Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Älkää nyt jumalauta kukaan tukeko noita osto-oikeuksiensa myyjiä. Ihan yhtä persreikiä mitä trokaajat botteineen. Sitten toki ok, jos antaa vaan oikeuden ilmaiseksi/jotain kahvipakettia pyytää vaihtona, kun saanut jo konsolin muualta.
Tämä. Ainoalla erolla, että trokari joutuu oikeasti maksamaan tuotteestaan, kun tässä myydään vain ilmaa.

Mitä enemmän jengi maksaa näille, sitä enemmän kyseisiä tyyppejä toiminta houkuttelee.
 
15.9. aamulla laitoin levyasemallisen tilauksen vetään verkkikseen ja nyt tuli aamulla viesti et saa noutaa. Eli peruutuksia tullu jonkinverran niin et se 13. päivä raja ei pidä enää. Adios, jätkäsaareen mars
Itellä 17.9 tilattu konsoli. Ei oo ainakaan vielä tullut mitään viestiä mut taidan aika kärkipäässä jonossa nyt olla.
 
14.6. tilattu Ps5 noudettu tänään Konsolinetistä. Hieman yllättävää, kun pari viikkoa sitten toimitusajankohtaa tiedustellessa vastaus oli, että maalis- huhtikuussa. Parempi näin.
 
Onko kenelläkään huonoja kokemuksia esimerkiksi torista tai huuto.netistä ostettuna? Jos konsoli ei esimerkiksi toimi tai ostaja huijaa noudossa jollain muulla tavalla. Iso raha kyseessä joten ei viitsisi ihan hukkaan heittää.
 
Onko kenelläkään huonoja kokemuksia esimerkiksi torista tai huuto.netistä ostettuna? Jos konsoli ei esimerkiksi toimi tai ostaja huijaa noudossa jollain muulla tavalla. Iso raha kyseessä joten ei viitsisi ihan hukkaan heittää.
Huijarihan voi netissä olla kuka tahansa mutta pienemmät mahdollisuudet näissä paikoissa on kun

a) tili ei ole täysin tuore
b) on (tai on todistettavasti ollut) myynnissä muutakin
c) myynti-ilmoitukset "asiallisia" eikä yhden sanan "ilmoituksia tyyliin "paita"
d) kuva myytävästä tuotteesta

Lisäksi Huuto.netissä on palautesysteemi, joten jos siellä on pelkkää plussaa (ja mieluusti paljon) niin melko todennäköistä että ei ole huijari. Miinukset ja neutraalit palautteetkaan ei automaattisesti ole paha mutta kannattaa lukea mistä ne tulee. Jos jotain harmitonta niin en näe syytä miksei voisi silti ostaa jos pääosa palautteesta positiivista.

Enkä väitä etteikö kohta c:tä harrastava voisi myös olla ihan asiallinen myyjä mutta itse en vain tee kauppaa sellaisten kanssa, jotka eivät vaivaudu kirjoittamaan edes kunnollista ilmoitusta ja/tai tietoja tuotteesta. Tai ainakin kysyn ensin tietoja ja päätän sitten vastauksien perusteella että jatkanko hommaa vai en. Välillä on nimittäin kaikenlaista hiihtäjää siellä liikkeellä, joille tuntuu vastenmieliseltä antaa pienintäkään tietoa myytävästään tuotteesta.

Vastauksista voi päätellä myös paljon. Samoin jos ehdottaa noutoa ja se onnistuu, on se plussaa. Tosin huijarit voivat tähänkin suostua kunnes vasta noutoajankohdan lähellä "tuleekin muuta menoa" tms.

Itse olen ostanut paljon sekä Torista että Huuto.netistä eikä ole huijauksia tullut vastaan. Näillä neuvoilla olen itse mennyt ja toimivia on olleet.

Itse en tosin ostaisi jos ylihintaan konsolia myydään koska en halua sen kaltaista toimintaa tukea. En suosittele muillekaan mutta jokainen toki päättää lopulta itse mitä tekee.

PS. Härskisti mainostan tässä nyt asiaan liittyen videota huijauksista tai enemmänkin siitä, miten tehdä kauppaa ettei tule huijatuksi ;)
Nettikaupan ABC
 
Viimeksi muokattu:
Aika raivostuttavasti ja taitaa olla jopa GDPR:n vastaisesti toteutettu arvonta. Arvontaan ei voi osallistua, jos ei hyväksy heidän evästeitä.
 
CDOnista oli kuulemma osa joulukuussa tilanneistakin saaneet jo PS5:n. Sinne vaan ei pääse enää jonoonkaan...
 
Aika raivostuttavasti ja taitaa olla jopa GDPR:n vastaisesti toteutettu arvonta. Arvontaan ei voi osallistua, jos ei hyväksy heidän evästeitä.
Tuo on juurikin GDPR sääntöjen mukaisesti tehty, kun pyytävät lupaa evästeiden käyttöön.
 
Mitä luulette tuleeko Gigantille pelkkiä levyasemallisia versioita kun arvonnassa pelkästään niitä, vai laittavatko digitaaliset suoraan myyntiin? Harmittaa, kun tämä arvonta olisi ollut hyvä mahdollisuus saada osto-oikeus, mutta kun tähtäimessä on tuo digi versio...
 
Mitä luulette tuleeko Gigantille pelkkiä levyasemallisia versioita kun arvonnassa pelkästään niitä, vai laittavatko digitaaliset suoraan myyntiin? Harmittaa, kun tämä arvonta olisi ollut hyvä mahdollisuus saada osto-oikeus, mutta kun tähtäimessä on tuo digi versio...
Liekö huonompi saatavuus digissä, joten en veikkaisi että suoraan tulee myyntiin. Tosin Series X:ää tuli Gigantille suoramyyntiin, joten ei se mahdotonta varmaan ole.
 
Onko kellään tietoa milloin tulee seuraava erä PS5 konsoleita VPD verkkokauppaan? Tuntuu että ne saa muita verkkokauppoja myöhemmin konsoleita ja pieniä eriä.
 
Onko kellään tietoa milloin tulee seuraava erä PS5 konsoleita VPD verkkokauppaan? Tuntuu että ne saa muita verkkokauppoja myöhemmin konsoleita ja pieniä eriä.
Mulle ainaki sanottii sähköpostis että ”Toimitusaika-arvio on nyt Maaliskuu.” Oon siis tilannu 17.9.
 
Kieltämättä melko omituista,itse tilannut 4.12 ja minullekkin sanottiin että luultavasti saisin maaliskuussa...
No on kyllä ihmeellien juttu tai jos ne saakin nyt isomman erän konsoleita tai sit moni ei oo enään tilanut sielt. Itse tilasin 16.9 ja minulle on myös sanottu että luultavasti maaliskuussa saisin konsolin.
 
Ylös Bottom