Omenanraato
Well-Known Member
Jaetun ruudun moninpeli on sellainen mitä ei ole oikein missään tarjolla tämäpäivänä, joten siitä ehdoton plussa!
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei sil oo oikeastaan väliä onko ne aidot, vaan se fiilis. Koska tv ruudun välityksellä tunnelma luodaan pienistä jutuista, koska isoa osaa ei voida tuoda. Silloin ”munakkaat” ja ”rouheat” äänet on kaikki kaikessa.Ehkäpä ne itse pelaamiseen tehdyt muutokset ja parannukset tulevat paremmin esiin, kun pääsee pelaamaan? Videoita katsomalla niistä on paha päätellä mitään
Moottoriäänistä valitus on minua aina ihmetyttänyt. Moniko on päässyt kuuntelemaan miltä ne oikeasti kuulostavat? Vai onko mielikuvissa äänien oltava aina minimissään sarjakuvamaista V8-mörinää?
Olihan tuossa jotain oikeitakin uudistuksia, mutta jos ei halua, niin eihän niitä näeHype jos sitä oli laski nollaan.. eihän tuossa ole mitään mitä ei jo olisi ollut GTS:ssä, näytti ja tuntui yhtä lattealta. Tykkään autoista ihan reaalimaailmassa mutta minulle ei tuo lisäarvoa auto tai merkkihistoria liirun laarumi osiot tai kommentoinnit, eikä autojen tarroitus enää, sitä tuli x360 aikaan jonkinverran tehtyä mutta nykyisin menee kaikissa autopeleissä vakio väri ja auto ajoon.. musiikilla mitään merkitystä kun ne menee heti offille, replaytä en ole katsonut ikinä yksinpelissä, urana lienee samanlaiset testit kuten GTS:ssä ja edelleen radat kiiltokuvitettuja, siloteltuja pintoja. Kun en koe nautintoa ajaa autolla kisaa pimeässä tai sateella niin ei se kyllä pelissäkään kiinnosta pätkääkän, tuskaa olleet tommoset pakkokisat jo Forzassakin. Moottori äänetkin edelleenkin ponnettomat.. puuh, eli mitään ei ole ajamisen saralla tullut joka kehittäisi peliä siihen suuntaan että kiinnostaisi pelata. Totaalinen pettymys, kaikkea muuta viilattu mutta itse pelaamista ei. Ja se hiton hiiren kuvake vieläkin olemassa omituisen valikkosysteemin ohella.Forzaa odotellen siis.. tuskin sekään on saanut parannettua.
Itsellä taas naurettavat V12 äänet jossain 1.4 litraisessa 4-sylinterisessä pikkukipossa on vain myötähäpeää aiheuttavaa, oli millainen "tehoputki" tahansa. Tulee vain mielikuva, että äänenvaimennin on tippunut matkallaEi sil oo oikeastaan väliä onko ne aidot, vaan se fiilis. Koska tv ruudun välityksellä tunnelma luodaan pienistä jutuista, koska isoa osaa ei voida tuoda. Silloin ”munakkaat” ja ”rouheat” äänet on kaikki kaikessa.
Esim Forza Horizon 5:ssa normi civic sportti putkella oli sellanen et ajelin ympäri karttaa sillä pelkästään kiihdytellen naama todella isossa virneessä äänien vuoksi.
Jaa, eli mitä?Olihan tuossa jotain oikeitakin uudistuksia, mutta jos ei halua, niin eihän niitä näe![]()
En nyt ihan tollasta meinannut. Kyllä esim mun vanhempien 3 pyttynen 1.4l diesel on sellanen et sillä haluaa revittää. Mihinkään ei kulje, mutta ne äänet on ihan mielettömät. Peleissä sellanen kuulostaa mopolta.Itsellä taas naurettavat V12 äänet jossain 1.4 litraisessa 4-sylinterisessä pikkukipossa on vain myötähäpeää aiheuttavaa, oli millainen "tehoputki" tahansa. Tulee vain mielikuva, että äänenvaimennin on tippunut matkallaLadakin pörpöttää miehekkäästi, kun tekee äänenvaimentimeen muutaman reiän
![]()
Tuntuma, ajokäytös juu selviää vasta tuolloin. Jotain videostakin voi kuvitella, miten auton käyttäytyy, millainen on radan ulkonäkö, epätasaisuus jne.Ehkäpä ne itse pelaamiseen tehdyt muutokset ja parannukset tulevat paremmin esiin, kun pääsee pelaamaan? Videoita katsomalla niistä on paha päätellä mitään
Moottoriäänistä valitus on minua aina ihmetyttänyt. Moniko on päässyt kuuntelemaan miltä ne oikeasti kuulostavat? Vai onko mielikuvissa äänien oltava aina minimissään sarjakuvamaista V8-mörinää?
Vähän alkaa olla jo toiston makua näissä viesteissäsi. Mikä sitten on mielestäsi se innovaation airut ja mitä kehitysaskeleita olisit toivonut? Varikkodraamaa ei lasketa.hmm...? nyt täytyy kyllä ihan ääneen sanoa että onko Gran Turismo sarja jäänyt kehityksestä?
No on juu mutta sama se on muillakin vastaavilla.. siinä on miettimisen paikka kehittelijöillä.hmm...? nyt täytyy kyllä ihan ääneen sanoa että onko Gran Turismo sarja jäänyt kehityksestä?
miten kaikesta tulee niin sellainen että hetkinen eikö tämä kaikki ole jo nähty lukemattomia kertoja, rohkeus?
Auto kuulostaa aika erilaiselta auton sisältä kuin katsomosta, eikä GT:ssä mitään top-fuel dragstereita olekaan. Suurin osa nykyautoista kuulostaa oikeasti melko "tylsiltä" vaikka olisikin ns. kisakireitä, saatikka sitten vähän tuunatut vakioautot.Äänistä nyt ihmettelen, eikö jokainen ole ympäristössään kuullut melkoista lajitelmaa ja ehkä joku on ajellut rajummilla autoilla tai käynyt kiihdytys tai lentokenttä ajoja katsomassa.. ja jo youtubessa ao. tapahtumista tai kiihdyttelyistä antaa kuvaa miltä ne kuulostaa. Jos ei niin voin todeta että peliäänet heikot tunnelmaltaan.
Tarkoitin kyllä ihan perus harrastajatason kiihdyttely tapahtumissa normi -> kohtuu virityksin varustettuja. Virallisimmissa kisoissa sitten sisuskalut räjäyttävää äänenpainetta.Auto kuulostaa aika erilaiselta auton sisältä kuin katsomosta, eikä GT:ssä mitään top-fuel dragstereita olekaan. Suurin osa nykyautoista kuulostaa oikeasti melko "tylsiltä" vaikka olisikin ns. kisakireitä, saatikka sitten vähän tuunatut vakioautot.