Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

hmm...? nyt täytyy kyllä ihan ääneen sanoa että onko Gran Turismo sarja jäänyt kehityksestä?

miten kaikesta tulee niin sellainen että hetkinen eikö tämä kaikki ole jo nähty lukemattomia kertoja, rohkeus?
Oon tässä nyt jonku aikaa seurannu sivusta tätä sun antipatiaa GT:tä kohtaan, sekä täällä että toisella foorumilla. Se että sinä et pidä tästä pelistä ei tarkota etteikö täällä joku muu saisi olla kiinnostunut ja hypetetty pelistä. Voit ihan vapaasti kertoa hyvillä perusteluilta mitä odotat tällaiselta peliltä joka on ollu ensimmäisestä osasta pohjimmiltaan samanlainen. Voit myös opetella huomioimaan ihmisten vastaukset kysymyksiisi, eikä vaan sivuttaa niitä ja jankuttaa samasta asiasta kahdeksaa uutta viestiä.

NHL ilmestyy joka vuosi, joka vuosi siihen tulee vain pieniä muutoksia ja jengi tykkää, koska se on NHL. Se ei ole NHL peli jos ensi vuoden julkaisussa kiekon tilalla on pyramiidi ja peliä pelataan viidakossa kuvitteellisilla joukkueilla. GT tulee olemaan GT. Auto hifistelyä ja nättiä kilvanajoa. Sinä voit mennä pelamaan sitä sun rakastamaa F1 peliä, paitsi jos se on jo liian vanha peli ja odotat jo uutta peliä. Me tullaan sitten yhdessä lynkkaamaan sun hype määrä ja odotukset uuteen peliin.

Se että vingut ja vongut joka vuosi järkyttävän määrän uudistuksia peleihin, olet vapaa ryhtyä opiskelemaan pelin tekoa. Tulet huomaamaan että tänne kirjoittaminen on huomattavasti helpompaa kuin niiden muutoksien tekeminen. Samantien voit alkaa luomaan peliä joka täyttää kaikki sinun unelmasi.

Ja aiheeseen: Itse heräsin GTS:n loistokkuuteen niin myöhään, että koin järkevämmäksi jäädä odottamaan suosiolla tätä seiskaa kuin alkaa investoimaan sporttiin. Edellinen läpi puhkottu GT oli nelonen (ja ne valkoset kannet <3), niin on jo aikaki kokeilla miltä GT maistuu kaikkien Forzien jälkeen, jotka nekin on täyttä timanttia.
 
no ei ole tarkoitus jankuttaa... mutta oletteko siis aidosti innoissanne siitä mitä esitettiin? se on kyllä hieno tämä kaupunki näkymä ikään kuin päävalikkona, autojen historia, mutta missä vauriomallinnus ja esim. juuri varikolla tapahtuva toiminta?
 
no ei ole tarkoitus jankuttaa... mutta oletteko siis aidosti innoissanne siitä mitä esitettiin? se on kyllä hieno tämä kaupunki näkymä ikään kuin päävalikkona, autojen historia, mutta missä vauriomallinnus ja esim. juuri varikolla tapahtuva toiminta?
Ei vois vähempää kiinnostaa tarinatila, tämän tyylisessä autopelissä. Itseä kiinostaa online-kisat enemmän, kuin yksinpeli. Mediapuheet ja draama tulee ihan itsestään, kun ajelee liigaa ihmisten kanssa.

Käytetyt autot, virittely ja dynaaminen sää/aika yhdistettynä online-kisoihin voi tuoda ihan uusi puolia.
 
no ei ole tarkoitus jankuttaa... mutta oletteko siis aidosti innoissanne siitä mitä esitettiin? se on kyllä hieno tämä kaupunki näkymä ikään kuin päävalikkona, autojen historia, mutta missä vauriomallinnus ja esim. juuri varikolla tapahtuva toiminta?
Hienosti ymmärsit useamman viestin pointit ja kerroit omia näkemyksiä. Ilo lukea selkeästi kirjoitetut perustelut.

GT ei ole koskaan perustunut vaurionmallinnukseen ja varikko hässäkkään joka tuntuu sinulle olevan sydämen asia. Jos haluat nauttia vauriomallinnuksenta, BeamNG on suositus. Siinä saa mällätä autoa niin paljon kuin jaksaa. Varikko toiminnasta en pysty kommentoimaan kun en kiinnitä näinkin tärkeään asiaan huomiota. En valitse pelejäni sen suhteen miltä varikko tuntuu ja näyttä, riittää että tällainen optio on olemassa. Jos haluat tarinatiloja autopeleihin, mene pelaamaan Need For Speedejä.

Missä vaiheesa ymmärrät minkä tyylinen Gran Turismo on pelisarjana?
 
GT ei ole koskaan perustunut vaurionmallinnukseen ja varikko hässäkkään joka tuntuu sinulle olevan sydämen asia.

Pointti oli se että jokainen pelisarja uudistuu. Täytyy nyt katsoa tuo esittelyvideo rauhassa ehkä ne uudistukset ovat juuri näitä pieniä yksityiskohtia ja täytyy muistaa että PS5 ohjaimineen ja headsetteineen tätä uutta rautaa.
 
Tuotanoin. Näitä kommentteja kun lukee ja varsinkin osaa näistä niin mieleen tulee pelko, mikä ei koske pelkästään tätä peliä vaan pelialaa kauttaaltaan. Eli onko tosiaan niin että yksinpelaajat tulee jäämään yhä enemmän ja enemmän syrjään ja pelejä tullaan tekemään onlinea silmällä pitäen. Mulle ei online ole koskaan antanut mitään eikä tule tulevaisuudessakaan antamaan. Tai en tietenkään voi sanoa ettei koskaan, mutta olen 90% varma sitä. Tietenkin raha ratkaisee mutta silti.

Itse videoon niin näytti kyllä omaan silmään ihan hyvältä. Ainoa mikä nyt meni ohi jos siitä edes mainittiin, mutta miten on niiden kisojen laita. Kyllä mä tämän ostan mutta toivottavasti pelattavaa riittää ja nimenomaan yksinpelissä. Niitä kisoja tyyliin 10 kisan championship kisoja, 75 kierroksen/3h kisoja. Noita ja mahdollisimman paljon.Mitä enemmän sitä parempi. Tämän olen kyllä tainnut mainita aikaisemminki
 
Tuotanoin. Näitä kommentteja kun lukee ja varsinkin osaa näistä niin mieleen tulee pelko, mikä ei koske pelkästään tätä peliä vaan pelialaa kauttaaltaan. Eli onko tosiaan niin että yksinpelaajat tulee jäämään yhä enemmän ja enemmän syrjään ja pelejä tullaan tekemään onlinea silmällä pitäen. Mulle ei online ole koskaan antanut mitään eikä tule tulevaisuudessakaan antamaan. Tai en tietenkään voi sanoa ettei koskaan, mutta olen 90% varma sitä. Tietenkin raha ratkaisee mutta silti.
Siinäpä sen jo sanoit. Raha ratkaisee. Moninpeliin keskittyvä peli vetoaa pelaajiin pidemmäksi aikaa, mikä taas tarkoittaa, että pelaaja luultavasti myös käyttää rahaa pelin sisällä.

Gran Turismossa tai ylipäätään autopeleissä moninpeli on äärimmäisen tärkeässä osassa. Ihmisiä vastaan ajaminen kun on joka kerta erilaista. GT Sport on pysynyt pitkään pelattuna pelinä juuri tästä syystä. Moninpelin puolelle kannattaa muutenkin mennä sillä asenteella, että ajaa kuin tekoälyä vastaan. Ei niistä muista kuskeista kannata mitään stressiä ottaa. Silloin tekee ajovirheitä. Ajaa vaan niinkuin ajaisi muutenkin ja taistelee tosissaan sijoista mihin vauhti riittää. Monesti nykypäivänä tuntuu, että aina pitäisi voittaa tai vähintäänkin olla palkintopallilla. Autopeleissä ne parhaimmat taistot ja sijoituksen vaihdot tapahtuvat keskikastissa ja jos sieltä saa napattua muutaman päänahan, niin se on kisan suola.

Ainakin Gran Turismo Sportissa Daily -kisat antoivat jonkin sortin jatkuvuutta moninpelaamiseen. Näin ollen yhden kisan tulos ei ollut niin tärkeä. Tämä on täysin päinvastoin kuin yksinpelissä, joka liian usein on rakennettu niin että hieman kärjistetysti pelaajan pitää aina voittaa. Se on ihan typerää. Se tarkoittaa sitä, että tekoälyn vaikeusastetta ei kannata nostaa niin korkealle kuin voisi, koska sitten ei välttämättä voita joka kisaa. Moninpelissä ei tarvitse voittaa joka kisaa, ja silti on hurjan tiukkoja vääntöjä ja rating nousee.
 
Pahoittelut kaikille jos kommenttini ovat olleet samaa negatiivista jauhamista. Olisin kysynyt seuraavaa eli minusta näissä autoissa upea tuo kamerakulma, ratin takaa. Onko tämä joku oikea autoluokka? Kuten indy-cars...

 
Tuotanoin. Näitä kommentteja kun lukee ja varsinkin osaa näistä niin mieleen tulee pelko, mikä ei koske pelkästään tätä peliä vaan pelialaa kauttaaltaan. Eli onko tosiaan niin että yksinpelaajat tulee jäämään yhä enemmän ja enemmän syrjään ja pelejä tullaan tekemään onlinea silmällä pitäen. Mulle ei online ole koskaan antanut mitään eikä tule tulevaisuudessakaan antamaan. Tai en tietenkään voi sanoa ettei koskaan, mutta olen 90% varma sitä. Tietenkin raha ratkaisee mutta silti.

Itse videoon niin näytti kyllä omaan silmään ihan hyvältä. Ainoa mikä nyt meni ohi jos siitä edes mainittiin, mutta miten on niiden kisojen laita. Kyllä mä tämän ostan mutta toivottavasti pelattavaa riittää ja nimenomaan yksinpelissä. Niitä kisoja tyyliin 10 kisan championship kisoja, 75 kierroksen/3h kisoja. Noita ja mahdollisimman paljon.Mitä enemmän sitä parempi. Tämän olen kyllä tainnut mainita aikaisemminki
Julkaisun aikaan pelissä noin sata kisaa kisapaikkoineen.
"At launch, Gran Turismo 7 will officially contain “over 34 locations and over 90 layouts” of tracks which will host “over 100” race events."
https://www.gtplanet.net/gt7-state-of-play-everything-new-20220202/

Lisää tulossa todennäköisesti kuten GT Sportissa aikoinaan.
 
Jos dualsensen hyödyntäminen onnistuu hyvin niin se tuo kyllä ohjaimella pelaamiseen täysin uuden ulottuvuuden. Saapa nähdä miten käy VR, toivottavasti sieltä tulee täysi PSVR2 versio crossplay tuella.

Voisi kuvitella että tällä pelillä haluttais demota Dualsense ominaisuuksia oikeen kunnolla, WRC peleissä jo tuo täysin uuden ulottuvuuden pelaamiseen.
 
Onhan tätä ootettu. Pitikös tän ilmestyy suunnilleen ps5 kanssa?
Ostin koko koneen tän takia. Nyt oon hinkannut loistavaa Sporttia vuoden.
 
no ei ole tarkoitus jankuttaa... mutta oletteko siis aidosti innoissanne siitä mitä esitettiin? se on kyllä hieno tämä kaupunki näkymä ikään kuin päävalikkona, autojen historia, mutta missä vauriomallinnus ja esim. juuri varikolla tapahtuva toiminta?
Kyllä minä ainakin tätäkin peliä varsin suurella innolla odotan, vaikka toki olisin itsekin enemmän uudistuksia peliin kaivannut. Laadukkaasti toteutettu ja viilattu perinteinen GT käytettyjen autojen kauppoineen, ja nykysukupolven grafiikoilla kelpaa kuitenkin minulle aivan hyvin. Ihme valittamista sinulla peleistä aina etukäteen. Miten aina jaksat?
 
Kyllä minä ainakin tätäkin peliä varsin suurella innolla odotan, vaikka toki olisin itsekin enemmän uudistuksia peliin kaivannut. Laadukkaasti toteutettu ja viilattu perinteinen GT käytettyjen autojen kauppoineen, ja nykysukupolven grafiikoilla kelpaa kuitenkin minulle aivan hyvin. Ihme valittamista sinulla peleistä aina etukäteen. Miten aina jaksat?

No kommentoin sitä mitä näen... nyt on ollut valtava panostus tähtitaivaaseen, on todella tärkeää että tähdet näkyvät juuri oikealla kirkkaudella riippuen kellon ajasta? ,,, juu ei siinä mitään jos muu paketti on kunnossa.
 
Itselle tämä video oli todella positiivinen yllätys. Tuntuis olevan omiin olettamuksiin nähden ihan kivastikin sisältöä. Kisoja ajamalla näyttäs saavankin jotain eli motivaatiopuoli kunnossa. Vaurionmallinnusta en tarvi koska niin harvoin kolaroin, okei en lähde tälle tielle. Pakko ostos ja fiilikset tätä peliä kohtaan nous nyt korkealle!
 
Yksi asia täytyy olla paremmin tässä uudessa GT7:ssa.

Piti ruveta pelaamaan GT Sporttia, mutta 165Mb päivitys kesti Pleikkarilla kopioida 1h 12min. Aivan järkyttävän hidasta! Tämmöisiä ärsytyksiä ei saa enää tulla vastaan uuden Gran Turismon parissa PS5:lla.
 
Piti ruveta pelaamaan GT Sporttia, mutta 165Mb päivitys kesti Pleikkarilla kopioida 1h 12min. Aivan järkyttävän hidasta! Tämmöisiä ärsytyksiä ei saa enää tulla vastaan uuden Gran Turismon parissa PS5:lla.
PS4:llä tuosta päivityksien kopiointivaiheesta ei päästä eroon koskaan. PS5:llä sen piti Mark Cernyn esityksen perusteella olla historiaa, mutta toisin kävi. PS5:n SSD:n ansiosta nuo toki pahimmillaankin kestävät vain joitain minuutteja, mutta silti noita ei haluaisi nähdä enää koskaan. Mikä sitten on syynä siihen, ettei Cernyn visio toteutunut. Edes kunnon epävirallista selitystä ei ole annettu. Itse veikkaan, että PS5-softakehitystyökalut ovat edelleen vaiheessa, ja nykyiset PS5-pelit pitää päivittää samalla vanhalla kankealla tavalla kuin PS4-serkkunsa.
 
Onhan tämä nyt pakko hankinta vaikka ei mitään mullistakkaan. Kaikkia versioita pelanneena aina ne on tavallaan sykähdyttäneet,vaikka pää piirteittäin ovat olleet samaa. Miksi keksiä pyörää uudestaan, parannella vain.
Itsellä nyt kovassa tahkoamisessa F1 2021, siihen päälle kun hankkii acc ja gt7 niin pitäisi hetkeksi riittää veivaus.

Noista kolmesta gt7 on omaan makuun eniten arcade mallinen, missä f1(tietysti) ja acc on kilpa simuja.

Ikinä en oo kauheemmin trailereita katellu saati odotellu. Jos jonkin on joskus miellyttäväksi havainnut, niin hankkii uudestaan kun uusi painos tulee. Jos se taas on kuraa, niin onneksi puhutaan kymmenistä euroista jotka meni ”hukkaan”.

Näiden kahden tulevan kohdalla ainakaan omat rahat ei mene hukkaan.

E: saa lisätä psn nimen : Janis_Petke79 jos yllä lueteltuihin ja muihinkin peleihin seura kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:
No kommentoin sitä mitä näen... nyt on ollut valtava panostus tähtitaivaaseen, on todella tärkeää että tähdet näkyvät juuri oikealla kirkkaudella riippuen kellon ajasta? ,,, juu ei siinä mitään jos muu paketti on kunnossa.
Et tiedä juuri mitään GT-sarjasta, jos et tunne sarjan isän, Kazunori Yamauchin, kommervenkkejä. Viimeinen mies lätkimään kirkkaita pisteitä virtuaalitaivaankanteen sinne tänne. Yamauchi-san on zen-tyyliin perfektionisti.
Niin, se tähtinen taivaankansi mallinnettiin ekaa kertaa Gran Turismo 6:ssa, joten data löytyy. Tuskin tuohon detaljiin kauaa on nyt upotettu suunnittelutunteja.
 
Ylös Bottom