Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Osaakohan kukaan antaa neuvoja toimiiko PS Remote play Win11 + Dualsense ohjaimella ILMAN USB johtoa. Win itsessään sen ohjaimen kyllä bluetoothilla löytää ja rekisteröi kaikki napinpanallukset ja tattien vääntelyt mutta PS Remote Play applikaatio ei reagoi ohjaimen käyttöön mitenkään.
 
Olipa yllättävä tieto, Macilla kyllä Dual Sense toimii langattomasti myös Remote Play -käytössä.
 
Pitäisikös PS5:llä kuulua joku ääni, kun saa trophyn pelissä?

Nelosella ainakin kuului ääni, mutta vitosella ei, vai onko mulla joku asetus pielessä.
 
Olisikohan ollut notifications-valikossa joku valinta? Saattoi olla peräti se valinta, josta myös valikon navigointiäänet menevät päälle? Itse olen poistanut trophy-ilmoitukset äänineen pois käytöstä, joten oletusarvoisesti kai niiden pitäisi olla päällä.
Jos navigointiäänet pitää olla myös päällä, niin sitten saa olla kaikki poissa, ei niitä navigointiääniä kestäisi kuunnella.
 
Onkos tosiaan, niin ettei ihan kaikissa peleissä ole valmiina VRR:ää?

Huomasin vaan tänään, että Alan Wake 2 tai Avatar: Frontiers of Pandora ei käytä VRR, jos sitä ei pakota päälle pleikkarin asetuksista "käytä ei tuetuille peleille" asetuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tosiaan, niin ettei ihan kaikissa peleissä ole valmiina VRR:ää?
Noin se valitettavasti menee. Sitä en sitten osaa sanoa, miksei sitä jo tässä vaiheessa ole oletuksena kaikissa uusissa julkaisuissa. Luulisi, että Sonykin haluaisi laittaa sen vakio-ominaisuudeksi.
 
Taas huhuja PS5 Pro:sta ja niiden perusteella edelleen tehohyppy olisi aika pieni rasteroinnissa ja isompi hyppy saadaan säteenseurannassa. Sonylla myös odotetaan että specsit vuotaa hetkenä minä hyvänsä koska laitteet on jo kehittäjillä tai pian menossa.




 
Taas huhuja PS5 Pro:sta ja niiden perusteella edelleen tehohyppy olisi aika pieni rasteroinnissa ja isompi hyppy saadaan säteenseurannassa. Sonylla myös odotetaan että specsit vuotaa hetkenä minä hyvänsä koska laitteet on jo kehittäjillä tai pian menossa.





Mitä toi tarkoittaa suorituskyvyssä jos näin? Jaksaako toi uusi pyörittää pelejä paremmilla freimeillä vai meneekö kaikki tehot että saadaan kunnollinen ja parempi säteenseuranta? Myös psvr2 takia kiinnostaa että tuoko hyötyjä siihen julmasti. Vaikka ihan hyvin toi nykyinenkin siitä suoriutuu.
 
Mitä toi tarkoittaa suorituskyvyssä jos näin? Jaksaako toi uusi pyörittää pelejä paremmilla freimeillä vai meneekö kaikki tehot että saadaan kunnollinen ja parempi säteenseuranta? Myös psvr2 takia kiinnostaa että tuoko hyötyjä siihen julmasti. Vaikka ihan hyvin toi nykyinenkin siitä suoriutuu.

Rasteroinnissa puhutaan n. 1.5x tehoista. Säteenseurannassa 2x.
 
Nythän moni 60fps tähtäävä peli pyörii noin 50-60fps koska CPU ei jaksa pyörittää. Jos nuo vuodot pitävät paikkaansa niin kelloja tulee 0.9GHz lisää, ehkä tuo riittää siihen että saadaan se lukittu 60fps aikaiseksi.
 
Oma asiantuntemus ei kyllä riitä arvioimaan kuinka paljon nämä Pro-mallin leakatut parannukset (jos tiedot edes luotettavia) oikeasti vaikuttaisi ja miten. Jos tuo PS5 Pro tulee jossain kohtaa myyntiin, menee se silti itsellä hankintaan lähes satavarmasti :D Toivottavasti tuolla kokoonpanolla saataisiin jo 4K 60 fps Ray-Tracing PS5-pelien oletusarvoksi. Nythän tässä on kaikenlaisia kompromisseja ollut matkan varrella, GT7 RT päällä vain replay-moodissa, Ratchet & Clank RT toimii vain alemmalla resoluutiolla. Toisaalta suuri osa PS5:n komeimmista peleistä on peräisin PS4 Pro-ajalta.
Komeastihan PS5 myyntilaatikossa lukee jo nyt 8K, toivottavasti tuolle tielle ei lähdetä vaan keskitytään sujuvasti pyöriviin näyttäviin peleihin.
 
Tuo 4k 60fps ray tracing jne tuntuu olevan aina vaa yhä kaukasempi haaveilu, aina kun tulee uudet konsolit raffat aina vaa paranee ja pelit vaan kasvaa nii aina sitä jostain on jouduttu karsii, ihan sama mitkä pro mallit sielt tulee. Vaikka se PS5 pro tuliski ehkä alkuu tai vanhemmat pelit pyöriski 4koona 60 äfpeeäss jne mut sama tilanne sit taas edes et tarvitaa jo ps6 ja ps6 proota.
 
Hmm. Olen kaksi kertaa siirtänyt Days Gonen SSD:ltä ulkoiselle HDD:lle, mutta edelleen se kuitenkin on siellä SSD:llä. Mitä hemmettiä!

Ihan normaalisti se siirtää sitä peliä ja kaikki näyttää menevän hyvin. Ei mitään virheilmoituksia, mutta peli ei vaan oikeasti siirry mihinkään. Omituista.
 
Hmm. Olen kaksi kertaa siirtänyt Days Gonen SSD:ltä ulkoiselle HDD:lle, mutta edelleen se kuitenkin on siellä SSD:llä. Mitä hemmettiä!

Ihan normaalisti se siirtää sitä peliä ja kaikki näyttää menevän hyvin. Ei mitään virheilmoituksia, mutta peli ei vaan oikeasti siirry mihinkään. Omituista.
Days Gonessa on jotain merkillistä. Olen sillä saanut omankin PS5:n tiedostojärjestelmän pariin kertaan aika solmuun. Jos ei muu auta, poista se kaikkialta ja tee vielä varmuuden vuoksi tietokannan uudelleenrakennus. Sen jälkeen lataa se suoraan USB-levylle.
 
Days Gonessa on jotain merkillistä. Olen sillä saanut omankin PS5:n tiedostojärjestelmän pariin kertaan aika solmuun. Jos ei muu auta, poista se kaikkialta ja tee vielä varmuuden vuoksi tietokannan uudelleenrakennus. Sen jälkeen lataa se suoraan USB-levylle.
Okei. Hyvä tietää, että en ole yksin ongelman kanssa.

Mitenkäs se tietokannan uudelleenrakennus meni PS5:ssa? Olen sen useasti tehnyt PS4:ssa, mutta siitä on jo aikaa ja näköjään on oma muisti myös mennyt.
 
Mitenkäs se tietokannan uudelleenrakennus meni PS5:ssa? Olen sen useasti tehnyt PS4:ssa, mutta siitä on jo aikaa ja näköjään on oma muisti myös mennyt.
Samalla tavalla, eli konsoli ensin täysin sammuksiin ja sitten käynnistää Power-nappia pohjassa pitäen, kunnes ollaan Safe Modessa.
 
Ylös Bottom