Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hbo:n laatu on aivan karseaa kun on Game of Thronesia sieltä katellu eikä Justice league Snyder Cut hirveen hyvältä näyttänyt mutta se on kyllä ihan HBOn oma vika niiltä tulee ilmeisesti eurooppaan loppuvuodesta HBO max missä laadun pitäis olla parempi.Jep, en ole ihan varma mistä tuossa on kyse, mutta omaan silmään hyvin karsea ilmiö. Mites se pilveily vastaavissa tapauksissa jos HD ei HDR eli näkyy rajat kun mustan sävy vaihtuu tummempaan
Jos ymmärsin kysymyksen oikein, niin tuokin liittyy alhaisen bitraten ongelmiin, kuten tuo palikoituminenkin.Jep, en ole ihan varma mistä tuossa on kyse, mutta omaan silmään hyvin karsea ilmiö. Mites se pilveily vastaavissa tapauksissa jos HD ei HDR eli näkyy rajat kun mustan sävy vaihtuu tummempaan
Tämä käy järkeen. Hyppää aina niin kovin silmille tuo kun kuva voi olla näissä leffoissa ihan ok kun pysytään valoisissa kohtauksissa, mutta sitten kun tuleekin yö niin en pysty enää muuhun kiinnittämään huomiota kuin siihen miten huonosti musta näkyyJos ymmärsin kysymyksen oikein, niin tuokin liittyy alhaisen bitraten ongelmiin, kuten tuo palikoituminenkin.
Hyvin monessa elokuvassa ei ole ns. musta mustaa.. näkee hyvin monissa avaruusleffoissa jossa omassa xe9305 sonyssa ylä ja alapalkit on "oikeaa mustaa" mutta jonkun scifi elokuvan avaruus näkyy tumman harmaana.Tämä käy järkeen. Hyppää aina niin kovin silmille tuo kun kuva voi olla näissä leffoissa ihan ok kun pysytään valoisissa kohtauksissa, mutta sitten kun tuleekin yö niin en pysty enää muuhun kiinnittämään huomiota kuin siihen miten huonosti musta näkyy![]()
Meillä on tällä hetkellä ko. telkkari ja ole siihen kyllä tyytyväinen, mutta siltikin katsellut LG:n OLEDia aina välillä ostomielessä. Pystytkö jotenkin kuvailemaan miten paljon telkkareilla on eroa kuvanlaadullisesti. Yllätyitkö jostain mikä on OLED:lla selkeästi paremmin ja mitkä asiat oikeasti huomaa LG:n eduksi kun telkkarista pelaa tai katsoo leffoja? Jotain jo kerroitkin, mutta jos vaikka listaat ranskalaisilla omat havaintosi kerrotut asiat mukaan lukien? Yritän tässä edes jotenkin järkeillä miksi kannattaisi vaihtaa kun Sony ei ole kuin pari vuotta vanha.
Oikeastaan yksi tarkempi kysymys on se, että mitenkä HD ja ei HDR leffoissa oledissa toistuu musta? Poistuuko täysin tummista kohtauksista (yö tms.) ”kohina” tai sellainen rakeisuus?
kiitos paljon jo etukäteen!![]()
LG CX:n omistajat jos olette epävarmoja onko kuvien säädöt kunnossa niin löysin tubesta säätöohjeet jotka olen nyt laittanut ja täytyy sanoa, että television katselu sekä HDR sekä Dolbymateriaalien katselu näyttää kyllä omiin silmiin oikein miellyttävältä. Pelisäädöistä en ole ihan täysin varma vielä, mutta kyllä ne löytyyJos kiinnostaa niin testatkaa ja kertokaa mielipiteenne ja olisi toki kiva kuulla myös minkälaisilla kuvasäädöillä jengi täälä itse vetelee. Nimimerkillä jokapäivä uudet asetukset
Tuossa pomppasi silmään, että suosittelee pelaamiseen TruMotion asetukseen "Low". Itsellä on kaikki tuommoset ehostukset/käsittelyt pois, jotta maalaisjärjellä ajateltuna kuva piirtyisi kaikkein nopeiten ruudulle. Voi toki olla jossain selvennetty, että tuo käsittely ei lisää näitä nanosekuntteja. Itse kuitenkin pidän off kunnes osuu eteen faktumiittia![]()
Truemotion on kuin vetäis jimmy päällä, ihan jees mut kuka ei haluis mielummin vetää kuivana.Mulla oli joissaki 30fps yksinpeleissä joskus True Motion päällä, niin näytti sulavammalta. Mutta välillä se "venyttää" kuvaa jos liikuttaa kameraa sivulta toiselle. Enää ei oo tullut käytettyä kun pelit on 60fps.
Juuri näin, en itsekään suosittele sitä pitämään. Oikeastaan tarkistin, niin mulla olikin tollainen pelitilan Motion Plus -tila, joka ei kai input lagia lisää samanlailla. Jossain hidastempoisissa yksinpeleissä, joissa 30fps häiritsi. Ajan myötä silti huomasin, että tykkään enemmän raakana ja se jäi sitten pois.Kyllähän ne truemotionit ja vastaavat liikkuvaa kuvaa tekee sulavammaksi ja terävämmäksi, mutta sitten taas tulee kuvan repeilyä ja muita häiriöitä tietyissä tapauksissa. Lisäksi input lagi nousee yleensä aika paljon.
Eihän kukaan estä niitä käyttämästä, mutta ainakin omien kokemusten mukaan niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Parempi vain pitää pois päältä.
Käytättekö pelien kanssa dynamic tone mapping vai HGIG? Kovasti tuota hgigiä suositellaan, mutta mun mielestä kuvasta tulee vaan liian pimeä. Omaan silmään DTM vain maistuu paremmalta. Mitäs mieltä te arvon juhlakansa olette?