Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TV-ongelmat/vikaantuminen ja huoltoprosessit

Gimble

Well-Known Member
Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä ketjun innoittamana tuli mieleen, että pöräytetäämpä vastaava ketju tulille myös telkkareiden ongelmista sekä eri merkkien takuu/huoltoprosessin/asiakaspalvelun toimivuudesta. Näistä kannattaa keskuudessamme levittää sanomaa julkisesti, ruusut ja risut.

Tässä nimittäin valitettavasti itselle tuli viime viikolla tämä taas ajankohtaiseksi ja tällä kertaa päästiin kokeilemaan miten Samsungilla huoltoprosessi toimii. Tähän mennessä ei ole vielä hirveesti raportoitavaa siitä: Soitto tukeen kun 2019 mallin Q60R kone ei boottaa, Samsung vain vilahtaa ruudulla. Tekee boottilooppia loputtomasti kunnes repii virtajohdon irti. Hieman saattaisi haiskahtaa rikkinäiseltä powerilta? Noh, onneksi sentään oli takuunalainen kone joka on Samsungin kohdalla 2 vuotta. Aika tarkalle kyllä meni, laite oli hieman alle 2 vuotta sitten ostettu. Samsungin tapauksessa ilahduttavaa oli, että laite tullaan korjaamaan kotiin.

Edellinen TV:n huoltojumppa oli muutama vuosi sitten Sony KD-55SD8505 kanssa, josta pimeni spontaanisti HDMI portti. Ja tietenkin se tärkein, jossa oli ARC. Silloin hieman harmitti, että sitä ei tultu kotiin korjaamaan vaan iso 55" Curved möhkäle piti lähettää Espooseen tohtorille. No harvahan niitä telkan massiivisia laatioita säilyttää, joten ei ollut edes missä lähettää. Sitten prosessi meni näin:

1) Huolto tulille netin kautta, jonka jälkeen odoteltiin...
2) Huoltofirma lupaa lähettää tyhjän pahvilaatikon ja fyllinkiä Postissa.
3) Muutaman päivän päästä posteliooni kurvaa pakulla pihaan ja tuo tyhjän laatikon.
4) Jumppaaminen ja telkan pakkaaminen ko. pahvilaatikkoon. (Onneksi ei ollut sentään 65" tai isompi, koska niiden siirtely ja pakkaaminen yksin ei varsinkaan ole hauskaa)
5) Sähköposti liikkeeseen, että pakattu on.
6) Pari päivää ja sama posteliooni tulee hakemaan samaisen laatikon painavampana. (Telkan omistajalla orastava huoli, että paljonko tulee telkalle lämää matkalla)
7) Odottelua....ja odottelua...ja sähköpostia, että mikä homma.
8) Huollosta ei ilmoittu, että korjattu. Soittelujen jälkeen selvisi kuulemma näin oli tapahtunut.
9) Postilla meni sitten oma aikansa hakea töllö ja kuljettaa se takaisin.
10) TV:n purku ja asennus, kaikki toimii loppu hyvin kaikki hyvin ja helpotuksen huokaus. Emolevy oli vaihdettu, eli "kaiken" uudelleenasennus säätöineen oli toki sitten vielä tehtävä.

Jännä nyt nähdä miten tämä Samsungin prosessi sujuu, sähköpostiin tuli jo ilmoitus että osat on tilattu vian kuvauksen perusteella. Sitten vaan odotellaan soittoa, että milloin sopisi tulla asentamaan uutta legoa koneeseen. Laitetaas raporttia myöhemmin siitä kun tilanne etenee.

Täytyy nyt kuitenkin jo tässä vaiheessa todeta, että telkkaa ostettaessa ihan huomioitavaa tuo takuuaika. Ei ole nimittäin 2 vuottakaan mitenkään yltiöpitkä suht. kalliiden telkkojen kohdalla. Esim. edellisellä kierroksella takuu oli Sonyssa vain vuoden (kuten btw. PS5 konsolissakin) se kerkesi onneksi hajoamaan sen ajan puitteissa, ei tarvinnut alkaa vääntämään virhevastuuseen vedoten ja saatiin samantien huolto tulille ilman viivästyksiä. Sen jälkeen kyseinen TV onkin käynyt ja kukkunut täydellisesti näihin päiviin saakka, mikälienee lastentauti siinä oli.

Pidemmän takuuajan lisäksi prosessi vaikuttaa aikas paljon kivemmalta nyt tässä Samsungin tapauksessa. Tuo 10 kohdan rumba Sonyn kanssa aiheutti aika paljon ylimääräistä vaivaa. En tiedä onko Sonyn prosessi vielä tänäkin päivänä tuo sama, jos jollakulla on tästä tuoreempia kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Ylipäätään tarinat huoltokeikoista merkkiin katsomatta olisi kiinnostavaa luettavaa. Näiden asoiden sujuminen, tai sujumattomuus jossain määrin vaikuttaa myös tulevaisuuden ostopäätöksiin tietty.
 
Viimeksi muokattu:
Aihetta hieman sivuten. Itse olen tv:tä gigantista ostamassa ja olisi mukava kuulla myös kokemusta tuosta gigantin tarjoamasta 5v. lisätakuusta. Kannattaako vai ei eli saako tuon takia tapella gigantin kanssa mahdollisessa tv:n ongelmatapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Aihetta hieman sivuten. Itse olen tv:tä gigantista ostamassa ja olisi mukava kuulla myös kokemusta tuosta gigantin tarjoamasta 5v. lisätakuusta. Kannattaako vai ei eli saako tuon takia tapella gigantin kanssa mahdollisessa tv:n ongelmatapauksessa.

Miettinyt tätä samaa, miten se käytäntö sitten menee? Ensinnäkin onko ihan selvä homma niksnaks, ei tarvi vääntää mistään? Ja millainen mahdollinen huoltoprosessi? Onko tuollainen 10 kohdan lähettelyhelvetti kuten avausviestissä, vaiko jotain muuta?

Entä jos 5V mallin korjaus on ns. järjenvastaista, eli uusi vastaava kaupasta on mellki tyyliin halvempi kuin alkaa rassaan jo aikalailla vanhaa laitetta. 5V on nykyajan telkoissa aika pitkä aika jo. Korjataanko wanha jääräpäisesti (jos nyt enää siinä vaiheessa osiakaan saa) vai tarjoisiko Gigantti ehkä uudemman mallin tilalle heittämällä? Nyt kun tässä on kaksi telkkaa mennyt huoltoon, niin kyllä tuota saatan harkita kun telkkarivaihtoviikot tulee taas joskus ajankohtaiseksi. Olisi erittäin kiva kuulla hlökohtaisia kokemuksia Gigantin suhteen miten prosessi on mennyt kun Telkka on hajonnut tämän Gigantin maksullisen lisätakuun puitteissa.

...Jännä nyt nähdä miten tämä Samsungin prosessi sujuu, sähköpostiin tuli jo ilmoitus että osat on tilattu vian kuvauksen perusteella. Sitten vaan odotellaan soittoa, että milloin sopisi tulla asentamaan uutta legoa koneeseen. Laitetaas raporttia myöhemmin siitä kun tilanne etenee.

Huoltokaveri soitti Sampasta ja varaosat olivat saapuneet. Tulee käymään torstaina. On vähän matkaa ja kaverilla oli toinenkin keikka hoodeilla, niin saa sitten pari juttua hoideltua samoilla ajoilla. Parempi niin ja olen tyytyväinen aikatauluun. Pakun peräloosterissa mukana kuulemma emolevyä ja paneelia myöten legoja, eli eiköhän laite takaisin tulille saada. Vaikka orastavasti harmittaa, niin näin ripeä toiminta kyllä minimoi henkiset kärsimykset. Telkkari on takaisin palveluksessa ehkäpä jo parin päivän päästä.
 
Miettinyt tätä samaa, miten se käytäntö sitten menee? Ensinnäkin onko ihan selvä homma niksnaks, ei tarvi vääntää mistään? Ja millainen mahdollinen huoltoprosessi? Onko tuollainen 10 kohdan lähettelyhelvetti kuten avausviestissä, vaiko jotain muuta?

Entä jos 5V mallin korjaus on ns. järjenvastaista, eli uusi vastaava kaupasta on mellki tyyliin halvempi kuin alkaa rassaan jo aikalailla vanhaa laitetta. 5V on nykyajan telkoissa aika pitkä aika jo. Korjataanko wanha jääräpäisesti (jos nyt enää siinä vaiheessa osiakaan saa) vai tarjoisiko Gigantti ehkä uudemman mallin tilalle heittämällä? Nyt kun tässä on kaksi telkkaa mennyt huoltoon, niin kyllä tuota saatan harkita kun telkkarivaihtoviikot tulee taas joskus ajankohtaiseksi. Olisi erittäin kiva kuulla hlökohtaisia kokemuksia Gigantin suhteen miten prosessi on mennyt kun Telkka on hajonnut tämän Gigantin maksullisen lisätakuun puitteissa.



Huoltokaveri soitti Sampasta ja varaosat olivat saapuneet. Tulee käymään torstaina. On vähän matkaa ja kaverilla oli toinenkin keikka hoodeilla, niin saa sitten pari juttua hoideltua samoilla ajoilla. Parempi niin ja olen tyytyväinen aikatauluun. Pakun peräloosterissa mukana kuulemma emolevyä ja paneelia myöten legoja, eli eiköhän laite takaisin tulille saada. Vaikka orastavasti harmittaa, niin näin ripeä toiminta kyllä minimoi henkiset kärsimykset. Telkkari on takaisin palveluksessa ehkäpä jo parin päivän päästä.
Tuo on kyllä mielestäni hienoa palvelua, että tullaan ihan kotiin asti korjaamaan televisiota.Jää tuo hirveä huoltoon roudaus/postistus hässäkkä kokonaan pois. Onko näin muuten kaikilla tv valmistajilla 55" ylospäin?
 
Tuo on kyllä mielestäni hienoa palvelua, että tullaan ihan kotiin asti korjaamaan televisiota.Jää tuo hirveä huoltoon roudaus/postistus hässäkkä kokonaan pois. Onko näin muuten kaikilla tv valmistajilla 55" ylospäin?
Jep todellakin, pisteitä nostattava seikka kun seuraavaksi telkanvaihtoviikot ovat ajankohtaiset. Minuakin kiinnostaa, miten muilla merkeillä huoltoasioita klaarataan ja takuuajat. En todellakaan uskalla olettaa, että kotikäynti on "ihan perus" muilla kuin Samsung. Sen takia laitoinkin ketjun tulille, että saadaan tähän näkyvyyttä. Referoin nyt mitä itse tiedän omien kokemuksien perusteella:

Sony- TV laitteissa 1 vuoden takuu, laite pitää pakata itse ja lähettää Espooseen tohtorille. Sitä ennen täytellään netissä kaavakkeita yms. jumppaamista. Avausviestissä lisää käytännön toimenpiteistä. Huomioitavaa, että Sonyllä on myös PS5 konsolissa mielestäni aivan liian lyhyt takuu: Vain 1 vuotta.

Samsung - TV laitteissa 2 vuoden takuu. Puhelinsoitto tukeen ja homma lähtee vireille. Kannattaa ottaa laitteen tyyppikilvestä kuva enne puhelua, jotta voi kertoa tarkan mallin sekä sarjanumeron. Telkka tullaan korjaamaan kotiin.

LG - TV laitteissa 2 vuoden takuu. (otin tästä selvää viimeksi kun oli telkkarinvaihtoviikot) Huoltoprosesseista ei tietoa, toivottavasti joku jakaa myöhemmin miten hoituu jos LG ruutu kaipaa huoltoa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko näin muuten kaikilla tv valmistajilla 55" ylospäin?
Rovaniemellä asuvalla ystävälläni on 65-tuumainen LG:n CX-sarjan OLED-telkkari, jossa kuitenkin ilmeni ongelmia hyvin nopeasti. Huoltomies tuli ihan kotiin asti vaihtamaan vehkeestä sisuskalut, ja sen jälkeen on töllötin toiminut.

Jos ei lasketa sitä, että ensialkuun myyjäliikkeen ja LG:n välillä vastuuta pompoteltiin, ja huoltokeikan odottelua viallisen laitteen kanssa kesti muistaakseni nelisen viikkoa, meni operaatio muuten hyvin. Koko tuon ajan TV:tä pystyi kuitenkin tietyin reunaehdoin käyttämään, eli se ei ollut täysin toimimaton tiiliskivi missään vaiheessa.
 
Rovaniemellä asuvalla ystävälläni on 65-tuumainen LG:n CX-sarjan OLED-telkkari, jossa kuitenkin ilmeni ongelmia hyvin nopeasti. Huoltomies tuli ihan kotiin asti vaihtamaan vehkeestä sisuskalut, ja sen jälkeen on töllötin toiminut.

Jos ei lasketa sitä, että ensialkuun myyjäliikkeen ja LG:n välillä vastuuta pompoteltiin, ja huoltokeikan odottelua viallisen laitteen kanssa kesti muistaakseni nelisen viikkoa, meni operaatio muuten hyvin. Koko tuon ajan TV:tä pystyi kuitenkin tietyin reunaehdoin käyttämään, eli se ei ollut täysin toimimaton tiiliskivi missään vaiheessa.
Tämä on hieno tieto. Itsekkin tulen luultavimmin LG:n tv:n ostamaan, koska entinenkin on samaa merkkiä ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Millaista vikaa muuten ystäväsi tv:ssä oli?
 
Viimeksi muokattu:
55" lähettäminen nyt vielä todistetusti onnistuu, ei sekään kuitenkaan hauskaa puuhaa ole. Olisi aika kohtuutonta pyytää lähettämään 65" siinä menee raja. Pelkästään pakkaaminen yksin on jo aika suorite. Toivottavasti minkään merkin maahantuoja/huolto ei edellytä sellaista, edes Sony...
 
Meni noin 2,5v 43" LG led valot. Elisa ei alkanut jostain syystä millekään vaan sanoi että ota yhteys LG huoltoon. Tein LG huoltoon reklamaation ja sain ilmaisen huollon. Huoltomies haki TV:n kotoa ja palautti kotiin, päivä tais mennä korjauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
55" lähettäminen nyt vielä todistetusti onnistuu, ei sekään kuitenkaan hauskaa puuhaa ole. Olisi aika kohtuutonta pyytää lähettämään 65" siinä menee raja. Pelkästään pakkaaminen yksin on jo aika suorite. Toivottavasti minkään merkin maahantuoja/huolto ei edellytä sellaista, edes Sony...
Philipsin "ylpeänä" omistajana jouduin omakätisesti pakkaamaan 65-tuumaisen töllöni takuuhuoltoa varten. Tyhjän laatikon sentään toimittavat, jos sitä ei itseltä löydy. Postin kotiinkuljetuksella hoituivat kuljetukset ainakin reilut 1,5 vuotta sitten.

Huoltoon oltiin yhteydessä ensin Philipsin nettisivuilta löytyvän takuuhuoltolomakkeen kautta. Tämän jälkeen yhteydenpito jatkui sähköpostitse. Televisio piti rekisteröidä ennen takuuhuoltoon lähettämistä Philipsin nettisivuilla. Huolto-operaatio kesti kaikkiaan n. 1,5 kuukautta (ensimmäisestä lähetetystä viestistä korjatun töllön kotiin paluuseen saakka).

Ja ennen kuin joku kysyy: Ambilight (ja Android-käyttis) oli oikeastaan ainoa syy merkin valintaan.

Philipsin telkkareilla on pääasiassa kahden vuoden takuu (poikkeuksena kolmen vuoden takuu seuraavilla: LCD B-, BDM-, M-, S-, X-, P- ja V-sarjat. V-sarjan osalta koskien tuotteita, jotka on ostettu 1.12.2019 alkaen).
 
Huoltokaveri soitti Sampasta ja varaosat olivat saapuneet. Tulee käymään torstaina. On vähän matkaa ja kaverilla oli toinenkin keikka hoodeilla, niin saa sitten pari juttua hoideltua samoilla ajoilla. Parempi niin ja olen tyytyväinen aikatauluun. Pakun peräloosterissa mukana kuulemma emolevyä ja paneelia myöten legoja, eli eiköhän laite takaisin tulille saada. Vaikka orastavasti harmittaa, niin näin ripeä toiminta kyllä minimoi henkiset kärsimykset. Telkkari on takaisin palveluksessa ehkäpä jo parin päivän päästä.

Noniin ja kaveri pimpotti ovikelloa täsmällisesti juuri silloin kun oltiin sovittu. Ei muuta kuin "Hoitopöytä" olohuoneeseen ja telkkari siihen selälleen. Tuotapikaa saatiin diagnoosiksi, että paneeli sökö. Ei muuta kuin takakansi irti, legot irti, paneelimoduuli irti. Uusi paneelimoduuli hoitopöydälle, leegot takaisin gines, ja tapalevy kiinni. Koko hommaan kului vissiin about 20 min. Johto kiinni ja telkka käy ja kukkuu taas! Tässä meni nyt telkan "eniten kuluvat osat" vaihtoon ja niiden elinkaaren laskurit meni sitten nollaan. Toivottavasti nyt sitten tällä kertaa kestää yhtä kauan kuin telkkaria muutoin on mielekästä käyttää.

Koko prosessi puhelinsoitosta kotona huollettuun telkkaan 9 päivää. (7arkipäivää) Ja potilas ei ollut missään Tampereen keskustassa, vaan pienemmällä paikkakunnalla Pirkanmaalla. Loistavaa duunia Samsungin huoltokumppanilta. Oli siinä vähän juttua näistä hommeleista, niin itseasiassa kuulemma tämä kotikorjaus koskee yli 40" telkkoja Samsungin tapauksessa....ja koska pienin mitä myydään taitaa olla tyyliin 43" niin koskee siis käytännössä kaikkia Samsung telkkoja kotihuolto.

Philipsin "ylpeänä" omistajana jouduin omakätisesti pakkaamaan 65-tuumaisen töllöni takuuhuoltoa varten. Tyhjän laatikon sentään toimittavat, jos sitä ei itseltä löydy. Postin kotiinkuljetuksella hoituivat kuljetukset ainakin reilut 1,5 vuotta sitten.

Huoltoon oltiin yhteydessä ensin Philipsin nettisivuilta löytyvän takuuhuoltolomakkeen kautta. Tämän jälkeen yhteydenpito jatkui sähköpostitse. Televisio piti rekisteröidä ennen takuuhuoltoon lähettämistä Philipsin nettisivuilla. Huolto-operaatio kesti kaikkiaan n. 1,5 kuukautta (ensimmäisestä lähetetystä viestistä korjatun töllön kotiin paluuseen saakka).

Ja ennen kuin joku kysyy: Ambilight (ja Android-käyttis) oli oikeastaan ainoa syy merkin valintaan.

Aivan järkyttävää, hohhoijaa. Itsellä ei ole Androidia ikävä kun se edellinen Sony kaatuili tämän tästä ensimmäiset ainakin 1.5 vuotta, kunnes tyyliin 10 päivityksen jälkeen telkasta tuli pikkuhiljaa stabiili. Toivottavasti ovat nykyään parempia. Ambilight semisti itseäkin kiinnostaisi, 65" lähettely ei! :D
 
Viimeksi muokattu:
Philipsin "ylpeänä" omistajana jouduin omakätisesti pakkaamaan 65-tuumaisen töllöni takuuhuoltoa varten. Tyhjän laatikon sentään toimittavat, jos sitä ei itseltä löydy. Postin kotiinkuljetuksella hoituivat kuljetukset ainakin reilut 1,5 vuotta sitten.

Huoltoon oltiin yhteydessä ensin Philipsin nettisivuilta löytyvän takuuhuoltolomakkeen kautta. Tämän jälkeen yhteydenpito jatkui sähköpostitse. Televisio piti rekisteröidä ennen takuuhuoltoon lähettämistä Philipsin nettisivuilla. Huolto-operaatio kesti kaikkiaan n. 1,5 kuukautta (ensimmäisestä lähetetystä viestistä korjatun töllön kotiin paluuseen saakka).

Ja ennen kuin joku kysyy: Ambilight (ja Android-käyttis) oli oikeastaan ainoa syy merkin valintaan.

Philipsin telkkareilla on pääasiassa kahden vuoden takuu (poikkeuksena kolmen vuoden takuu seuraavilla: LCD B-, BDM-, M-, S-, X-, P- ja V-sarjat. V-sarjan osalta koskien tuotteita, jotka on ostettu 1.12.2019 alkaen).

Aivan järkyttävää, hohhoijaa. Itsellä ei ole Androidia ikävä kun se edellinen Sony kaatuili tämän tästä ensimmäiset ainakin 1.5 vuotta, kunnes tyyliin 10 päivityksen jälkeen telkasta tuli pikkuhiljaa stabiili. Toivottavasti ovat nykyään parempia. Ambilight semisti itseäkin kiinnostaisi, 65" lähettely ei! :D

Kieltämättä järkyttävää. Huollon jälkeen töllö onkin pelannut moitteettomasti. Takuuhuollon syyhän oli kadonnut kuva. Ääni ja Ambilight toimivat hyvin, kuva taas katosi kokonaan.

Android on itselleni aivan ehdoton sekä telkkareissa että puhelimissa. Ambilight puolestaan on upea tunnelmanluoja. Olen yhdistänyt myös olohuoneen valaistuksen synkkaan telkkarin kanssa (Philips Hue). Onhan se elokuvien katsominen todella upea kokemus. Äänentoiston on toki myös hyvä olla kunnossa (itselläni vahvistin + 5.1-järjestelmä).

Android-käyttis toimii oman kokemuksen mukaan telkkareissakin moitteettomasti. Heti alussa pitää vain hoitaa kaikki mahdollinen ajan tasalle (mm. eri sovellusten sekä käyttiksen uusimmat päivitykset, asetukset yms.).

Mutta joo, takuukäytännöt Philipsin puolella saavat vakavasti harkitsemaan myös muita vaihtoehtoja tulevaisuudessa.
 
Laitetaanpa tännkin kysymys kun täällä on monia LG CX omistajia.

Itsellä on ollut sellaista että PS5 pelatessa kuva välähtää, ikäänkuin kuvasignaali katoaa, tulee iso HDMI-ikoni (vähän kuin valitsisit LG telkkarista lähteen jota haluat katsoa) ja sitten onkin takaisin PS5 kuvassa. Tätä kuitenkin tapahtuu todella harvakseltaan, joskus niitä on kerran päivässä, joskus kerran viikossa.

Jotenkin tiedän jo huollon puolelta vastauksen jos tuossa lähtee tutkimaan tarkemmin, että pitäisi siinä tapauksessa hankkia toinen HDMI 2.1 kaapeli ja katsoa että ilmeneekö tuota välähdystä vielä sen jälkeen. Ei tuo nyt vielä ole niin häirinnyt, mutta toki jos tuota tapahtuisi jatkuvasti niin sitten lähtisin selvittämään enemmän.

Onko muilla ollut tälläisiä ongelmia?
 
Muistelisin, että oli jossain vaiheessa tuota ongelmaa, mutta olisikohan ollut tietyn firmware-version riesa vai lähtikö vaan kun irrotin hdmi-johdon ja laitoin uudestaan kiinni. Eli tarkasta ainakin, että on viimeisin ohjelmistopäivitys ja johdon kiinnitys.
 
2v 2kk vanha Samsung Q60T 58" meni eilen rikki, ei tule kuvaa. Sopivasti takuu meni tosiaan tuossa Heinäkuussa umpeen, mutta aspan henkilö laittoi silti huoltoon lähetteen, saa nähdä korjataanko vai saanko hyvityksen. Toivoisin kyllä hyvitystä niin voisi ostaa paremman Luulisi myös ettei 499€ töllöön kovin kallista korjausta aleta tekemään.
Tuollainen tapaus oli tosiaan pari viikkoa sitten, ja nyt on paneeli vaihdettu takuuhuoltona paikallisen liikkeen toimesta. Kuulemma ainakin 3v ajan olisi velvollisuus korjata jos tulee ongelmia, olikohan joku EU:n lakijuttu.
 
Miettinyt tätä samaa, miten se käytäntö sitten menee? Ensinnäkin onko ihan selvä homma niksnaks, ei tarvi vääntää mistään? Ja millainen mahdollinen huoltoprosessi? Onko tuollainen 10 kohdan lähettelyhelvetti kuten avausviestissä, vaiko jotain muuta?

Entä jos 5V mallin korjaus on ns. järjenvastaista, eli uusi vastaava kaupasta on mellki tyyliin halvempi kuin alkaa rassaan jo aikalailla vanhaa laitetta. 5V on nykyajan telkoissa aika pitkä aika jo. Korjataanko wanha jääräpäisesti (jos nyt enää siinä vaiheessa osiakaan saa) vai tarjoisiko Gigantti ehkä uudemman mallin tilalle heittämällä?
Tuli tutustuttua tähän Gigantin lisätakuuseen kohtalaisen hyvin kun olin vanhaa tätiäni auttamassa jääkaappiostoksilla. Otettiin Gigantin takuu elämää helpottamaan - hänellä kun ei mikään ole helppoa niin jos jotain apuja saa niin ehdottomasti rahan väärti.

Tätini kertasi myyjän kanssa niin moneen kertaan näitä että muistan kaiken sanasta sanaan ja voin kertoa että eivät jääräpäisesti korjaa vanhaa laitetta vaan uuden saa vastaavan laatuisen tilalle mikäli korjauskustannus alkaa tavoitella uutta laitetta. Samoiten, tekevät kotiin nämä huoltoreissut ja laitteidenvaihdot.
Ja se ei ole Gigantti kun nämä huollot jne tekee vaan ovat ulkoistaneet sen yhteistyökumppaneillensa.

On huomionarvoista että tämä Gigantin myymä palvelu kattaa ainoastaan valmistajan oman takuun jälkeisen ajan. Eli jos esim. minun 2v valmistajan ja Gigantin 5v lisätakuulla ostettu venäläinen perssuristin hajoaa alle kahden vuoden päästä ostohetkestä, on otettava valmistajaan yhteyttä. vuodet 3-5 on sitten Gigantin vastuulla.

Itsessään palvelun toimivuudesta en sitten osaa sanoakaan mitään - pelkästään myyntipuheet jäänyt kummittelemaan melkein jopa painajaisissa. Niin monasti se piti kerrata.
 
Tuollainen tapaus oli tosiaan pari viikkoa sitten, ja nyt on paneeli vaihdettu takuuhuoltona paikallisen liikkeen toimesta. Kuulemma ainakin 3v ajan olisi velvollisuus korjata jos tulee ongelmia, olikohan joku EU:n lakijuttu.

Hyvä juttu, eli taas Sampan QLEDissä paneeli sököksi spontaanisti, kuten meillä Q60R kanssa kävi. Onkohan näitä susipaneeleista enemmänkin sitten? Noh, ehkä kuitenkin näissä onni onnettomuudessa, että vialliset yksilöt kosahtaa kaiketi hyvän sään aikana ja sitten laitetaan vaan uusi ja saapahan sitten nolla tuntia ajetun paneelin. Tälläkin kertaa aika nopsasti meni prosessi, käväskö kotona sen korjaamassa?
 
Viimeksi muokattu:
Tälläkin kertaa aika nopsasti meni prosessi, käväskö kotona sen korjaamassa?
Kyllä kävi, max 30 minuuttia viipyi.

Sanoi että jollain toisella on vaihdettu 3 vuoden aikana 3 kertaa paneeli, ja taisi olla vielä täysin sama mallikin. Tekisi mieli vaihtaa kyllä, Powerin outletissä olisi 65" Q70 800€, saisi vähän enemmän irti pleikasta samalla, ja taitaisi vielä just mahtua tuohon nurkkaan.

Sanoi myös että LG, jonka huolto heillä myös, on huomattavasti nihkeämpi huoltojen suhteen. Tiedä sitten onko LG muuten kestävämpi merkki,
 
Kyllä kävi, max 30 minuuttia viipyi.

Sanoi että jollain toisella on vaihdettu 3 vuoden aikana 3 kertaa paneeli, ja taisi olla vielä täysin sama mallikin. Tekisi mieli vaihtaa kyllä, Powerin outletissä olisi 65" Q70 800€, saisi vähän enemmän irti pleikasta samalla, ja taitaisi vielä just mahtua tuohon nurkkaan.

Sanoi myös että LG, jonka huolto heillä myös, on huomattavasti nihkeämpi huoltojen suhteen. Tiedä sitten onko LG muuten kestävämpi merkki,

Hyvä kun tuli kuntoon. Mutta tuohon kertomaansa tapaukseen viitaten: Jos kolme kertaa kosahtaa paneli samasta laitteesta, niin alkaa herää jo kysymys korjataanko siinä vikaa, vaiko seurausta? Itse ehkä olisin jo vaatinut jotain muuta ratkaisua viimeistään kolmannen hajotessa, ehkä jo toisen kohdalla.

Sitten ihan mielenkiinnosta muuten: Perusteliko mitenkään, että miten LG:n huolto "on nihkeämpi" ?
 
Hyvä kun tuli kuntoon. Mutta tuohon kertomaansa tapaukseen viitaten: Jos kolme kertaa kosahtaa paneli samasta laitteesta, niin alkaa herää jo kysymys korjataanko siinä vikaa, vaiko seurausta? Itse ehkä olisin jo vaatinut jotain muuta ratkaisua viimeistään kolmannen hajotessa, ehkä jo toisen kohdalla.
Meillä korjattiin takuunalaista tiskikonetta varmaan kuusi kertaa. Aina tuli sama vika tai siis ainakin sama vikakoodi takaisin. Viimein sitten suostuivat vaihtamaan uuteen koneeseen, että kaipa tuossa joku juttu on että yritetään korjata aika pitkään ennenkuin vaihdetaan koko laite.

Täällä on muuten alkanut yli viisi vuotias LG OLED hieman oreilla. Tai siis lähinnä sovellukset jäätyilevät ja telkkaria saa olla käynnistelemässä uudelleen. Päivityksiä niin sovelluksiin kuin itse telkkariin on ajettu sitä mukaa kun niitä on tarjottu. Kuva on edelleen äärimmäisen hyvä, eikä mitään haamukuvia, kuolleita tai puhkipalaneita pikseleitä tai muutakaan probleemaa ole ilmennyt. Joten pelikäytössä ollut edelleen äärimmäisen hyvä, mutta sitten taas sellaisessa päivittäisessä arkikäytössä vähän enemmän ongelmia.

En ole vikaa sen kummemmin tutkinut, että osaisin sanoa muuta kuin, että satunnaisesti sovellukset, kuten Netflix, Amazon, HBO ja kumppanit jäätyilevät ja hidastelevat. Myös ihan normiteeveen ohjelmaopas käyttäytyy aika "rauhallisesti". :D

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Onko tällaiset ongelmat vaan vanhentuvan älytelevision ominaisuuksia?
 
Ylös Bottom