Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Kyssäri peliin liittyen. Saako pelissä käyttöön jotenkin ns automaattisen kytkimen. Kun ajelen jollain manuaalivaihteisella autolla, niin kuskihan runttaa tuossa vaihteen sisään ilman kytkintä. Se äänimaailma häiritsee siinä ainakin itteeni. Ratti&polimet on Thrustin T150 kahdella polkimella siis. Eli ei kytkintä käytössä.
 
Kyssäri peliin liittyen. Saako pelissä käyttöön jotenkin ns automaattisen kytkimen. Kun ajelen jollain manuaalivaihteisella autolla, niin kuskihan runttaa tuossa vaihteen sisään ilman kytkintä. Se äänimaailma häiritsee siinä ainakin itteeni. Ratti&polimet on Thrustin T150 kahdella polkimella siis. Eli ei kytkintä käytössä.
Ainakin niin saa automaattikytkimen, että asentaa autoon racing vaihdelaatikon. Tämä onnistuu muistaakseni sieltä samasta paikasta, jossa päivitetään auton leveliä.

En ole kotona, joten ei pysty tarkistamaan. Tietäjät korjaa jos nyt muistin väärin.
 
On se kyllä jännä juttu, että Thrustmasterin T300 rs Gt editionilla täähän tuntuu ihan eripeliltä! Tykkään ku hullu puurosta . Onneksi vanha T150:n jarrupoljin lakkasi toimimasta, niin pääsi päivittämään parempaan. Jos täällä on turismon rattimiehiä, niin pakkohan se on suositella tuota T300:sta.
 
On se kyllä jännä juttu, että Thrustmasterin T300 rs Gt editionilla täähän tuntuu ihan eripeliltä! Tykkään ku hullu puurosta . Onneksi vanha T150:n jarrupoljin lakkasi toimimasta, niin pääsi päivittämään parempaan. Jos täällä on turismon rattimiehiä, niin pakkohan se on suositella tuota T300:sta.

Juu, näin olen kuullut :D itte ajelen kolitekin g29:llä, niin antaa paljon valjumman tuntuman. Tosin nyt kun tottunut esim AC:n ja Dirt Rallyn jälkeen GTS tuntumaan, niin ei niin huono, kuin aluksi vaikutti.
 
Sunnuntaista asti täs ajellu ja hauskaa on. Nyt päässy pelkästään time trialia ajelemalla ja vähän väliä myös kisoja professoniaalitasolla konetta vastaan jo kahdeksannelle levelille. Enkkua ku en osaa nii on pitänyt välillä käyttää googlekääntäjää.

Mikäs se autokoulu oikein on? Pitääkö se käydä läpi? Kutosessa oli tyhmä autokoulu joka ei jaksanu kiinnostaa.

Kokeilin kännykkäsovelluksella ostaa mikroauton, kart 125 sifter, pleikkarin lompakosta veloitettiin kyl mut en mä pelistä löydä mikroautoa mistään.. huijattiinko mua?
 
Sunnuntaista asti täs ajellu ja hauskaa on. Nyt päässy pelkästään time trialia ajelemalla ja vähän väliä myös kisoja professoniaalitasolla konetta vastaan jo kahdeksannelle levelille. Enkkua ku en osaa nii on pitänyt välillä käyttää googlekääntäjää.

Mikäs se autokoulu oikein on? Pitääkö se käydä läpi? Kutosessa oli tyhmä autokoulu joka ei jaksanu kiinnostaa.

Kokeilin kännykkäsovelluksella ostaa mikroauton, kart 125 sifter, pleikkarin lompakosta veloitettiin kyl mut en mä pelistä löydä mikroautoa mistään.. huijattiinko mua?
Kyllä siellä on 125cc vaihteellinen kart. Koulu ja tehtäviä ei oo pakko ajaa, mutta sieltä saa autoja palkinnoksi. Kisaetiketti on pakko vilkaista läpi, jos haluaa ajaa sport-modessa, online kisoja. Sport-modesta löytyy, myös sopivasti vaihtuvat online time trialit, jos haluaa verrata aikoja vaikka maailman huippuja, tai kavereita vastaan.
 
Kyllä siellä on 125cc vaihteellinen kart. Koulu ja tehtäviä ei oo pakko ajaa, mutta sieltä saa autoja palkinnoksi. Kisaetiketti on pakko vilkaista läpi, jos haluaa ajaa sport-modessa, online kisoja. Sport-modesta löytyy, myös sopivasti vaihtuvat online time trialit, jos haluaa verrata aikoja vaikka maailman huippuja, tai kavereita vastaan.
Joo oston jälkeen yritin kyl etsiä mistä löytyis se sifterikart auto mut ei löytynyt.

Toki kisaetiketit yms säännöt aion käydä läpi ennen ensimmäistä kisaa verkossa. Ensin hion ajotaitojani vielä ja harjoittelen ohittamaan siististi virtuaaliautoja ilman osumisia .
 
Löytyihän se mikroauto.. olipa hauska ja yllättävän vaikea voittaa single race kisoja, siis en onnistunut kertaakaan. Bmw m4 autolla voitan lähes joka kerta proffatasolla mutta mikroauto paljon haastavampi. Ja kädet väsyy ku ohjausliikkeet on niin pienet ja vikurit että jännittää käsillä liikaa. Tämän jälkeen nelivetotykillä sorateille nii olin ihan hukassa kun auton käytös ja ohjaus niin erilaista et törmäilin laitoihin koko ajan. Jihaa!
 
300 tuntia kun peliä takana niin voi sanoa että nuo soralla ajettavat kisat on pelin huonointa antia. Juurikin tuon ilma-alusmaisen ohjattavuuden takia, seinät kolisee. Asfaltilla peli on aivan toista. Silloin saa nauttia erilaisista autoista kunnolla. Kannattaa harjoitella kullalle ne driving school osiot, saa rahaa ja autoja. Mielenkiintoista kerätä autoja talliin. Mulla on enää pari endurance kisaa ajamatta, melkein kaikki autot ostettu mitä pelissä on, joitain miljoonia maksavia enää puuttuu tallista.
 
300 tuntia kun peliä takana niin voi sanoa että nuo soralla ajettavat kisat on pelin huonointa antia. Juurikin tuon ilma-alusmaisen ohjattavuuden takia, seinät kolisee. Asfaltilla peli on aivan toista. Silloin saa nauttia erilaisista autoista kunnolla. Kannattaa harjoitella kullalle ne driving school osiot, saa rahaa ja autoja. Mielenkiintoista kerätä autoja talliin. Mulla on enää pari endurance kisaa ajamatta, melkein kaikki autot ostettu mitä pelissä on, joitain miljoonia maksavia enää puuttuu tallista.
Melkoinen saavutus tuo 300 tuntia, kauanko kesti saada tuo tuntimäärä täyteen? Mulla on 8 tunnin työpäivät 5 päivänä viikossa, 300 tuntia tulee täyteen 7 ja puol viikossa..

Joo sorateillä tosiaan jäin täs kaipaamaan enemmän sellaista ohjattavuutta kuin mitä oli GT5 pelin Ford Focus wrc tykissä, yliohjautui sopivasti minun makuuni, saattoi yliohjata liikaakin ja piti ajaa tarkasti ettei sladit olis liian isoja, sellaista tasapainoilua. Siitä tykkäsin. Gtsportissa, en muista mitä autoa ajelin, joku 500heppanen nelivetotykki kuitenkin ja tuntui aliohjaavalta.. täytyy kokeilla muita autoja ennenkuin totean sun "ilma-alus" meininki on totta..

No autokoulu jutut ei jaksais kiinnostaa, haluaisin vaan ajaa ja miettiä ajolinjoja. Mut voin silti kurkata et mikä meininki siel on., googlekääntäjän kanssa.. jos sielläkin enkku on vain puhuttuna nii ei siitä tuu mitään.
 
Tuohon 300 tuntiin menny kaiken kaikkiaan vuosia kun joskus ollu monta kuukautta taukoa kun uusia pelejä menny edelle. Mielestäni noi driving Scoocl, mission Challenge, circuit experience ja Hamilton Time trial on yksi pelin parhaista puolista. Oon ne kaikki ajanut kullalle paitsi yhden Hamiltonin kisan, sitä ei vaan saa vaikka miten ajaisi.

Noissa tehtävä kisoissa ei vaadita englannin professorin tutkintoa, niissä ajetaan tietty pätkä tietyllä autolla aikaa vastaan tai muita autoja vastaan ohitellaan että päästää ekaksi. Ei muuta kun kisat käyntiin ja ajamaan
 
Tuohon 300 tuntiin menny kaiken kaikkiaan vuosia kun joskus ollu monta kuukautta taukoa kun uusia pelejä menny edelle. Mielestäni noi driving Scoocl, mission Challenge, circuit experience ja Hamilton Time trial on yksi pelin parhaista puolista. Oon ne kaikki ajanut kullalle paitsi yhden Hamiltonin kisan, sitä ei vaan saa vaikka miten ajaisi.

Noissa tehtävä kisoissa ei vaadita englannin professorin tutkintoa, niissä ajetaan tietty pätkä tietyllä autolla aikaa vastaan tai muita autoja vastaan ohitellaan että päästää ekaksi. Ei muuta kun kisat käyntiin ja ajamaan
Joo okei.. Tuo Hamiltonin timetriali kuulostaa todella mielenkiintoiselta, aion sen kyllä ottaa pelattavaksi kun ensin on kehittynyt muutenkin lisää.. varmaan takoo niin kovia aikoja että siinä olis melkoisesti pureskeltavaa. Kiinnostavaa nähdä millaisia ajolinjoja tyyppi vetää :)
 
Melkoinen saavutus tuo 300 tuntia, kauanko kesti saada tuo tuntimäärä täyteen? Mulla on 8 tunnin työpäivät 5 päivänä viikossa, 300 tuntia tulee täyteen 7 ja puol viikossa..

Joo sorateillä tosiaan jäin täs kaipaamaan enemmän sellaista ohjattavuutta kuin mitä oli GT5 pelin Ford Focus wrc tykissä, yliohjautui sopivasti minun makuuni, saattoi yliohjata liikaakin ja piti ajaa tarkasti ettei sladit olis liian isoja, sellaista tasapainoilua. Siitä tykkäsin. Gtsportissa, en muista mitä autoa ajelin, joku 500heppanen nelivetotykki kuitenkin ja tuntui aliohjaavalta.. täytyy kokeilla muita autoja ennenkuin totean sun "ilma-alus" meininki on totta..

No autokoulu jutut ei jaksais kiinnostaa, haluaisin vaan ajaa ja miettiä ajolinjoja. Mut voin silti kurkata et mikä meininki siel on., googlekääntäjän kanssa.. jos sielläkin enkku on vain puhuttuna nii ei siitä tuu mitään.
Autoa vaan säätämään, niin saa yliohjaamaan, tai just sellaisen kuin haluaa. GT Sportin perus säädöt on oletuksena yleensä aliohjaavia ja monella säätämättömällä autolla nopein ajotyyli on rullaileva.
 
Autoa vaan säätämään, niin saa yliohjaamaan, tai just sellaisen kuin haluaa. GT Sportin perus säädöt on oletuksena yleensä aliohjaavia ja monella säätämättömällä autolla nopein ajotyyli on rullaileva.
Mielenkiintoista ja mikä sattuma, ihan just pelasin ja silloin tajusin suzukan radalla yhteen mutkaan on parasta mennä rullaamalla ja sit luin kommenttisi.. se suzukan viimeinen vauhtisuora joka päätyy vasempaan kaarrokseen, joka siis on ennen sitä hidasta sikaania.. nii siinä vasempaan menevässä kaarroksessa ihmettelin ku en saanu ajettua kuin 130km/h ja youtubessa toiset samalla porssella 170.. hoksasin jarruttaa jo suoralla aikaisemmin ja rullata, vihdoin 150 vauhdissa selvisin mutkan läpi. No saa nähä, saanko ajettua paremmin huomenna ;) .. formulalla sama mutka menty kolmeasataa läpi. Huhhaheijaa, vaikea käsittää noiden siipiautojen pitoa. Pitää varmaan muistin varassa ohjata ku ei pelkillä näkemisellä ja reflekseillä tosta ohjata.

Täytyypä katsoa miten sais ne säätöruudut auki , ku kerran yritin nii ei onnistunu, ei reagoinu klikkauksiin..
 
Miten pääsee auton alustaa säätämään? Haluaisin kokeilla kallistuksen vakaajaa ja jarrutasapainoa säätää.. vai pitääkö jokin taso saavuttaa tai autokoulu käydä läpi? Se autokouluhomma tuntui olevan päiväkotilapsille tehty, "aja suoraan ja jarruta".. aja suoraan ja väistä este ja jarruta".. ei tollasta jaksa. No ehkä pitäis jatkaa eteenpäin ja ne lapsellisuudet loppuis.
 
Miten pääsee auton alustaa säätämään? Haluaisin kokeilla kallistuksen vakaajaa ja jarrutasapainoa säätää.. vai pitääkö jokin taso saavuttaa tai autokoulu käydä läpi? Se autokouluhomma tuntui olevan päiväkotilapsille tehty, "aja suoraan ja jarruta".. aja suoraan ja väistä este ja jarruta".. ei tollasta jaksa. No ehkä pitäis jatkaa eteenpäin ja ne lapsellisuudet loppuis.

Auton säädöt on auki heti alusta asti. Menee vaan ennen radalle painelua ”car settings” kohtaan. Auto ei saa olla varsinaisesti radalla, tai säädöt ei ole muutettavissa.

Niin ja jarrutasapainoa, tc:tä ja bensan kulutusta voi säätää kesken ajon, mfd:stä (multi function display). Nopein on pitää TC nollassa ja bensan kulutus ykkösellä. Jarrutasapaino riippuu autosta, säädöistä ja ajotyylistä.
 
Viimeksi muokattu:
Auton säädöt on auki heti alusta asti. Menee vaan ennen radalle painelua ”car settings” kohtaan. Auto ei saa olla varsinaisesti radalla, tai säädöt ei ole muutettavissa.

Niin ja jarrutasapainoa, tc:tä ja bensan kulutusta voi säätää kesken ajon, mfd:stä (multi function display). Nopein on pitää TC nollassa ja bensan kulutus ykkösellä. Jarrutasapaino riippuu autosta, säädöistä ja ajotyylistä.
Joo kyllä mä olen monta kertaa yrittänyt, "car setting" sivuilla pääsee vaikuttamaan vain niihin paikkoihin jossa teksti on sinisellä, eli vain TC ja renkaat. Kaikki muu on harmaalla eli lukittuina.. en tajua... olis kiva päästä kokeilemaan säätöjen vaikutusta ajoon..
 
Mikähän siinä on, custom racessa laitoin kaikki penaltujutut täysille ja seisova lähtö, niin aina lähdöissä tulee rangaistussekunteja? Vaikka miten eri tavoin kokeilee lähtöä, heti liikkeelle tai varmuuden vuoksi liikkeelle vasta lähtömerkin kadottua tai varoen sutimista jne jne...
 
Nyt eka kerta lobbyssa ja löysin lempiratani jossa pääsin sisälle kisaan, pääsin ensin harjoituksiin sit jossain vaihees yhtäkkiä heitti varikolle. No siellä sit istuskelin. Painoin kaasua niin auto lähti yhtäkkiä vekslailemaan eteenpäin taaksepäin ympäri varikkoa törmäillen klonk klonk enkä saanu sitä loppumaan. No kilpailun aika tuli sit loppui ja olin lähtöruudussa. Kun lähtömerkki tuli ja painoin kaasua, kierrokset heti nousi rajoittimelle eikä auto liikahtanut, sama se mikä vaihde oli päällä ei vaan liikahda. No lähdin pois paikalta. En tajua tätä hommaa. Mikä oli vikana?
 
Kertokaahan, MIKÄ tätä lobbyn systeemiä oikein vaivaa kun jo muutaman kerran varikolla tai jopa lähtöruudussa tapahtuu toi ärsyttävä ympäriinsä vekslailu törmäillen kaikkeen kaasun painamisesta. Tai jos sitä ei tapahdu niin jään lähtöruutuun lähtöruudussa kierrokset rajoittimes paukkuen ihan ku olis vapaavaihde päällä. Vaikka olis mikä vaan vaihde. Ärsyttävää ku ei tiedä missä vika. Englantia en osaa joten en voi tietää vaikka jossain lukeekin...
 
Ylös Bottom