Ei paranna, enkä mä sitä yritä peitelläkään. Mä seison sanojeni takana siitä huolimatta. Mielipide-eroista mä olen valmis keskustelemaan aina ja mä tuun hyvin juttuun erilaisten ihmisten kanssa. Mun ei ole vaikeaa olla mukava. Edellytän samaa myös muilta ihmisiltä.Mielestäni tällainenkaan kirjoitus ei paranna foorumin ilmapiiriä. Mielenkiintoista on ainakin agendoihin kyllästyminen, vaikka niistä "lapsellisista" viesteistä poimitaan juurikin nuo mainitsemasi väri/sukupuoli tärkeimmäksi pointiksi. Nämä ovat myös pointteja, jotka kuumentavat keskustelun kuin keskustelun. Ei tarvitse kuin lukea muutama viesti edeltä, kun tämän jo huomaa.
Joistakin edellisistä viesteistä huomaa myös sen, että helposti syötetään sanoja toisen kirjoittajan suuhun. Semmoinen monologinomainen kirjoittelu onnistuu oikeastaan ihan yksinkin, omassa päässä. Jos kirjoittajan tarkoitusperät näkee viestinkin läpi, niin metakeskusteluksihan se osittain menee.
Ei näitä "agendoja" tai muitakaan pelien piirteitä ole pakko nähdä tai olla näkemättä. Perusteluja on kirjoitettu molemmista näkökulmista, ihan niin kuin pitääkin. Yhteisymmärrystä asiasta ei kuitenkaan selvästikään ole tulossa, eikä mielestäni tarvitsekaan. Harmillisen usein sinänsä mielenkiintoinen keskustelu typistyy asioiden ja/tai kirjoittajien yksinkertaistamiseen:
Näen agendan -> vihaat naisia ja mustia ihmisiä
En näe agendaa -> olet hyväntahtoinen hölmö ja sokea
Harvemmin elämässä asiat ovat noin yksinkertaisia. Tuskin ne sitä ovat myöskään kasvottomien kirjoittajien kokoontumisajoissa.
Ikävä kuulla, että ihmisten täytyy vältellä Suomen laadukkainta pelifoorumia.
Mun kirjoitus oli suht suorasanainen eikä sen ollut tarkoitus miellyttää kaikkia. Pointti on siinä että nykyään nettikeskusteluissa jotkut käyttää hyväkseen sitä että foorumeilla pyritään tasapuoliseen keskusteluun. Eli sitä, että koska jokaisella äänellä on oikeus tulla kuulluksi(kannatan), on jokaisella häiriköllä oikeus(?) testata rajoja(en kannata). Testataan kuinka pitkälle foorumin säännöt ja muiden kärsivällisyys venyvät. Tästä kärsii sitten kaikki.
Se on yksinkertaisesti lapsellista kiukutella topikeissa ja sitten uhriutua perään kun muut käskee pitää suun kiinni.
Kritiikki on aina tervetullutta ja sitä pitääkin olla. Kritiikki pitää myös perustella koska muuten se ei ole kritiikkiä. Jonkun kummallisen agendan hokeminen ei perustele vielä yhtään mitään. Kannattaa muuten katsoa sanakirjasta mitä se agenda tarkoittaa ja missä yhteyksissä sitä käytetään.
Yksi videopeli ei riitä minkään agendan ajamiseen. Toivottavasti sanon viimeisen kerran kyseisen sanan....
Noh, mun pointti ei nyt ollut pelkästään LoU2-pelin topikssa nähdystä sirkuksesta vaan yleensäkin siitä mihin tämä nettikeskustelu on mennyt viimeisten vuosien aikana. Kuten aiemmin sanoin, mä osaan kyllä olla mukava mutta mä edellytän sitä myös muilta. Tasapuolisuuden vuoksi mä en haluasi alentua kutsumaan lapsellista kiukuttelua muuksi kuin mitä se on. Lapsellista kiukuttelua.
Noin muuten mä kyllä allekirjoitan aika monta kohtaa mitä sä kirjoitit tuossa.