Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sniper Elite 5

Gimble

Well-Known Member
Nimi: Sniper Elite 5
Alustat: Xbox Series S/X, PS5, Xbox One, PlayStation 4, PC
Kehittäjä: Rebellion Developments Ltd
Julkaisija: Rebellion Developments Ltd
Julkaisupäivä: 26.05.2022
Moninpeli Co-Op: Kyllä (online)
Moninpeli PvP: Kyllä
Muuta: Edellinen sarjan peli - Sniper Elite 4, Game Pass Day 1

Oivoi, taas olisi kohta pitkäpiippuisherkkua tarjolla. Ja Game Passiin Day 1. :cool:

Julkistus Traileri:

 
Viimeksi muokattu:
Nimi: Sniper Elite 5
Alustat: Xbox Series S/X, PS5, Xbox One, PlayStation 4, PC
Kehittäjä: Rebellion Developments Ltd
Julkaisija: Rebellion Developments Ltd
Julkaisupäivä: XX.XX.2022
Moninpeli Co-Op: Kyllä (online)
Moninpeli PvP: Kyllä
Muuta: Edellinen sarjan peli - Sniper Elite 4, Game Pass Day 1

Oivoi, taas olisi kohta pitkäpiippuisherkkua tarjolla. Ja Game Passiin Day 1. :cool:

Julkistus Traileri:


Tämä on niitä pelisarjoja, joista itse tykkään. Kaikki edelliset pelattu läpi useampaan otteeseen.
 
Tämä on niitä pelisarjoja, joista itse tykkään. Kaikki edelliset pelattu läpi useampaan otteeseen.

On kyllä ihan huikeita joo, vielä on vähän DLC-namia nelosesta jäljellä. Täytyy varmaankin joululomalla nautiskella ne, Series X päivityksen jälkeen 4K@60 fps aikas pirun nättiä pelattavaa.
 
Tykkäsin kyllä SE 4:sta paljon, oli itselle sarjan ensimmäinen peli tänä kesänä. Vähän kevyempänä viihteenä otin pelin, toki taitojen ja kenttätuntemuksen kehittyessä myös pelaaminen alkoi muistuttaa enemmän kunnollisempaa sniper tyyliä.

Sniper Elite 5 seurantaan, varmasti joskus tulee tätäkin vielä pelattua. Ihan hirveästi ei näyttänyt erilaiselta mitä Sniper Elite 4. Perusviihdettä varmasti luvassa.
 
Kaverin kanssa tullut nyt pelattua tuota zombie army trilogy spin offia cooppina ja on kyllä hauskaa ajanvietettä snipuilla zombieita. Siihen perään sitten Zombie army 4:nen.
 
Tämä kyllä on odotuslistalla todella korkealla. SE4 tullut useamman kerran kaverin kanssa pelattua läpi DLC:itä myöten + lukemattomia tunteja Survival modea.
 
Vihdoinkin, joskus vuosi sitten tästä taisi olla vasta jotain epämääräisiä huhuja kun viimeksi googlailin. Tulevien pelien listalla melkeinpä korkeimmalla, saas nähdä kuinka pian ensi vuonna tai myöhään. HIljattain tuli taas 3&4 pelailtua, niin jatkoa on kiva saada. Mitähän mielenkiintoisia tapoja tappaa herra H tällä kertaa DLC:stä löytyy, joka sieltä varmaan taas tulee kanssa jossain vaiheessa.
 
Tämä on sitten ensimmäinen "teknisesti järkevä" Sniper Elite peli heti julkaisussa (60 FPS) ellei SE2 Remastered lasketa_eikä lasketa. Moninpelissäkin tällä kertaa olisi paremmin mahdollisuuksia menestyä, koska Game Pass. Moninpeli on aina ryssitty erilaisilla asioilla esim. liian monta pelilistaa ei riitä populaatio. Nelosessa varsinkin oli tosi hauskaa silloin kun eli_vaikka olikin 30 fps.

Yksinpelinä ihan timanttia nämä aina, itseasiassa Nelonen varmaan ainoa yksinpeli jossa olen veivannut samaa kenttää yhä uudelleen eri tavoilla läpi en yleensä jaksa syttyä noista. Kertakäyttökamaa pääasiassa, tämä on ihan poikkeus omalle kohdalle.
 
Siirretääs tänne dialogi, niin ei mene Game Pass keskustelu offariksi.

Sniper Elite kuuluu näihin ”keskiverto” peleihin mitä pelimaailma tarvitsee normaalin ekosysteeminsä ylläpitämiseen, mutta samalla se kuuluu peleihin mistä on hankala maksaa täyttä hintaa.

Vähän tipuin kärryltä, mutta siis Sniper Elite ei kyllä todellakaan mielestäni ole koskaan kuulunut millään mittarilla "keskiverto" osastoon, vaan se on nimensäkin mukaisesti ihan Eliittiä ja minusta ainakin ihan heittämällä maapallon paras Sniper-alagenren peli. Vai osaatko nimetä jonkun paremman pelin, joka pyörii pääasiassa pitkäpiippuisten ympärillä vastaavalla tavalla? Vähän makuasioita toki, eli Sniper Ghost Warrior pelisarja on aika kannassa. Jälkeen mainittu tosin on usein ollut vähän buginen alkuun, varsinkin Sniper: Ghost Warrior 3. Molempia pelisarjoja pelannut paljon, ei vaan koskaan ole Ghost Warrior pelit vieneet lähellekään vastaavasti mukanaan kuin SE-pelisarja. Eihän nämä pelit kaikille ole, eikä ole tarkoituskaan olla. Se ei kuitenkaan tee niistä "keskivertoa"

Ja btw. täyttä hintaahan näistä ei ole koskaan maksettu, en ole nyt ihan varma siitä ensimmäisestä kun 15 vuotta aikaa. Mutta sen jälkeen ainakin ovat kaikki tainneet olla nejänkympin pelejä ja aina on saanut todella hyvin vastinetta rahoilleen. Hianoo kuitenkin, että ovat tällä kertaa päässeet Game Pass diiliin. Olen varma, että pelisarjan koukku on ehkä semisti ollut sellainen vähän "salaisuus" ja porukalla on ennakkoluuloja peliä kohtaan. Vain kokeilemalla omin pikku kätösin jutun juoni vasta lopullisesti selviää. Vielä kun muistaa laittaa vaikeimman tason tauluun, niin saa todella mahtavan kuumottavan pelikokemuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Julkaisupäivä annettu, toukokuun 26. näillä näkymin. Ennakkotilaamalla pääsee Hitlerin ottamaan hengiltä.

Ovat Souls-peleistä tutun Invasion systeemin tuoneet peliin, eli voi toisen pelaajan peliin hyökätä.
 
Julkaisupäivä annettu, toukokuun 26. näillä näkymin. Ennakkotilaamalla pääsee Hitlerin ottamaan hengiltä.

Ovat Souls-peleistä tutun Invasion systeemin tuoneet peliin, eli voi toisen pelaajan peliin hyökätä.
Toivottavasti sitten sen voi jotenkin estää, pvp-moodit on pelissä erikseen jo valmiina ...
 
Toivottavasti sitten sen voi jotenkin estää, pvp-moodit on pelissä erikseen jo valmiina ...
Eiköhän tuon valikoista saa pois päältä (toivottavast} , koska tuskinpa kovinkaan moni haluaa tuollaista häiriötekijää yksinpelikampanjaan muuta kuin tuossa auttamis tarkoituksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas vielä suoraan tähän julkaisutraikku kun ainakin itse missasin tuolta linkin takaa. Moni ei ehkä vielä tiedäkään, että tulee tykkämään pelistä isosti. Game Pass Day 1 auttaa siinä ainakin Xbox pelaajia. Omalle kohdalle yksi vuoden kiinnostavin julkaisu. Tulikin mieleen, että nelosen DLC-tehtävät on vielä pelaamatta ja oikeastaan hyvä niin. 4K@60 HDR Series X päivitys teki siitä NIIIIN paljon pelattavamman ja paremman näköisen.

 
3 Viikkoa enää! Youtubesta löytyy yksinpeli gameplaytä, jos kiinnostaa. En nyt laita mitään spoilereita tähän kuitenkaan. Aikalailla vaikuttaa teknisesti samalta kuin (paranneltu) nelkku, joka on ehkä hyvä. Nelkun kanssahan kävi ainakin Xbox osalta niin, että rauta ei ihan pystynyt paikoin vastaamaan pyyntöön teknisesti ja se haittasi pelaamista merkittävästi paikoin. Tilanne korjaantui vasta hiljattain Series X optimoinnin myötä...josta tulikin mieleeni, pitäisi varmaan pikkuhiljaa mennä ne DLC tehtävät myös läpi.

Mutta joo, eli samaa tuttua ja turvallista paranneltuna sieltä on luvassa. Moninpelin suhteen sitten jännä nähdä onko samaa kuin ennen, vaiko jotain järkevää uutta? Crossplay hyvä juttu, mutta parempi olisi olla sitten Hiiri & Näppis pelaajat omassa laarissa.

 
Viimeksi muokattu:
Hyviä pelejä nämä Sniper Elitet, mutta kyyryssä hiipimisen hitaus paikoin ärsyttää, sais mennä yhtä ketterästi kuin Snake, tässä jos kiihdyttää kyyry juoksuun niin vihollinen kuulee aina.
 
Hyviä pelejä nämä Sniper Elitet, mutta kyyryssä hiipimisen hitaus paikoin ärsyttää, sais mennä yhtä ketterästi kuin Snake, tässä jos kiihdyttää kyyry juoksuun niin vihollinen kuulee aina.
Itse olen nimenomaan Sniper Eliteissa tykännyt siitä hidastempoisesta etenemisestä ja rauhallisesta sniputtelusta. Paikoin hektisemmät räiskinnät ei ole niin hauskoja. Tulee mieleen SE4:n Infiltrator DLC:n 12 minuutin haaste... Ihan eri peliltä tuntui se.
 
Ongelma on siinä että kun kyyryssä hiipii niin hahmo etenee niin hiljaa että viholliset kävele nopeampaa, tuo tekee hiippailusta välillä itselle turhauttavaa kun ei pääse vihollisen selkään.
 
Itse olen nimenomaan Sniper Eliteissa tykännyt siitä hidastempoisesta etenemisestä ja rauhallisesta sniputtelusta. Paikoin hektisemmät räiskinnät ei ole niin hauskoja. Tulee mieleen SE4:n Infiltrator DLC:n 12 minuutin haaste... Ihan eri peliltä tuntui se.
Mulla on sniper eliten kanssa isoin ongelma ollu just se, että niis on lähes aina tilanteita mitkä on käytännös suunniteltu niin ettei sniputeta ja toi räiskintä ei tohon peliin sovi yhtään.
Tässä vitosessa ennakoiden mukaan on niin oaljon avoimemmat ja vapaammat kentät, että nyt ilmeisesti onnistuu täysin puhdas sniputtelu ja jopa niin, ettei oo pakko kaikkia ees ampua. Siksi tää kiinnostais kovaa.
 
Kaikki Sniper Elitet läpipelanneena tämä meni heti ennakkotilaukseen. Kaikista sarjan osista olen tykännyt, joten päätös tämän ostosta oli no brainer.
 
Ylös Bottom