Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Makuja on monia, paitsi että Jogin maku on oikea ja "muut eivät vaan voi hyväksyä totuutta". Justiinsa viikonloppuna juttelin kahden kirjan fanin kanssa ja he pitivät filmatisointia monilta osin erittäin onnistuneena, jos eivät mitään 5/5 arvosanoja antaneetkaan.
Dyyni fani ilmeisesti kun hiekkaa kainalossa?
Elokuva on elokuva, jos tulos on tuollainen niin on epäonnistuttu, olipa lähde uusi käsikirjoitus tai vanha kirja.. veikkaan että kirjan fanit näkee vaan sen mitä haluavat nähdä.
Maisemat tuossa oli ok tasolla, nimekkäitä näyttelijöitä jotka teki siihen vähään mitä saivat ruutuaikaan hyvää työtä. Äänet myös ok tasoa mutta kuten totesin niin juoni, kuljetus, hahmojen sisään kaivautuminen, koko se liha luun ympärillä niin olematonta että kyseessä vain huono elokuva.
 
Dyyni fani ilmeisesti kun hiekkaa kainalossa?
V*ttu mä en jaksa tätä nykynettiä, kun se on joko täysillä vastaan tai sitten olet fani ja vielä muiden pitää määritellä nämäkin sun puolesta.
Ihan kiva ja monilta osin onnistunut leffa, kuten ohjaajalta yleensäkin, ei lähellekään vuoden parasta (jonka titteliä pitää vielä tässä vaiheessa Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia).

"Kirjan fanit näkee sen mitä haluaa nähdä" näitä ihmisiä tuntematta on kyllä taas sellaista kamaa ettei tiedä mitä sanoa, joten ei sitten sanota mitään muuta kuin se, että osa kirjan faneista saattaa nimenomaan lähteä hyvinkin kriittisin lähtökohdin katsomaan elokuvaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
V*ttu mä en jaksa tätä nykynettiä, kun se on joko täysillä vastaan tai sitten olet fani ja vielä muiden pitää määritellä nämäkin sun puolesta.
Ihan kiva ja monilta osin onnistunut leffa, kuten ohjaajalta yleensäkin, ei lähellekään vuoden parasta (jonka titteliä pitää vielä tässä vaiheessa Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia).
Tämä polarisointi on valitettavasti tullut olennaiseksi osaksi yhteiskuntaamme. Toivottavasti vanhempien lisäksi myös opinahjoissa aletaan järjestämään kursseja jne., joissa nuoria sukupolvia valistetaan tästä ja muutenkin internetin ja sosiaalisen median vaikutuksista ihmismieleen ja yhteiskuntaan.
 
Tämä polarisointi on valitettavasti tullut olennaiseksi osaksi yhteiskuntaamme. Toivottavasti vanhempien lisäksi myös opinahjoissa aletaan järjestämään kursseja jne., joissa nuoria sukupolvia valistetaan tästä ja muutenkin internetin ja sosiaalisen median vaikutuksista ihmismieleen ja yhteiskuntaan.
Kauhean tärkeäksi on tullut kertoa miten oikeastaan muut ovat väärässä, kun eivät ymmärrä jonkin asian olevan parasta/p*skinta ikinä. Eli ei riitä että kertoo oman mielipiteensä teoksesta, vaan pitää vielä kertoa että muut ovat joko oikeassa (ollessaan samaa mieltä) tai typerästi väärässä (ollessaan eri mieltä).
Jos nyt Dyyniin palataan, niin olen kuullut kirjan lukeneilta aivan kaikenlaisia kommentteja filmatisoinnin onnistumisesta. Osa tosiaan on yllättynyt positiivisesti, mutta olen mä kuullut siitäkin että monet asiat tehty ihan eri tavalla kuin olisi toivottu. KUKA ON VÄÄRÄSSÄ? :p

Okei, offtopic loppukoon osaltani tähän.

Uutta Dyyni-elokuvaa kiinnostavampi oli tämä dokkari aikoinaan massiivisella tavalla päin perseitä menneestä ensimmäisestä filmatisointioperaatiosta: https://www.imdb.com/title/tt1935156/
Suosittelen kaikille Dyyni- ja leffahistoriafaneille, todella mielenkiintoinen ja hauskakin pätkä.
 
Pidin Dyynistä erittäin paljon. Kun ottaa lähdemateriaalin huomioon niin vaikea kuvitella miten siitä voisi paremman tehdä. Erilaisen kyllä mutta vielä paremman? Henkilöt jäivät vähän etäisiksi mutta se oli varmasti ihan tietoinen ratkaisu. Nyt ollaan kuitenkin kaukana tulevaisuudessa, kokonaan toisessa maailmassa, joten etäiset hahmot tukee hyvin sitä mielikuvaa. Pidin myös siitä että elokuva ei selittänyt jokaista yksityiskohtaa vaan luotti siihen että katsoja kyllä ymmärtää mitä elokuvassa tapahtuu ja miksi. Eikä scifissä tarvitse kaikkea selittää. Vai haluaisiko joku nähdä 2001 Avaruusseikkailun jossa selitetään miten se monoliitti toimii ja mitä siinä lopussa ylipäätään tapahtuu?

Tuo dokkari on muuten loistava. Jodorowsky:lla lähti suunnitelmat vähän lapasesta. :)
 
^ Tässä on isoja haasteita koettaa välttää tuota traileria ja sen sisältöä, tuntuu joka some ja tuutti olevan täynnä sitä. Odottelen sitä, että pääsee teatteriin näkemään.

Samalla: Dwayne Johnson halajaa (enemmän tai vähemmän huumorilla) James Bondin rooliin. Miehen isoisä on jo Bond-filmissä nähtykin, tästä vilahtaa uutisen videossa kuvamateriaalia.

 
Dwayne Johnson voisi olla täydellinen bondi, niin miehet kuin naisetkin kuolais sen perään ja karismaa löytyy vaikka muille jakaa.
 
Dwayne Johnson voisi olla täydellinen bondi, niin miehet kuin naisetkin kuolais sen perään ja karismaa löytyy vaikka muille jakaa.
Sarkasmitutka ei nyt värähdä, joten en ole varma kuinka tosissaan kirjoitit, mutta kyllä ainakin minulle James Bond on nimenomaan charmantti brittivakooja. Ja tässä jo jätän pois sen että Dwayne Johnson on about pienen vuoren kokoinen kaveri, joka sekään ei oikein istu Bondin imagoon.

Toivon kyllä, että jatkossa pidettäisiin sen verran perinteistä kiinni, että seuraava Bondin näyttelijä olisi edelleen britti. Esimerkiksi Henry Cavill voisi olla ihan hyvä valinta, vaikka hänkin on Superman rooliensa pohjalta turhan lihaksikas.

Viimeisimmän leffan nähneenä on muutenkin jännä nähdä mihin suuntaan Bond elokuvat tästä menevät.
 
Sarkasmitutka ei nyt värähdä, joten en ole varma kuinka tosissaan kirjoitit, mutta kyllä ainakin minulle James Bond on nimenomaan charmantti brittivakooja. Ja tässä jo jätän pois sen että Dwayne Johnson on about pienen vuoren kokoinen kaveri, joka sekään ei oikein istu Bondin imagoon.

Toivon kyllä, että jatkossa pidettäisiin sen verran perinteistä kiinni, että seuraava Bondin näyttelijä olisi edelleen britti. Esimerkiksi Henry Cavill voisi olla ihan hyvä valinta, vaikka hänkin on Superman rooliensa pohjalta turhan lihaksikas.

Viimeisimmän leffan nähneenä on muutenkin jännä nähdä mihin suuntaan Bond elokuvat tästä menevät.

Voit katsoa yli 20 bondia britti näyttelijöillä, aika muutokselle sanon minä.
 
Voit katsoa yli 20 bondia britti näyttelijöillä, aika muutokselle sanon minä.
Mutta miksi turhaan jenkillistää Bondia? Ei sille ole mielestäni mitään tarvetta. James Bond on MI6 agentti. Tietysti voisi tehdä spinoffin missä "Bond" onkin FBI agentti ja siihen sitten The Rock. :)

Dwayne Johnson on myöskin noin suurinpiirtein kaikista amerikkalaisin näyttelijä mitä on. Tietysti jos halutaan muuttaa koko konseptia radikaalisti, niin antaa mennä vaan. Minulla ei siis ole mitään The Rockia vastaan. Hänen leffansa ovat oikein viihdyttäviä.
 
Jos ottaa huomioon, että kuninkaallinen perhe osallistui Lontoossa (vai missä se oli) No Time to Dien maailmanensi-iltaan niin olisihan se nyt melkoinen tempaus tehdä Bondista jenkki :p

Jos nyt olenkin vuoroin nauranut ja vuoroin itkenyt brittien loputtomalle menneisyyteen takertumiselle ja imperiuminhaikailulle, niin kyllä minäkin pitäisin James Bondin brittiagenttina. "Muutoksen aika" on siinä mielessä vähän ontto argumentti, että eikö meillä viimeisten vuosikymmenten aikana ole ollut tarpeeksi amerikkalaisia (lihaksikkaita) toimintasankareita? Tarve saada yksi lisää :D

Ainiin, elokuvasuosittelutopik: Hytti nro 6 on vuoden paras leffa, jollei loppuvuosi muuta mieltäni. Herranjumala miten ihana elokuva ja ei auta kuin toivoa, että suomalaisen elokuvan viime vuosien laatutrendi jatkuu.
 
Tuskin The Rockia siihen vakavissaan kaavailtaisiin, eiköhän se joku brittiläinen kaveri siihen valita. Varmemmin vedonlyönnissä tekisi rahaa, jos panostaisi vaikka Tom Hardyyn tai Richard Maddeniin. :)
 
Jos Bondiksi tulisi amerikkalainen näyttelijä, olisi ainoa oikea valinta Jeremy Renner :cool:

Hardyn en usko roolista innostuvan, sillä on hän tykännyt tehdä niin laidasta laitaan rooleja, joten Bondina kekkulointi voisi olla hänelle aika rajoittavaa, jollei sitten saisi tehtyä hahmosta jotain "ihan muuta".
 
Toivottavasti ette nyt ihan tosisanne ajatellut että halusin Rockia Bondin rooliin. :D

Vaikka mies pätevä onkin tietynlaisiin rooleihin, tämä olisi ollut vähän liikaa.
 
Idris Elba olisi aivan mahtava Bondi mutta kaveri taitaa olla jo liian vanha ja ilmeisesti itse sanonut, ettei halua rooliin mistään hinnasta. :)
 
Idris Elba olisi aivan mahtava Bondi mutta kaveri taitaa olla jo liian vanha ja ilmeisesti itse sanonut, ettei halua rooliin mistään hinnasta. :)
Idris on vain muutaman vuoden nuorempi kuin Daniel Craig. Kyllä tässä varmaan tarvitaan joku 80-luvulla syntynyt, että voidaan taas tehdä samalla näyttelijällä seuraavat 4-6 Bond elokuvaa.
 
Ylös Bottom