Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Kertokaahan, MIKÄ tätä lobbyn systeemiä oikein vaivaa kun jo muutaman kerran varikolla tai jopa lähtöruudussa tapahtuu toi ärsyttävä ympäriinsä vekslailu törmäillen kaikkeen kaasun painamisesta. Tai jos sitä ei tapahdu niin jään lähtöruutuun lähtöruudussa kierrokset rajoittimes paukkuen ihan ku olis vapaavaihde päällä. Vaikka olis mikä vaan vaihde. Ärsyttävää ku ei tiedä missä vika. Englantia en osaa joten en voi tietää vaikka jossain lukeekin...
Lobbyssa, jos menee ajamaan liian nopeesti resetoinnin jälkeen, niin auto voi alkaa törmailemään varikolla.

Ruutuun jääminen, yleisintä jos hosti ei ole ps-kaverina, suositellaan myös muiden kuskien olevan kaverilistalla. Lisäksi ongelmat yleisiä, jos verkkoyhteys NAT-3. NAT-2 toimii hyvin.

Itte olen ajanut GTFR:n järjestämiä lobby-kisoja useamman kymmenen ja noilla ohjeilla ollaan vältytty hyvällä prosentilla ongelmilta.

Ps. Säätöongelmasta, Lobbyissa ja Dayly racessa ei ole aina autonsäädöt auki. Siksi kannattaa katsoa säännöt, ennen kuin menee ajamaan.

Ja jos hyvät lobby-kisat/sarjat kiinostelee, niin kannattaa tulla ajamaan GTFR:n järjestämiin. Hyvä aktiivinen Suomi-porukka. Monen tasoisia harrastajis, laidasta laitaan. Kesällä ajetaan rennonpia kisoja, syksyn tullen pelaajamäärät nousee ja keskitytään enemmän sarjoihin. Nyt keväällä taisi yhteen Gran Turismo Sport sarjaan osallistua yli 60 kuskia. Keskustelut ja tiedottaminen tapahtuu Discordissa.

 
Viimeksi muokattu:
Lobbyssa, jos menee ajamaan liian nopeesti resetoinnin jälkeen, niin auto voi alkaa törmailemään varikolla.

Ruutuun jääminen, yleisintä jos hosti ei ole ps-kaverina, suositellaan myös muiden kuskien olevan kaverilistalla. Lisäksi ongelmat yleisiä, jos verkkoyhteys NAT-3. NAT-2 toimii hyvin.

Itte olen ajanut GTFR:n järjestämiä lobby-kisoja useamman kymmenen ja noilla ohjeilla ollaan vältytty hyvällä prosentilla ongelmilta.

Ps. Säätöongelmasta, Lobbyissa ja Dayly racessa ei ole aina autonsäädöt auki. Siksi kannattaa katsoa säännöt, ennen kuin menee ajamaan.

Ja jos hyvät lobby-kisat/sarjat kiinostelee, niin kannattaa tulla ajamaan GTFR:n järjestämiin. Hyvä aktiivinen Suomi-porukka. Monen tasoisia harrastajis, laidasta laitaan. Kesällä ajetaan rennonpia kisoja, syksyn tullen pelaajamäärät nousee ja keskitytään enemmän sarjoihin. Nyt keväällä taisi yhteen Gran Turismo Sport sarjaan osallistua yli 60 kuskia. Keskustelut ja tiedottaminen tapahtuu Discordissa.

Kiitos paljon , nyt selvisi paljon asiaa. No googlettelin et mikä on nat3 jne. Mulla on siis elisan 4g nettiyhteys, huawei reititin ja tilasin IP-osoitteen julkiseks omaelisassa, ohjeiden.mukaan kirjoitin verkkonimen toiseksii ja näin ymmärtäisin et silloin NAT3 muuttuis NAT2:ksi .. no kaiken jälkeen PS4:ssa näkyy edelleen että mulla on NAT3.. kai sit olen tajunnu asian väärin.
 
Tuohon 300 tuntiin menny kaiken kaikkiaan vuosia kun joskus ollu monta kuukautta taukoa kun uusia pelejä menny edelle. Mielestäni noi driving Scoocl, mission Challenge, circuit experience ja Hamilton Time trial on yksi pelin parhaista puolista. Oon ne kaikki ajanut kullalle paitsi yhden Hamiltonin kisan, sitä ei vaan saa vaikka miten ajaisi.

Noissa tehtävä kisoissa ei vaadita englannin professorin tutkintoa, niissä ajetaan tietty pätkä tietyllä autolla aikaa vastaan tai muita autoja vastaan ohitellaan että päästää ekaksi. Ei muuta kun kisat käyntiin ja ajamaan
Nyt mäkin laitoin Hamiltonin TT ajot ja hauskaa oli! Nyt vain Suzukaa ajoin jahdaten Hamiltonia, on se nopea.. mä sain vain pronssia ku kierrosajaksi sain vain 2:05. Jatkan tätä varmaan vielä pitkään ja kaikilla radoilla... Mikä Hamiltonin kisa oli sulla se mistä et millään saa kultaa?
 
Viikon verran olen käyny lobbys kokeilemassa kisaamista muita vastaan. No hävinny kaikissa :D mutta sitä kyl ihmettelen, miks kaikilla on huimat suoranopeudet ja mulla ei? GR3 luokan autoja, on Audin R8, hamilton-mese, Porschea jne ostettu ja kokeiltu. Äsken oli pohjanoteeraus ku oli tää Audin R8 ja timetrialissa tuli tutuksi ja sit pääsin suzukan radalle verkkokisaan mukaan nii auto olikin tehottomampi kuin timetrialissa vakiona. Ja muut paineli kauas. Vaivalloisesti mutkaisella osuudella saatoin vähän ottaa heitä kii mut suorilla ja loivis kurveis karkasivat kauas.. en tajua, en ole vielä kertaakaan saanu valittua autoa jonka kulku on samaa luokkaa muiden kanssa.
 
Viikon verran olen käyny lobbys kokeilemassa kisaamista muita vastaan. No hävinny kaikissa :D mutta sitä kyl ihmettelen, miks kaikilla on huimat suoranopeudet ja mulla ei? GR3 luokan autoja, on Audin R8, hamilton-mese, Porschea jne ostettu ja kokeiltu. Äsken oli pohjanoteeraus ku oli tää Audin R8 ja timetrialissa tuli tutuksi ja sit pääsin suzukan radalle verkkokisaan mukaan nii auto olikin tehottomampi kuin timetrialissa vakiona. Ja muut paineli kauas. Vaivalloisesti mutkaisella osuudella saatoin vähän ottaa heitä kii mut suorilla ja loivis kurveis karkasivat kauas.. en tajua, en ole vielä kertaakaan saanu valittua autoa jonka kulku on samaa luokkaa muiden kanssa.
Mene semmoiseen lobbyyn missä on tehorajoitukset. Tai siis vaikka ihan täydet rajoitukset mitä tulee auton virittämiseen. Silloin pääset mukaan tasaisempiin kisoihin. Noin muuten GR3 luokassa on useampi kilpailukykyinen ajokki. Esim. juurikin 911 Porsche, se joku GTS Mersu tai tuo Audi. Myös VW Beetle ja Lexus (en muista mallia) on GR3 luokassa ihan hyviä menopelejä. Toiset on parempi suorilla, toiset mutkissa. Katso vähän millä autoilla muut ajaa.
 
Mene semmoiseen lobbyyn missä on tehorajoitukset. Tai siis vaikka ihan täydet rajoitukset mitä tulee auton virittämiseen. Silloin pääset mukaan tasaisempiin kisoihin. Noin muuten GR3 luokassa on useampi kilpailukykyinen ajokki. Esim. juurikin 911 Porsche, se joku GTS Mersu tai tuo Audi. Myös VW Beetle ja Lexus (en muista mallia) on GR3 luokassa ihan hyviä menopelejä. Toiset on parempi suorilla, toiset mutkissa. Katso vähän millä autoilla muut ajaa.
Joo ok täytyy katella jatkossa tarkemmin ja päästä paremmin sisälle juttuihin..
 
Mene semmoiseen lobbyyn missä on tehorajoitukset. Tai siis vaikka ihan täydet rajoitukset mitä tulee auton virittämiseen. Silloin pääset mukaan tasaisempiin kisoihin. Noin muuten GR3 luokassa on useampi kilpailukykyinen ajokki. Esim. juurikin 911 Porsche, se joku GTS Mersu tai tuo Audi. Myös VW Beetle ja Lexus (en muista mallia) on GR3 luokassa ihan hyviä menopelejä. Toiset on parempi suorilla, toiset mutkissa. Katso vähän millä autoilla muut ajaa.
Nyt selkis paremmin ku sanakirja kädessä tutkin asiaa, on BoP juttua ja muita asetuksia. Nyt pääsin suorilla ajamaan samaa vauhtia muiden kanssa :) mutta kurveissa jään jälkeen ku ei ole ajotaidot niin hyvät, jäin tämän päivän kisoissa aina viimeiseksi. On ne muut tosi kovia menemään, huhhuh.

Vielä ku löytäis omantasoista ajoseuraa et pääsis taistelemaan sijoituksista ni sit olis kivaa :)
 
Nyt selkis paremmin ku sanakirja kädessä tutkin asiaa, on BoP juttua ja muita asetuksia. Nyt pääsin suorilla ajamaan samaa vauhtia muiden kanssa :) mutta kurveissa jään jälkeen ku ei ole ajotaidot niin hyvät, jäin tämän päivän kisoissa aina viimeiseksi. On ne muut tosi kovia menemään, huhhuh.

Vielä ku löytäis omantasoista ajoseuraa et pääsis taistelemaan sijoituksista ni sit olis kivaa :)
Joo, ajotaidot on sitten toinen juttu, mutta hyvä jos löyty edes sellainen lobby, missä autot on saman tasoisia.

Suosittelen kokeilemaan niitä Gran Turismon virallisia viikottaisia kisoja. Niissä matchmaking hoitaa sen, että tulee edes vähän lähemmäksi samantasoista ajoseuraa. Niissä myös porukka perseilee vähän vähemmän kuin privalobbyissa, kun vaikuttaa suoraan omaan ratingiin.
 
Joo, ajotaidot on sitten toinen juttu, mutta hyvä jos löyty edes sellainen lobby, missä autot on saman tasoisia.

Suosittelen kokeilemaan niitä Gran Turismon virallisia viikottaisia kisoja. Niissä matchmaking hoitaa sen, että tulee edes vähän lähemmäksi samantasoista ajoseuraa. Niissä myös porukka perseilee vähän vähemmän kuin privalobbyissa, kun vaikuttaa suoraan omaan ratingiin.
Ahaa.. pitääpä tutkia mistä löydän ne viikottaiset kisat.. miten matchmaking saa tietää minun tasoni, siitä kun ajan muutaman kilpailun.. vai näkeekö minun ajohistoriasta heti tasoni kun olen tulossa ensimmäiseen kisaan?

Kiitos kun jaksatte vastailla :)
 
Ahaa.. pitääpä tutkia mistä löydän ne viikottaiset kisat.. miten matchmaking saa tietää minun tasoni, siitä kun ajan muutaman kilpailun.. vai näkeekö minun ajohistoriasta heti tasoni kun olen tulossa ensimmäiseen kisaan?

Kiitos kun jaksatte vastailla :)
Jos et ole ajanut yhtään virallisia kisoja, niin lähdet niin sanotusti nollista. Siitä se sitten nousee niin sijoituksien, mutta myös siistin ajamisen seurauksena. Voit ajaa samoja Daily Race kisoja niin paljon kuin haluat viikon aikana.

Viikoittain vaihtuvat "Daily racet" löytyvät Sport Moden takaa ylävalikosta. Aina maanantaisin vaihtuu uudet kisat. Daily Race A on aloittelijaystävällisin. Siinä kaikki ajavat ennaltamäärätyillä aika tehottomilla autoilla. Daily Race B on sitten yleensä GR3 tai GR4 luokan kisa, jossa auto valitaan omasta tallista. Daily Race C on haastavin. Se on pidempi kisa, jossa on pakollinen varikkopysähdys. Kisoja alkaa tietyin väliajoin joka tunti. Kun liityt kisaan, niin sinut laitetaan ajamaan samantasoisten rankingin omaavien kuskien kanssa.
 
Jos et ole ajanut yhtään virallisia kisoja, niin lähdet niin sanotusti nollista. Siitä se sitten nousee niin sijoituksien, mutta myös siistin ajamisen seurauksena. Voit ajaa samoja Daily Race kisoja niin paljon kuin haluat viikon aikana.

Viikoittain vaihtuvat "Daily racet" löytyvät Sport Moden takaa ylävalikosta. Aina maanantaisin vaihtuu uudet kisat. Daily Race A on aloittelijaystävällisin. Siinä kaikki ajavat ennaltamäärätyillä aika tehottomilla autoilla. Daily Race B on sitten yleensä GR3 tai GR4 luokan kisa, jossa auto valitaan omasta tallista. Daily Race C on haastavin. Se on pidempi kisa, jossa on pakollinen varikkopysähdys. Kisoja alkaa tietyin väliajoin joka tunti. Kun liityt kisaan, niin sinut laitetaan ajamaan samantasoisten rankingin omaavien kuskien kanssa.
Tosiaan! Ajoin just äsken ensimmäisen daily race kisan ja hauskaa oli! Vaikka auto oli tosi laiska mutta silti oli iso haaste saada silläkin sekunteja napsittua pois kierros kierrokselta ja pääsin toiseksi viimeisenä maaliin pienen väännön jälkeen tuntemattomalla radalla. Tästä on hyvä aloittaa. Kiva ku selitit nää asiat ja pääsin eteenpäin kiitos
 
Oli kertakaikkiaan mielenkiintoinen ja hauska toi daily race.. ajoin 4 kisaa, kaikki "clear race" , sijat 9, 2, 8, 6..

Eikö näitä kisoja pääse katselemaan toisen kyydissä niin kuin lobbyssa? Olisin halunnu katella mitä ajolinjoja nopeimmat ajaa..
 
Oli kertakaikkiaan mielenkiintoinen ja hauska toi daily race.. ajoin 4 kisaa, kaikki "clear race" , sijat 9, 2, 8, 6..

Eikö näitä kisoja pääse katselemaan toisen kyydissä niin kuin lobbyssa? Olisin halunnu katella mitä ajolinjoja nopeimmat ajaa..
Ei voi samalla tavalla katsella muiden ajoa, mutta tallenna replay kisan jälkeen ja voit sit uusinnassa hyppiä toisiin autoihin.

Toinen vaihtoehto on aika-ajoissa katsoa top-10 replayt.
 
Käsittämättömän huonosti mul menee daily racessa tos suzukan typistetyllä radalla. Kaikis kisois jääny viimeiseksi, hirveätä tönimistä muilta ja siitä pyörähtelen. En oikein tajua, miten se on mahdollista et porukka kolistelee keskenään ja yhtenä ryppäänä selviävät kuitenkin kurveista ja mä spinnaan pienestäkin kosketuksesta.. höh.. viime viikolla maggion radalla jopa voitin pari kisaa ja muutenkin menny aika hyvin. Aika ärsyttävää tuolla suzukan radalla.... no laiha lohtu, just äsken pääsin 9. sijalle 11 auton joukosta kun ohitin kaksi spinnannutta kaveria...
 
Käsittämättömän huonosti mul menee daily racessa tos suzukan typistetyllä radalla. Kaikis kisois jääny viimeiseksi, hirveätä tönimistä muilta ja siitä pyörähtelen. En oikein tajua, miten se on mahdollista et porukka kolistelee keskenään ja yhtenä ryppäänä selviävät kuitenkin kurveista ja mä spinnaan pienestäkin kosketuksesta.. höh.. viime viikolla maggion radalla jopa voitin pari kisaa ja muutenkin menny aika hyvin. Aika ärsyttävää tuolla suzukan radalla.... no laiha lohtu, just äsken pääsin 9. sijalle 11 auton joukosta kun ohitin kaksi spinnannutta kaveria...
Tän viikon Dayly A on varsin haastava rata/luokka kombo, jos haluaa ajaa siistinpää kisaa. Suosittelen suuntaamaan B, tai C kisoihin nyt. Lisäksi oma Safety Raiting kannattaa pitää aina S:nä, niin pahimmat törttöiliöt ei tule samaan lähtöön.

Ihan mukavaa, että tähän tulee edelleen päivityksiä ja esim uusia Toyotia. Tällä kertaa peliin putkahti GR86 2021, näpsäkkä pikku sportti.
 

Liitetiedostot

  • 3D036F51-36EC-442F-8B47-BD43B5C6AFCF.jpeg
    3D036F51-36EC-442F-8B47-BD43B5C6AFCF.jpeg
    297,3 KB · Lukukerrat: 8
  • E5118B53-DB7A-4647-B6AE-3FB2D9C88E31.jpeg
    E5118B53-DB7A-4647-B6AE-3FB2D9C88E31.jpeg
    369,5 KB · Lukukerrat: 8
Joo nyt alkaa sujumaan toi suzukan rata A lähdöissä, kun kävin välillä timetriali puolella ajelemassa eri autoilla, nopeammilla autoilla.. jotenkin pää aukes siinä ja alkaa sisäistämään radan. Ja tänään ensimmäinen voitto :)

Joo, nyt tulikin kokeiltua tuota B lähtöä, dragon rata ei ollu tuttu mut ihan mukava. Aika nopeesti tulee välimatkaa edessä ja takana että ei välttämättä helppo päästä kiivaisiin lähitaisteluihin mutta toisaalta jos on hyvällä sijoituksella nii helppo pitää siitä kii ku saa ajella rauhassa. Tässäkin tuli timetrialissa ajeltua superformulalla että rata tulee nopeasti sisäistetyksi.. näyttää olevan tehokas tapa, tutustu rataan erilaisilla autoilla..
 
Kestääkö yleensä kauan päästä D luokasta ylemmäs? Kymmeniä kisoja jo takana, 3 voittoa ja taisi olla 3 kertaakin ollu penaltya.. sininen S näkyy, joskus joillakin on punainen S.. mitähän se tarkoittaa?
 
Kestääkö yleensä kauan päästä D luokasta ylemmäs? Kymmeniä kisoja jo takana, 3 voittoa ja taisi olla 3 kertaakin ollu penaltya.. sininen S näkyy, joskus joillakin on punainen S.. mitähän se tarkoittaa?

Toinen kirjain on Driven Raiting (DR), joka osoittaa kuskin pärjäämisen kisoissa ja toinen on Safety Raiting (SR), se kertoo periaatteessa kuinka siististi ajaa.

SR kannattaa koittaa pitää aina S:nä, sillä peli laittaa ensisijaisesti porukan huoneisiin SR mukaan ja mätsää vasta sen jälkeen DR:n mukaan.

Kuskin DR nousee ja laskee sen mukaan, miten on pärjännyt kisoissa. Yleensä jos on puolen välin paremmalla puolella, saa pisteitä ja puolenvälin alapuolella pisteitä lähtee. Tietysti jos on huoneen matalimpia DR-rankingilta, niin ei tarvitse pärjätä niin hyvin ja sama toisin päin.

Aloitus sivun vasemmassa kulmassa on GT-logo jota klikkaamalla saa valikon näkyviin. Sieltä vielä menee ”My Menu” ja näkee oman statuksen, esim kuinka lähellä DR on nousemista, tai laskemista seuraavaan luokkaan.
 
Toinen kirjain on Driven Raiting (DR), joka osoittaa kuskin pärjäämisen kisoissa ja toinen on Safety Raiting (SR), se kertoo periaatteessa kuinka siististi ajaa.

SR kannattaa koittaa pitää aina S:nä, sillä peli laittaa ensisijaisesti porukan huoneisiin SR mukaan ja mätsää vasta sen jälkeen DR:n mukaan.

Kuskin DR nousee ja laskee sen mukaan, miten on pärjännyt kisoissa. Yleensä jos on puolen välin paremmalla puolella, saa pisteitä ja puolenvälin alapuolella pisteitä lähtee. Tietysti jos on huoneen matalimpia DR-rankingilta, niin ei tarvitse pärjätä niin hyvin ja sama toisin päin.

Aloitus sivun vasemmassa kulmassa on GT-logo jota klikkaamalla saa valikon näkyviin. Sieltä vielä menee ”My Menu” ja näkee oman statuksen, esim kuinka lähellä DR on nousemista, tai laskemista seuraavaan luokkaan.
Joo tuosta selvisikin paljon :) ja pitkin viikkoa ajellu daily race kisoja. Ikävä kyllä, olin oppinu ajamaan rohkeammin ja lähempänä edellä ajavia niin tuli kolisteltua toisten kanssa nii turvallisuusluokitukseni putosi A:han.. no täytyy ajaa taas pitäen turvavälit vähän isompina..

Sitä mä ihmettelen, daily race B kisoissa mulla on 4 autoa valittavana, ajelen huracanilla koko ajan, ja muilla on sellaisia autoja joita ei löydy mun autovalikoimasta. Esim veyron, joka suorilla aina ohittaa mun huracanin .. toisaalta jarrutuksissa ja mutkissa olen saattanu ottaa takaisin... miten Veyronin sais käyttöön?

Tän viikon daily race A:n rata ei jaksa kiinnostaa.. ovaali.. olen nyt koko ajan nyt ollu B puolella.
Itselleni vastaten, hoksasin käydä ostamassa Veyron ja tarkistin että joko daily race Bsta löytyy Veyron. Siellähän se nyt komeili :) no huomenna sitten kokeilemaan sitä :) öitä
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom