pelle
Well-Known Member
Itselläkin on ollut PS5:n hankkimisen myötä tullut vahvistimen uusiminen "ajankohtaiseksi" juurikin tuon 4K-läpiviennin puutteen vuoksi. Nykyinen vajaat yhdeksän vuotta palvellut Yamaha pelaa muuten edelleen mainiosti, joten olen toistaiseksi laittanut projektin jäihin.
Kokemuksia pyytäisin hankinnasta jossain vaiheessa, kiitos!
Oma vanha yamahan htr-3065 taitaa olla aika saman ikäinen ja sekin toimi muuten hyvin, mutta toinen optinen tulo oli rikki.
Mitään valitettavaa en siitä löytänyt ja siksi myös uudeksi vahvariksi valikoitui yamaha joka vielä näyttääkin melkein identtiseltä ja aika samanlainen se tuntuu olevan toiminnaltaankin.
Erona ainakin se, että tuo tunnisti automaattisesti ps4:n ja ps5:n joten imputtien nimiä ei ole pakko muuttaa itse ja silloinkin kun ne haluaa itse muuttaa niin ruudulla on kunnon virtuaalinäppis kun taas vanhassa selattiin kirjain kerrallaan.
Muuten kaikki valikot on ihan samat ja mä olinkin kirjoittanut vanhasta vahvarista kaikki asetukset ylös ja laitoin tuohon.
Pieni miinus siitä ettei kaukosäätimessä ole jokaiselle video ja audio tulolle omaa nappia vaan sun täytyy selata niitä läpi kunnes se haluttu löytyy.
Verkkiksen sivuilla oli yksi varsin negatiivinen arvostelu jossa valitettiin siitä kuinka vahvari terävöittää kuvaa ja mä en huomannut mitään tuollaista.
Toisaalta tuossa kyllä on 4k upscaler ja jos sen on mennyt laittamaan päälle niin en yhtään ihmettelisi jos se pilaa kuvan.
Sama tyyppi valitti kuinka hdr ei toimi vaikka joku oli jo aiemmin kirjoittanut arvostelun jossa kertoi näppäin kombinaation jolla pääsee vaihtamaan hdmi sisääntulon moodia ja sillä tuo korjaantuu.
Mulla ainakin ps5 toimi ihan heittämällä ilman mitään moodien vaihtoja ja tietenkin tuo lukee myös ohjekirjassa jonka selasin läpi jo ennen ostoa.
Joten so far, so good.