Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Itsehän en tykkää peleistä/leffoista/sarjoista mitkä on fantasiaa, örkkejä, robotteja, zombeja jne yliluonnollista.
Mutta samaan hengenvetoon totean, että ensimmäinen tarinallinen peli jonka nuorena jaksoin pelata läpi oli joku harry potter peli pc:llä. Suomenkielinen muistaakseni.
Se oli loistava ja koukutti.

Harry potter leffoja en oo koskaan jaksanu katsoa loppuun yllämainituista syistä, mutta samalla se on niitä harvoja aiheita mitkä ei aiheuta tuon edellämainitun pelin takia silti inhoreaktioita. Ja toisaalta tykkään älyttömästi jostain syystä esim adams familystä ja siitä tehty uusi versio Netflixiin wednesday oli loistava. Toki vähän eri tyylinen mut jotain samaa näissä silti koen.

Ja joku tossa Potterissa kiehtoo ja ehkä pitäisi niitä leffoja alkaa nyt vanhemmiten katsomaan kun katselen eri silmin. Nimittäin tää peli näyttää mielipuolisen hienolta. Eikä vain graafisesti, vaan pelillisesti, idealtaan, toteutukseltaan jne. Alkaa olemaan sitä luokkaa että mä ihan toden totta haluan hankkia tämän! Nimenomaan leuka lattiassa mennyt aamu täälläkin..
 
Ne ensimmäiset leffat on sellasia lällyjä lastenleffoja. Samoin kirjat. Mutta joku kolme viimeistä alkaa olemaan jo sellasia että kehtaa näin aikuisena miehenä suositella :cool:
 
Ne ensimmäiset leffat on sellasia lällyjä lastenleffoja. Samoin kirjat. Mutta joku kolme viimeistä alkaa olemaan jo sellasia että kehtaa näin aikuisena miehenä suositella :cool:
Ja silti kokonaisuuden kannalta ne ensimmäisetkin kirjat/leffat olisi syytä olla luettu/katseltu. Hankala on ainakin itse suositella aloittamaan esim. neljännestä osasta, jos ei aikaisemmat ole tuttuja.
 
Itse olen sitä ikäluokkaa, jolle Harry Potter oli iso ilmiö lapsena. Elokuvat ovat toki hyviä, mutta kirjat ovat mielestäni se definitiivinen tapa kokea tarina. Vaikka koko sarja on erinomainen, nimenomaan ne alkupään kirjat ovat niitä kaikkein parhaimpia, tunnelmallisimpia ja rakkaimpia teoksia ainakin minulle.

Tätä peliä odotan innolla. On ainakin paperilla sellainen lapsuuden unelmapelin todeksi tuleminen. Mielestäni paras Harry Potter peli tähän mennessä on ollut vuoden 2007 Feeniksin kilta. Se oli ensimmäinen Potter-peli jossa pääsi tutkimaan isoa, tarkasti mallinnettua Tylypahkaa täysin vapaasti. Koulun alueella oli paljon löydettäviä salareittejä, velhomaailman minipelejä, sekä tuttuja hahmoja käveli ympäri linnaa. Myös taikomismekaniikka oli mielestäni paljon paremmin toteutettu kuin sitä edeltäneissä Potter-peleissä. Nappien painelun sijaan loitsuja taiottiin sauvaa heiluttamalla ohjaimen oikeaa tattia käyttäen. En ole hirveästi vielä tähän uuteen peliin tutustunut koska haluan jättää isoimmat yllätykset siihen kun pääsee itse pelaamaan, mutta toivon että Hogwarts Legacyssä olisi samantyylinen taikomismekaniikka.

Odotukset ovat siis korkealla, ja tällä hetkellä tämä on itselleni kevyesti odotetuin 2023 peli. Jonkinlainen pieni epävarmuus kuitenkin peliä kohtaan löytyy, johtuen lähinnä siitä, että studio ei ole valtavan meritoitunut. Epäilyttää myös kuinka tarkasti lähdemateriaalia on kunnioitettu, Rowling itse kun ei taida olla mitenkään projektissa mukana, ja eri aikakausi antaa aika paljon vapauksia tekijätiimille. Toivon kuitenkin pelille pelkkää menestystä. Ihmeen pitkään on kulunut aikaa, että saadaan tällainen ison luokan peli Harry Potterin maailmasta, joten otan sen ilolla vastaan.
 
Harry Potter on kyllä sellaista vähän erilaista fantasiaa, johon voi päästä sisälle, vaikka ei perusfantasia kiinnostaisi yhtään. Aika paljon siinä on myös realistista kuvausta ja fantasiateemat eivät ole keskiössä. Enemmän mennään yhteiskunnallisissa- ja ihmissuhdeteemoissa. Leffat on kyllä enemmän sitä efekteillä ja taikajutuilla mässäilyä kuin kirjat. Minulle kirjasarjan alkupää oli kiinnostavampi ja lopun kuviot olivat vähän turhan angstisia ja hölmöjä. Elokuvissa kuitenkin taso parani loppua kohden jo isompien tuotantojen vuoksi ja niissä kirjojen pahimmat kömmähdykset sivuutettiin armollisesti.
 
Ehdottomasti koko sarja kannattaa katsella tai lukea alusta loppuun. Edelleen minun suosikki kirjoja, ja ne tulee kuunneltua äänikirjana aina uudestaan ja uudestaan. Alkupään teokset ovat toki joo vähän enemmän lapsille, mutta liittyy ne silti kokonaisuuteen. Toki minunkin mielestäni parhaat kirjat ovat neljä vikaa.

Tätä peliä tottakai odotan mutta pidän kuitenkin odotukset maltillisena. Pidetään peukut pystyssä.
 
Itselle parhaat Potter elokuvat on ne ensimmäiset 4. Paljon kevyempi meininki ja linna on keskeisessä asemassa paljon enemmän. Myöhemmissä elokuvissa meno menee sitten jo todella synkäksi ja se tietynlainen tunnelma katoaa kokonaan. Pidän kyllä paljon koko saagasta mutta jotenkin se linnan tutkiminen ja kaikenlainen hassuttelu toimii itselle paremmin.

Tätä peliähän tietysti odotetaan kuin kuuta nousevaa koska se näyttää vihdoin saavan tehtyä sen HP fiiliksen oikein ja tuntuu olevan tuhottomasti kaikkea sivuaktiviteettiä ja paljon nähtävää, ei pelkästään linnassa vaan myös sen ulkopuolella.
 
Päätarina lienee aina sama, huolimatta siitä, minkä tuvan valitsee? Mutta onkohan eri tuvilla jotain yksittäisiä tehtäviä, mitä ei muun tupalaisena pääse tekemään? Toivottavasti, sillä olisihan pelillä huikeata uudelleenläpipeluuarvoa, kun pelin pitäisi läpäistä vähintään neljä kertaa, nähdäkseen kaikki mahdollinen.

Nyt vaan odotellaan arvosteluja ja toivotaan, ettei mitään pettymystä tule.
 


Official Cinematik Trailer 4K

Ihan kohtahan tämä on täällä. On odoteltu jo tovi!

Päätarina lienee aina sama, huolimatta siitä, minkä tuvan valitsee? Mutta onkohan eri tuvilla jotain yksittäisiä tehtäviä, mitä ei muun tupalaisena pääse tekemään? Toivottavasti, sillä olisihan pelillä huikeata uudelleenläpipeluuarvoa, kun pelin pitäisi läpäistä vähintään neljä kertaa, nähdäkseen kaikki mahdollinen.

Nyt vaan odotellaan arvosteluja ja toivotaan, ettei mitään pettymystä tule.
https://earlygame.com/gaming/hogwarts-legacy-different-houses-storyline-quest-ending

En tiedä kuinka luotettavaa infoa tuo on, mutta olen muistaakseni aikaisemmin lukenut, että loppu on kaikilla tuvilla sama, se matka sinne eri. Toivottavasti olisi noin, lisää uudelleenpeluuarvoa aika paljon.
 
Mäe oo mittää hörri pötter leffoi tai kirjoi lukenu tai mittää mut tää jotenki kiinostais.
 
^vastasin jo vuosia sitten tässä topikissa kulttuurisotien / Rowlingin ulostulojen vaikutukseen pienen kuplan ulkopuolella:

Tämä peli julkaistaan, Fantastic Beasts -elokuvia tehdään jos tehdään Rowlingin töräyttelyistä huolimatta, Harry Potter on megabrändi myös 2021, vain kulttuurisotamaailmassa kaikki on ylidramaattista.

Tämä pitää yhä paikkansa, paitsi niin, että Harry Potter on megabrändi myös 2023. Hogwarts Legacy selvästi alkuvuoden puhutuin peli ja Harry Potterista tunnutaan puhuvan omassa näiden kanssa aikuisiksi kasvaneiden nykyisten pääsääntöisesti korkeakoulutettujen ja kai jossain määrin "tiedostavien" ihmisen keskuudessa varmaan enemmän kuin koskaan.

Toki nettiväännöt on typeriä, mutta ei niitä kannata turhaan itse vahvistaa, jos ei ehdottomasti halua.
 
Itselle on kyllä aivan sama mitä Rowling on sanonut kun ei hällä ole tämän pelin kanssa mitään tekemistä. Joo se on hänen luomansa maailma mutta tämä on uusi tarina ja uudet hahmot.
 
On Rowling sanonut mitä hyvänsä, niin aika hankala olla sen takia nyt yhtäkkiä tykkäämättä Harry Potterista, kun on niiden kirjojen parissa kasvanut ja ahmimalla lukenut. Todellakin ostan Hogwarts Legacyn.
 
täytyy sanoa että tämä lisää odotuksia kun kuulin että pelissä on näin monta Difficulty modea, suurin pelko pelin kohdalla oli itselleni että peli olisi liian helppo, mutta tuo varsinkin tuo nightmare mode kuulostaa erittäin herkulliselta, eli niin sanottu Elden Ring/Souls Like difficulty mode. sillä minä ehdottomasti pelin tulen pelaamaan. perkele vielä 2 viikkoa, tämän kohdalla arvostelut ei kyllä kiinnosta pätkääkään. ja en niitä aio jäädä odottelemaan vaan ostan sen version millä pääsee 3 päivää ennakkoon jo pelaamaan, sen verran kova Potter fani olen/ollut, joten täällä lähtee Deluxe versio tilaukseen nyt kun rahat säästyi Forspokenista

What difficulty modes will Hogwarts Legacy have?​

We don't know exactly how many difficulty modes Hogwarts Legacy will have, but we can imagine this kind of thing inspired by other RPGs:

  • Story mode : no apparent difficulty, the character cannot die and the goal is simply to follow the scenario to make the most of it,
  • Easy Mode : the character can take damage and die but he has a high life bar and the creatures are easy to eliminate.
  • Normal mode : ideal for those who want to both enjoy the story quietly and experience a few moments of startle when their character encounters difficult bosses to defeat.
  • Hard Mode : a good dose of challenge where the fights are particularly difficult. It will be necessary to farm for hours the resources necessary for the preparation of potions and the improvement of your equipment.
  • Nightmare mode : this is probably where you should insert a reference to Elden Ring, but in general this game mode is reserved for lovers of extreme difficulty. Repeating the dungeons several times in a row does not scare you and the slightest violent blow from a monster is certain death for your character.

edit

hyviä uutisia kumminkin kun Review Embargo 7 päivä helmikuuta eli rewikat saadaan ulos vielä ennen tuota Deluxe Editionin 72 tunnin headstarttia.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom