Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Onko Inside viime vuoden peli? Luulin siitä olevan joku viisi vuotta, kun sen pelasin. No aika menee äkkiä ja mulla on aivot vähän muussia. :D
 
Onko Inside viime vuoden peli? Luulin siitä olevan joku viisi vuotta, kun sen pelasin. No aika menee äkkiä ja mulla on aivot vähän muussia. :D
Ei ole Inside viime vuodelta, mutta tuossa statistiikassa on tietysti myös kaikki ei julkaisupäiväksi viime vuonna Game Passiin tulleet pelit.
 
Twitterissä tuli vastaan tällainen statistiikka. Huom. En ole tehnyt faktojen tarkistusta, mutta aika todenmukaiselta näyttää. Vaikka Microsoftin oma tuotanto tuotti vain muutaman pelin Game Passiin viime vuonna, niin se kyllä kompensoitiin 3rd party Day one -julkaisuilla. Huima määrä tuli pelejä suoraan julkaisupäiväksi Game Passiin.
Näytä liitetiedosto 11016

Yksinkertaisesti tulee aivan liikaa pelattavaa :D
 
Casette Beasts on saanut ensimmäisiä arvioita ja ilmeisesti ihan hyvin maistunut, kun OpenCriticillä on 90 keskiarvo kahdeksan arvion jälkeen:


Peli on jo nyt PC Game Passissa, konsoleille tulossa myöhemmin keväällä.
 
Casette Beasts on saanut ensimmäisiä arvioita ja ilmeisesti ihan hyvin maistunut, kun OpenCriticillä on 90 keskiarvo kahdeksan arvion jälkeen:


Peli on jo nyt PC Game Passissa, konsoleille tulossa myöhemmin keväällä.

Just kattelin eilen niin näky xboxin gamepassissa ?
 
Itse en muutama minuutti sitten löytänyt ja kotisivutkin sanovat julkaisun konsoleille olevan "myöhemmin keväällä":


Mitähän mä sit olen katsonut. Kun pelin srvioitakin katoin en niitä varmasti olis katsonut jos ei olis tullu jossain vastaan. Ehkä se siellä vahingossa oli aikaisemmin. Tai sitten olen nähnyt unta.
 
Mitähän mä sit olen katsonut. Kun pelin srvioitakin katoin en niitä varmasti olis katsonut jos ei olis tullu jossain vastaan. Ehkä se siellä vahingossa oli aikaisemmin. Tai sitten olen nähnyt unta.
Uutisiahan tästä oli, mutta omaan silmään osui lähinnä niitä missä mainittiin PC Game Passiin tulosta. Siellä se nyt on ja jo silloin aikaisemminkin sanottiin että konsoliversiot (Xbox ja Switch) tulevat myöhemmin. Olisi kiva tietää onko tämä PlayAnywhere peli. Voisi huoletta aloittaa PC Game Passin kautta ja jatkaa sitten Xboxilla.

Ilmeisen hyvän Pokemon kloonin onnistuivat tekemään.
 
Testissä ollut nyt BlazBlue Cross Tag Battle gamepassista. Pelihän on hyvä ja varsinkin hauska Tag tyylin taistelupeli, jossa anime on täysillä mukana.
Pelimekaniikka on tyyliä aloittelia ystävällinen eli pelkkiä nappeja hakkaamallakin saa jo jotain aikaan. Esim. jos olet Persona 4 fani tai vaikka RWBY animen ystävä niin löytyy mukavasti hahmoja näihin. Pelissä on muutenkin mukava määrä hahmoja. Nettipuoli on rollback serverit crossplayna höystettynä ja porukkaa oli hyvin linjoilla. Single moodeista voi mainita episodemoden(storymode) jossa mennään tekstipohja sarjakuva tyyliin eteenpäin näyttäs myös tuossa riittävän pelattavaa ja jonkinmoinen tarinakin. esim persona 4 on omat episodit jne. Gamepassi versiossa on kaikki hahmot ja muut tulleet dlc mukana.

Videolla jutellaan ranskaa ;) mutta näkee vähän gameplaytä ja hahmojen valinta ruutua.
 
The Last Case of Benedict Fox julkaistiin muuten tänään. Siitä vielä uusi traileri:

Tätä peliä olen odottanut, koska aika lovecraftmaista menoa, mutta ikävä kyllä ainakin Xbox One X:llä en voi peliä pelata. Nykii aivan kamalasti. Voisi myöhemmin kokeilla xCloudin kautta toimiiko paremmin. Toivottavasti tulee päivitystä koska pelin aihepiiri lämmittää sydäntä kyllä ja vaikuttaa muuten hyvältä peliltä.
 
Tätä peliä olen odottanut, koska aika lovecraftmaista menoa, mutta ikävä kyllä ainakin Xbox One X:llä en voi peliä pelata. Nykii aivan kamalasti. Voisi myöhemmin kokeilla xCloudin kautta toimiiko paremmin. Toivottavasti tulee päivitystä koska pelin aihepiiri lämmittää sydäntä kyllä ja vaikuttaa muuten hyvältä peliltä.
Eilen illalla tuota kokeilin, ja en tiedä vakuutuinko ihan. Pelasin XSX:llä ja toimi kyllä sinänsä ihan hyvin ja näyttikin kohtuullisen hyvältä, vaikka ei ehkä ihan sellaista visuaalista tyylilajia ole mistä erityisesti pitäisin. Tuota lovecroftmaista tunnelmaakin pelissä oli ainakin jossain määrin tuossa alkuvaiheessa, mutta se mikä häiritsi, oli tietynlainen sekavuus, selkeyden puute ja ehkä tietynlainen päämäärättömyys. Jatkan varmasti vielä kuitenkin tämän pelaamista ainakin jossain vaiheessa. Mitään selkeää koukuttumista ei kyllä päässyt n. tunnin pelaamisella syntymään. Eli ehkä sellainen jonkin sortin pettynyt fiilis jäi ensipuraisun perusteella itselleni.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla tuota kokeilin, ja en tiedä vakuutuinko ihan. Pelasin XSX:llä ja toimi kyllä sinänsä ihan hyvin ja näyttikin kohtuullisen hyvältä, vaikka ei ehkä ihan sellaista visuaalista tyylilajia ole mistä erityisesti pitäisin. Tuota lovecroftmaista tunnelmaakin pelissä oli ainakin jossain määrin tuossa alkuvaiheessa, mutta se mikä häiritsi, oli tietynlainen sekavuus, selkeyden puute ja ehkä tietynlainen päämäärättömyys. Jatkan varmasti vielä kuitenkin tämän pelaamista ainakin jossain vaiheessa. Mitään selkeää koukuttumista ei kyllä päässyt n. tunnin pelaamisella syntymään. Eli ehkä sellainen jonkin sortin pettynyt fiilis jäi ensipuraisun perusteella itselleni.
Tuli tuo äsken pelattua loppuun. Ihan jees. Yksi achievement tuossa tuntuu bugaavan (kaikki anchorit), mutta kuulemma olisi seuraavassa patchissa korjattu ja mahd. retroaktiivisesti aukeaisi jos on kaikki löydettynä. Voisi tuon toisenkin kerran pelata läpi, ekassa bossissa tiputin vaikeustason helpoimmalle eikä kaduttanut. Enemmän tuossa tutkimisesta tykkää kuin tappelusta. Kartalle olisi kiva saada markereita tai keräiltävät näkyviin (ainakin yksi jäi keräämättä kun jäi sivutehtäviin yksi auki). Peli varoittaa point of no returnista, mikä on ihan kiva. Muutama ei niin kauhean kiva osio tuossa oli (ja yksi suht ärsyttäväkin kun ei oikein hahmottanut että mitä pitäisi tehdä). Mutta kokonaisuutena tykkäsin, resursseja löytyy ihan riittävästi että saa kaikki ominaisuudet ja kamat päivitettyä.
 
Selittäkääs joku tietäjä, että miten tää gamepass pelintekijälle kannattaa? Olen joskus miettinyt, että miten tekijöiden kannattaa laittaa pelinsä tämmöseen palveluun, josta maksetaan pienempi summa kuin normaalisti ostettuna. Saako ne jonkin tietyn prosenttimäärän gamepass tilaajiin perustuen vai miten toi oikein toimii?
 
Selittäkääs joku tietäjä, että miten tää gamepass pelintekijälle kannattaa? Olen joskus miettinyt, että miten tekijöiden kannattaa laittaa pelinsä tämmöseen palveluun, josta maksetaan pienempi summa kuin normaalisti ostettuna. Saako ne jonkin tietyn prosenttimäärän gamepass tilaajiin perustuen vai miten toi oikein toimii?

Joskus maksavat koko summan mitä pelin kehitys on maksanut ja joskus toisella tavalla.

"[In] certain cases, we’ll pay for the full production cost of the game. Then they get all the retail opportunity on top of Game Pass. They can go sell it on PlayStation, on Steam, and on Xbox, and on Switch. [...] Sometimes the developer’s more done with the game and it’s more just a transaction of, 'Hey, we’ll put it in Game Pass if you’ll pay us this amount of money.'"

"Others want [agreements] more based on usage and monetization in whether it’s a store monetization that gets created through transactions, or usage. We’re open [to] experimenting with many different partners, because we don’t think we have it figured out. When we started, we had a model that was all based on usage. Most of the partners said, 'Yeah, yeah, we understand that, but we don’t believe it, so just give us the money upfront.'"


Edit: Tää olis varmaan sopivampi tuolla Game Passin omassa ketjussa, niin jos joku ylläpidosta viitsii sinne siirtää?
 
Jäi co-opin nälkä kun ei Redfallista ollut tuota nälkää sammuttaan. Niin olihan tuohon tilalle löydettävä jotain. Gamepassista löytyy Rebellionin Zombie Army 4 dead war next gen ja onhan loistopeli. Pelistähän löytyy myös pelaajiakin onlineen xboxilla. Gamepassi versioon saa ilmaiseksi myös läjäpäin dlc uusia missioita, hahmoja, aseita ja vaikka mitä muuta kostyymiä. Peli on Rebellionin siis esim. sniper elite 5 tekijöiden peli. Toki sniper eliteistä tutut luoti hidastuksetkin on mukana. Alla next gen arvostelua pelistä joskin PS5. Nextgen päivitys löytyy myöskin PS5 ilmaiseksi.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom