Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Tästä kenenkään mahdoton edes valittaa, että tämä on vanha pelisarja, jonka on voinut pelata ennenkin kaikilla laitteilla.. Ei ole, tämä on Microsoftin yksinoikeus ja täysin uusi IP.

Starfieldin osalta oli jo hankintahetkellä lähes varmaa että kyseessä tulee olemaan exclu. Sensijaan Elder Scrolls -pelisarjan osalta ei ole kuultu vieläkään mitään alustojen osalta, joten tämän osalta tilanne on avoin.

Jokohan Creation Engine 2 tukisi 60 fps korkeampia ruudunpäivityksiä vai vieläkö ollaan tämän kanssa jumissa?
 
Starfieldin osalta oli jo hankintahetkellä lähes varmaa että kyseessä tulee olemaan exclu. Sensijaan Elder Scrolls -pelisarjan osalta ei ole kuultu vieläkään mitään alustojen osalta, joten tämän osalta tilanne on avoin.

Jokohan Creation Engine 2 tukisi 60 fps korkeampia ruudunpäivityksiä vai vieläkö ollaan tämän kanssa jumissa?
No, omistajuuden kanssahan on Elder Scrollsin kanssa täsmälleen sama asetelma kuin Starfieldin kanssa, eli Microsoft omistaa molemmat tuon Bethesda-kaupan ansiosta. Yhtä turhaa spekulointia on Elder Scrollsin suhteen uskotella, että voisi tulla tulevat pelit PlaySationille. Microsoftilla ei takuulla ole halua syöttää Sonylle suoraan lapaan, jos se on itselleen nyt kerran pelivälineen omaan lapaansa hankkinut. Voihan sitä toki kaikenlaisia toiveita ja haaveita elätellä. Pettymyksen välttämiseksi on kuitenkin viisaampaa olla elättelemättä tällaisia epärealistisia toiveita. Toinen vaihtoehto pettymyksen välttämiseksi on hankkia Xbox tai PC.
 
jaa rikkaat hankii kummakin mikkisoftan taktiika on että köyhät pitää laitaa kyykyyn heti :D:cool:
Ei kyse ole mistään ”köyhien kyykytyksestä”. Starfieldiäkin päässee aikanaan pelaamaan xCloudin kautta, ja siihen riittää pelkkä Game Pass Ultimate -kuukausitilaisuus. Päätelaitteena voi olla tietokone, puhelin, täppäri tai tuossa vaiheessa ehkä jopa erillinen (ja oletettavasti halpa) xCloud-striimausvekotin, joka kytketään suoraan telkkariin.
 
Bethesdan Todd Howard piipahti pikaisesti Xboxin Tokyo Game Show streamissa. Mainitsi ensinnäkin sen että Starfield on lokalisoitu japaniksi, mutta siinä samalla paljasti, että peli sisältää 150 000 riviä dialogia. Reilusti enemmän kuin Bethesdan edelliset massiiviset roolipelit.

 
Bethesdan Todd Howard piipahti pikaisesti Xboxin Tokyo Game Show streamissa. Mainitsi ensinnäkin sen että Starfield on lokalisoitu japaniksi, mutta siinä samalla paljasti, että peli sisältää 150 000 riviä dialogia. Reilusti enemmän kuin Bethesdan edelliset massiiviset roolipelit.



Elikkä polveen on voinut osua jokin muukin esine kuin nuoli? :D
 
Enemmän tarina ja dialogivetoisessa Witcher 3:ssa oli 450 000 riviä dialogia. Ja toki DLC:t vielä päälle.

Eipä se Starfieldin kohdalla varmaan määrästä ole kiinni vaan laadusta sekä minkä teemojen ympärille se on rakennettu. Ihan riittävästi on tuokin määrä tilastona.
 



Starfieldin loresta saatiin lyhyt uusi video. Sisältää concept art -kuvia. Peli sijoittuu vuoteen 2310, 50 valovuoden päähän meidän aurinkokunnasta.
On tämä kyllä mielettömän mielenkiintoinen peli ja odotuslistan kärjessä (Halon ja Fablen lisäksi).
 
Olen aina sitä mieltä, että videopeleistä pitäisi aina ensin saada sitä pelikuvaa jotta näkee mitenkä peli toimii ja sitten vasta syöttää pelaajille sitä lorea kun jonkinlainen side peliin on saatu sen pelikuvan kautta. Muistan kun Outriders esiteltiin ensimmäistä kertaa yleisölle ja sitä joutui ensiksi kuuntelemaan puolituntia pelin lorea ennen kuin itse pelikuvaa sai. Meni aivan ohi korvien koko lorehöpinät, kun ei tiennyt vielä onko itse peli sellainen joka ansaitsee pelaajan huomion.

Mutta on sanottava, että tämä vaikuttaa kopseptitaiteen perusteella mielenkiintoiselta jopa meikäläiselle joka ei ole scifin suurin ystävä, ainakaan kun homma menee liian "scifistelyksi", mutta tässä vaikuttaisi kyllä olevan itseänikin kiinnostavalla tavalla "grounded" scifimeininki vielä eikä välttämättä mitään nelipäisiä avaruusolioita tavata tai planeettoja tuhota hypersuperplasma-tykeillä samalla kun pompitaan valonnopeuteen matkustaessa eri planeetoille. Luonnollisesti mielipiteeni voi vielä muuttua, mutta tässä kohtaa ehdoton peukku pelin potentiaalille.
 
IGN:n Ryan McCaffrey haastatteli Todd Howardia, joka kertoi miksi he alkoivat tekemään Fallout 4:n jälkeen Starfieldiä eikä Elder Scrolls 6:ta.

Starfield vaikuttaa olevan viimeistelyvaiheessa, kuten alkuvuodesta taisi huhujakin pyöriä. Julkaisupäivästä Howard tuntuu olevan aika itsevarma. Uutena tietona minulle tuli että Bethesda tekee ensin pelinsä melko pitkälle, jonka jälkeen vasta työstävät (itse) musiikit siihen. Näin saadaan pelin ja musiikin tunnelma paremmin kiedottua yhteen. Myös Starfieldin kehityksessä toimittiin näin ja peli on siis pitkällä, jos musiikitkin on jo tehty.

Haastattelussa käsiteltiin mm. Starfieldiä, Elder Scrollsia, Falloutia ja Indiana Jonesia. Hyviä kysymyksiä laittoi Ryan. Tässä koko haastattelu vielä.

 
Viimeksi muokattu:
On kyllä nannaa luvassa jos yhtään antaa noi konseptikuvat osviittaa millaisissa maailmoissa pyöritään. :)
 
Ylös Bottom