Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Onko kenelläkään kokemusta konsoleilla Buttkickereistä tai muista täristimistä rigissä? Onko siitä hyötyä tai luoko enempi oikeata tunnelmaa?
Ajan lähinnä rallipelejä ja varsinkin Dirt 2 välittää todella vajaasti ratin kautta tärinöitä, jolloin tunnelma jää aika puolitiehen(verraten esim ensimmäiseen dirttiin tai wrc 10:in).
Just hommasin täristimet, en tosin konsolille että siihen en voi kommentoida toimivuutta.
Aivan mahtava lisä immersioon ja voin suositella
 
Just hommasin täristimet, en tosin konsolille että siihen en voi kommentoida toimivuutta.
Aivan mahtava lisä immersioon ja voin suositella
Tuli sitten itsekkin hommattua täristin penkin alle.
Näyttää tuo konsolillakin hyvin tomivan.
Täytyy tosin vielä stereo/mono muunnin hommata dacin perään, jotta täristin toimisi hivenen tasapainoisemmin. Tällä hetkellä tulee vaan oikean kanavan kautta ja jos Xboxin äänet laittaa monoksi, niin huomaa kuinka tärinät toimii paremmin.
Kunnon kumiset jalat tuntuu olevan myös aika pakolliset rigin alla.

Dirt 2 tuntui nyt huomattavasti paremmalta, eikä niin kliinisen seesteiseltä, mitä aiemmin. (Vielä, kun fov-säädön konsoliversioihin saisi, niin olisi hyvä.)
WRC 10:in sai myös ihan toisen fiiliksen täristimellä.
 
Thrustmaster t248 rattia olen harkinnut. Joka paikassa mainitaan shiftereiden äänekkyys. Tuleeko ääni painaessa vai kolahtaa ko shifter palautuessa jolloin sitä saattaisi saa vaimennettua kotikonstein.
 
Viimeksi muokattu:
Thrustmaster t248 rattia olen harkinnut. Joka paikassa mainitaan shiftereiden äänekkyys. Tuleeko ääni painaessa vai kolahtaa ko shifter palautuessa jolloin sitä saattaisi saa vaimennettua kotikonstein.
Ei maksa vaivaa. Osta ennemmin T300 GT Edition. Taitaa olla halvempikin. Vaihdettava rimmi siinä ja polkimetkin on paremmat kuin perus T300.

 
Ei maksa vaivaa. Osta ennemmin T300 GT Edition. Taitaa olla halvempikin. Vaihdettava rimmi siinä ja polkimetkin on paremmat kuin perus T300.

Joo tuota olen kanssa katsellut, ei vaan taida saada mistään tällä hetkellä. Ainakin arvosteluiden mukaan nuo 248 polkimet olisi upgrade noihin GT polkimiin joka ominaisuutena on paljon tärkeämpi itselle kuin ratin vaihtaminen.

Pistetään sen verran taustaa. että ennen olen ajellut G27 ja G29 rateilla Iracingia ja F1 pelejä ihan omaksi huvikseni ja jotain Trellet sarjaa, mikä oli ihan saakelin kivaa mutta ei vaan jaksa harjoitella kisoja varten kun minimi määrän.
Nyt ei puoleentoistavuoteen ole ollut muuta kuin vanha logitechin driving force, mikä on ihan rattina ihan ok. Polkimet tässä se suurin ongelma on.
Mieli tekisi koittaa Thrustmasterin tuotetta välillä kun niitä paljon kehutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kukaan saanut T150- rattia kunnolla kiinni ajopenkkiin? Suomesta en linkissä olevaa käikälettä löytänyt…

Ebayssä olen nähnyt noita muutamia myynnissä. Itse laitoin vaan kylmästi yhden ison reiän levyyn ja pultti läpi ja kireälle.
Joku oli vanerista väsännyt ite sellasen levyn, ei sekään ole varmaan paha idea...






T300 hakkaa kyllä T248:n jo siinä että 248:ssa on muoviratti eikä sitä saa vaihdettua.
Saatavuus (ja sen kautta hinta) on tällä hetkellä ongelma ja tulee olemaan vielä kauan jos ei saada pian tehtaita käyntiin.
Logitechin G- sarjan polkimet toimii muuten thrustmasterin kanssa myöskin adapterilla ja ne lienee paremmat kun mitkään noista mukana tulevista.
 
Viimeksi muokattu:
Ebayssä olen nähnyt noita muutamia myynnissä. Itse laitoin vaan kylmästi yhden ison reiän levyyn ja pultti läpi ja kireälle.
Joku oli vanerista väsännyt ite sellasen levyn, ei sekään ole varmaan paha idea...

Tilailin jenkeistä tuon muovihärpäkkeen, joten homma hallussa kunhan paketti joskus saapuu.
 
Hei kaikille,

Olen täysin NOOB ajopelien kanssa. Pelaan F1 2021 ja Nascar 21. Molemmat (XSX). Tulevaisuudessa sitten uusi F1, Nascar ja Gran Turismo 7. (PS5 & XSX). Olen pohtinut mitä maksaisi laadukkaat:

- Playseat
- rattimoottori
- F1 ratti
- polkimet (kaasu, jarru)

Design mielessä tämä playseat kiinnostaisi:

Ja tuohon sitten kiinni näitä muita. Minulla on 65" TV ja mietin pystyykö tuon takaa sellaisella pelata? Toiseksi toivoisin että välillä ratin voisi laskea mahdollisimman alas, lähes syliin, eli välillä sellaista rentoa pelaamista. Sitten jos mahdollista niin mahdollisuus laittaa ratin ja polkimien "jäykkyys" minimiin, elikkä että eivät tunnu niin raskailta vaan jopa kevyiltä.

Elikkä sellaista että oikea ajotunne + casual pelaaminen samassa. Tosiaan konsoleiden kanssa ja juuri nämä SimArcade pelit kiinnostavat. Kiitos jos joku ehtisi vähän kommentoida mitä tuollainen kokonaisuus voisi maksaa ja saako esim. Suomesta mistään koko pakettia.
 
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...T-sarjan-ratei?gclid=EAIaIQobChMIzdLPv_ih9QIV itte innostunut F1 2020 ja tulee F1 2021 varmaan kohtapuoliin gamepass/eaplay niin joutuu varmaan tilistä tämän ratin hommaan. Tiedä sit miten toimii muissa ajopeleissä


Linkki on vanhempaan F1 rattiin ja video uudempaan. Oma kohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että tuo linkin takaa löytyvä ratti toimii vallan mainiosti myös muissa peleissä. Ja sillä on hiton hyvä tuntuma ajaa esim. Assetto Corsaa tai Forza Motorsportia. Tuo uudempi ratti toimii myös, mutta vissiin kaikki ratin oman näytön ominaisuudet ei ihan joka pelissä toimi.

Kiitos jos joku ehtisi vähän kommentoida mitä tuollainen kokonaisuus voisi maksaa ja saako esim. Suomesta mistään koko pakettia.
Tuo kokonaisuus voi maksaa mitä vaan noin 600 euron ja 3000 euron väliltä, joten tosi paha sanoa. Jos haluaa väkisin F1 rattikehän, niin vaihtoehdot taitavat olla Thrustmaster (halvempi) tai Fanatec (kalliimpi).
 
Itellä just 65" tuumanen ruutu, ta
Hei kaikille,

Olen täysin NOOB ajopelien kanssa. Pelaan F1 2021 ja Nascar 21. Molemmat (XSX). Tulevaisuudessa sitten uusi F1, Nascar ja Gran Turismo 7. (PS5 & XSX). Olen pohtinut mitä maksaisi laadukkaat:

- Playseat
- rattimoottori
- F1 ratti
- polkimet (kaasu, jarru)

Design mielessä tämä playseat kiinnostaisi:

Ja tuohon sitten kiinni näitä muita. Minulla on 65" TV ja mietin pystyykö tuon takaa sellaisella pelata? Toiseksi toivoisin että välillä ratin voisi laskea mahdollisimman alas, lähes syliin, eli välillä sellaista rentoa pelaamista. Sitten jos mahdollista niin mahdollisuus laittaa ratin ja polkimien "jäykkyys" minimiin, elikkä että eivät tunnu niin raskailta vaan jopa kevyiltä.

Elikkä sellaista että oikea ajotunne + casual pelaaminen samassa. Tosiaan konsoleiden kanssa ja juuri nämä SimArcade pelit kiinnostavat. Kiitos jos joku ehtisi vähän kommentoida mitä tuollainen kokonaisuus voisi maksaa ja saako esim. Suomesta mistään koko pakettia.
Itellä just 65" ruutu, ruudusta 105 cm rattikehään ja n.165 cm silmien tasoon. Ihan sopiva koko, tarpeeksi mutta ei yhtään liian iso. 77" tuumasen kanssa joutus jo varmaan siirtämään penkkiä taaksepäin.
 
Juu, hmm... kiitos vinkeistä. Tällaista suositeltiin mm.

Toki hintaa tulee, eli kyllä tässä saa aika kauan vielä säästää. Playseat ainakin +1000 €, rattimoottori+ratti 2200 €, sitten polkimet noin 200 €. Arvelinkin että noin 3000 €. Konsolit puoli kuitenkin sentään kunnossa, äänet ja tv.
 
Juu, hmm... kiitos vinkeistä. Tällaista suositeltiin mm.

Toki hintaa tulee, eli kyllä tässä saa aika kauan vielä säästää. Playseat ainakin +1000 €, rattimoottori+ratti 2200 €, sitten polkimet noin 200 €. Arvelinkin että noin 3000 €. Konsolit puoli kuitenkin sentään kunnossa, äänet ja tv.
Täältä vahva suositus Fanatecin vehkeille jos vaan raaskii hommata ja aikoo ihan tosissaan ajella. Pelaa hyvin ja on kyllä vimpan päälle. Mahtaa olla tällä hetkellä parhaita sarjassaan. Itellä ei tuota DD-moottoria ole mutta himottelis kyllä hommata. Tuossa on aika helkkaristi vääntöä jo, että ihan ei mihin tahansa rimpulaan kannata kiinnittää tuota, pelkkä wheelstandi ei ainakaan riitä enään. :)
 
Ajattelen että on fiksu hommata kerralla mahdollisimman hyvä setti. Toki mietin onko missään PK-seudun liikkeessä mahdollisuutta mennä kokeilemaan tuollaista ajamista.
 
Ajattelen että on fiksu hommata kerralla mahdollisimman hyvä setti. Toki mietin onko missään PK-seudun liikkeessä mahdollisuutta mennä kokeilemaan tuollaista ajamista.
Täältä sitten vaikka tuo linkin lite malli, ennemmin kuin tuo kalliimpi Playseat. Tuo on paljon tukevampi ja kotimainen. Itsellä on tuo GT Lite malli näyttötelineellä ja vaihdekeppilaajennuksella. Siihen helppo päivittää sitten halutessaan pelkän formulapenkin. :) OPltä kannattaa kysyä pakettiakin.

 
Ylös Bottom