Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ymmärsinkö oikein että perustat näkemyksesi '80 luvun tuotteisiin? Siitähän ei ole kuin rapiat 40 vuotta.
"olen sitten sieltä muinaisesta 80-luvun puolivälistä tähän päivään asti onnistunut Samsungin laitteiden hankintaa hyvinkin välttämään"
Toki olen tuolla välillä kuullut kantaani tukevia kommentteja juuri Samsungin tuotteiden laadusta, joka on myöskin saanut minut pysymään hyvillä mielin linjassani. Mutta totta on, että en käyttäjänä ole niiden hieman alle 40 vuotta sitten saamieni kokemusten jälkeen saanut Samsungin laitteista kokemuksia. Mutta kuten todettu, olen kuullut matkan varrella sen verran paljon huonoja kommentteja kyseisen merkin laadusta monissa tuotteissa, ettei huvita alkaa kokeilemaan josko tilanne olisikin parempi. Hyvä toki jos jotkut ovat Samsungin laitteisiinsa tyytyväisiä. Itse en kuitenkaan ihan helpolla kyseisen merkin laitteita hanki.
 
Viimeksi muokattu:
Toki olen tuolla välillä kuullut kantaani tukevia kommentteja juuri Samsungin tuotteiden laadusta, joka on myöskin saanut minut pysymään hyvillä mielin linjassani. Mutta totta, että en käyttäjänä ole sen hieman alle 40 vuotta sitten saamieni kokemusten jälkeen saanut Samsungin laitteista kokemuksia. Mutta kuten todettu, olen kuullut matkan varrella sen verran paljon huonoja kommentteja kyseisen merkin laadusta monissa tuotteissa, ettei huvita alkaa kokeilemaan josko tilanne olisikin parempi. Hyvä toki jos jotkut ovat Samsungin laitteisiinsa tyytyväisiä. Itse en kuitenkaan ihan helpolla kyseisen merkin laitteita hanki.
Fair enough, monilla on monenlaista kokemusta monenlaisita brändeistä. Itsellä ysärillä ( :D ) tykkäsin kovastin niiden tuotteista ja ei pettänyt alta kertaakaan. Mutta eipä taida tosiaan meilläkään olla mitään uusia Samsungin tuotteita, ei siihen mitään varsinaista syytä ole kuitenkaan. Enkä ole mitään hälytyskelloja kavereiltakaan kuullut. Mutta nämä nyt on näitä, minun puolesta keskustelun voi jättää tähän. :)
 
Tästä tulee mieleen vähän tuo Hogwarts jupakka. Toki jos rahaa menee Venäjän valtiolle, niin on se kuitenkin vähän eri asia. Mutta välillä vähän pitää miettiä että liittyykö kaksi asiaa toisiinsa. Jokainen saa toki olla ostamatta jos haluaa. En itsekkään ole sitä peliä ostamassa. Juurikin nykytilanteen takia.

Hogwartsin taas ostin koska se eräs kirjailija ei liity peliin mitenkään. Onhan se toki luonut sen maailman ja saahan se rahaa siitä. Mutta itse haluan tukea pelinkehittäjiä koska onnistuivat luomaan hienon pelin.
 
Oletko sinäkin niitä jotka käyvät kylmissä suihkuissa ja asunnon lämpötila 13 astetta?
Nyt en pääse kiinni tähän kommenttiisi. Mitä lie tarkoitat? Kritisoin erään kirjoittajan välinpitämätöntä suhtautumista venäjän käynnistämään kansanmurhaa kohtaan. Muusta en puhunut. Ja ei, en ole mennyt noin radikaaleihin toimenpiteisiin, vaikka sähköä sinänsä olen säästänyt aiempaan nähden sen verran, että sähkölaskuni ovat pysyneet käytännössä samalla tasolla, kuin olivat ennen sähkön hinnan suurempaa nousua. Toki osasyynä samantasoisina pysyneisiin sähkölaskuihin on oikein ajoitettu kiinteähintainen sähkösopimus, joka on vielä ensi vuoden helmikuuhun asti voimassa. Juuri ennen sitä jyrkkää hinnannousua tein tuon sopimuksen,
 
Viimeksi muokattu:
Entä jos ostan pelin käytettynä? Vahinko on jo tapahtunut siinä vaiheessa, kun joku meni ostamaan pelin uutena, mutta käytettyjen pelien kaupassa raha ei enää liiku pelintekijöiden suuntaan.
Samalla tavalla mä osoitan mieltäni myös Sonyn riistohintoihin. Yhtäkään Sonyn yksinoikeuspeliä en ole PS5:lle ostanut uutena.
 
Entä jos ostan pelin käytettynä? Vahinko on jo tapahtunut siinä vaiheessa, kun joku meni ostamaan pelin uutena, mutta käytettyjen pelien kaupassa raha ei enää liiku pelintekijöiden suuntaan.
Samalla tavalla mä osoitan mieltäni myös Sonyn riistohintoihin. Yhtäkään Sonyn yksinoikeuspeliä en ole PS5:lle ostanut uutena.
Atomic Heartin pelaaminen valmiiksi maksetun Game Pass -tilauksen kautta ajaa vähän saman asian. Olisi kuitenkin ihan kiva tietää onko pelinkehittäjälle maksettu kertakorvaus vai saavatko jotain riippuen siitä moniko pelaa peliä Game Passin kautta. Jos ovat saaneet kertasumman, niin kuten sanoit, vahinko on jo tapahtunut.

Pelihän näyttää oikeinkin hyvältä, joten siinä mielessä sitä olisi kiva kokeilla.
 
Teoriassahan mitään noista ei ole pakko pelata. Ei Neuvostoliittoscifiä tai noitakoulupeliä. Hyviä teoksia riittää kyllä yllin kyllin, joissa ei tarvitse alkaa miettiä moraalisia porsaanreikiä.
 
Atomic Heartin pelaaminen valmiiksi maksetun Game Pass -tilauksen kautta ajaa vähän saman asian. Olisi kuitenkin ihan kiva tietää onko pelinkehittäjälle maksettu kertakorvaus vai saavatko jotain riippuen siitä moniko pelaa peliä Game Passin kautta. Jos ovat saaneet kertasumman, niin kuten sanoit, vahinko on jo tapahtunut.

Pelihän näyttää oikeinkin hyvältä, joten siinä mielessä sitä olisi kiva kokeilla.
Game passin kautta en katso että eroa on sillä että onko raha liikkunut missä vaiheessa. Aivan varmasti raportoituu myös pelikertojen määrä, joten ei viitsi tuotakaan nostaa ja 'säästää klikin'. Katsotaan muuttuuko tilanne sitten joskus myöhemmin.
 
Nyt en pääse kiinni tähän kommenttiisi. Mitä lie tarkoitat? Kritisoin erään kirjoittajan välinpitämätöntä suhtautumista venäjän käynnistämään kansanmurhaan. Muusta en puhunut. Ja ei, en ole mennyt noin radikaaleihin toimenpiteisiin, vaikka sähköä sinänsä olen säästänyt aiempaan nähden sen verran, että sähkölaskuni ovat pysyneet käytännössä samalla tasolla, kuin olivat ennen sähkön hinnan suurempaa nousua. Toki osasyynä samantasoisina pysyneisiin sähkölaskuihin on oikein ajoitettu kiinteähintainen sähkösopimus, joka on vielä ensi vuoden helmikuuhun asti voimassa. Juuri ennen sitä jyrkkää hinnannousua tein tuon sopimuksen,
Siksi kysyinkin, että näytätkö Putinille keskisormea käymällä kylmässä suihkussa ja laskemalla lämmöt alas kuten on neuvottu kun Venäjän tekemät ikävät asiat ovat tärkeitä.
Sähkön säästäminen kustannusten takia on toki aina järkevää jos siihen pystyy. Itselläni on niin vähäinen kulutus ollut entuudestaankin ettei siinä ole juurikaan vara enää vähentää.
Oletko sinäkin niitä, jotka jaksavat olla huolissaan Microsoftin ostoksista ja konsolipelibisneksen konsolidoitumisesta, mutta eivät välitä Venäjän sotarikoksista?
Olen minä huolissani Microsoftin rahan voimalla jyräämisestä. Ei tee hyvää pelaajalle.
Teoriassahan mitään noista ei ole pakko pelata. Ei Neuvostoliittoscifiä tai noitakoulupeliä. Hyviä teoksia riittää kyllä yllin kyllin, joissa ei tarvitse alkaa miettiä moraalisia porsaanreikiä.
Ei olekaan pakko. Voit moraaliposeerata ja jättää hyvän pelin pelaamatta tai sitten ostat pelin ja pelaat.
 
Viimeksi muokattu:
Teoriassahan mitään noista ei ole pakko pelata. Ei Neuvostoliittoscifiä tai noitakoulupeliä. Hyviä teoksia riittää kyllä yllin kyllin, joissa ei tarvitse alkaa miettiä moraalisia porsaanreikiä.
Tietenkin näin, mutta noitakoulupeli on todistetusti hyvä peli, eikä Neuvostoliittoscifi näytä yhtään hullummalta sekään. Kun pelit kiinnostavat ja vaikuttavat hyviltä, niin niitä olisi kiva pelata.
 
Siirsin lähemmäs sata viestiä omaksi ketjukseen. Venäjän hyökkäyssotaa koskevat jutut sinne siis.

 
Nyt on bannit lusittu.

Pahoittelut käyttäjille sekä ylläpidolle aikaisemmasta mauttomasta provosoinnista. Olin hieman marinoituneessa tilassa.

:)
Tervetuloa takaisin! :) ihmettelinkin kun ei sinulta tulleita viestejä näkynyt kun normaalisti suht aktiivinen. Kattilassa kiehuu välillä soosseissa, sattuuhan noita :)
 
Korona rajoitukset olivat täysin turhia. Rahaa poltettiin valtavat määrät mm. nenän kaivuuseen ja ihmisiltä riistettiin monin tavoin kansalais- ja ihmisoikeuksia (koronapassi, 48a jne). Ja nyt taas tulee muutamille järkyttävä sana eli se psykoosi oli käsin kosketeltavissa maskittomia ja rokottamattomia kohtaan.
Oletko muuten tutustunut Ruotsin toimiin korona aikana? Ja miten on nyt ylikuolleisuuden osalta tilastot? Rokotteidenhan piti estää mm. taudin leviämistä ja olla tutkittua ja turvallista. Aivan kuten maskien piti olla se pelastus.
Kyllä olen Ruotsin toimintaan tutustunut, siellähän kaatu porukkaa ku heinää, kun uskottiin laumaimmuniteettiin. Itsekin olen sitä mieltä, että elämää ei voi rahalla korvata/mitata
 
Ylös Bottom