Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 22

Se miten tämä käytännössä on toteutettu on taas asia erikseen. Eli mitään NHL98 -tyylistä keinotekoista vaikeuttamista en kaipaa.

Turhautuuko pelaajat, kun syöttö ei mene perille vai tuleeko enemmän fiilis, että huonot syötöt on oma vika, joita kannattaa miettiä milloin syöttää ja minne...

Niin ois kiva kuulla huijaako CPU (jälleen kerran)..
 
Toi presentaation olemattomuus kyl ärsyttää. Käytännössä kaikki poistettu. :/
NHL-sarja palasi geneeriseen presentaatioon jo NHL 20-pelissä. Tämän vuoden pelissä on ylikorostettu AR-ominaisuuksia. Tosin kyllä ne jäähyuusinnat edelleen ovat siellä. Havainto tehty gameplay-videoiden perusteella.
 
NHL-sarja palasi geneeriseen presentaatioon jo NHL 20-pelissä. Tämän vuoden pelissä on ylikorostettu AR-ominaisuuksia. Tosin kyllä ne jäähyuusinnat edelleen ovat siellä. Havainto tehty gameplay-videoiden perusteella.
Siis siellä on asetuksissa presentaatioon asetus. Tiivistetty/täysi.

Tiivistetty: maalit uusitaan vain kerran, jäähy tai muitakaan uusintoja ei ole. Jäähyaitioon meneminen näytetään ja tuo AR kyltti jäähyn syystä ilmestyy sinne takaseinään. On pitkään esillä ja hyvin ehdit näkemään mitä siellä on.

Täysi: Maalit uusitaan kahdesti, jäähyistä tulee uusinnat. Mutta pelaajan menemistä aitioon ei näytetä, vaan se tapahtuu uusinnan aikana siellä taustalla. Kuva siirtyy uusinnan jälkeen siihen näkymään missä AR pohjalla näkyy jäähyn syy, mutta se on esillä tyyliin 0,5sek, jolloin se vain välähtää ruudulla.
 
Se miten tämä käytännössä on toteutettu on taas asia erikseen. Eli mitään NHL98 -tyylistä keinotekoista vaikeuttamista en kaipaa.

Turhautuuko pelaajat, kun syöttö ei mene perille vai tuleeko enemmän fiilis, että huonot syötöt on oma vika, joita kannattaa miettiä milloin syöttää ja minne...
Niin ois kiva kuulla huijaako CPU (jälleen kerran)..

Mielestäni tässä oli sellainen fiilis, että jos syötöt menee ohi se on ihan oma vika. Joko tähtäsi huonosti tai sitten pelaaja oli sellaisessa paikassa ettei siitä voisi odottaakaan syötön onnistuvan. Vaikeiden syöttöjen onnistuminen vaatii tarkkaa tähtäystä. Ei ollut sellaista fiilistä, että omiin syöttöihin liittyen peli koittaisi mitenkään keinotekoisesti vaikeuttaa.

Itse en päässyt vielä trialin aikana käsiksi mihinkään koviin kortteihin kun aika vähän tuli pelattua ja vain HUTtia kokeilin. Ei ainakaan tuntunut että esim 81 Puljujärvellä olisi merkittävästi helpompi saada syötöt osumaan, kuin vaikkapa jollain 77 Arttu Ruotsalaisella. En tosin ihan hirveästi pelannut, enkä mitään yli 82 rating pelaajaa kokeillut, niin en tähän sen tarkemmin osaa ottaa kantaa.
 
Mielestäni tässä oli sellainen fiilis, että jos syötöt menee ohi se on ihan oma vika. Joko tähtäsi huonosti tai sitten pelaaja oli sellaisessa paikassa ettei siitä voisi odottaakaan syötön onnistuvan. Vaikeiden syöttöjen onnistuminen vaatii tarkkaa tähtäystä. Ei ollut sellaista fiilistä, että omiin syöttöihin liittyen peli koittaisi mitenkään keinotekoisesti vaikeuttaa.

Itse en päässyt vielä trialin aikana käsiksi mihinkään koviin kortteihin kun aika vähän tuli pelattua ja vain HUTtia kokeilin. Ei ainakaan tuntunut että esim 81 Puljujärvellä olisi merkittävästi helpompi saada syötöt osumaan, kuin vaikkapa jollain 77 Arttu Ruotsalaisella. En tosin ihan hirveästi pelannut, enkä mitään yli 82 rating pelaajaa kokeillut, niin en tähän sen tarkemmin osaa ottaa kantaa.

Oikeessa lätkässäkin syötöt menee välillä harakoille tai pelinrakentaminen on vaikeaa..

Monesti heittävät kiekon päätyyn hyökkäyksessä..
 
Meninkö sössimään, kun yritin lunastaa ennakkotilaajan etuja, ennenkuin peli oli asennettu vai tuleeko ne mahdollisesti vasta myöhemmällä ajankohdalla?
 
Siis siellä on asetuksissa presentaatioon asetus. Tiivistetty/täysi.

Tiivistetty: maalit uusitaan vain kerran, jäähy tai muitakaan uusintoja ei ole. Jäähyaitioon meneminen näytetään ja tuo AR kyltti jäähyn syystä ilmestyy sinne takaseinään. On pitkään esillä ja hyvin ehdit näkemään mitä siellä on.

Täysi: Maalit uusitaan kahdesti, jäähyistä tulee uusinnat. Mutta pelaajan menemistä aitioon ei näytetä, vaan se tapahtuu uusinnan aikana siellä taustalla. Kuva siirtyy uusinnan jälkeen siihen näkymään missä AR pohjalla näkyy jäähyn syy, mutta se on esillä tyyliin 0,5sek, jolloin se vain välähtää ruudulla.
Täysi asetus on ollut ainoa vaihtoehto aikaisemmissa peleissä. Ellen väärin muista. Edellinen omistamani peli on NHL 18. Jäähyn syyn voi tulkita myös tuomarin käsimerkeistä.
 
Juu, mutta kun ennen on näkynyt silti luistelut aitioon ja ennenkaikkea jäähyn syy, aika jne. Nyt niitä ei ehdi edes näkemään.
 
Juu, mutta kun ennen on näkynyt silti luistelut aitioon ja ennenkaikkea jäähyn syy, aika jne. Nyt niitä ei ehdi edes näkemään.
Jäähyn syy näkyy sekä rangaistuksen pituus. Aitioon lustelu on uusinnan ehdoilla poistettu. Itse ehdin ne videoiden perusteella näkemään.
 
Viimeksi muokattu:
Jäähyn syyn näkyy sekä rangaistuksen pituus. Aitioon lustelu on uusinnan ehdoilla poistettu. Itse ehdin ne videoiden perusteella näkemään.
Ainakin mulla se jäähyn syy teksti on tiivistetyllä valinnalla ruudulla noin 2-3sek, kun taas täysi valinnalla se välähtää ruudulla. Oon sitä tässä 10h kokeilun aikana yrittänyt rämpätä ees taas, peli ja konsoli käynnistetty monet kerrat uusiksi, eri joukkueilla pelattu jne, mutta se vain välähtää siinä naurettavan nopeasti.

Ja jos valinta on ”täysi”, niin sen pitäisi olla täysi, eli samalla tavalla kuin ennenkin, eikä poistettu jotain. Mut tuo aika ei riitä todellakaan.
 
Omasta mielestäni syöttely on todella helppoa ja iso tekijä siihen on sulava pelattavuus. Pitäisi varmaan laskea pelaajien agility slidereista jo todella alas.

Toki käytän yleensä 0 pass assistia ja lasken muutenkin pass reception slidereista hieman niin kenties sen takia eroa vanhaan peliin ei pahemmin ole. Vakio asetuksilla kenties ero isompi.
 
Mites aiotte pelata Be A GM:ää?Vai mikä Dynasty sen nimi on??

Lempijengillä? Vai rakentamalla jostain heikommasta jengistä menestysjoukkueen?
 
Ainakin mulla se jäähyn syy teksti on tiivistetyllä valinnalla ruudulla noin 2-3sek, kun taas täysi valinnalla se välähtää ruudulla. Oon sitä tässä 10h kokeilun aikana yrittänyt rämpätä ees taas, peli ja konsoli käynnistetty monet kerrat uusiksi, eri joukkueilla pelattu jne, mutta se vain välähtää siinä naurettavan nopeasti.

Ja jos valinta on ”täysi”, niin sen pitäisi olla täysi, eli samalla tavalla kuin ennenkin, eikä poistettu jotain. Mut tuo aika ei riitä todellakaan.
Tähän asiaan ei voi itse vaikuttaa. Vaikea uskoa, että EA korjaisi patchilla tällaisen pikku ongelman.
Minkä sivuston sliderit ois hyvät tässä pelissä? Porukalla varmasti kokemusta löytyy.
 
Itsellä myös nuo sliderit. Tosin kiekonhallintaa oon parannellut, kun noilla ei pysy lavassa mikään syöttö ja tekoäly ei pääse keskialueen yli edes. Sit säädelly jäähyjä vähän sen mukaan mitä tulee liikaa/liian vähän. Tosin noilla en saa tekoälyä ottamaan jäähyä ollenkaan. 4 viime pelissä vissiin nyt yks jäähy ollu vastustajalla.
 
Huonosti löytyy tietoa tai kokemuksia PS4- ja PS5-versioiden konkreettisista eroista, eikä siitä saako jollain hinnalla upgreidattua PS4-versiota ylöspäin. X-factor editionin hinnalla saa Gigantista 2 peliä ja jääkin vielä. :D

Laitoin nyt pohdinnan jälkeen pojalle kuitenkin PS4-version varaukseen, kun omassa huoneessaan on PS4 ja olkkarissa PS5 johon ei aina pääse pelaamaan.

Rahastuksen maku on kyllä vahva, mikähän aivorupsu siellä kävi Fifa 21:n kanssa kun sen sai ilmaiseksi päivitettyä PS5-versioon.
 
itse olen käsittänyt, että tällä kertaa graafista ilmettä lukuunottamatta ps4 ja ps5 versiot pitäisi olla aika identtiset. molemmista esim löytyy samat ominaisuudet
 
Ylös Bottom