Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

aika yhtä tyhjän kanssa tuo krippin class tier list, oma necro clearaa yhdellä skillillään koko screenin, eräs streamaaja tappoi omalla druidillaan 3 kertaa world bossin sen 15 minuutin aikana, jokainen classi on oikeasti hyvä jos siihen panostaa.

tossa on oman necron gameplaytä. ei vielä lähelläkään min-maxi vaihetta. vielä pitäisi ainakin hommata lisää movement speediä ja vulnerability damagea.



tossa on buildista sitten video Zizaran onkin yksi parhaita buildin tekijöitä, poen tunnetuimpia pelaajia.

 
Viimeksi muokattu:
Alkanut entistä enemmän olla pelaaminen kivempaa Barbaarilla, vaikka sillä omat haasteensa onkin. Ja pelaaminen nyt vähän rennompaa, kun ei pelaa pimeässä kuulokkeet päässä.

Onko muilla jatkuvasti lagia ja hahmon liike nykii aina välillä tai vihollisten kuolemis animaatiot tulee myöhässä?

Ei kauhean kiva tämä always onlinen kokemus ja eventit muiden pelaajien kanssa on vähän sekavan näköisiä, ei niistä ole oikein nauttinut.

Pieni koukutus kyllä alkanut jo iskeä.
 
Kyllähän tuo vaikutti erittäin lupaavalta vaikka erittäin paljon bugeja oli tuossa beta versiossa. Nautin kyllä eniten Sorcererista ja necromancerista ehkä muihin classeihin pääsee paremmin sisään kun pääsee levuttaa hahmot tappiin. Onneksi joka bossilta ei tippunu sitä turhaa romua mitä d3 oli yllin kyllin. Noh kesäkuuhun asti sit wowia niin saa ajan kulumaan.

Itse poistin jo betan en haluu enempää pelaa enen julkkaria. Olen koittanut kesäloman saada tohon julkaisun nurkille
 
joo vetäsin äskön act 1 test speedrunina läpi 1h 10min necrolla ilman minkäänlaista gearia ei legendaryjä, ei rareja ei mitään (pelkästään blue gearia) joten aika varmasti aloitan Necrolla näillä nykyisillä skill balanceilla, aion vielä tehdä tosin sorcilla test runin, joten jommalla kummalla niistä sitten aloitan.

Aion todennäköisesti itse vetää melkoisella speedrunilla/try hard meiningillä itseni end gameen, koska uskon että launchissa/headstartissa on paljon ongelmia niin tulee disconnecteja kesken cutscenejen ja sitten jos tulee disconnect kesken cutscenen se rikkoo jo muutenkin immersion, ja sitten siinä voi olla pitkä matka juosta takaisin sinne paikkaan mihin jäit ennen disconnectia, niin todennäköisesti ekalla hahmolla skippailin cutscenet ja etenen vauhilla ja toisella hahmolla sitten se full lore run, jolla sitten katellaan cutscenet ja muut ja keskitytään muutenkin tarinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Joo eiköhän se nyt tältä erää riitä itsellekin. Pelasin Necrolla 25 levulle (mutta en pelannut tarinaa loppuun asti, pitää jotain jättää julkaisuun) ja kyllä sillä tuntuu olevan itselle parhaiten sopivat buildit. Tällä erää keksin 2 täysin eri buildia joiden välillä vaihtelin aika ahkerasti, mutta ei sitä tiedä minkälaisia legendaarisia sitä täydessä pelissä saakaan että tuleeko jotain muitakin kiinnostavia buildeja.

Druidilla pelasin ˜15 levulle asti, mutta se kyllä jotenkin tökki vähän turhan paljon. Temaattisesti kiinnostaa erittäin paljon, mutta tämän hetkinen versio siitä on ehkä vähän turhan tylsä itselle. Eihän sitä tiedä josko Blizzard tekisi muutoksia classeihin ennen julkaisua niin mielestäni toimisi varmaan paremmin jos spirit regeneratio tai paljon pienemmät spirit kulut olisivat oletuksena.

Mutta kun aiemmin sanoin että epäilyttää tämä peli niin ei viitsinyt aiemmin ennakkotilata, nyt fiilikset on sellaiset että voisi ihan hyvin napata tämän julkaisussa. Ehkä jopa pre-orderilla että saa nyt ne pienet kosmeettiset lisäjutut. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä battlepassit ja joitain esimerkkejä sen kosmeettisista asioista ennen julkaisua niin voisi vielä miettiä että haluaako deluxe- tai ultimateversion.
 
En itse edes viitsinyt mitään early buildeja nyt vääntää katsoin vähän tuttuja skillejä necrolla ja juoksentelin sillä luolastoja vaikka kyllähän se vähän muistutti omaa d3 necroa. Kyllähän ne buildit sit end gamessa tulee vastaan kun romut tulee määrittämään jonkun verran buildia. En nyt älynnyt tuossa et pystyikö sen legen skilli buustin ottaa talteen kuten d immortalissa.
 
tosiaan jokainen classi on S-tier jos siihen panostaa, joten itse sanon että aloittakaa launchi sillä classillä minkä peli tyylistä nautitte eniten. toisella classeilla on vain helpompi alku mutta olen nähnyt esim itse leaked gameplaytä end gamessa jossa barbaari kirjaimellisesti one shottaa kaiken ja iskee semmoista 30-40 miljoonan damagea.

alla muutama esimerkki eri classien damage potentiaalista jo betassa.

Druidi



Rogue



Barbaari



Sorcerer

 
Viimeksi muokattu:
Itse uskon, että kartan paikkojen lisäksi päästään paikkaan joka sijaitsee ylhäällä ja paikkaan joka sijaitsee alhaalla (tämä siis pelkkää omaa pohdintaa). eihän peli muuten olisi Diablo :D, Annetaan semmoiset vinkit että, Judas Priest ja Dimmu Borgir laulaa toisesta ja Led Zeppelin ja Bryan Adams toisesta,
 
Kaihoisin mielin poistin beetan eilen koneelta servereiden sulkeuduttua. Vielä kerkesin jatkamaan illalla kenties beetan pisintä ja monivaiheisinta tehtävää, jossa jahdattiin yhtä isompaa pahista. Sitten en enää päässyt yhteen dungeoniin, joka tarkoitti servereiden menemistä kiinni, vaikka jostain syystä pystyinkin vielä liikkumaan. Jäi sopivasti uteliaisuuden nälkää nähdä jatko vasta lopullisessa versiossa. Peli menee takuuvarmasti hankintalistalle.

Velholla tykkäsin paiskoa ns. salamapalloja, jotka iskivät vihollisiin kulkiessaan näiden läheltä. Taustavoimana käytin joko tuliseinämää, tulipalloa tai automaattisesti hakeutuvia sapeleita sekä hydraa. Lähitilanteita varten täyteen viritetty sähköruoska teki kivasti tuhoa heikompiin mobeihin. Välillä hillitsin isompia massoja joko lumimyrskyllä tai jääorbilla. Monia skillejä tuli kokeiltua jo senkin kautta, että niihin sai automaattisesti kykypisteitä tietyillä varusteilla.
 
pakko sanoa että tuo Alkaizerin Barbaarin gameplay näyttää todella hyvältä sitten kun sille jonkin verran gearia varmasti monen pelaajan Barbaari kokemus oli hyvin erinlainen, itsehän pelasin Barbaarilla sen 10 minuuttia koko betojen aikana, ja nyt kaduttaa etten pelannut enempää sillä. noi kaikki movement speedit buffit mitä barbaari saa vaikuttaa todella kovalta damagen lisäksi.



Ainiin ja tältä näytti se oma Barbaari joten barbaarista saa halutessaan tämän näköisen :D

kinda cool.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaksi viimeistä päivää koukutti beta todella paljon ja tuli myös katseltua videoita D4:stä hieman jo liikaakin. Ihan hyvä ja laaja skene näköjään tuolla YouTubessa, Asmongold ja Kripparrian varsinkin ovat mukavaa seurattavaa.

Pakkohan se olisi peli hankkia, kun peliä ajattelee pelaamisen ulkopuolellakin ja tekisi mieli kokeilla lähes kaikkia hahmoja. Servut se ainoa isompi huolenaihe, kun välillä oli todella pahaa lagia tai hahmo ei suostunut menemään johonkin tiettyyn alueeseen. Välillä toimi hyvin. Jokaisessa betan arvostelussa asiasta mainittu ja videoilla sitä näkee myös paljon, joten aika laaja ongelma.

Pitäisi olla pelin sillä tasolla, että julkaisuviikon jälkeen ei saisi enää olla vastaavia ongelmia. Vähän epäilen, että siihen ei päästä. Ja silloin on kyllä aika hankala maksaa isoa summaa pelistä ja olla samalla tyytyväinen, vaikka peli olisi muuten todella hyvä. Täytyy seurata miten pelin viimeistely sujuu Blizzardilta.

Tällaiset asiat täytyy ainakin korjata:
 
Tuossa se leaked video siitä end game contentista alphassa, kun tosiaan sanoin että Barbaari one shottaa kaiken end gamessa, peli on tosiaan alpha vaiheessa vielä tuossa vaiheessa se kyllä näkyy, spoilereita tuolla videolla ei omasta mielestäni hirveästi ole, koska esim betan bossit on place holdereita ja aplhan end boss on nimetty Alpha/closed beta end boss.

mutta joo eipä tuon perusteella silki kannata hirveästi tehdä johto päätöksiä minkälainen se end game lopulta on, uskon että kummin power level siellä end gamessa tulee olemaan tuota tasoa sitten kun on optimoinut hahmonsa. ja niin se pitää minun mielestä ollakkin. (tarkoitan 100 tuntien pelaamisen jälkeen)

 
Viimeksi muokattu:
Hieman kummastuttaa kun Blizzardin suunnitelma on ilmeisesti joka seasonilla resetoida pelihahmot ja D4:n kartta sekä muu sisältö on aivan valtava.

Logiikka ei ihan avaudu siitä, miten nämä kaksi ominaisuutta toimivat keskenään järkevänä kokonaisuutena etenkin kun tässä käsittääkseni ollaan luomassa game as a service-tyylistä mallia?
 
Diablo 2 Resurrectedin perusversio irtosi uutena 40 eurolla. Sitä voi pitää vielä kohtuullisena hintana, kun kyseessä on kuitenkin uudelleenlämmittely. Diablo IV taas on täysin uusi julkaisu, johon luvattiin jo aika päiviä sitten, ettei siihen tulee samanlaista "maksa jos haluat päästä pitemmälle" -systeemiä kuin Immortalissa. Sen verran laadukas (beetan perusteella) ja paljon pelattavaa tarjoava julkaisu on kyseessä, että siinä mielessä 80 euroa on ymmärrettävää. Pääosa pelinkehittäjän tuloista kun tulee pelin myynnistä. Kaipa tuossa voi kuitenkin jotain kosmeettista juttua ostaa hahmolle.
 
Ylös Bottom