Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

Itselläkin on ollut PS5:n hankkimisen myötä tullut vahvistimen uusiminen "ajankohtaiseksi" juurikin tuon 4K-läpiviennin puutteen vuoksi. Nykyinen vajaat yhdeksän vuotta palvellut Yamaha pelaa muuten edelleen mainiosti, joten olen toistaiseksi laittanut projektin jäihin.

Kokemuksia pyytäisin hankinnasta jossain vaiheessa, kiitos!

Oma vanha yamahan htr-3065 taitaa olla aika saman ikäinen ja sekin toimi muuten hyvin, mutta toinen optinen tulo oli rikki.
Mitään valitettavaa en siitä löytänyt ja siksi myös uudeksi vahvariksi valikoitui yamaha joka vielä näyttääkin melkein identtiseltä ja aika samanlainen se tuntuu olevan toiminnaltaankin.

Erona ainakin se, että tuo tunnisti automaattisesti ps4:n ja ps5:n joten imputtien nimiä ei ole pakko muuttaa itse ja silloinkin kun ne haluaa itse muuttaa niin ruudulla on kunnon virtuaalinäppis kun taas vanhassa selattiin kirjain kerrallaan.
Muuten kaikki valikot on ihan samat ja mä olinkin kirjoittanut vanhasta vahvarista kaikki asetukset ylös ja laitoin tuohon.
Pieni miinus siitä ettei kaukosäätimessä ole jokaiselle video ja audio tulolle omaa nappia vaan sun täytyy selata niitä läpi kunnes se haluttu löytyy.

Verkkiksen sivuilla oli yksi varsin negatiivinen arvostelu jossa valitettiin siitä kuinka vahvari terävöittää kuvaa ja mä en huomannut mitään tuollaista.
Toisaalta tuossa kyllä on 4k upscaler ja jos sen on mennyt laittamaan päälle niin en yhtään ihmettelisi jos se pilaa kuvan.
Sama tyyppi valitti kuinka hdr ei toimi vaikka joku oli jo aiemmin kirjoittanut arvostelun jossa kertoi näppäin kombinaation jolla pääsee vaihtamaan hdmi sisääntulon moodia ja sillä tuo korjaantuu.
Mulla ainakin ps5 toimi ihan heittämällä ilman mitään moodien vaihtoja ja tietenkin tuo lukee myös ohjekirjassa jonka selasin läpi jo ennen ostoa.

Joten so far, so good.
 
Jahas. Taas täytyy miettiä että mitä sitä tuli ostettua :D

Tässä nimittäin tein vähän aika sitten tilauksen tästä: Lego 71374

Jo aiemmin tuohon törmättyäni pidin tuota hienona mutta en ajatellut silloin että maksaisin Legosta 200 euroa tai ylikin. No, tavallaan en nyt sitä maksanutkaan kun oli "vain" 180 euroa hinta tuolle "Lego-harvinaisuudelle".

No, onpahan ainakin joululahja jo valmiiksi itselle ja samalla tekemistä joulupyhille. Varmasti jälkikasvun kanssa mukavaa touhua tuota kasailla, tosin aion kyllä itse tehdä leijonaosan tuosta, varsinkin kun jälkikasvulle on jo Bowserin laivaa tulossa lego-muodossa. Lisäksi tuo on hiton hieno jossain hyllyssä. Vielä kun löytäisi hyllyn, johon tuon vain saisi. Plus puolison hyväksynnän.

Tuossa jo pari päivää sitten näytin tuota tarjousta kotosalla ja meinasin että siinähän olisi joululahja minulle. Olin (ainakin luulin olevani) ihan huumorimielessä liikkeellä mutta jotenkin tuo vain eksyi tänään ostoskoriin ja tilausvahvistus oli siitä hetken päästä sähköpostissa :D

Mutta meneekö tämä tämän aiheen alle kun ei ole ainakaan peli eikä varsinaisesti laitekaan? Peliaiheinen toki vahvastikin, sillä nostalgia on voimakasta tämän ostoksen kohdalla.
 
Näytä liitetiedosto 9473

En ollut suunnitellut ostavani heti julkaisussa, mutta sorruin nyt Digital Foundryn videoiden takia. HOK-Elannon Prismoissa sopivasti kupongilla käyttötavat -10 %, joten hintaa jäi "vain" 62,95 €.
''Uhkasiko pelipuolen myyjä pistää polvilumpiosi uusiksi jos et osta peliä?

Jos ostit vapaaehtoisesti niin ymmärräthän että tulit kusetetuksi, toi on kusetus ja ryöstöhinta pelistä joka on tehty kokonaan uusiksi!!!"

;)

Täytyypä kaivaa S-mobiilin alekupongit itsekin esille, kova taisto Klonoan, Turtlesin ja tämän välillä.

Laittele fiiliksiä Tlou pelitopicin puolelle kun saat vähän tunteja alle
Nintendo-pelikirjastoon pari täydennystä Coolshopista:
Näytä liitetiedosto 9429
Jäi muuten XC3 jälkeen sen verran tyhjä olo eikä oikein mikään peli innosta, joten vähänkin jos meinaa keskittyminen herpaantua niin havahdun siihen että torista katselen WiiU tuon XcX vuoksi :D
 
Jäi muuten XC3 jälkeen sen verran tyhjä olo eikä oikein mikään peli innosta, joten vähänkin jos meinaa keskittyminen herpaantua niin...
Ajattelin jo tästä ja lainatusta viestistä, että viittaat Waku Wakuun. :cool: En vielä ole tosin kokeillut, niin en tiedä uskaltaisinko suositella.
 
CDONista täytettä hyllyyn ja jonain kauniina päivänä sitten syötäväksi Xboxille.
20220903_201830.jpg

Hinnat vasemmalta oikealle alennusten jälkeen: 12,28€, 13,28€, 9,28€, 9,28€. Online-pelejä kaksi enemmän kuin omissa tilauksissani yleensä, mutta ainakin Black Desert vaikutti sellaiselta että kyllä minä 12 euron riskin voin sen kanssa ottaa. Fallout 76 valikoitui mukaan enemmänkin sen vuoksi, että sain sillä nostettua tilaushinnan alennuskoodin minimirajan yli, mutta miksipä sitä ei mahdollisuutta sillekin antaisi.
 
Kävin Gigantissa, josta mukaan tarttui Grid Legends. Postin mukana saapui PS2:lle eBaysta tilattu Super Trucks, jossa pääsee ajamaan mm. Alastaron moottoriradalla. Onkohan peräti ainoa konsolipeli, jossa Alastaro on edustettuna?

Syksyn urheilupelikiintiötä ajattelin puolestani täyttää tänä vuonna jalkapallon tai jääkiekon sijasta rantalentiksellä. :cool: Virallisestikin Xbox-klassikoksi luokiteltava Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, myös eBaysta.

Pelien lopulliset hinnat vasemmalta oikealle: 19,95€, 7,88€, 21,95€. 20220905_201853.jpg
 
Hankintoja viimeiseltä parilta viikolta. Sinänsä vähän erikoisempi kattaus, koska hankintojen syyt.
F1 Manager 22 - Vaimo osti yllärinä
Made in Abyss - Mangaa luettu aika pitkälle, joten kun näin että tästä on peli tulossa, niin se piti hommata. Pelin tarinan pitäisi periaatteessa kääntyä aika nätisti peliksi. Kohta se nähdään. Coolshopista 42,95e.
PuyoPuyo Tetris 2 - Vaimo osti itselleen. VPD:stä 16,99e
Layton's Mystery Journey - Aikaisempia Laytoneita 3DS:llä pelanneena vaimo halusi tämän ja kyllä peli toki minuakin jonkin verran kiinnostaa. Puolenkuunpeleistä 39,95e.
IMG_20220906_104248__01.jpg
 
CDONista saapui tänään vielä pari peliä lisää:

Gear Club Unlimited 2 27,29€
Root Film 22,29€.
20220906_165405.jpg

Viimeisen parin kuukauden aikana backlogin kasvutahti on ollut kyllä melkoisen huima, kun ottaa huomioon että siitä ei ole elo- tai syyskuun aikana lähtenyt yhtäkään peliä pois AC Valhallan ollessa kesken. Eilen sain päätarinan läpi, joten jo parin lisäosan päästä on aika pähkäillä seuraavaksi pelattavaa peliä. Vaihtoehdoista ei ainakaan jää kiinni, jos ei aiemminkaan jäänyt. :D
 
CDONista saapui tänään vielä pari peliä lisää:

Gear Club Unlimited 2 27,29€
Root Film 22,29€.
Näytä liitetiedosto 9498

Viimeisen parin kuukauden aikana backlogin kasvutahti on ollut kyllä melkoisen huima, kun ottaa huomioon että siitä ei ole elo- tai syyskuun aikana lähtenyt yhtäkään peliä pois AC Valhallan ollessa kesken. Eilen sain päätarinan läpi, joten jo parin lisäosan päästä on aika pähkäillä seuraavaksi pelattavaa peliä. Vaihtoehdoista ei ainakaan jää kiinni, jos ei aiemminkaan jäänyt. :D
Hetkinen. Luulin, että Gear Club oli Switchin yksinoikeus. Näköjään tämä kakkososa on Unlimited lisänimellä julkaistu vähän kaikille laitteille. Siistiä! Switchillä toki on tullut tätä pelattua, mutta ei sen laitteen suorituskyky oikein meinannut riittää sulavaan pelikokemukseen. Lisäksi liipaisimien puuttuminen ei anna kovin kivaa kaasu-/jarrutuntumaa. Sellainen arcade low budget Forza/Gran Turismo. Täytyypä laittaa tehokonsolin versio omallekin hankintalistalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom