Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Biomutant

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Videoiden perusteella vähän kaksijakoiset fiilikset. Pelin maailma näyttää mukavan värikkäältä ja mielenkiintoiselta, kun taas varsinainen pelattavuus vaikuttaa jopa kankealta. Taistelumekaniikat vaikuttavat ainakin omaan silmään ihan siltä samalta Batman Arkham-tyyliltä räiskintään yhdistettynä kuin mitä 99% kolmannen persoonan seikkailupeleistä käyttää.
 
Mullaki jotenki kaksjakoiset fiilikset, mieleen tulee kaikki BOTW/Fallout ym yhteen lyötynä mikä on hyvä juttu, mut sit jotenki puuttuu se jokin, en tiedä. Kattoo sit lähempänä tai hieman julkkarin jälkeen meininkiä.
 
On kyllä iso ero tuossa PS5 ja Xbox series X versioissa grafiikan suhteen, mutta hankintaan menee heti julkkarissa ja toinen kierros sitten kun tulee PS5 upgreidi. Käsittääkseni täs liitytään johonkin heimoon, joten toinen pelikerta tarjonnee edes jotain kosmeettista eroa.

Mikähän tuossa on ideana, että julkaisupäivä on tiistai 25.5? Saakeli kun ei malttais odottaa. :D
 
Jos joitain ruudunpöivitysongelmia on niin peli pyörii PS5 paremmin, koska resoluutio on 1080p.
En haluasi kuulostaa miltään fanipojalta mutta kyllä on hieman vittumainen fiilis tuosta PS5 1080p resosta, se on niin massiivinen ero 4K.

Vaikea tukea tämmöistä peliä ja ostaa se PS4, tuntuu hieman ala-arvoiselta.

Se että sanotaan vaan että toisella nextgen konsolilla on natiivi 4K ja toisella 1080p ei kuulosta kuvin hyvältä, puhutaan jostain teknisistä asioista mitä mikään muu peli ei ole osoittanut, vaikea uskoa tuota selitystä.


Miten se voi olla hyväksyttävää että PS5 versio pyörii samalla resolla kuin Pro, ei tämmöistä kannata tukea.
 
Viimeksi muokattu:
Ja eikös nyt ole niin että mitään PlayStation 5 ja Xbox Series versioita ei ole vaan ne julkaistaan myöhemmin ja nyt puhutaan versioista jotka pyörivät BC:n kautta?
Juuri näin. Ihmettelen varsinkin tätä taustaa vasten joidenkin suhtautumista asiaan. Sekin olisi syytä kyllä muistaa, että Xboxin osalta on panostettu taaksepäin yhteensopivuuteen paremmin ja pidempään, joten tällaisia tilanteita voi senkin takia tulla. Olihan XSX:llä Cyberpunkkikin paljon paremmin toimiva kuin PS5:llä. XSX:hän on myös jonkun verran tehokkaampi joissakin asioissa kuin PS5, joten onko senkään puolesta suuri yllätys, että joskus tällaisia tilanteita tulee? Mutta uskoisin, että tämän kaltaiset suorituskykyongelmat ratkaistaan varsin pian päivityksillä. Sen verran pieniä kuitenkin nuo suorituskykyerot loppujen lopuksi ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Ihmettelen varsinkin tätä taustaa vasten joidenkin suhtautumista asiaan. Sekin olisi syytä kyllä muistaa, että Xboxin osalta on panostettu taaksepäin yhteensopivuuteen paremmin ja pidempään, joten tällaisia tilanteita voi senkin takia tulla. Olihan XSX:llä Cyberpunkkikin paljon paremmin toimiva kuin PS5:llä. XSX:hän on myös jonkun verran tehokkaampi joissakin asioissa kuin PS5, joten onko senkään puolesta suuri yllätys, että joskus tällaisia tilanteita tulee? Mutta uskoisin, että tämän kaltaiset suorituskykyongelmat ratkaistaan varsin pian päivityksillä. Sen verran pieniä kuitenkin nuo suorituskykyerot loppujen lopuksi ovat.

Muuten samaa mieltä, mutta Cyberpunk esimerkkinä on aika huono. Se ei toiminut "paljon paremmin" kummallakaan koneella. Tässä pätkä Digital Foundryn testeistä:

"Ultimately, there's an interesting choice with the two next generation machines: PlayStation 5 offers the better experience if frame-rate is the primary focus, where Xbox Series X does fall a little short (a variable refresh rate display does work wonders, however). Meanwhile, if you're happy with 30 frames per second, the premium Xbox offers the best visual quality by quite some margin along with additional graphical effects and vehicle/NPC density."

Lähde: Digital Foundry
 
Muuten samaa mieltä, mutta Cyberpunk esimerkkinä on aika huono. Se ei toiminut "paljon paremmin" kummallakaan koneella. Tässä pätkä Digital Foundryn testeistä:
"Ultimately, there's an interesting choice with the two next generation machines: PlayStation 5 offers the better experience if frame-rate is the primary focus, where Xbox Series X does fall a little short (a variable refresh rate display does work wonders, however). Meanwhile, if you're happy with 30 frames per second, the premium Xbox offers the best visual quality by quite some margin along with additional graphical effects and vehicle/NPC density."

Lähde: Digital Foundry
Koskahan tuo oli kirjoitettu? Nimittäin XSX:llä tehtiin myös nopeasti päivityksiä, jotka nimenomaan nostivat sen FPS-toimivuutta. Lisäksi XSX:llä oli kuitenkin paljon vähemmän bugeja kuin PS5:llä. Varsinkin PS5:llä monia usein vaivannut pelin kaatuilu oli asia, jota XSX:llä ei juurikaan tapahtunut.
 
Muuten samaa mieltä, mutta Cyberpunk esimerkkinä on aika huono. Se ei toiminut "paljon paremmin" kummallakaan koneella. Tässä pätkä Digital Foundryn testeistä:

Koskahan tuo oli kirjoitettu? Nimittäin XSX:llä tehtiin myös nopeasti päivityksiä, jotka nimenomaan nostivat sen FPS-toimivuutta. Lisäksi XSX:llä oli kuitenkin paljon vähemmän bugeja kuin PS5:llä. Varsinkin PS5:llä monia usein vaivannut pelin kaatuilu oli asia, jota XSX:llä ei juurikaan tapahtunut.

Digital Foundryn testi oli tehty joulukuussa 2020, joten ennen päivityksiä. Tuoreempi video IGN:ltä käsittelee versiota 1.2. ja lopputulema on jokseenkin sama kuin aiemmin. Tämän pelin osalta keskustelu koski suorituskykyä, joten noita yksilökohtaisesti ilmeneviä bugeja ei kannattane tässä käsitellä. Muutenkin meni jo hieman ohi aiheen.

Lähde: IGN (Youtube)
 
Digital Foundryn testi oli tehty joulukuussa 2020, joten ennen päivityksiä. Tuoreempi video IGN:ltä käsittelee versiota 1.2. ja lopputulema on jokseenkin sama kuin aiemmin. Tämän pelin osalta keskustelu koski suorituskykyä, joten noita yksilökohtaisesti ilmeneviä bugeja ei kannattane tässä käsitellä. Muutenkin meni jo hieman ohi aiheen.

Lähde: IGN (Youtube)
Tässä vähän tarkennusta miten tuo tilanne oli Cyberpunkissa loppujen lopuksi. XSX:llähän oli kuitenkin tuo performance mode valittavissa. Sillä peli kyllä pyöri hyvinkin alkuvaiheessa myös 60 FPS. Pleikkarilla ei tällaista valinnan mahdollisuutta ollut, vaan peli pyöri automaattisesti 60 FPS, mutta heikommalla resoluutiolla sekä vähäisemmällä kaupungin elämällä.


Ja kyllä se suorituskyky juuri kaatumisiin usein liittyy, kun on kahden eri alustan samasta pelistä kyse. Toki ohjelmallisesti noita kaatumistilanteita saadaan usein korjattua jälkikäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vähän tarkennusta miten tuo tilanne oli Cyberpunkissa loppujen lopuksi. XSX:llähän oli kuitenkin tuo performance mode valittavissa. Sillä peli kyllä pyöri hyvinkin alkuvaiheessa myös 60 FPS. Pleikkarilla ei tällaista valinnan mahdollisuutta ollut, vaan peli pyöri automaattisesti 60 FPS, mutta heikommalla resoluutiolla sekä vähäisemmällä kaupungin elämällä.


Ja kyllä se suorituskyky juuri kaatumisiin usein liittyy, kun on kahden eri alustan samasta pelistä kyse. Toki ohjelmallisesti noita sitten usein saadaan korjattua noita kaatumistilanteita.

Peli myös dippaili Sexillä reilusti jopa 40+ freimeihin sekä jumittui ajoittain täysin, kunnes taas heräsi henkiin. Tätä ei PS5:llä esiintynyt. Tämä ketju puolestaan käsittelee Biomutant-peliä, ja keskustelu pyöri suorituskyvyn ympärillä liittyen Sonyn ja Microsoftin laitteisiin. Keskustelua ei käyty pelin vakaudesta (johon kaatumiset liittyvät), sillä kenelläkään tällä keskustelufoorumilla ei kyseistä peliä vielä ole. Ei ole siis syytä käydä enempää läpi sitä, kumpi meistä on olevinaan oikeassa Cyberpunkin suhteen. Sitä varten on jokaiselle ne omat videot ja artikkelit, joista voi muodostaa itselleen mieluisan lopputuloksen.
 
Peli myös dippaili Sexillä reilusti jopa 40+ freimeihin sekä jumittui ajoittain täysin, kunnes taas heräsi henkiin. Tätä ei PS5:llä esiintynyt. Tämä ketju puolestaan käsittelee Biomutant-peliä, ja keskustelu pyöri suorituskyvyn ympärillä liittyen Sonyn ja Microsoftin laitteisiin. Keskustelua ei käyty pelin vakaudesta (johon kaatumiset liittyvät), sillä kenelläkään tällä keskustelufoorumilla ei kyseistä peliä vielä ole. Ei ole siis syytä käydä enempää läpi sitä, kumpi meistä on olevinaan oikeassa Cyberpunkin suhteen. Sitä varten on jokaiselle ne omat videot ja artikkelit, joista voi muodostaa itselleen mieluisan lopputuloksen.
Taaksepäin yhteensopivuus on asiassa yksi olennainen tekijä. Ja edelleenkin kaatuilut liittyvät erittäin usein nimenomaan suorituskykyongelmiin ja sen kautta tuleviin ylikuumenemisiin, joten ei tämänkään asian esiin ottaminen tässä yhteydessä mitenkään väärin ole.
 
Viimeksi muokattu:
Pelistä on käytännössä X versio joka pyörii 4k 60fps. PS5 versio on identtinen Pro version kanssa ja pyörii 1080p 60fps, nämä on faktoja.
 
Pelistä on käytännössä X versio joka pyörii 4k 60fps. PS5 versio on identtinen Pro version kanssa ja pyörii 1080p 60fps, nämä on faktoja.
Miten niin on X-versio? Eikös se ihan Xbone-versio ole, joka sattuu pyörimään vaan sen verran paremmin XSX:llä, että pelin tekijät pystyivät jättämään sille tuon 4K 60 FPS asetuksen. PS5:llä oli vastaavassa tilanteessa ongelmia, joten joutuivat laittamaan 1080p asetuksen 4K:n sijasta, jotta peli pyörisi riittävän vakaasti PS5:llä.
 
Paskapuheet sikseen, 4k vs 1080p on massiivinen ero, ei mua kiinnosta vaikka kyseessä on pieni studio. Ei voi olettaa että tuommoinen menee läpi, täällä on aivan liikaa fanipoikia sun muita tyyppejä
 
peli kyllä jakaa hyvin mielipiteitä tässä on pari mielipidettä combatista.

After 15 hours with the game I'd say the weakest thing for me is the combat. Its fast and works ok, but It feels very old in its impact and flow. That aside the game is still excellent. Great setting and story. Funny at times. Love the exploration.

Combat is the best thing about the game. It's fast, frantic and furious. Love it

Combat. Combat is brilliant, it's quick tho, holy fuck no standing about admiring the view. You have to be quick switching between gun, melee and Psi powers (I've gone Psi Freak which is good fun), the amount of times I get caught in the moment and don't dodge out the way, frantic and fun.
 
Paskapuheet sikseen, 4k vs 1080p on massiivinen ero, ei mua kiinnosta vaikka kyseessä on pieni studio. Ei voi olettaa että tuommoinen menee läpi, täällä on aivan liikaa fanipoikia sun muita tyyppejä
Tuohan kuulostaa suunnilleen siltä, että ajattelisit pelin tekijän tahallaan ja ilkeyttään tehneen pleikkariversion sellaiseksi, ettei se toimi PS5:llä 4K 60 FPS. Ja kun vastaavasti Boxin versio toimii XSX:llä 4K 60 FPS, niin se on jotenkin suosimista? Nyt valoja päälle siellä ja foliohattua pois päästä! Eivät takuulla julkaisisi koko peliä pleikkarille, jos siellä taustalla olisi joku ihmeellinen suosimisagenda. Ovat hyvin selkeästi todenneet, että pelissä tuli PS5:llä suorituskyky-/vakausongelmia, joten joutuvat tällä erää suosiolla pudottamaan asetuksista pois 4K:n PS5:llä pelatessa. Asia varmasti korjaantuu hyvinkin pian päivityksillä.

Jos tässä jotakuta pitäisi sormella osoitella, niin kai se olisi Sony, kun ei tehnyt PS5:stä kaikilta osin XSX:n kanssa suorituskyvyltään ja taaksepäin yhteensopivuudeltaan kilpailukykyistä konsolia. Toki Sonynkin moittiminen tällaisesta olisi naurettavaa, mutta siltikin menisi oikeampaan osoitteeseen, kuin nyt Biomutantin tekijöihin kohdistunut vihoittelu.
 
Ylös Bottom