Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Itselleni käy 1080p twich streamiin kuvanlaatu ihan hyvin. joo ei peli mikään Dark souls näyttäisi vaikeusasteltaan olevan jos etenee maltilla ja taktisesti mutta pitää kumminki muistaa että Dark souls ei olekkaan Roguelike/lite vaan tässä jos kuolet ja energy tankit loppuu niin se on sitten koko homma alusta. Sopivan haastava kumminkin. Toivon kumminkin että mikäli kuolee ja joutuu aloittamaan alusta että kenttäsuunnittelun random generatiiossa, itemeissä ja monster variaatioissa olisi tarpeeksi vaihtelua.

Näyttäisi olevan paljon merkitystä noilla resisteilla, että huomasin että kaveri ottaa eri elementin damagesta huomattavasti enemmän damagea kun toisen eli näyttäisi siltä että elementeillä on jonkun näköiset resistit, esim juuri siinä boss fightissa kaveri tietyn elementin damagea huomattavasti enemmän kun toisen, tästä pidän kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
nyt kun on katsonut pelistä enemmän noita streamejä, niin näyttäisi siltä että ainakin keskiverto pelaajille, peli on kyllä oikeasti todella vaikea sanoisin että se välillä jopa brutaali. se vaikeus myös riippuu hyvin paljon siitä että minkälainen tuuri sinulla käy RNG ja lootin kanssa, esim jos joudut operoimaan ja boss fightteihin heikoilla aseilla ne bossfightit voi olla hyvin erinlaisia. olen katsonut nyt yhtä streamiä niin tämä streamer on ainakin kuollut 10 kertaa tämän streamin aikana ja ne kuolemat ei ole tulleet boss fighteissa

Tässä myös pcmagin arvostelu pelistä. jossa hekin myöskin sanoivat että jos demon souls on vaikea, niin tämä on sitten vielä paljon vaikeampi. esim tämä kaveri meni 20 tuntia ennenkö pääsi toiselle bossille


if you like a stiff challenge, you'll love Returnal. This is, by far, one of the hardest titles released by a major publisher. Demon’s Soul is a cakewalk compared to Returnal. Although the game’s challenge makes it appealing to a certain demographic, it will be off-putting for mass audiences.

I’m a lifelong gamer with over 30 years of experience and, at the time of this writing, have yet to defeat the second boss after twenty hours of playing. Yes, I’ve gotten further in Returnal than I ever have in Ghouls ‘n Ghosts, but at least that game didn’t switch up the environments, enemies, or items. Dead Cells and Hades (which has a variety of forgiving difficulty options) found roguelike success, and Returnal will no doubt go on to reap equal adulation. Still, it's far from being the next Ghost of Tsushima when it comes to accessibility.
 
Kyllä tässä ne merkit on ilmassa että peli tulee olemaan kohdeyleisöllensä huikea peli, mutta kaikki muut jää osin kylmäksi, tämä on sama konsepti mitä Huosemarguelta on nähty ennenkin, nyt vaan yritetään saada tuo konsepti läpi AAA pelissä.
 
Pistän spoiler tageihin erään scenaarion missä sanoisin että 95% pelaajista tulee siinä kuolemaan. tämän tyylisiä rivivihollisia siis voi tulla vastaan ei ole mikään bossi tai vastaava. siinä myös näkyy aika hyvin että miten helposti se henki lähtee pelissä.


 
Pelissä on kuulemma todella antoisat i-framet dashissa jonka veikkaan olevan suurin syy siihen miksi osa peliä pitää helvetin vaikeana ja osa ei.

Ne jotka pitävät peliä todella vaikeana, eivät välttämättä kunnolla dashaile iskujen läpi vaan pyrkivät juoksemalla tai sivulle päin liikuttamalla välttämään damagea mikä ei tietenkään toimi sitten niin hyvin, ainakaan jos meininki on yhtään sama mitä useissa Soulsborne-peleissä. Eli kannattaa se iskujen läpi dashaaminen opetella niin uskon pelin helpottuvan vaikka kuinka mahdottomalta vaikuttaisi tilanne ruudulla.
 
Pelissä on kuulemma todella antoisat i-framet dashissa jonka veikkaan olevan suurin syy siihen miksi osa peliä pitää helvetin vaikeana ja osa ei.

Ne jotka pitävät peliä todella vaikeana, eivät välttämättä kunnolla dashaile iskujen läpi vaan pyrkivät juoksemalla tai sivulle päin liikuttamalla välttämään damagea mikä ei tietenkään toimi sitten niin hyvin, ainakaan jos meininki on yhtään sama mitä useissa Soulsborne-peleissä. Eli kannattaa se iskujen läpi dashaaminen opetella niin uskon pelin helpottuvan vaikka kuinka mahdottomalta vaikuttaisi tilanne ruudulla.
Eli käytännössä sama mekaniikka kuin Resogunissa, jossa lennettiin vihollisten läpi? Se oli kyllä hauskaa puuhaa.
 
Returnal arrives on PS5 on April 30th - a sci-fi, bullet hell shooter from Resogun developer Housemarque

Housemarque ja playstion nyt virallista mainitsee pelin genreksi Scifi Bullet Hell! :D, joten kannattaa googlettaa minkälaisia pelejä ne bullet hell pelit on. Itse kun olen noita Touhouta ja muita Bullet hell pelejä pelaillut niin sanon että bullet hell on varmaan vaikein peligenre. joka vaatii pelaajalta salaman nopeita refleksejä. joten itse uskon ainakin siihen että peli tulee olemaan se kovin Challenge tähän mennessä PS5:lla.




Tästä toisesta Housermarque pelistä Nex Machina näkyy hyvin mikä se pelityyli on, että Get Good ja väistät kaiken mahdollisen. Kyseessä siis Arena Bullet Hell. Myönnettäköön että tuosta kuvakulmasta se väistäminen ja kaikki on paljon helpompaa kun 3rd personista
 
Reilu 2h kun arvostelu taivaan ovet avautuvat, 90+ arvosana ja plussat ja miinukset sellasia asioita mitkä miellyttää niin lähtee ostoon heti illalla kun pääsee kotia.
 
itse päätän tehdä peliliikkeen pelin usan storesta hinta 69,99$. hintaa pelille tulee silloin 65 euroa joten noin 15 euroa halvempi sillon kun ostaisi suomen storesta. joten kyllä 15 euron säästöllä helposti odottaa sinne 7.00 asti huomen aamuna ja muutenki kun huomenna Vappu aatto niin eipä sitä varmaan muutenkaan huomenna hirveästi ehdi pelailla.
 
itse päätän tehdä peliliikkeen pelin usan storesta hinta 69,99$. hintaa pelille tulee silloin 65 euroa joten noin 15 euroa halvempi sillon kun ostaisi suomen storesta. joten kyllä 15 euron säästöllä helposti odottaa sinne 7.00 asti huomen aamuna ja muutenki kun huomenna Vappu aatto niin eipä sitä varmaan muutenkaan huomenna hirveästi ehdi pelailla.

Joo jenkii storesta sen itsekin ajatetlin ostaa, kauhee hintaero kyllä ja EU ihmisiä porataan hanuriin.
 
Joo jenkii storesta sen itsekin ajatetlin ostaa, kauhee hintaero kyllä ja EU ihmisiä porataan hanuriin.
Ja jos fyysisen ostaa suomesta hintaan 49.95, niin taas säästää 15€ jenkkistoreen verrattuna. Toki, jos vaan diginä haluaa, niin sitten on varmaan edullisin.
Itse päädyin fyysiseen,kuten aina, jos sellainen on vaan saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos fyysisen ostaa suomesta hintaan 49.95, niin taas säästää 15€ jenkkistoreen verrattuna. Toki, jos vaan diginä haluaa, niin sitten on varmaan edullisin.

siinä vain on se ongelma, että jos ei omista kun digital editionin PS5:n, toiveessa tosin olisi, että joskus tämä muuttuisi sillai että mikäli myös ostaa sen fyysisen saisi sitten myös koodin digitaalisena, tämä olisi se paras vaihtoehto. toisaalta aika vaikea toteuttaa jälleenmyynnin kannalta
 
siinä vain on se ongelma, että jos ei omista kun digital editionin PS5:n, toiveessa tosin olisi, että joskus tämä muuttuisi sillai että mikäli myös ostaa sen fyysisen saisi sitten myös koodin digitaalisena, tämä olisi se paras vaihtoehto. toisaalta aika vaikea toteuttaa jälleenmyynnin kannalta
Aivan. Pahoittelut, unohdin kokonaan tuon pelkän digimallin PS5:n. :confused:
 
Tässä linkit jo valmiiksi.


 
88-87 näyttäisi scoret asettuvan eli aika odotetut scoret :), omat veikkaukset scorehen suhteen tämän pelin kohdalla oli 87-89 :)

Kerranki Easy Alliesin rewikkakin on katottavissa heti :), ai että tätä nautintoa

 
lähes Jokaisesta Rewikasta mitä lukenut niin käy aikalailla ilmi että peli on joko Extreme Hard tai incredible hard. joten näillä odotuksilla sitten lähdetäänki pelin pariin, :) että Bring it on! :)

tästä jo mainitsinkin aiemmin tuossa että se vaikeus riippuu myös hyvin paljon siitä RNG:ta. tämä löytyy siis gamespotin miinuksista, omasta mielestäni tuo taas on juuri yksi random generoidun roguelike pelien elementeistä.

  • Success on any given run depends, in part, on what upgrades the game randomly puts in front of you
 
Viimeksi muokattu:
Hetkinen, ei tallennusta.. eli jos olettaa että ei ole aikaa vetää läpi kerralla niin ei kannata aloittaakaan ? (rest modea ei lasketa, voi tulla mikä vaan katkos..)
 
Ylös Bottom