Gimble
Well-Known Member
Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä ketjun innoittamana tuli mieleen, että pöräytetäämpä vastaava ketju tulille myös telkkareiden ongelmista sekä eri merkkien takuu/huoltoprosessin/asiakaspalvelun toimivuudesta. Näistä kannattaa keskuudessamme levittää sanomaa julkisesti, ruusut ja risut.
Tässä nimittäin valitettavasti itselle tuli viime viikolla tämä taas ajankohtaiseksi ja tällä kertaa päästiin kokeilemaan miten Samsungilla huoltoprosessi toimii. Tähän mennessä ei ole vielä hirveesti raportoitavaa siitä: Soitto tukeen kun 2019 mallin Q60R kone ei boottaa, Samsung vain vilahtaa ruudulla. Tekee boottilooppia loputtomasti kunnes repii virtajohdon irti. Hieman saattaisi haiskahtaa rikkinäiseltä powerilta? Noh, onneksi sentään oli takuunalainen kone joka on Samsungin kohdalla 2 vuotta. Aika tarkalle kyllä meni, laite oli hieman alle 2 vuotta sitten ostettu. Samsungin tapauksessa ilahduttavaa oli, että laite tullaan korjaamaan kotiin.
Edellinen TV:n huoltojumppa oli muutama vuosi sitten Sony KD-55SD8505 kanssa, josta pimeni spontaanisti HDMI portti. Ja tietenkin se tärkein, jossa oli ARC. Silloin hieman harmitti, että sitä ei tultu kotiin korjaamaan vaan iso 55" Curved möhkäle piti lähettää Espooseen tohtorille. No harvahan niitä telkan massiivisia laatioita säilyttää, joten ei ollut edes missä lähettää. Sitten prosessi meni näin:
1) Huolto tulille netin kautta, jonka jälkeen odoteltiin...
2) Huoltofirma lupaa lähettää tyhjän pahvilaatikon ja fyllinkiä Postissa.
3) Muutaman päivän päästä posteliooni kurvaa pakulla pihaan ja tuo tyhjän laatikon.
4) Jumppaaminen ja telkan pakkaaminen ko. pahvilaatikkoon. (Onneksi ei ollut sentään 65" tai isompi, koska niiden siirtely ja pakkaaminen yksin ei varsinkaan ole hauskaa)
5) Sähköposti liikkeeseen, että pakattu on.
6) Pari päivää ja sama posteliooni tulee hakemaan samaisen laatikon painavampana. (Telkan omistajalla orastava huoli, että paljonko tulee telkalle lämää matkalla)
7) Odottelua....ja odottelua...ja sähköpostia, että mikä homma.
8) Huollosta ei ilmoittu, että korjattu. Soittelujen jälkeen selvisi kuulemma näin oli tapahtunut.
9) Postilla meni sitten oma aikansa hakea töllö ja kuljettaa se takaisin.
10) TV:n purku ja asennus, kaikki toimii loppu hyvin kaikki hyvin ja helpotuksen huokaus. Emolevy oli vaihdettu, eli "kaiken" uudelleenasennus säätöineen oli toki sitten vielä tehtävä.
Jännä nyt nähdä miten tämä Samsungin prosessi sujuu, sähköpostiin tuli jo ilmoitus että osat on tilattu vian kuvauksen perusteella. Sitten vaan odotellaan soittoa, että milloin sopisi tulla asentamaan uutta legoa koneeseen. Laitetaas raporttia myöhemmin siitä kun tilanne etenee.
Täytyy nyt kuitenkin jo tässä vaiheessa todeta, että telkkaa ostettaessa ihan huomioitavaa tuo takuuaika. Ei ole nimittäin 2 vuottakaan mitenkään yltiöpitkä suht. kalliiden telkkojen kohdalla. Esim. edellisellä kierroksella takuu oli Sonyssa vain vuoden (kuten btw. PS5 konsolissakin) se kerkesi onneksi hajoamaan sen ajan puitteissa, ei tarvinnut alkaa vääntämään virhevastuuseen vedoten ja saatiin samantien huolto tulille ilman viivästyksiä. Sen jälkeen kyseinen TV onkin käynyt ja kukkunut täydellisesti näihin päiviin saakka, mikälienee lastentauti siinä oli.
Pidemmän takuuajan lisäksi prosessi vaikuttaa aikas paljon kivemmalta nyt tässä Samsungin tapauksessa. Tuo 10 kohdan rumba Sonyn kanssa aiheutti aika paljon ylimääräistä vaivaa. En tiedä onko Sonyn prosessi vielä tänäkin päivänä tuo sama, jos jollakulla on tästä tuoreempia kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Ylipäätään tarinat huoltokeikoista merkkiin katsomatta olisi kiinnostavaa luettavaa. Näiden asoiden sujuminen, tai sujumattomuus jossain määrin vaikuttaa myös tulevaisuuden ostopäätöksiin tietty.
Tässä nimittäin valitettavasti itselle tuli viime viikolla tämä taas ajankohtaiseksi ja tällä kertaa päästiin kokeilemaan miten Samsungilla huoltoprosessi toimii. Tähän mennessä ei ole vielä hirveesti raportoitavaa siitä: Soitto tukeen kun 2019 mallin Q60R kone ei boottaa, Samsung vain vilahtaa ruudulla. Tekee boottilooppia loputtomasti kunnes repii virtajohdon irti. Hieman saattaisi haiskahtaa rikkinäiseltä powerilta? Noh, onneksi sentään oli takuunalainen kone joka on Samsungin kohdalla 2 vuotta. Aika tarkalle kyllä meni, laite oli hieman alle 2 vuotta sitten ostettu. Samsungin tapauksessa ilahduttavaa oli, että laite tullaan korjaamaan kotiin.
Edellinen TV:n huoltojumppa oli muutama vuosi sitten Sony KD-55SD8505 kanssa, josta pimeni spontaanisti HDMI portti. Ja tietenkin se tärkein, jossa oli ARC. Silloin hieman harmitti, että sitä ei tultu kotiin korjaamaan vaan iso 55" Curved möhkäle piti lähettää Espooseen tohtorille. No harvahan niitä telkan massiivisia laatioita säilyttää, joten ei ollut edes missä lähettää. Sitten prosessi meni näin:
1) Huolto tulille netin kautta, jonka jälkeen odoteltiin...
2) Huoltofirma lupaa lähettää tyhjän pahvilaatikon ja fyllinkiä Postissa.
3) Muutaman päivän päästä posteliooni kurvaa pakulla pihaan ja tuo tyhjän laatikon.
4) Jumppaaminen ja telkan pakkaaminen ko. pahvilaatikkoon. (Onneksi ei ollut sentään 65" tai isompi, koska niiden siirtely ja pakkaaminen yksin ei varsinkaan ole hauskaa)
5) Sähköposti liikkeeseen, että pakattu on.
6) Pari päivää ja sama posteliooni tulee hakemaan samaisen laatikon painavampana. (Telkan omistajalla orastava huoli, että paljonko tulee telkalle lämää matkalla)
7) Odottelua....ja odottelua...ja sähköpostia, että mikä homma.
8) Huollosta ei ilmoittu, että korjattu. Soittelujen jälkeen selvisi kuulemma näin oli tapahtunut.
9) Postilla meni sitten oma aikansa hakea töllö ja kuljettaa se takaisin.
10) TV:n purku ja asennus, kaikki toimii loppu hyvin kaikki hyvin ja helpotuksen huokaus. Emolevy oli vaihdettu, eli "kaiken" uudelleenasennus säätöineen oli toki sitten vielä tehtävä.
Jännä nyt nähdä miten tämä Samsungin prosessi sujuu, sähköpostiin tuli jo ilmoitus että osat on tilattu vian kuvauksen perusteella. Sitten vaan odotellaan soittoa, että milloin sopisi tulla asentamaan uutta legoa koneeseen. Laitetaas raporttia myöhemmin siitä kun tilanne etenee.
Täytyy nyt kuitenkin jo tässä vaiheessa todeta, että telkkaa ostettaessa ihan huomioitavaa tuo takuuaika. Ei ole nimittäin 2 vuottakaan mitenkään yltiöpitkä suht. kalliiden telkkojen kohdalla. Esim. edellisellä kierroksella takuu oli Sonyssa vain vuoden (kuten btw. PS5 konsolissakin) se kerkesi onneksi hajoamaan sen ajan puitteissa, ei tarvinnut alkaa vääntämään virhevastuuseen vedoten ja saatiin samantien huolto tulille ilman viivästyksiä. Sen jälkeen kyseinen TV onkin käynyt ja kukkunut täydellisesti näihin päiviin saakka, mikälienee lastentauti siinä oli.
Pidemmän takuuajan lisäksi prosessi vaikuttaa aikas paljon kivemmalta nyt tässä Samsungin tapauksessa. Tuo 10 kohdan rumba Sonyn kanssa aiheutti aika paljon ylimääräistä vaivaa. En tiedä onko Sonyn prosessi vielä tänäkin päivänä tuo sama, jos jollakulla on tästä tuoreempia kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Ylipäätään tarinat huoltokeikoista merkkiin katsomatta olisi kiinnostavaa luettavaa. Näiden asoiden sujuminen, tai sujumattomuus jossain määrin vaikuttaa myös tulevaisuuden ostopäätöksiin tietty.
Viimeksi muokattu: