Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Netissä ei kannata lähteä terapoimaan ketään, jätetään se ammattilaisille.

Ja terapia on oikeasti suositeltavaa kaikille, vaikka sitä ei tuntisi tarvitsevansa. Jokainen ansaitsee tehdä elämästään vähän vähemmän vaikean.

Varsinaisessa terapiassa en ole käynyt mutta loputtomien työkunto/kunto selvitysten yhteydessä jonkin verran käyty elämää läpi. Kaikki sosiaalihenkilöt ym nostaa lopulta kädet pystyyn ja sanoo ettei mitään oo tehtävissä. Sitten mut unohdetaan puoleksi vuodeksi-vuodeksi ja taas alkaa sama oravanpyörä uudella henkilöllä joka ei tiedä tilanteestani mitään. Olen niin korviani myöten täynnä näitä kelan ja työkkärin selvityksiä ettei ne voisi enää vähempää kiinnostaa. Kuvitelkaa tilanne jossa teitä piinataan virastojen ja viranomaisten taholta 13 vuotta. Se syö miestä.

Taas tulee tämä viha esille mutta minulla on sairaalan osaston ylilääkärin lausunto, että olen pysyvästi työkyvytön. Selvä näyttö ja oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Silti tulee vakuutusyhtiöstä vastaus, että olisin heti valmis vaikka raksalle töihin. Aivan käsittämätöntä.
Vinkiksi voisin antaa, että Kelalta on mahdollista hakea korvausta kuntouttavaan psykoterapiaan. Myöntämisperusteita en tiedä tarkkaan, jos on jo todettu työkyvyttömäksi, mutta ei hakemalla mitään häviäkään. Läheinen henkilö on tätä palvelua käyttänyt ja on toiminut Kelan taholta aikalailla hands-off meiningillä, eli terapeutin saa valita itse, käynnit sovitaan suoraan terapeutin kanssa ja luonnollisesti Kela ei puutu millään tavalla siihen mitä terapiassa käsitellään. Kela vain maksaa merkittävän osan kustannuksista. Täysin ilmainen palvelu tämä ei siis ole, mutta todennäköisesti paras keino päästä laadukkaan avun piiriin. Hakemus uusitaan kerran vuodessa, mutta ainakin kyseiselle ihmiselle tämä on ollut lähinnä muodollisuus, jos terapeutti suosittaa terapian jatkamista. Terapian kesto max kolme vuotta.

Samat sanat. Kiitokset ymmärryksestä. Elämä ei ole todellakaan mennyt niin kuin sen joskus suunnittelin. Olisiko kellään vinkkejä miten voisi helpottaa tätä vihan tunnetta ja ärsyyntymistä? Ei ole ketään kelle näistä voisin puhua. Alkanut itseäkin pelottamaan nämä synkät ajatukset.
Ainut vinkki mulla olisi nimenomaan se että löytää luotettavan ihmisen/ihmisiä jolle voi puhua mistä tahansa. Puhumalla paranee moni asia. Toivon että sellaisia löytyy. Mä olen itse alkoholisti ja narkomaani(kuivilla ollut about 15 vuotta) joten ei tämä omakaan elämä mikään menestystarina ole ollut. Tiedän siis millaista se on kun elämä on suoraan sanottuna: päin vittua. Jos en olisi päässyt puhumaan rehellisesti asioistani, en olisi edes elossa. Raittiudesta puhumattakaan. Tältä pohjalta uskoisin että sullakin on hyvät mahdollisuudet saada mielekäs elämä, onnellisuus tai miksi sitä sitten haluaakin kutsua. En kuitenkaan haluaisi hirveästi alkaa neuvomaan koska se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle. Jeesiä kannattaa kuitenkin pyytää. Se ei välttämättä ole helppoa mutta siitähän se kaikki lähtee. Jos/kun saa pahimmat mielen möröt purettua niin siinä voi käydä niinkin että huomaa elämän olevan jo valmiiksi aika mukavaa. Eli ne "onnen avaimet" on olleet koko ajan käden ulottuvilla mutta niitä ei ole aiemmin huomannut.

Leikin nyt amatööripsykiatria tai vaihtoehtoisesti vain mutuilen mutta oletko tullut ajatelleeksi että nuo vihan tunteet, joita sinulla on homoja, "puunhalaajia" ja muita vastaavia lokeroitavia ryhmiä kohtaan, on keino purkaa patoutunutta vihaa/turhautumista/tms? Eli näkisin (ja voin olla ihan väärässä) että koska elämässäsi tuntuisi olevan paljon syytä olla vihainen niin se kohdistuu tavallaan "helppoihin" kohteisiin.

Moni syrjäytynyt on tuossa tilanteessa että tavallaan vihaa on paljon ja se kohdistuu moniin paikkoihin. Kaikkeen on vähän kyllästynyt ja kaikki ärsyttää.
Olet täysin oikeilla jäljillä ja lähempänä totuutta kuin uskotkaan. Olen todella turhautunut tätä yhteiskuntaa kohtaan ja sitä kuinka se pompottaa ihmistä luukulta ja viranomaiselta toiselle ihan vaan kiusalla. Ihminen jätetään oman onnensa nojaan kun oikea käsi ei enää tiedä mitä vasen tekee. Työkkäristä jokin aika sitten soitettiin ja ilmoitettiin, että poistavat nimeni listoilta kun kaikki mahdollinen on käyty eikä ole mitään mitä tarjota. Olen siis työkyvytön työnhakija virallisesti että saan edes jotain rahaa. Tuossa lauseessa ei ole järjen häivää mutta näin se on.

Aina sanotaan että Suomi on maailman onnellisin maa. Onhan se juu, en mä sitä. Täällä kun putoaa yhteiskunnan rattaista pois niin putoaa syvälle.

Kuten täällä on muutama käyttäjä todennut, niin yritän itsekin jättää terapialausunnot ja elämänohjeet antamatta. Mutta yhtä asiaa on kommentoitava ihan yleistasolla:
Tässä vaiheessa moni tilanteestani tietämätön ajattelisi että ryhdistäydy ja hanki elämä. Se vaan kun se ei onnistu. Normaalisti tässä 33v iässä on jo perustettu perhe, ja eletään elämää. Kun täytin 33v tajusin, että ei hitto. En ole saanut tässä elämässä mitään aikaiseksi jos ei automaalarin koulutusta lasketa.
Meillähän menisi kaikilla paremmin, jos voisimme elää elämämme vertailematta itseämme muihin. Toki se on vaikeaa jos ei mahdotontakin "winner takes it all"-mentaliteettia vähän kaikkialla (mainokset, viihde, some jne.) silmiemme eteen suoltavassa yhteiskunnassa. Mikä on sairasta, kun isoin osa meistä ei kuitenkaan ole leffatähtiä, toimitusjohtajia tai supermalleja. Tai elä edes sitä jatkuvaa hymyä ja harmoniaa sisältävää idyllistä perhe-elämää.

Mutta joka tapauksessa se on hyvin haitallinen kierre, missä lopulta päätyy katsomaan todellisuutta aina vähän erikoisen linssin läpi. Ja siis nimenomaan niin, että itseään päätyy vähättelemään enemmän kuin olisi tarpeen ja muiden tilannetta kiillottamaan erilaiseksi kuin se oikeasti on. Väitän, että sitä helposti pyöristää oman verrokkiryhmänsä tulotasoa/perhe-elämää/työllisyyttä/jne. koskevia tilastoja (ts. miten asiat todellisuudessa ovat) helposti ylöspäin. Tai näin minä olen ainakin usein huomannut tekeväni.
Esim. minusta automaalarin koulutus on erittäin jepa suoritus (kuinka monta titteliä sitä ihmisellä pitäisi olla?) ja siinä että terveys on mennyt työtehtävissä ei ole mitään hävettävää - paitsi yhteiskunnallamme. Helvetin harmillista ja turhauttavaa se tietenkin on ja vaikka meikäläisen ympäripyöreät toivotukset eivät tässä tietenkään auta, niin toivotaan että jotain kautta löytyy onnellisuutta omaan elämään.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Asiasta kukkaruukkuun: Paljon on puhetta jostakin Transu-hommeleista liittyen tähän peliin ja eri tietoa saanut. Onko siis niin että pelissä ON transu ja se vituttaa ihmisiä vai se että pelissä EI ole transua ja se vituttaa ? :D
En halua lähteä siis enää tätä keskustelua jatkamaan (vai onko tämä jo sitä?) mutta tuo kysymys oli niin huvittava ja kertoo nykymaailmasta paljon. Se että on ongelma asiasta X, ei vielä riitä, vaan pitää tietää että mistä näkökulmasta se on tällä kertaa ongelma :D

Voi hyvä isä teidän kanssa. Tää trans-"hassuttelu" ja turha kärjistely loppuu nyt tähän. Puhukaa pelistä.
Ymmärrän pointin mutta sitten taas jään miettimään että eikö ne ulkopelilliset asiatkin liity peliin jos se vaikuttaa ostamiseen?

Tosin aika usein olen miettinyt ja ihmetellyt tätä keskustelun pirstaloimista heti kun menee vähänkin "ohi" aiheen vaikka voi hyvin perustella että kyllä se yhä peliin liittyy.

Mutta tämäkin tosiaan on varmaan väärässä aiheessa. On vain aika työlästä etsiä joku sopiva aihe ja vielä toivoa että keskustelu jatkuisi siellä. Usein se isoin ongelma on se, että keskustelun siirryttyä se tarkoittaa käytännössä sitä että keskustelu loppuun siihen pisteeseen. Tai se loppuu siksi koska kukaan ei siirrä sitä mutta joka tapauksessa usein se lopputulos on että se loppuu.

joo siitähän ei tosiaan ole kyse että, klikkaanko itse linkkiä vaan siitä että jos joku muu tuota threadia lukee niin osaa sitten kunnioittaa meitä muita jotka ei tosiaan halua tietää pelistä hirveästi ennakkoon, eli osaa sitten käyttää niitä spoiler tageja. se minua vähä epäillyttää. mutta toivotaan tosiaan että ihmiset osaa sitten käyttää niitä. Pelistähän tosiaan julkaistaan ne arvostelut ulos sillon 6 päivä niin varmasti sillon on informaatiota ihan tarpeeksi niille jotka pelin ostoa vielä miettivät.
Aika erikoinen ongelma kun ottaa huomioon että kyllähän ihmiset ilman linkkejäkin käyttää myös muita sivuja ja voivat silti tänne kirjoitella. Miksi siis keskittyä siihen että ei saisi linkittää kun oikea ongelma selvästi on se, että ei halua spoilereita ylipäänsä ja on niille selvästi erityisherkkä, ainakin tässä aiheessa.

Minulle on riittänyt etten katso pelien trailereita enkä avaa spoilertageja mutta tilanteessasi en yksinkertaisesti lukisi peliä koskevia juttuja mistään. Ihmisiin kun ei voi täysin luottaa ja vahinkoja tapahtuu, joten spoilaantuminen on aina mahdollista. Vielä enemmän jos noin "pienet" asiat kokee spoilereina.

Ymmärrän pointin mutta sitten taas jään miettimään että eikö ne ulkopelilliset asiatkin liity peliin jos se vaikuttaa ostamiseen?
Minusta isompi ongelma on se, että keskustelu täyttyy ihan jonninjoutavasta kinastelusta - ja tässä tapauksessa homma vielä eskaloitui erään käyttäjän osalta sen sortin provopetteröinniksi, että lopputuloksena oli kuukauden mittainen jäähy.

Ylipäätään se luo foorumille turhan negatiivisen ilmapiirin, kun ketju toisensa jälkeen täyttyy suht. turhasta vänkäämisestä ja piikittelystä. Ja valitettavan usein asialla ovat samat nimimerkit.

Minua ainakin turhauttaa, jos kiinnostavien aiheiden keskustelut väännetään jatkuvasti pois aiheesta. Erityisesti saman asian jankuttaminen ja vastareaktioiden kalastelu tarkoituksellisesti on ikävää, koska järkevä aiheenmukainen keskustelu jää jalkoihin ja ketjujen lukeminen vaikeutuu. Vähän sama, jos suosikkisarjassa olisi viiden minuutin välein joku mainos tai vaikka virallinen tiedotus siitepölystä.

laitampas tämän tänne suoraan ettei tosiaan enää jatku tämä keskustelu tuolla Hogwarts legacy puolella.

joo tiesinkin aikalailla ennakkoon minkälaisen vastaanoton tuo kannanottoni tulee todennäköisesti saamaan. eli selvästi paljon näkemyseroja siitä mikä luokitellaan spoileriksi ja mikä ei. ja se on samanlainen keskustelu kun vaikeuden viehätys keskustelu.

se minkä takia halusin nostaa kissan pöydälle. johtuu tosiaan tuosta Last of US Tv-sarjan keskustelusta. siellä on unohtunut monella käyttää spoiler tageja (varsinkin ekan ja toisen jakson välissä/jälkeen) ja aikalailla ollut suoraa spekulaatiota/tietoa tulevista tapahtumista ilman tageja. onneksi tosiaan ylläpito muistutti siellä siitä, että löytyy meitä jotka eivät ole pelejä vielä pelanneet lävitse, itse tosiaan aikalailla lopetin koko ketjun lukemisen lyhyeksi ajaksi, nyt onneks tv-sarjalle löytyy oma topiccikin.

toinen syy on tosiaan se että seurasin Forspokenissa juuri tuollaista samanlaista topiccia ja tiesin aikalailla 80% pelin asioista ennakkoon, koska tuollainen threadi on todella tehokas tapa hankkia informaatiota. threadin tekijä järjestää usein myös livechat eventtejä, missä vastaa lukioiden kysymyksiin livenä, eli todennäköisesti tuon threadin avulla saat tietää pääsetkö niihin Harry Potter elokuvista tuttuihin paikkoihin kuten Chamber of secrets ja muut. niin halusin vain varmistaa että kukaan ei täällä vahingossa ala semmoisia asioita ilmoittelemaan. että säilyy se pelin yllätyksellisyys.

Viimeksi muokattu:
Kuten täällä on muutama käyttäjä todennut, niin yritän itsekin jättää terapialausunnot ja elämänohjeet antamatta. Mutta yhtä asiaa on kommentoitava ihan yleistasolla:

Meillähän menisi kaikilla paremmin, jos voisimme elää elämämme vertailematta itseämme muihin. Toki se on vaikeaa jos ei mahdotontakin "winner takes it all"-mentaliteettia vähän kaikkialla (mainokset, viihde, some jne.) silmiemme eteen suoltavassa yhteiskunnassa. Mikä on sairasta, kun isoin osa meistä ei kuitenkaan ole leffatähtiä, toimitusjohtajia tai supermalleja. Tai elä edes sitä jatkuvaa hymyä ja harmoniaa sisältävää idyllistä perhe-elämää.

Mutta joka tapauksessa se on hyvin haitallinen kierre, missä lopulta päätyy katsomaan todellisuutta aina vähän erikoisen linssin läpi. Ja siis nimenomaan niin, että itseään päätyy vähättelemään enemmän kuin olisi tarpeen ja muiden tilannetta kiillottamaan erilaiseksi kuin se oikeasti on. Väitän, että sitä helposti pyöristää oman verrokkiryhmänsä tulotasoa/perhe-elämää/työllisyyttä/jne. koskevia tilastoja (ts. miten asiat todellisuudessa ovat) helposti ylöspäin. Tai näin minä olen ainakin usein huomannut tekeväni.
Esim. minusta automaalarin koulutus on erittäin jepa suoritus (kuinka monta titteliä sitä ihmisellä pitäisi olla?) ja siinä että terveys on mennyt työtehtävissä ei ole mitään hävettävää. Helvetin harmillista ja turhauttavaa se tietenkin on ja vaikka meikäläisen ympäripyöreät toivotukset eivät tässä tietenkään auta, niin toivotaan että jotain kautta löytyy onnellisuutta omaan elämään.
Juuri näin. Vertailu ja ulkoapäin annetut menestymisen/onnellisuuden mittarit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ne on loppujen lopuksi aika pieniä asioita mitkä tekee elämästä mukavaa. Onnellisuus ei löydy siitä että kaikki on hyvin, vaan siitä että pystyy nauttimaan elämästä vaikka kaikki ei olisikaan hyvin. Sitä yritin tuossa aiemmin hahmottaa. Ja sitä että elämä voi kääntyä hyväksi vaikka se tuntuisikin mahdottomalta.

Hatun nosto Rap:ille avautumisesta. Uhoaminen on kakaroiden hommaa mutta heikkouden näyttäminen vaatii miestä.

Minusta isompi ongelma on se, että keskustelu täyttyy ihan jonninjoutavasta kinastelusta - ja tässä tapauksessa homma vielä eskaloitui erään käyttäjän osalta sen sortin provopetteröinniksi, että lopputuloksena oli kuukauden mittainen jäähy.
Mutta täyttyykö se aina ja joka paikassa? Ymmärrän kyllä että loputon kinaaminen ei ole se mitä mihinkään aiheeseen halutaan mutta minulle jää usein tunne että hyvin pienestäkin "off topicista" pitäisi hyvin pian siirtyä etsimään jotain sopivampaa aihetta keskustelulle.

Lainausmerkit syystä ja siksi että minusta pelin ostopäätökseen vaikuttava asia koskee aika suoraan peliä eikä täten ole off topicia.

Toinen esimerkki vaikka sitten TLOU Remaken hinta. Minusta siitä voisi ihan hyvin puhua juuri sen pelin alla koska se koskee suoraan kyseistä peliä eikä kaikkien pelien tai kaikkien remakejen hintoja mutta siitäkin taisi olla ainakin huomauttelua että off topicia, jos en ihan väärin muista.

Ei siinä, moderointi tuskin on helppoa tai suoraviivaista hommaa ja johonkin ne rajat ja linjaukset täytyy vetää, mutta tässä nyt ainakin oma näkemykseni asiasta. Itsekin toki vetäisin nimenomaan sen mukaisia päätöksiä jos moderointiin joskus päätyisin. Ellei tietysti ole sovittu jotain yhteistä linjaa, jota yrittää noudattaa.

Ylipäätään se luo foorumille turhan negatiivisen ilmapiirin, kun ketju toisensa jälkeen täyttyy suht. turhasta vänkäämisestä ja piikittelystä. Ja valitettavan usein asialla ovat samat nimimerkit.
En ehkä sitten nähnyt mihin keskustelu meni koska en huomannut ongelmaa siinä kohtaa. Moderointia oli siis tapahtunut.

Minua ainakin turhauttaa, jos kiinnostavien aiheiden keskustelut väännetään jatkuvasti pois aiheesta.
Kiinnostavat aiheet kuitenkin ovat subjektiivinen käsite, joten ehkä ne "off topicit" kiinnostavat joitain muita ja taas sinun "kiinnostavat aiheet" eivät kiinnostakaan niin paljon? Minä ainakin myönnän ettei minusta ole määräämään mistä saa ja mistä ei saa puhua minkäkin aiheen alla. Siis tietysti osaa sanoa jos asia ei liity yhtään aiheeseen mutta tämä keskustelu lähti sellaisesta "off topicista", joka mielestäni liittyy 100% peliin.

Kyse kun oli pelin ostamiseen ja täten täysin peliin liittyvästä asiasta. Ja yhtä lailla kuitenkin ne "ostan tämän alesta koska plaa plaa"-viestit on ihan ok mutta jos siellä on joku "ristiriitainen" asia syynä, niin heti pitää keskustelu siirtää aiheen alta muualle piiloon.

Erityisesti saman asian jankuttaminen ja vastareaktioiden kalastelu tarkoituksellisesti on ikävää, koska järkevä aiheenmukainen keskustelu jää jalkoihin ja ketjujen lukeminen vaikeutuu.
Tämä on sitä minkä saakin siivota keskusteluista muualle mutta mielestäni jankuttaminen ja reaktiokalastus on eri asia kuin se että heti kun on jokin aihe, mistä on monia mielipiteitä, siivotaan muualle. Eikö sieltä voi poistaa välistä ne jankuttajat, trollit ja muut?

Vähän sama, jos suosikkisarjassa olisi viiden minuutin välein joku mainos tai vaikka virallinen tiedotus siitepölystä.
Ehkä näin jos ne kommentit siellä välissä ei liity mitenkään aiheeseen ja siitähän tässä ei ollut missään vaiheessa kyse, koska jopa ne jankutukset ja trollaukset liittyvät yleensä nimenomaan aiheeseen.

Mutta täyttyykö se aina ja joka paikassa? Ymmärrän kyllä että loputon kinaaminen ei ole se mitä mihinkään aiheeseen halutaan mutta minulle jää usein tunne että hyvin pienestäkin "off topicista" pitäisi hyvin pian siirtyä etsimään jotain sopivampaa aihetta keskustelulle.
Ei ongelma tietenkään joka ketjua koske, mutta liian monta silti. Pieni offtopic on sallittua, mutta yleensä siinä noin puolentusinan peräkkäisen aiheeseen liittymättömän viestin kohdalla täytyy peli puhaltaa poikki. Tai jos viestejä on ehtinyt kertyä vielä enemmän, sitten on vaan helpompaa siirtää ne kaikki toisaalle.

Ei siinä, moderointi tuskin on helppoa tai suoraviivaista hommaa ja johonkin ne rajat ja linjaukset täytyy vetää, mutta tässä nyt ainakin oma näkemykseni asiasta. Itsekin toki vetäisin nimenomaan sen mukaisia päätöksiä jos moderointiin joskus päätyisin. Ellei tietysti ole sovittu jotain yhteistä linjaa, jota yrittää noudattaa.
Säännöt ovat yhteiset, linjauksissa on sitten jonkin verran heittoa. Tuo ylipäällikkö Jyrppä on jyrkempi, mie taas koetan vetää vähän pehmeämpää linjaa. Ja Eliminaattori eliminoi sääntöjenvastaisuuksia omalla tavallaan.

En ehkä sitten nähnyt mihin keskustelu meni koska en huomannut ongelmaa siinä kohtaa. Moderointia oli siis tapahtunut.
Luulen, että useimmat eivät ehtineet niitä poistettuja viestejä edes nähdä Niitä oli useampia, ja viimeiseksi jääneessä oli niin alatyyliset terveiset, että jäähyaition ovi aukesi välittömästi. Kokonaiskuvaa ei siis voi jälkikäteen päätellä vain jäljelle jääneiden kirjoituksien perusteella, koska pahin kuona on siivottu pois.

Kiinnostavat aiheet kuitenkin ovat subjektiivinen käsite, joten ehkä ne "off topicit" kiinnostavat joitain muita ja taas sinun "kiinnostavat aiheet" eivät kiinnostakaan niin paljon?
Niin, esimerkiksi paska kiinnostaa kärpäsiä, mutta en silti halua, että sitä levitetään paikkaan, jossa oleskelen, vaikka kärpäset ovat yhtä lailla subjekteja kuin minäkin. Oikeastaan olet kuitenkin asian ytimessä siinä, että ongelma on pääosin se, että keskusteluja häiritsevät trollausviestit nimenomaan kiinnostavat muita ja aiheuttavat vastareaktion, joka jatkuu usein sivukaupalla. Lopulta foorumi on yhtä paskamyrskyä ja sitä ei jaksa sitten seurata.

Sitten on nämä onnettomat tapaukset, kuten nimimerkki Rapin kommentti, jotka eivät ole häiriköintitarkoituksessa tehtyjä, mutta johtavat siihen samanlaiseen off topic myllytykseen ja pahimmillaan osa porukasta laittaa jo lähtöhousut jalkaan. On tärkeää puolustaa ihmisoikeuksia, mutta ehkä ei ihan kaikkiin onnettomiin möläytyksiin kannata takertua ja joskus voi antaa tilaa myös sellaisille näkemyksille, jotka eivät ole ollenkaan omien arvojen mukaisia, muuten keskustelu käy hyvin vaikeaksi. Käyttäkää sitä raportointityökalua mielummin, jos tulee mielestänne törkeitä kommentteja. Itsellä ainakin helpottanut kovasti, kun opin sitä käyttämään.

Varsinaisessa terapiassa en ole käynyt mutta loputtomien työkunto/kunto selvitysten yhteydessä jonkin verran käyty elämää läpi. Kaikki sosiaalihenkilöt ym nostaa lopulta kädet pystyyn ja sanoo ettei mitään oo tehtävissä. Sitten mut unohdetaan puoleksi vuodeksi-vuodeksi ja taas alkaa sama oravanpyörä uudella henkilöllä joka ei tiedä tilanteestani mitään. Olen niin korviani myöten täynnä näitä kelan ja työkkärin selvityksiä ettei ne voisi enää vähempää kiinnostaa. Kuvitelkaa tilanne jossa teitä piinataan virastojen ja viranomaisten taholta 13 vuotta. Se syö miestä.

Taas tulee tämä viha esille mutta minulla on sairaalan osaston ylilääkärin lausunto, että olen pysyvästi työkyvytön. Selvä näyttö ja oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Silti tulee vakuutusyhtiöstä vastaus, että olisin heti valmis vaikka raksalle töihin. Aivan käsittämätöntä.
Itse olen koko elämäni kamppaillut mielenterveysongelmien kanssa (koko elämän kestänyt masennus, ahdistus, paniikkikohtaukset, tunteiden säätelyhäiriö) ja se on myös ilmennyt aggressiivisuutena (ei väkivaltaisuutta vaan lyhyt pinna mistä seuraa huutaminen, seinien hakkaaminen, itsetuhoisuus), vihana, katkeruutena. Vasta vuosi sitten sain ensimmäistä kertaa toimivan lääkityksen ja sitten loppuvuodesta pääsin vihdoinkin psykoterapiaan (20 vuotta juossut eri psykiatreilla ja psykologeilla) ja se on jo nyt auttanut uskomattoman paljon. Ja suuri apu ollut myös siitä että olen pyrkinyt keskittymään negatiivisuuden sijaan positiivisuuteen. Sen aloitin pari vuotta sitten. Vaati paljon opettelua koska siihen asti elätty elämä oli lähinnä ihmisvihaa ja voivottelua paskasta elämästäni. Mutta suosittelen hakemaan ihan ammattiapua, se vaatii aikaa, vaatii työtä, mutta voin itse kokemuksesta sanoa, että se kyllä auttaa. Ja on hyvä, että pystyit avautumaan. Puhuminen on aina tärkeää.

Onko esimerkiksi vaikka lumen vastustajiakin olemassa?
Täällä ilmoittautuu yks lumen vastustaja. :)

Syynä on se ettei pyörätuolin kanssa ole kovin mukavaa lumessa mennä, tästä on jo noin 20+ vuotta kokemusta.

Itse olen yli 10v ollu työkyvyttömyyseläkkeellä, johtuen etenevästä sairaudesta, joka pikkuhiljaa heikentää lihaksia/fyysistä kuntoa. Ohan se turhauttavaa huomata heikentyvänsä, mutta sille ei mitään voi. Yritän keskittyä positiivisiin asioihin elämässä. Todella hyvä asia että maailmasta löytyy aika paljon hyviä pelejä, sarjoja, elokuvia ja musiikkia.

Minua ainakin turhauttaa, jos kiinnostavien aiheiden keskustelut väännetään jatkuvasti pois aiheesta. Erityisesti saman asian jankuttaminen ja vastareaktioiden kalastelu tarkoituksellisesti on ikävää, koska järkevä aiheenmukainen keskustelu jää jalkoihin ja ketjujen lukeminen vaikeutuu. Vähän sama, jos suosikkisarjassa olisi viiden minuutin välein joku mainos tai vaikka virallinen tiedotus siitepölystä.
Täsmälleen samaa mieltä, threadin lukeminen muuttuu melko helposti kakofoniseksi selailuksi väistellen offtopikkia - terveiset vaan äskettäin edesmenneelle tiede.fi foorumille :(

Viimeksi muokattu:
Niin, esimerkiksi paska kiinnostaa kärpäsiä, mutta en silti halua, että sitä levitetään paikkaan, jossa oleskelen, vaikka kärpäset ovat yhtä lailla subjekteja kuin minäkin. Oikeastaan olet kuitenkin asian ytimessä siinä, että ongelma on pääosin se, että keskusteluja häiritsevät trollausviestit nimenomaan kiinnostavat muita ja aiheuttavat vastareaktion, joka jatkuu usein sivukaupalla. Lopulta foorumi on yhtä paskamyrskyä ja sitä ei jaksa sitten seurata.
No tulipas sieltä melkoista kettuilua. Eli nyt kaikki off topic on paskaa ja siitä kiinnostuneet paskakärpäsiä?

Puhuin nimenomaan off topicista, joka ei ole mitään kuonaa, mutta joka ei ehkä liity sillä tavalla peliin mitä yleensä liittyy. Eli usein juuri kaikki pelin taustalla olevat asiat on sellaisia.

Me tässä selvästi puhutaan niin eri asioista että en tiedä mikä järki tässä on kun sinä pidät ihan kaikkea off topicia "paskana" ja minä taas ajattelen että ne täysin trolliviestit ja muut on sitten vielä erikseen. Eli on se ns. pääjuoni, sivutehtävät ja sitten invadereitä, jotka tulevat pilaamaan koko pelin :D

En tiedä oletko sinä samoilla linjoilla mutta koen että ei me olla edes eri mieltä. Sinä et vain selvästi näe että mikään off topic on minkään arvoista. Oikeasti turhasta, ärsyttävästä ja junnaavasta viestittelystä me ollaan tulkintani mukaan ihan samaa mieltä.

Sitten on nämä onnettomat tapaukset, kuten nimimerkki Rapin kommentti, jotka eivät ole häiriköintitarkoituksessa tehtyjä, mutta johtavat siihen samanlaiseen off topic myllytykseen ja pahimmillaan osa porukasta laittaa jo lähtöhousut jalkaan. On tärkeää puolustaa ihmisoikeuksia, mutta ehkä ei ihan kaikkiin onnettomiin möläytyksiin kannata takertua ja joskus voi antaa tilaa myös sellaisille näkemyksille, jotka eivät ole ollenkaan omien arvojen mukaisia, muuten keskustelu käy hyvin vaikeaksi. Käyttäkää sitä raportointityökalua mielummin, jos tulee mielestänne törkeitä kommentteja. Itsellä ainakin helpottanut kovasti, kun opin sitä käyttämään.
Niin, no se kyseinen kommentti nyt oli juuri sellainen, millaista ei ehkä kaivata pelin aiheen alle. Mutta se, mistä se kommentti sai kipinänsä, voi olla ihan mielenkiintoinen aihe.

Ongelma on siis enemmän siinä, osaako ihmiset käyttäytyä. Harmittavasti ne mielenkiintoisimmat aiheet on usein ristiriitaa herättävimpiä.

Viimeksi muokattu:
...täysin trolliviestit ja muut on sitten vielä erikseen.
Näin minäkin ajattelen. Sivusta voisin kuitenkin huudella sen verran, että itse tulkitsen transu-nimityksen toistuvan käyttämisen jo itsessään trollailuksi, liittyi se aiheeseen tai ei. Jos nyt siis edelleen viitataan Hogwarts Legacy -ketjussa käytyyn keskusteluun.

Voi hyvä luoja lapsi sinun kanssa. En nyt vaan keksiny parempaakaan nimeä niin laitoin vaan jotain.
Lapsi? Niin tai sitten mietit hetken ennen kirjoittamista ja tarvittaessa otat selvää asioista jos oma ymmärrys ei riitä, kohtalaisen hämmentävä tapa tuollainen.

Viimeksi muokattu:
Lapsi? Niin tai sitten mietit hetken ennen kirjoittamista ja tarvittaessa otat selvää asioista jos oma ymmärrys ei riitä, kohtalaisen hämmentävä tapa tuollainen.

Kohtalaisen typerä tapa tuollainen että täällä ei muuta tekstiä herralta näy kun vain jos haluaa auko päätään. Mutta ei haittaa pääset listalle muiden kanssa kun ei siinä mitään menetä.

Ylös Bottom