Vasta pari tuntia ehditty pelaamaan arviokoodia, mutta alun perusteella aiheuttaa oikeastaan pelkästään positiivisia tuntemuksia. Maailmassa ja kerronnassa on mukavasti mystiikkaa, vaikka jutun juoni (eli kuolemien + uudelleen syntymisten merkitys) tehdään hyvin nopeasti selväksi, ja taustoja paljastellaan lähinnä äänitallenteiden kautta. Jollain (hyvällä) tapaa ensitunneista tulee mieleen jopa Controlin rytmitys – ja pahalla tapaa sen kartta.
Trailereiden ja etenkin kehittäjän historian perusteella odotin heti alkuun enemmän ylilyötyä räiskintää, mutta myös tutkimiselle annetaan tilaa. Veikkaan kuitenkin, että mitä pidemmälle matka etenee, niin sitä enemmän aseet laulavat. Nopeatempoinen taistelu ei anna mahdollisuuksia huokailla nurkan takana, vaan mittelöissä luotetaan väistöihin rakettirepun avulla sekä tiukkaan vastatuleen.
Taistelumekaniikka toimii erinomaisesti, ja mittelöt näyttävät komealta etenkin valaistusefektien ansiosta. Taistoissa saa olla aina tarkkana. Ainakin omaan taitotasoon nykyinen haastavuus istuu mainiosti. Hampaita ei tarvitse kiristellä turhautumisen vuoksi, mutta viimeistään valinnaisissa ”kostomatseissa” verta kyllä saa kerjäämällä nenästään. Kontrollit toimivat erinomaisesti, ja Dual Sensen ominaisuuksia hyödynnetään hienosti.
Mukava myös huomata, että roguelike luonteestaan huolimatta seikkailu tuntuu edistyvän koko ajan kuin vaivihkaa, vaikka kuolema korjaakin toisinaan. Toivottavasti tämä elementti pysyy läsnä loppuun saakka.
Siinä ekat fiilikset ajatuksenvirtana. Lisää sitten arvostelussa, kunhan tunteja kerätty kosolti lisää. Joka tapauksessa peli tuntuu todella hiotulta jo nyt, ilman teknisiä ongelmia, mikä on nykyään harmittavan harvinaista. Pisteet myös siitä.