Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,3%
  • Ei

    Äänet: 67 54,0%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    124
Jotain tällästä odotinki, aikasemmin puhuin että minut saa myytyä 44,90e. Mutta toi 50e on jo kohtuullinen pyyntö. Saattaa taipuakkin. Cyberpunk tuli haettua gigantista 39,90e julkasupäivänä.
Cyberpunk oli vielä PS4 kuorilla, PS5 kuoret maksaa 10-20e lisää vaikka täysin sama peli ja sisältö kyseessä, tämähän nähtiin jo Spiderman Miles Moralesin hinnoittelussa :D
 




Mahtava juttu peli on vaikea ja haasteellinen, Tämä hakoom on yksi tunnetuimpia Trophy huntereita, että jos hän sanoo että peli on vaikea sillon se on myös vaikea :D, tämä Hakoom kun sattuu olemaan Guiness World Recordin haltina näissä trophy hunter recordeissa. Tämmöistä peliä on kaivattukkin :) Jännä nähdä pääseekö edes arvostelijat peliä lävitse :D
 
Saattaa jäädä sittenkin hyllyyn jos tää vaikeus spekulaatio pitää paikkansa :D Kuulun taatusti vähemmistöön pelaajana joka haluaa pelata pelit suht helpolla tasolla etten kuole usein eikä tule saman toistoa kokoajan joka taas nostaa mulla immersioo tarinapeleissä . Mutta sit taas toisaalta esim Outriders oli jokseenkin sen tyyppinen peli että siinä taas halus tason niin korkeelle että juuri ja juuri pääs läpi parin kuoleman kautta. Täytyy lukasta parit arviot vielä Returnalista miten homma siinä toimii.
 
Nyt kyllä houkuttelisi ostaa peli julkkariksi mutta veikkaan että jäisi itsellä niin pahasti Resident Evil 8 jalkoihin niin sama ostella myöhemmin jos ne arvostelut ja muiden käyttäjien kokemukset vakuuttaa.
 
pelihän on Genreltään Bullet Hell mutta vielä Roguelite. niinku touhout, Ibara, R-type yms. tunnetusti bullet hell pelit on pirun vaikeita, se vaikeus juuri onki niiden pelien suola. Sen takia itse tervehdinki ilolla tämän pelin haasteellisuutta. koska bullet hell peleissä myös kehittyy ja oppii mitä enemmän niitä pelaa tietenki niissä myös kuolee paljon, se vain pitää hyväksyä.

Pistetääs Spoilereihin toi second boss fight. Touhou faneille täyttää nannnaa koska se on ihan täyttä Bullet Helliä, Mutta ymmärrän hyvin jos peli jää hommaamatta jos bullet hell genre ei ole tuttu tai mieluinen, NieR:t tosin sisältää osittain bullet hell elementtejä mut oikeat bullet hell pelit on sitten vielä erikseen koska NieR:t kumminki suhteellisen helppoja helpommilla vaikeusasteilla kun taas on esim Touhout Easylläkin todella haastavia.

 
Viimeksi muokattu:
Tänävuonna ei ole vielä tullut yhtään yli 90 arvosteltua peliä(ei lasketa uudelleen julkaisuja), olisiko tässä ensimmäinen. Ainakin potentiaalia loistavaksi peliksi on ja kaikki sitä kehuu, vähän näkyvyyttä suomi peleille.
 
Tänävuonna ei ole vielä tullut yhtään yli 90 arvosteltua peliä(ei lasketa uudelleen julkaisuja), olisiko tässä ensimmäinen. Ainakin potentiaalia loistavaksi peliksi on ja kaikki sitä kehuu, vähän näkyvyyttä suomi peleille.
Toivotaan että menestyy niin arvosteluissa niinkuin myynneissä, ja tietenkin siinä että peli on oikeastikin hyvä.

Itsekin sorruin eilen ostoon kun edullisesti sai, vaikka ei hirveätä odotusta ole ollut. Mutta kiinnostaa kyllä, jos peli tarjoaa sujuvaa kauhumaista sci-fi toimintaa ja reilua haastetta. Ja DualSense kokemuskin on toistaiseksi jäänyt vielä aika vähälle, josko tämän vesisade tärinät toisi helpotusta siihenkin

Edit. Housemarquen teoksista Dead Nation on itsellä lähellä sydäntä. Tuntuu jotenkin pahalta etten ole senttiäkään siitä maksanut, kun sen silloin sai jonkun Sony network jupakan takia ilmaiseksi.
 
Saattaa jäädä sittenkin hyllyyn jos tää vaikeus spekulaatio pitää paikkansa :D Kuulun taatusti vähemmistöön pelaajana joka haluaa pelata pelit suht helpolla tasolla etten kuole usein eikä tule saman toistoa kokoajan joka taas nostaa mulla immersioo tarinapeleissä . Mutta sit taas toisaalta esim Outriders oli jokseenkin sen tyyppinen peli että siinä taas halus tason niin korkeelle että juuri ja juuri pääs läpi parin kuoleman kautta. Täytyy lukasta parit arviot vielä Returnalista miten homma siinä toimii.
Sama täällä. Tuli ennakkotilattua, mutta jos on liian haastava niin hyllyyn tuo jää pölyttymään. Itsekin tykkään mennä peleissä tarina edellä, enkä kaipaa kovia haasteita peleissä.
 
Kyllä tässä se vaara on että peli on liian vaikea ja jää sitä kautta pienemmän piirin iloksi. Isoille massoille suunnatut pelit ei yleensä kovin vaikeita ole, tai sitten niistä löytyy säädöt eri vaikeustasoille, onhan niitä poikkeuksiakin jos miettii souls tyyppisiä pelejä.
 
Joo sehän on ilmaista tehdä uuden sukupolven versio vanhasta pelistä, eikö?
Miles moralesin kanssahan sait nimenomaan täysin saman pelin ps4 kuorissa halvemmalla.
Ite näkisin, että Miles Morales tehtiin nimenomaan PS5 julkistusta silmällä pitäen, mutta tuotiin myös PS4, koska sen laitekanta on niin järjetön ja täten saadaan myös myyntilukemat kuntoon, koska PS5 konsolia ei liiku tarpeeksi. Joten en oikein saa kiinni tästä sun ajatuksesta. En ainakaan muuten keksi yhtään syytä miksi Insomniac olisi julkaissut tuollaisen pidennetyn DLC:n täyspitkän pelin sijasta. Ja tosiaan PS4 version sai upgreidattua ilmaiseksi PS5 versioon, jossa oli vitsin pointti.

Itse aiheeseen, Returnal kiinnostaa järjettömän paljon, näyttää aivan järjettömän hyvälle ja kiinnostaisi päästä kokemaan millaisen dual sense kokemuksen peli tarjoaa. Pelikuvaa ja trailereita katsoessa pitää muistuttaa ihan itseäni, että kyseessä ei ole Remedyn tuotos, koska niin vahvat 'Control meet futuristic sci-fi' - fibat tästä tulee, etenkin kun IGN videolla näkyi, että tässä on erittäin samantyyppinen tyhjä talokin, jossa seikkaillaan samaan tapaan kuin Controllin mystisessä motellissa.

Kuitenkin peligenrenä roguelike ja ylipäänsä pelit, jossa kuoleminen kuuluu olennaisena osana pelikokemusta on itselle sellainen kiristävä, kutiava punainen villapaita, joka aiheuttaa itselle hyvinkin nopeasti sellaisen turhautumisen, että peli-ilo loppuu hyvin nopeasti. Elän liian tunteella mukana tässä harrastuksessa :D

Jos tulee hyvät vaikeusasteen säätömittarit niin varmasti menee hankintaan, mutta ennen sitä tulee kyl fiilattuu vaan streamien kautta toisten pelaamana.
 
Itse olen erimieltä tuosta jos peli on vaikea se jää vain pienen piirin peliksi, mainitaan vaikka toinen todella vaikea roguelite peli nimeltä Hades joka olikin viime vuoden paras peli monien listoilla ja myikin ihan pirusti.

joten jos peli on muuten kunnossa niinkun näyttäisi olevan kommenttien ja videoiden perusteella, uskon että se myykin myös pirusti. uskon muutenki että pelaajat nykyään aloittavat helpommin hardilla pelinsä, koska heidän suosikki stremaajatkin tekävät niin, niin ku esim itse en voisi pelata Action/JRPG/RPG/third person shooter genren pelejä kun hardilla. (tosin kaikissa peleissä ei voi edes valita sitä hardia alussa) Sen takia pidänki siitä, että peli on itsessään vaikea ja ei sisällä vaikeusaste slidereitä.

Tim Getty's on KFG: "Returnal is singlehandedly the the most immersive gaming experience I've ever had and I did not expect that from a Housemarque game".
 
Viimeksi muokattu:
uskon muutenki että pelaajat nykyään laittavat sen hard vaikeusasteen vähintään pelin kun peliin, koska heidän suosikki stremaajatkin tekävät niin
Vaikka pelaankin päivittäin, itseä ei kiinnosta peräaukon valkaisun vertaa mitkään streamaajat yms. tubettajat, en katsele moisia, joten en voi allekirjoittaa väitettä. Luulen, että todella harvassa ovat pelaajat, jotka jonkun ryhmäpaineen takia alkavat vaikeustasojansa säätämään.

Toki laitan itse streamin päälle, jos joku kaveri haluaa nähdä jotakin tiettyä hommaamaani peliä jota ei kyseiseltä kaverilta löydy, tms. Ja vice versa.

Returnalia odotan kyllä vesi kielellä, näyttää todella hyvältä, eikä haittaa vaikka olisi kuinka vaikea, pelatessahan sitä oppii ja roguelitenä hahmokin kehittynee mukavasti kuolemien kasaantuessa.
 
Kyllähän varmasti tosiasia on se että massat pelaa pelejä kuten jotkut suosikki striimerit, mutta jokainen vähääkään älykkyyttä omistava henkilö osaa itse pelata pelejä niinkuin niistä pitää. Jos Returnalissa olisi vaikeustasot se menisi easylle samantein, enkä nauttisi siitä yhtään sen vähempää kuin joku joka pelaa sitä hardilla.
 
Joo se pointti olikin ryhmäpaineen sijaan se, että jos joku joku Cohhcarnage tai Dansgaming ja muut variety striimaajat pystyy läpäisemään pelin vaikeimmalla vaikeusasteella niin se antaa nyky-pelaajille uskoa että niin pystyn sitten minäkin, Koska nämä kaverit on pelitaidoiltaan aika keski-verto tasoa ainakin omasta mielestäni.
 
Tämä alkaa menemään ohi aiheen, mutta en saa kyllä itse siitä mitään tyydytystä että pelaan vaikeimmalla tasolla, tekoälyä vastaan siinä muutenkin pelataan ja yleensä se tarina on pääosissa. Ehkä nämä streemaajia seuraavat sitten kehuskelevat kavereille ja saavat siitä tyydytystä.
 
Kyllä tässä se vaara on että peli on liian vaikea ja jää sitä kautta pienemmän piirin iloksi. Isoille massoille suunnatut pelit ei yleensä kovin vaikeita ole, tai sitten niistä löytyy säädöt eri vaikeustasoille, onhan niitä poikkeuksiakin jos miettii souls tyyppisiä pelejä.
Sanoisin, että tärkein vaikeustason muokkaajana olisi co-op pelaamisen mahdollisuus. Tämä toimii sikavaikeissa peleissä, kuten soulsbornet tai vaikkapa viime aikojen Outriders (toki siinä on muutenkin vaikeustason säätö mahdollista, mutta ei niin, ettei ottaisi hittiä saatavan lootin muodossa).

Ymmärrän toki, että Returnalin juonen kannalta ei välttämättä pystyisi oikein co-oppia ainakaan kovin helposti perustelemaan. Tämän tyyppiselle pelille se olisi kuitenkin mielestäni melkein pakollinen olla ainakin vaihtoehtona. Sillä tosiaan vaikeustasoa saataisiin ainakin jonkin verran tasapainotettua.

Sekiroakin pilasi itselleni aika paljon se, ettei co-op-pelaaminen ollut lainkaan vaihtoehtona. Ymmärrän toki, että jotkut puristit uskovat, että näissä vaikeissa peleissä ei tarvitse olla kuin se ultimate-haastavuus ja sen palkintona mahtavat onnistumisen tunteet. Tämä ei silti ole ideaali asetelma kaikille vaikeista peleistä sinänsä pitäville pelaajille.
 
Ylös Bottom