Itse pelissä Paris ja Sapienza olivat valittavissa, muissa tehtävissä oli kai lukon kuva, punaista tekstiä tms. Poistin pelin taas, kun piti ehtiä lataamaan The Crew 2 beta.

Jos et ole jo kokeillut, näkyykö Hitmanin lisäosia Libraryn kautta?
 
Mitä kautta yrität ladata lisäosat? En löydä niitä Storesta, en selaimella enkä konsolilla, mutta Libraryn kautta onnistui ladata. Olin siis joskus ladannut Hitmanin. Paris ja Sapienza lisätty kirjastoon / aloitettu lataus. En muista, olenko ladannut niitä aiemmin kokonaan. Tilanpuutteen vuoksi poistin pelin ilman että olin ehtinyt käynnistää sitä kertaakaan.

Nyt latasin pelin kokeeksi. Polku oli (konsolin päävalikosta, ei Storen kautta: Library > Purchased > Hitman (jossa näkyy +2) > avautuvasta valikosta Download. Siinä ilmeisesti siirrytään Storen puolelle ja lisäosien kohdalla voi laittaa rastin ruutuun. Jos tuosta aiemmasta valikosta ottaa Downloadin sijaan alimman kohdan, Playstation Store ja sieltä Your Add-Ons, Paris ja Sapienza ovat myös sitä kautta ladattavissa.

Itse pelissä Paris ja Sapienza olivat valittavissa, muissa tehtävissä oli kai lukon kuva, punaista tekstiä tms. Poistin pelin taas, kun piti ehtiä lataamaan The Crew 2 beta.

Jos et ole jo kokeillut, näkyykö Hitmanin lisäosia Libraryn kautta?
Sapienza oli minullakin, kun olin sen aikaisemmin ladannut jonkun ilmaisjakson aikana. Pariisia yms. Episode 1:ä ei ole enää Storessa, joten niitä ei voi ladata. Myöskään Googlen kautta suoraan Pariisin tehtävien Store-linkin kautta ei sitä voi ladata.

Googlailujen perusteella sama ongelma vaivaa siis muitakin. Jos paketit on joskus ladannut, löytyy ne latauslistalta, mutta muuten näihin tehtäviin ei oikein ole mahdollista päästä käsiksi.
 
Nyt kun tuli aloitettua tätä ihan kunnolla pelaamaan niin täytyy sanoa että perkuleen koukuttava peli, ensimmäisellä kerralla mennään aina sokkona ja sitten koekillaan noita ohjattuja tehtäviä. Silti on välillä vaikea keksiä kuinka se hahmo kuuluisi tappaa kun tyyppejä ravaa jokapuolella, no yrityksen ja erehdyksen kautta ja onneksi pelissä saa tallentaa milloin haluaa sekä on easy mode jos ei halua ihan niin vakavaa touhua. Vasta ensimmäistä kenttää tahkonnut mutta kun aukeaa uusia leluja ja on monia eri tarinoita saman tehtävän sisällä niin tuntuu erilaiselta joka kerta. Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan jos on sen ekan osan plussa pelinä joskus pistänyt kirjastoon, pistää kyllä älynystyrät koetukselle tosissaan. Pelin pelaamisen lopettaminen on yllättävän vaikeaa kun aina keksii jotain uutta "jos nyt vielä kokeilist tätä ja tuota". Pyörii myös sulavat 60 FPS PS5 ja näyttää hyvältä resoluutio modissa.
 
Läpäisin kyllä Hitman 1:sen, mutta ainoastaan pari kenttää jäin tahkoamaan oikein kunnolla.

Yksi syy minkätakia lopetin pelin pelaamisen oli se, että PS4 Pro piti aivan hirveää meteliä tässä pelissä ja pelin hiljaisen äänimaailman takia sitä meteliä ei saanut edes kuulokkeilla peittoon.

Loistava peli, varsinkin nimenomaan onnistuu juuri siinä missä se yrittää. Pelaaminen keskiössä ja vähän "huumoriakin" mukana.

Täytyy laittaa PS5:lla Hitman 1 tulille ja katsoa, jos vielä jaksaa pelailla näitä vanhoja kenttiä tasaisen 60fps ja hiljaisen konsolin avulla.
 
Jostain syystä ei näyttänyt kovin terävältä kuva Hitman 1:ssä PS5:lla. Latasin sitten ilmaisen Hitman 2 Starter Packin ja se oli paljon terävämpi. Reseteran lista väittää, että molemmissa peleissä olisi sama 1440p resoluutio PS5:lla. Toisaalta heidän listasta on virheitä löytynyt aikaisemminkin.

Harmittavasti en päässyt suoraan vertamaan samoja kenttiä molemmissa peleissä, kun täytyisi olla Hitman 1 GOTY-versio, jotta saisi ladattua ykkösen kentät myös Hitman 2:seen.

Hitman 2:sen pienet uudistukset tuntuivat heti hyviltä, joten olisi ollut kiva pelata vanhoja karttoja Hitman 2:sen pelimoottorilla.
 
Jostain syystä ei näyttänyt kovin terävältä kuva Hitman 1:ssä PS5:lla. Latasin sitten ilmaisen Hitman 2 Starter Packin ja se oli paljon terävämpi. Reseteran lista väittää, että molemmissa peleissä olisi sama 1440p resoluutio PS5:lla. Toisaalta heidän listasta on virheitä löytynyt aikaisemminkin.

Harmittavasti en päässyt suoraan vertamaan samoja kenttiä molemmissa peleissä, kun täytyisi olla Hitman 1 GOTY-versio, jotta saisi ladattua ykkösen kentät myös Hitman 2:seen.

Hitman 2:sen pienet uudistukset tuntuivat heti hyviltä, joten olisi ollut kiva pelata vanhoja karttoja Hitman 2:sen pelimoottorilla.

Ei tarvi olla Hitman 1 Goty versioo, minulla on vain se ilmainen plus versio ja sain ladattua kentät kakkoseen.
 
Ylös Bottom