Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Kyllä sillon jää tekemättä tarvittavat päivitykset ja mahdollinen lisä osa yksin peliin yleisesti vähön niikuin gta5 missä vaan laitetaan kaikki vaan nettipeliin eikö yksinpelin liaä osan kehittämiseen

Yleensä pelit jotka sisältävät myös moninpelin saavat päivityksiä jatkuvasti jossa on korjauksia myös yksinpelin puolelle.
 
Kyllä sillon jää tekemättä tarvittavat päivitykset ja mahdollinen lisä osa yksin peliin yleisesti vähön niikuin gta5 missä vaan laitetaan kaikki vaan nettipeliin eikö yksinpelin liaä osan kehittämiseen
No kyl mä väittäisin, että sekä GTA, että Last of Us on kehitetty hyvinkin paljon yksinpeli edellä
 
Kyllä sillon jää tekemättä tarvittavat päivitykset ja mahdollinen lisä osa yksin peliin yleisesti vähön niikuin gta5 missä vaan laitetaan kaikki vaan nettipeliin eikö yksinpelin liaä osan kehittämiseen
Itse asiassa lähes poikkeuksetta yksinpeliä ja moninpeliä tekevät peleissä aivan erilliset tiimit, joten ei se kyllä yleensä ole toisesta pelimuodosta pois, jos molemmat pelimuodot on peliin päätetty tehdä.
 
Itse asiassa lähes poikkeuksetta yksinpeliä ja moninpeliä tekevät peleissä aivan erilliset tiimit, joten ei se kyllä yleensä ole toisesta pelimuodosta pois, jos molemmat pelimuodot on peliin päätetty tehdä.
Mutta kyllähän peliin on käytettävissä x määrä resursseja vaikka sen eri osa alueita on tekemässä eri tiimit.
 
Mutta kyllähän peliin on käytettävissä x määrä resursseja vaikka sen eri osa alueita on tekemässä eri tiimit.
Eiköhän se vaikuta tavoitteisiin ja budjettiin yleensä jos haetaan ostajia sekä yksinpelaajista että moninpelaajista. Eli x voi hyvinkin usein olla suhteessakin isompi kuin olisi pelkälle yksinpelille tai moninpelille.
 
Mutta kyllähän peliin on käytettävissä x määrä resursseja vaikka sen eri osa alueita on tekemässä eri tiimit.
En vastaa nyt alkuperäiseen viesteihin, vaan tästä Ananaksen viestistä tuli mieleen, että tämä on myös syy, miksei peleissä ole välttämättä aivan kaikkia toimintoja ja ominaisuuksia suoraan julkaisussa, vaan pelitalo joutuu odottamaan, että pelimyynti tuottaa rahaa X verran, jonka jälkeen voidaan käyttää tätä rahaa vaikkapa moninpelin kehittämiseen. Pelitalothan siis joutuvat maksamaan kehityksestä etupainotteisesti (kehittäjille yms. tahoille maksetaan koko kehityksen ajan palkkaa yms.), ja täyttävät sitten pelikehityksen tuottamaa "lovea" ( juuri mainitut palkat yms. muut menot) sitten pelimyynnillä.

Nykyaikaiset AAA-pelit ovatkin kehityskustannuksiltaan todella massiivisia, joten koko pelin saaminen valmiiksi kaikkine toimintoineen on todella kallista, ja riski pelin "floppaamisesta" on tämän vuoksi liian suuri.
 
Nykyaikaiset AAA-pelit ovatkin kehityskustannuksiltaan todella massiivisia, joten koko pelin saaminen valmiiksi kaikkine toimintoineen on todella kallista, ja riski pelin "floppaamisesta" on tämän vuoksi liian suuri.
Tämä on hyvä pointti. Toisaalta taas nykypäivänä markkinoille putkahtaa aika paljon erilaista pelattavaa, joten sellainen "keskiverto 7/10-arvoinen peli" ei välttämättä sitten myy maksimaalisen hyvin, jos julkaisija ja kehittäjä lähtee sillä asenteella liikenteeseen, että patchataan ja lisätään juttuja sitten myöhemmin. Vaikkapa Anthem toimii hyvänä varoittavana esimerkkinä. Tapauskohtaista tietenkin, koska moni peli kuitenkin myy isosti melkein jo pelkällä nimellään tai kehittäjien nimellä. Melkoista tasapainoilua tuo kuitenkin on ja jossain vaiheessa se peli on pakko kuitenkin markkinoille laskea. Ei se "julkaistaan sitten, kun se on valmis"-tapakaan aina toimi optimaalisesti, kuten jostain Duke Nukemista tai vaikkapa Gran Turismo-sarjasta voidaan muistella.
 
Tuli muuten mieleen yksi asia joka houkuttelisi paremmin uusintapeluuseen olisi mahdollisuus laittaa NG+:aan asetus joka laittaa ne tietyt lankut sinne paikoilleen ja bensat generaattoreihin valmiiksi ettei tarvitse joka kerta kävellä niitä erikseen hakemaan. Se on vähän sellaista turhaa kävelyä kun kuitenkin tietää jo mistä ne löytyy. Yhtä hyvin ne voisi olla jo paikoillaan että pääsisi enemmän nauttimaan itse pelaamisesta.
 
On kyllä top 5 peli mitä koskaan pelannut. Käsittämättömän hieno kokonaisuus ja herättää kyllä tunteita. Helposti 10/10. Minusta kyllä paljon parempi kuin ykkösosa joka oli kyllä hyvä myös mutta ehkä sellainen 9/10. Kakkososan juoni on vaan paljon syvällisempi ja peli monipuolisempi kokonaisuutena.
 
Läpi meni eilen illalla. Teknisesti helposti juurikin se 6/5. Itse pidin myös tarinasta. 4.5/5
Melko innovatiivisella tavalla heitettiin pelaaja tunteiden vuoristorataan. Lopusta olisi tosin saanut pienellä viilauksella paremmankin.
Tavasta jolla Joel tapettiin. Tarpeeton golfmailatemppu, jonka lopputulosta saatiin ihastella pelin lopussakin.
 
No niin, lainasin ja lopulta kuitenkin aloitin tämän kohu/shokki/agenda/skandaalipelin. Vajaat 2h takana ja:

- Ei ole ollut ikävä näitä elokuvamaisia pelikokemuksia ja putkimaisia kohtauksia
- "Naughty Dog kirjoittaa uskottavia dialogeja" o_O Meinannut hukkua siirappiin jo useampaan otteeseen
- Päässä soi että miten h*lvetissä tällainen "tuntuu ja näyttää HBO-sarjalta"-peli on voinut herättää noin käsittämättömän määrän kuohuntaa pelaajissa??!

...mutta valitukset sikseen, tämähän alkaa kaikkine vikoineenkin kiinnostavammin kuin ensimmäinen osa :cool:
Katsotaan miten pitkälle tätä tulee rämmittyä. Valitsin vaikeusasteen helpommasta päästä, mikä poistaa tietenkin osan tunnelmasta, mutta rehellisesti sanoen tuo sniikkaile - pikatapa -komboilu ei oikein ole tuntunut omalta jutulta niin ehkä parempi näin.
 
Pari tuntia lisää ja tämähän on ihan ok! Tai siis voisin sanoa tästä alusta ihan samaa kuin ykkösosasta, kaikki ne asiat mistä marmatin silloin koskevat tätäkin, mutta toisaalta niin koskevat ne hyvät puoletkin.
Ratkaisevana erona kuitenkin se, että onhan kostotarinat nyt hei hyviä ja lähtökohtaisesti paljon kiinnostavampia kuin Naughty Dogin tarinat yleensä. Jos nyt miettii vaikka jotain Death Wishiä, Gladiaattoria tai Kill Billiä niin eihän ne mitään maailman fiksuimpia leffoja ole, mutta onhan niissä tunnelmaa :cool:
Haistan kyllä tässä montakin riskiä, mutta pidän peukkuja että ne eivät realisoidu - ja tulen valittamaan tähän topikkiin jos niin käy :D
 
Jumankauta kun tämä huvittaa. Taas viimeisimmässä pelisessiossa koettua:

"Onpas mukavaa, että tässä ei ole aivan käsittämätöntä määrää noita skriptattuja toimintakohtauksia" -> 4 sekuntia myöhemmin ratikkavaunu romahtaa ja seuraa toiminnantäytteinen putkijuoksu.

"On tässä kyllä kaikesta huolimatta aika karu tunnelma, kova juttu irtautua edellisen pelin päähenkilöstä tällä tavalla" -> 5 min myöhemmin palataan vuosien taakse muistelemaan yhteisiä aikoja.

Naughty Dog: Tiedän aukoneeni teille päätäni, mutta ei teidän tarvitsisi ihan näin törkeästi v*ttuilla takaisin :D
 
Minun mielestä pelissä oli erityisesti ensimmäiseen osaan verrattuna hyvä suhde skriptattujen toimintakohtauksien välillä ja siinä kuinka paljon valinnan tiettyä valinnanvaraa pelaajalla oli mitenkä edetä. Kumminkin varmaankin ihmisillä etukäteen tiedossa ettei tämä mikään sandbox-peli ole.

Esimerkiksi johonkin taloon siirtyessä joka vei tarinaa eteenpäin oli yleensä pääsyreitit joko ovesta tai ikkunasta. Näin ei mennyt turhaa aikaa etsiä juuri sitä tiettyä sisäänkäyntiä josta pelintekijät haluavat sinun menevän niin kuin yleensä.

Sitten itse taistelukentät olivat laajoja ja täynnä useita poistumisreittejä mahdollistaen erilaisen lähestymistavan eri tilanteisiin. Oli iloinen yllätys toisella pelikerralla huomata kuinka esimerkiksi
ne Hillcrestin
isot toimintakohtaukset pystyi läpäisemään tappamatta ketään ja itse pelikin noteerasi erilaisella voicelinella ja animaatiolla tälläisen lähestymistavan.

Olen tämän ennenkin varmaan sanonut, mutta mielestäni TLOU2 on sieltä nautinnollisimmasta päästä mitä pelattavuuteen tulee kolmannen persoonan peleistä. Jos itse tarina ei olisi niin masentava ja katkeran suloinen niin varmasti enemmänkin tätä peliä voisi pelata.

Kuuluisipa jo siitä Factionista jotain!
 
Jottei mene vain vitsailuksi, niin täytyy myöntää että viimeisimmällä pelisessiolla kävi kyllä mielessä, että nämä pelin peruspalaset/osiot on tässä kuitenkin rytmitetty sangen onnistuneesti. Se on sitten itse kunkin asia miten mikäkin pelin osioista maistuu (esim. oma vikani kun pelaan peliä nimeltä Last of Us II enkä ole yhtään kiinnostunut edellisen osa fiilistelyistä), mutta mitään ei ole kerralla liian pitkää aikaa.

Esimerkiksi johonkin taloon siirtyessä joka vei tarinaa eteenpäin oli yleensä pääsyreitit joko ovesta tai ikkunasta. Näin ei mennyt turhaa aikaa etsiä juuri sitä tiettyä sisäänkäyntiä josta pelintekijät haluavat sinun menevän niin kuin yleensä.
Tästä olen samaa ja eri mieltä. Kyllä, sen yhden ja ainoan tällä kertaa pelintekijän tarkoittaman reitin etsimiseen ei yleensä mene hirveän kauaa aikaa, mutta silti ainakin ensimmäisen 6h sisään pelissä on ihan riittämiin tätä reitin etsimistä. Siinä sitten kävellään seinänreinustaa ja katsotaan koska tulee se jokin ovi jonka saa avattua / seinänreunus josta hahmo suostuu hyppäämään tai nostamaan kaverin ylös. Nyt kun peliin on päässyt sisään niin nämä hyväksyy osana tällaista pakettia, mutta ei tämä vieläkään mielestäni kovin kiinnostavaa pelaamista ole.
 
Jottei mene vain vitsailuksi, niin täytyy myöntää että viimeisimmällä pelisessiolla kävi kyllä mielessä, että nämä pelin peruspalaset/osiot on tässä kuitenkin rytmitetty sangen onnistuneesti. Se on sitten itse kunkin asia miten mikäkin pelin osioista maistuu (esim. oma vikani kun pelaan peliä nimeltä Last of Us II enkä ole yhtään kiinnostunut edellisen osa fiilistelyistä), mutta mitään ei ole kerralla liian pitkää aikaa.

Tästä olen samaa ja eri mieltä. Kyllä, sen yhden ja ainoan tällä kertaa pelintekijän tarkoittaman reitin etsimiseen ei yleensä mene hirveän kauaa aikaa, mutta silti ainakin ensimmäisen 6h sisään pelissä on ihan riittämiin tätä reitin etsimistä. Siinä sitten kävellään seinänreinustaa ja katsotaan koska tulee se jokin ovi jonka saa avattua / seinänreunus josta hahmo suostuu hyppäämään tai nostamaan kaverin ylös. Nyt kun peliin on päässyt sisään niin nämä hyväksyy osana tällaista pakettia, mutta ei tämä vieläkään mielestäni kovin kiinnostavaa pelaamista ole.
Tuo fiilistelyosuus toi mielestäni mukavaa vastapainoa pelin yleiselle tunnelmalle. Toisaalta minua kiinnostaa muutenkin jutut, jotka tapahtuivat pelien välillä. Etenkin spoilerissa oleva kohtaus oli minusta ihan hemmetin hauska :)
Kohdassa 9:32 ellei jostain syystä ala siitä automaattisesti.


Nuo reitin etsimisethän ovat olleet tavalla tai toisella pelien peruskauraa jo muinaisista ajoista asti. 2000-luvun räiskinnöissä oikeat reitit olivat välillä rasittavan hyvin piilotettu. Tässä taas kun vähänkään tutkii paikkoja, peli olettaa pelaajan eksyneen ja tyrkyttää jo vinkkiä. Onneksi tuon saa pois päältä. Muutenkin asetukset ovat aivan erityisen loistavat.
 
Jottei mene vain vitsailuksi, niin täytyy myöntää että viimeisimmällä pelisessiolla kävi kyllä mielessä, että nämä pelin peruspalaset/osiot on tässä kuitenkin rytmitetty sangen onnistuneesti. Se on sitten itse kunkin asia miten mikäkin pelin osioista maistuu (esim. oma vikani kun pelaan peliä nimeltä Last of Us II enkä ole yhtään kiinnostunut edellisen osa fiilistelyistä), mutta mitään ei ole kerralla liian pitkää aikaa.


Tästä olen samaa ja eri mieltä. Kyllä, sen yhden ja ainoan tällä kertaa pelintekijän tarkoittaman reitin etsimiseen ei yleensä mene hirveän kauaa aikaa, mutta silti ainakin ensimmäisen 6h sisään pelissä on ihan riittämiin tätä reitin etsimistä. Siinä sitten kävellään seinänreinustaa ja katsotaan koska tulee se jokin ovi jonka saa avattua / seinänreunus josta hahmo suostuu hyppäämään tai nostamaan kaverin ylös. Nyt kun peliin on päässyt sisään niin nämä hyväksyy osana tällaista pakettia, mutta ei tämä vieläkään mielestäni kovin kiinnostavaa pelaamista ole.
Itseäni ei niinkään se reitin etsiminen ole ärsyttänyt, mutta hieman samasta aiheesta se nurkkien nuohoaminen on kyllä pelisarjan yksiä ikävimpiä puolia kun etsii tarvikkeita. Sinänsä ymmärrettävää ettei ne tavarat ole jossain yhdessä arkussa vaan kauppojen hylätyillä hyllyillä kerättävissä, mutta on itseäni usein ärsyttänyt kun jokaisen nurkan tahtoo kumminkin kaluta läpi ettei vain missaa mitään rättiä tai asekoteloa. Tuohon ongelmaan toki hieman auttoi se asetuksista säädettävä vaihtoehto joka nappia painamalla highlightaa kerättävät esineet ympäriltä, mutta ei sekään silti sitä pientä turhautumisen tunnetta poistanut. Etenkin kun tämän vaihtoehdon älysi laittaa päälle vasta NG+.
 
Ylös Bottom